Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה לגבי אטם מכסה שסתומים.


maor12

פוסטים מומלצים

שלום רב לכולם.

ברצוני להחליף אטם מכסה שסתומים ישן מאוד הוא בן מעל 13 שנה ברכב מסוג FORD FOCUS MK2 שנת 2011 שיש באוטו מנוע של VOLVO S40.

חיפשתי בכל מקום אפשרי סקיצה או תרשים ולא מצאתי אני זקוק לתרשים של סדר סגירת הברגים ובאיזה עוצמה.

תודה לעונים.

ד"א בפורום ובכל גוגל מופיע רק של דגמים אחרים, יש רק 2 סרטונים בודדים שראיתי ביוטיוב שבו מחליפים את האטם באחד מראים שמורחים את האטם

סיליקון RTV על כל הצד שנוגע במנוע ואז מניחים את כל היחידה ומחזקים את הברקים, בסרטון אחר שראיתי שמים את האטם ואת כל היחידה בלי סיליקון RTV בכלל ומחזקים את הברגים אשמח להסבר אם חייב סיליקון או לא אצלי הגומיה הייתה יבשה במצב שהיא התפוררה לחתיכות גדולות כאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Valve cover
1st Step: Tighten/rotate bolt 1 by 2-3 turns
2nd Step: Torque to 3 Nm
3rd Step: Torque to 9 Nm

מחיפוש קצר זה מה שמצאתי, למכסה פלסטיק לדעתי עד 10NM ולא יותר, תסגור מהמרכז לכיוון החוץ או בהצלבה 

אם המשטח שעליו יושבת הגומייה הוא חלק ומחלק בודד של אלומוניום, לדעתי אין טעם לשים RTV, אם יש תפרים אולי כדאי לשים באותם נקודות תפר טיפה קטנה

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי/הבנתי, זה גם המנוע שנמצא במאזדה 3 באותם שנתונים. כאן תוכל למצוא את סדר סגירת הברגים במכסה שסתומים של מאזדה 3, כולל סימון לשים טיפה סיליקון RTV ליד שרשרת התזמון (זה בעקרון הוראות החלפת שרשרת תזמון, גלול למטה עד הסוף לפרטים על מכסה השסתומים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה המנוע שיש באוטו שלי זהה לS40 הנה סרטון, באחד מישהו מורח RTV על הגומיה עצמה לכל אורכה שכבה דקה דקה דקה,

ובסרטון אחר הוא מרכיב בלי סיליקון בכלל:

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסרטון שאני שמתי תראה שהוא שם RTV במין מדרגה של 90 מעלות כי שם האטם לא יכול לאטום.

זה קריטי.

אם האטם חדש, נכנס טוב ולא זז ממקומו, לא רואה את הערך המוסך לשים RTV.

מכונאים פה אולי יוכלו להסביר למה.

לעניין סדר ההרכבה, מציע שתחזיק איתך דף שבו יש שרטוט ממוספר של כל הברגים, כי שאתה הפוך מתחת לרכב קל להתלבל מה חיזקת ומה לא.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Coro כתב:

לעניין סדר ההרכבה, מציע שתחזיק איתך דף שבו יש שרטוט ממוספר של כל הברגים, כי שאתה הפוך מתחת לרכב קל להתלבל מה חיזקת ומה לא.

 

איך אתה מחליף מכסה שסתומים כשאתה הפוך מתחת לאוטו?

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, פריג'י כתב:

2 המנועים שבסרטונים שונים האחד מהשני. 

בסרטון של הוולוו 1.6 אני לא רואה שום סיבה לשים RTV

 

זה מה שאני לא מבין, ראיתי 2 סרטונים מה ששמתי S40 זה בדיוק המנוע אחד לאחד שיש לי בפורד פוקוס MK2 2011, אותו מכסה אותו מנוע זהה לחלוטין אין סדר של ברגים בכל גוגל הפכתי יומיים את גוגל ולא מצאתי דבר כרגע פרקתי את כל המכסה שטפתי אותו מכל הלכלוך שמתי את האטם עליו, ניקיתי את כל מה שהיה במנוע איפה שהאטם מתחבר הכל נקי מבריק ניקיתי עם ספריי קרבורטורים הכל פיקס רק נשאר לי להבין באיזה מומנט לחבר את הברגים ואם יש מספור מסויים של איזה בורג ראשון ואיזה אחרון...

