Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 58 דקות, Cerebral Cortex כתב:

ב 2000 סל"ד בהילוך אחרון אצלי ברכב הוא מגיע למהירות 100 קמ"ש. זה נשמע לך הגיוני לעמוד במקום עם מנוע מונע ב 2000 סל"ד במשך 15 דקות? לי לא. 

 

אמירה קצת סתמית. אצלי הרכב מגיע ל-50 קמ"ש בהילוך אחרון באזור סל"ד סרק. אז גם לא הגיוני לעמוד בסל"ד סרק בפקק? איך המהירות בהילוך אחרון קשורה לזה? העומס על המנוע אפסי, בין אם הוא על 700 סל"ד ובין אם הוא על 2,000 סל"ד, כל עוד הרכב עומד במקום. זה נטו עניין של כמה אוויר הוא מכניס וכמה דלק הוא שורף. נכון שיש יותר שחיקה בסל"ד הגבוה יותר (ויותר צריכת דלק, כמובן). ברור שאם תשים שני מנועים זהים אחד ליד השני, אחד תשאיר על 700 סל"ד, והשני תאיץ ל-2,000 סל"ד, ותיתן להם לעבוד ככה עד שיתפגרו, המנוע השני ימות מהר יותר. אבל זה זניח לחלוטין אם אנחנו מדברים על סה"כ כמה שעות עבודה בודדות (רבע שעה פעמיים בשבוע)

פורסם
לפני 22 דקות, chrono כתב:

 

אמירה קצת סתמית. אצלי הרכב מגיע ל-50 קמ"ש בהילוך אחרון באזור סל"ד סרק. אז גם לא הגיוני לעמוד בסל"ד סרק בפקק? איך המהירות בהילוך אחרון קשורה לזה? העומס על המנוע אפסי, בין אם הוא על 700 סל"ד ובין אם הוא על 2,000 סל"ד, כל עוד הרכב עומד במקום. זה נטו עניין של כמה אוויר הוא מכניס וכמה דלק הוא שורף. נכון שיש יותר שחיקה בסל"ד הגבוה יותר (ויותר צריכת דלק, כמובן). ברור שאם תשים שני מנועים זהים אחד ליד השני, אחד תשאיר על 700 סל"ד, והשני תאיץ ל-2,000 סל"ד, ותיתן להם לעבוד ככה עד שיתפגרו, המנוע השני ימות מהר יותר. אבל זה זניח לחלוטין אם אנחנו מדברים על סה"כ כמה שעות עבודה בודדות (רבע שעה פעמיים בשבוע)

לא אמירה סתמית כלל וכלל אלא שהיא באה להמחיש ש2000 סל"ד זה הרבה בשביל להעמיד את האוטו במקום במשך 15 דקות ככה סתם. זה מיותר בהחלט כאשר ישנן דרכים אפקטיביות יותר בכדי לשמור על המצבר מלא.

 

 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
בתאריך 29.3.2026 בשעה 14:14, Buki כתב:

 

המצבר עולה נגיד 500 ש"ח. הוא כבר עובד שנה אז נגיד ניצל 30% מחיי השרות שלו

למה? 

מצבר מחזיק הרבה, לי יצא פעם להחליף מצב אחרי 7 וחצי שנים (היה מצבר חדש בסקודה 2010). 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
לפני 1 דקה, saar5555 כתב:

למה?

לקחתי מספר ממוצע כלשהו בשביל להסבר את הרעיון. ברור שלפעמים מצברים מחזיקים הרבה יותר אבל יש גם מקרים שהם מחזיקים רק שנה וחצי - שנתיים, לדעתי 3 שנים זה ממצע למצר רגיל פשוט.

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
בתאריך 28.3.2026 בשעה 15:27, Cerebral Cortex כתב:

עובדה, בזמן הקורונה הרבה מאוד אנשים החליפו מצברים למרות שהם התניעו את הרכב.

להרבה אנשים המצבר התקלקל גם כשהניעו (ונסעו ברכב) פעם בשבוע?

אם כך, אז האם פעמיים בשבוע היה עוזר? כמה צריך לנסוע כדי לשמור על הרכב?

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...