Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול יישור קו מאזדה 2 2014 יד 2 רגע אחרי קנייה


Daniel608
מעבר לפיתרון נפתר ע"י chrono,

פוסטים מומלצים

שלום, קניתי מאזדה 2 2014  עם 40,000 ק"מ מסבא חביב ואני מעוניין לקחת את הרכב למוסך לטיפול של יישור קו.

לקחתי את הרכב למכון בדיקה לפני הקנייה. בבדיקה ציינו מספר תקלות (לגיטימי לרכב בן 10 שנים).

ברור לי שללכת למוסך עם תוצאת הבדיקה זה כמו ללכת עם צ'ק פתוח.

אשמח לדעת מהם הדברים הכי חשובים לטפל בהם במוסך רגע אחרי קניית הרכב.

מצרף לכאן את תוצאות הבדיקה.

 

נ.ב אשמח להמלצה על מוסך שמתמחה במאזדה במרכז (מלבד מוסך מורשה).

 

תודה רבה

 

image.png.09acf2979fbca9aab4f8c58599fe147d.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

נעבור על הסעיפים הלא תקינים מהבדיקה:

 

1. רעש שסתומים - מוזר מאוד בקילומטרז' כזה. לא מן הנמנע שזה כסת"ח של המכון כדי לא לקחת אחריות על תקלות במנוע. אם רצועת המנוע אכן מחורצת, כדאי להחליף אותה - אם כי שוב, בקילומטרז' כזה תמוה שהיא תהיה במצב כה הרוס (אני החלפתי את שלי כשהיא הייתה בת עשר ועם פי 2 יותר קילומטרים, והיא נראתה חדשה, החלפתי סתם כדי ללמוד איך עושים את זה). מעלה חשד שאולי זייפו קילומטרז'. תושבות - אם אין רעידות, הייתי אומר שלא קריטי. כשיתחילו רעידות, תחליף למקוריות.

 

6. אם ההתנעה אכן לא טובה, יום אחד זה יכול להיגמר בסטרטר מת ולתקוע אותך. כדאי לטפל מראש (אולי לנצל את זה שהוא עדיין עובד כדי להזמין מחו"ל בזול). אם הרכב תמיד מניע בקלות (מנוע קר/חם), אז אולי עוד שטות/כסת"ח של המכון.

 

8. אין פירוט, אבל כנראה שכדאי לטפל בזה לפני הטסט.

 

9. הסעיף הזה עוד יותר מעלה את החשד לזיוף קילומטרז' (בשילוב עם סעיף 1). גם אם הרכב עמד עד אוגוסט 2019 מהרגע שיצא מהסוכנות, ורק אז התחיל לנסוע - עם נסועה של פחות מ-8,000 ק"מ בשנה, סיכוי קלוש שהמצבר היה שורד (אצלי עם נסועה כזו מצבר שורד בקושי שנתיים - אם כי אצלי המצב קיצוני יותר כי הטעינה קצת חלשה וצריכת החשמל כשהאוטו כבוי קצת גבוהה - אבל עדיין לא רואה איך מצבר יכול להגיע לגיל 5 עם נסועה כה מועטה). בכל מקרה, תהיה מוכן לכך שלא תוכל להניע בכל רגע - אם לא לקנות מצבר חדש מראש, אז אולי בוסטר.

 

14. לא יודע להגיד כמה קריטי לטפל בכך. אולי בטסט יידרשו להחליף.

 

16. שווה לעשות כיוון פרונט. לא יודע להגיד לגבי הגומיות.

 

17. אם הצלחות אכן שחוקות (תצטרך לסמוך פה על המוסך שתגיע אליו), להחליף (יחד עם רפידות).

 

19. אין כאן מה לעשות יותר מדי, הרכב עם פגיעת שלדה.

 

בהצלחה!