 

מבאס שמנהלים הפורום לא עוזרים בתשובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהלי הפורום לאוו דווקא יודעים את התשובות, ובכל מקרה לא חייבים לך אותם. האם אתה בטוח שהמנוע שלך הוא לא אותו אחד שנמצא במאזדה 3? לפי ויקיפדיה, המנוע היה משותף לפורד, וולוו, למאזדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, chrono כתב:

מנהלי הפורום לאוו דווקא יודעים את התשובות, ובכל מקרה לא חייבים לך אותם. האם אתה בטוח שהמנוע שלך הוא לא אותו אחד שנמצא במאזדה 3? לפי ויקיפדיה, המנוע היה משותף לפורד, וולוו, למאזדה.

 המנוע שיש אצלי זה כמו של הוולו S40 שצירפתי סרטון, זה המנוע שיש לי בפורד אותם חיבורים אותו מבנה אותה גומיה העתק 1:1 שונה ממה שאחד כאן כתב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

שלב ראשון סגירה ידנית של כל הברגים.

שלב שני תהדק מבפנים, ואז החוצה בהצלבות. לפי 3 ניוטון מטר (מומנט נמוך מאוד)

אחרי סיום ההידוק של כל הברגים תחזור על אותו סדר או בדיוק הפוך (כלומר עדיין מבפנים החוצה) עם 9 ניוטון מטר. זה גם לא מומנט גבוה. 

 

https://www.volvohowto.com/volvo-s40-v50-c30-c70-petrol-engine-torque-specs-2004-2013/

 

אם יש ברגים קטנים יותר (ראש 8 ממ, מאחורה?) עקרונית הם דורשים מומנט נמוך יותר אבל 9 זה לא גבוה ולדעתי יתאים גם עבורם.

 

אני דיי בטוח שאם תיעזר בתרגום לשוודית ותחפש תוכל למצוא תרשים ספציפי. בכל אופן אני לא מוצא, כנראה המנוע הזה נדיר כי בכל חיפוש של פוקוס מתקבל אטם אחר לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טכנית הראצט מפתח אוויר שיש במוסכים שהם סוגרים איתו עד הסוף כמה מומנט הוא מפיק סתם סקרן לדעת?

בנוסף אם קניתי מפתח מומנט סיני מה הסיכוי שהוא לא יסטה בחוזק סגירה הרבה?

אני לא מכיר מישהו שיש לו מפתח מומנט בסביבה שלי, מה שגם לא ראיתי באף מוסך באזור מגורים שלי שהם משתמשים במפתח מומנט באמת לסגור את האטם לרוב זה עם ראצט אוויר כמו מפתח אוויר רק קטן יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, maor12 כתב:

 המנוע שיש אצלי זה כמו של הוולו S40 שצירפתי סרטון, זה המנוע שיש לי בפורד אותם חיבורים אותו מבנה אותה גומיה העתק 1:1 שונה ממה שאחד כאן כתב.

 

 

לא אמרתי שהמנוע שלך הוא לא כמו בוולוו S40. אמרתי שלדעתי הוא גם כמו במאזדה 3, והבאתי לך הוראות רשמיות של מאזדה לגבי סדר סגירת הברגים. כל מה שאתה צריך לעשות זה לוודא שאכן מדובר באותו מנוע.

לפני 2 דקות, maor12 כתב:

שאלה טכנית הראצט מפתח אוויר שיש במוסכים שהם סוגרים איתו עד הסוף כמה מומנט הוא מפיק סתם סקרן לדעת?

בנוסף אם קניתי מפתח מומנט סיני מה הסיכוי שהוא לא יסטה בחוזק סגירה הרבה?

אני לא מכיר מישהו שיש לו מפתח מומנט בסביבה שלי, מה שגם לא ראיתי באף מוסך באזור מגורים שלי שהם משתמשים במפתח מומנט באמת לסגור את האטם לרוב זה עם ראצט אוויר כמו מפתח אוויר רק קטן יותר.

 

לא מכיר ראצ'ט מפתח אוויר, אבל מפתח אוויר רגיל ייתן לך בכיף מעל 100 ניוטון-מטר. סביר להניח שגם משהו קטן יותר, אם מבוסס על לחץ אוויר, יהיה הרבה יותר חזק מ-10 ניוטון-מטר, מדובר במומנט מאוד חלש. מפתח סיני כנראה יהיה לא הכי מדויק, אבל הוא כן יהיה בסביבה של הערך שאתה מחפש. אם אתה רוצה לבדוק אותו, אתה יכול לעשות את זה עם בורג מקובע בקיר, ומשקל תליה (נגיד, משקל מזוודות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...