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, chrono כתב:

נעבור על הסעיפים הלא תקינים מהבדיקה:

 

1. רעש שסתומים - מוזר מאוד בקילומטרז' כזה. לא מן הנמנע שזה כסת"ח של המכון כדי לא לקחת אחריות על תקלות במנוע. אם רצועת המנוע אכן מחורצת, כדאי להחליף אותה - אם כי שוב, בקילומטרז' כזה תמוה שהיא תהיה במצב כה הרוס (אני החלפתי את שלי כשהיא הייתה בת עשר ועם פי 2 יותר קילומטרים, והיא נראתה חדשה, החלפתי סתם כדי ללמוד איך עושים את זה). מעלה חשד שאולי זייפו קילומטרז'. תושבות - אם אין רעידות, הייתי אומר שלא קריטי. כשיתחילו רעידות, תחליף למקוריות.

 

6. אם ההתנעה אכן לא טובה, יום אחד זה יכול להיגמר בסטרטר מת ולתקוע אותך. כדאי לטפל מראש (אולי לנצל את זה שהוא עדיין עובד כדי להזמין מחו"ל בזול). אם הרכב תמיד מניע בקלות (מנוע קר/חם), אז אולי עוד שטות/כסת"ח של המכון.

 

8. אין פירוט, אבל כנראה שכדאי לטפל בזה לפני הטסט.

 

9. הסעיף הזה עוד יותר מעלה את החשד לזיוף קילומטרז' (בשילוב עם סעיף 1). גם אם הרכב עמד עד אוגוסט 2019 מהרגע שיצא מהסוכנות, ורק אז התחיל לנסוע - עם נסועה של פחות מ-8,000 ק"מ בשנה, סיכוי קלוש שהמצבר היה שורד (אצלי עם נסועה כזו מצבר שורד בקושי שנתיים - אם כי אצלי המצב קיצוני יותר כי הטעינה קצת חלשה וצריכת החשמל כשהאוטו כבוי קצת גבוהה - אבל עדיין לא רואה איך מצבר יכול להגיע לגיל 5 עם נסועה כה מועטה). בכל מקרה, תהיה מוכן לכך שלא תוכל להניע בכל רגע - אם לא לקנות מצבר חדש מראש, אז אולי בוסטר.

 

14. לא יודע להגיד כמה קריטי לטפל בכך. אולי בטסט יידרשו להחליף.

 

16. שווה לעשות כיוון פרונט. לא יודע להגיד לגבי הגומיות.

 

17. אם הצלחות אכן שחוקות (תצטרך לסמוך פה על המוסך שתגיע אליו), להחליף (יחד עם רפידות).

 

19. אין כאן מה לעשות יותר מדי, הרכב עם פגיעת שלדה.

 

בהצלחה!

 

קודם כל תודה על התשובה המפורטת.

 

כתבתי לעצמי סיכום משימות ושאלות לפני שאלך למוסך עם תיקונים ספציפים .אשמח יש לך הערות:

1. רצועת מנועה מחורצת - לבדוק לבד אם אכן מחורצת, אם כן אז להחליף

2. תושבות מנוע - אם יש רעידות (הכוונה שהרכב רועד בזמן נסיעה?) - להחליף למקוריות

3. רעש מהסטרטר מחליק - אם ההתנעה אכן לא טובה, להחליף סטרטר?

4. מצבר ישן - בדיוק הבוקר גיליתי שהרכב לא מניע (אחרי שעמד 5 ימים) - קניית מצבר חדש 

5. מירכוז גלגל הגה - לעשות כיוון פרונט

6. צלחות בלם קדמיות שחוקות - אם אכן שחוקות להחליף אותן + רפידות

 

שאלה נוספת: בנוגע לזיוף קילומטרז', האם שווה לי להתעסק בזה יותר ולבצע עוד בדיקות, אם כן, איזה?

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרשימה שעשית נראית אחלה.

 

לגבי תושבות מנוע - לרוב הרעידות מורגשות קודם כל בעמידה במקום, אבל יכולות גם להופיע בנסיעה במהירות מסויימת.

 

לגבי הסטרטר - יכול להיות, אני לא יודע איך נשמע סטרטר מחליק. תצטרך לסמוך פה על מוסך שיגיד לך האם באמת צריך להחליף או לא. אפשר גם לחפש מידע באינטרנט, אולי ב-YouTube יש דוגמאות והסברים.

 

לגבי הפוטנציאל לזיוף קילומטראז' - לא בטוח מה יש לך לעשות עם זה בדיעבד. העלתי את זה כאפשרות לאור הדברים שרשמת, אבל בשלב הזה לא בטוח כמה משמעות יש להתעסק בזה, כי הרכב כבר נרכש. בדיקה פשוטה שאתה יכול לבצע היא לבדוק את הרכב באתר "משומשת", אך זה כמובן לאו דווקא ייתן לך תשובה חד-משמעית לפה או לשם. הדברים שצריך לעשות בקילומטרז' גבוה מבחינת טיפולים גם כך נדרשים בגלל גיל הרכב, ואין לך רצועת תזמון לדאוג לה - אז לא בטוח שיש טעם להשקיע בזה מעבר לכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, chrono כתב:

הרשימה שעשית נראית אחלה.

 

לגבי תושבות מנוע - לרוב הרעידות מורגשות קודם כל בעמידה במקום, אבל יכולות גם להופיע בנסיעה במהירות מסויימת.

 

לגבי הסטרטר - יכול להיות, אני לא יודע איך נשמע סטרטר מחליק. תצטרך לסמוך פה על מוסך שיגיד לך האם באמת צריך להחליף או לא. אפשר גם לחפש מידע באינטרנט, אולי ב-YouTube יש דוגמאות והסברים.

 

לגבי הפוטנציאל לזיוף קילומטראז' - לא בטוח מה יש לך לעשות עם זה בדיעבד. העלתי את זה כאפשרות לאור הדברים שרשמת, אבל בשלב הזה לא בטוח כמה משמעות יש להתעסק בזה, כי הרכב כבר נרכש. בדיקה פשוטה שאתה יכול לבצע היא לבדוק את הרכב באתר "משומשת", אך זה כמובן לאו דווקא ייתן לך תשובה חד-משמעית לפה או לשם. הדברים שצריך לעשות בקילומטרז' גבוה מבחינת טיפולים גם כך נדרשים בגלל גיל הרכב, ואין לך רצועת תזמון לדאוג לה - אז לא בטוח שיש טעם להשקיע בזה מעבר לכך.

 

הבנתי אותך

אז אבדוק לגבי הסטרטר

תודה רבה בנאדם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לכל מה שכתב chrono (גם אני לאחרונה עשיתי יישור קו למאזדה, CX5 אז הייתי בהתלבטיות קצת דומות לשלך) ורק רוצה שאנחנו הישראלים נתחיל להפנים, שק"מ נמוך לא בהכרח אומר שיש כאן רכב נהדר (נסועה נמוכה היא לא חזות הכל) וההיפך, אם הרכב מטופל בצורה אדוקה ומוכחת, עם נסועה רבה בעיקר מחוץ לעיר, זה לא בהכרח מראה על רכב גרוע, אלא ההיפך! 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, thebaron כתב:

מצטרף לכל מה שכתב chrono (גם אני לאחרונה עשיתי יישור קו למאזדה, CX5 אז הייתי בהתלבטיות קצת דומות לשלך) ורק רוצה שאנחנו הישראלים נתחיל להפנים, שק"מ נמוך לא בהכרח אומר שיש כאן רכב נהדר (נסועה נמוכה היא לא חזות הכל) וההיפך, אם הרכב מטופל בצורה אדוקה ומוכחת, עם נסועה רבה בעיקר מחוץ לעיר, זה לא בהכרח מראה על רכב גרוע, אלא ההיפך! 

 

כן זה ברור לי. זה אומנם שיחק תפקיד אבל זה לא היה השיקול העיקרי.
בחרתי בדגם בגלל אמינות ורק אחרי מכון בדיקה.
בדיעבד אולי הייתי הולך למוסך ולא למכון בדיקה אבל זה נושא אחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Daniel608 כתב:

שאלה נוספת: בנוגע לזיוף קילומטרז', האם שווה לי להתעסק בזה יותר ולבצע עוד בדיקות, אם כן, איזה?

אם יש לך ארבע שעות מיותרות, תוכל ללכת להוציא ממשרד הרישוי תדפיס טסטים, ולספק כמעט בוודאות את סקרנותך.

(לפני העברת בעלות לא יכולת לעשות את זה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...