Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול תקופתי במוסך כללי


Muzic4Ever

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, רוצה להתייעץ בבקשה. אולי יש מינוסים שאני מפספס בנוגע לטיפול במוסך כללי.

עד היום, בכל הרכבים שהחזקתי הייתי חופר, קורא ומתעניין עד שלבסוף מגיע ל"גורו" של המודל בהתחשב במרחק גאוגרפי סביר.

זה בדרך כלל עלה בדלק, זמן על הכביש, יום עבודה וכמה שקלים אקסטרא על כל שעה תחת הליפט. עם השנים זה דיי הוכיח את עצמו שכן בדרך פלא כל הרכבים עברו מטיפול לטיפול כמעט ללא תקלות משביתות.

הגורו הנוכחי יושב במרכז ת"א וכבר קשה מאוד לתאם מולו. גם שאר המומחים יושבים באזור חיוג 03 (מינ' שעה נסיעה לכיוון ובד"כ עד שהרכב נכנס ויוצא זה נגמר ביום עבודה שרוף).

יש לנו מוסך דיי אמין דקה מהבית שאני מטפל שם ברכב השני (יפני).

הוא מוכן לקבל את האלפא.

איפה באמת נעוץ היתרון של המוסכים המומחים? מנסיונכם, כדאי לדבוק בשיטה הראשונה או שהגיע הזמן לשחרר?

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד הייתי מעדיף שמוסך שמכיר את הדגם יעבוד עליו על פני מוסך שלא מכיר.

הדיאגנוסטיקה מדוייקת יותר, הטיפול בתקלות מהיר יותר, לא מחליפים חלפים לשווא, עושים פחות טעויות בסוף זה חוסך לי זמן וכסף.

 

 

  • רעיון טוב! 2

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבא שלי היה מטפל במוסך כללי שהוא היה סומך עליו מאוד המון שנים, עד שהתחילו בעיות שהם לא הצליחו לסדר, הרכב לא עבר טסטים וכו'. הלך לדיאגנוסטיקה במוסך מורשה ומאז לא נכנס לשום מוסך שלא מורשה או שלא מכיר ספציפית את הרכב שהוא צריך לסדר.

 

לפני 14 דקות, Coro כתב:

תמיד הייתי מעדיף שמוסך שמכיר את הדגם יעבוד עליו על פני מוסך שלא מכיר.

הדיאגנוסטיקה מדוייקת יותר, הטיפול בתקלות מהיר יותר, לא מחליפים חלפים לשווא, עושים פחות טעויות בסוף זה חוסך לי זמן וכסף.

 

 

 

גם במוסכים מומחים יכולות להיות פשלות מבחינת דיאגנוסטיקה או החלפת חלקים לשווא,

הייתה לי תקלה במנוע קטן בפנס קדמי (זה שמאפשר לך להוריד את הזווית של האלומה אם תא המטען עמוס), מוסך מורשה של צמפיון רצו להחליף את כל הפנס (1,000 לפני מעמ ועבודה). הוזמן המנוע הקטן ב- 130 שקל מאיביי והורכב והתקלה הסתדרה.

במוסך מורשה אחר של אותו יבואן הייתה תקלה במשאבת מים והם דחפו גם לבצע טיימינג "על הדרך" כי כדי להגיע למשאבה צריך לפרק בכל מקרה טיימינג, רק שברכב שהיה לי המשאבה והטיימינג היו בשני צדדים שונים של המנוע ולא היה ביניהם שום קשר.

 

לי יש רכבים של צ'מפיון - לטיפולים כלליים אני נוסע למורשה כי זה קרוב וכי הם פתוחים בימי שישי וזה נוח, כשיש תקלות אני נוסע למוסך רון, בערך 45 דק' נסיעה ממני וחצי יום חופש כי הוא לא עובד בשישי

עריכה אחרונה על ידי Amired
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על תקלות אני לא מדבר, ברור ששם יש יתרון מובהק למוסכים מומחים ובפרט לרכבים שהם קצת מעבר למינסטרים.

מדבר על טיפולים תקופתיים בלבד (שמן, מסנן שמן, מסנן אויר, ומסנן קבינה).

אגב, בשנה שעברה אותו הסיפור. לא מצאתי את הזמן לנסוע למומחה. נכנסתי למוסך יבואן רשמי - בבית אספתי את כל הקליפסים השבורים מהחלפת מסנן המזגן.

כן, זה סוג של עונה על השאלה. אבל אני מדבר עכשיו על מוסך שהוא סך הכל בסדר מהיכרות של כמה שנים עם הרכב השני.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אני חושב שזה מסתכם ב- 3 שאלות:

1. האם אתה יכול לוודא שהחלפים שהוא ישתמש בהם הם החלפים הנכונים עבור הרכב (סוג השמן, סוג פילטר שמן..)

2. אם לרכב יש מחלות ידועות, האם תדע לזהות אותן בעצמך (כי הוא בטח לא מכיר ולא ידע לבדוק בטיפול התקופתי)

3. האם אתה דואג מסחירות עתידית של הרכב, כי טיפול במוסך כללי יכולה לפגוע, בטח אם זה רכב נישתי שמושך קונים מאוד ספציפיים שמבינים במותג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאין תחליף לניסיון של מוסכים מומחים, לא בגלל מקצועיות, הם פשוט נתקלו בהמון תקלות ספציפיות לדגם, תקח את מוסך רון למשל... קפוץ לפייסבוק שלו ותראה את התקלות שהוא נתקל בהם שלמוסכים אחרים אין מושג, המון שטיקים שיש בואג ואין ביפניות וכו'.

 

גם בחו"ל הרטוריקה של ללכת לספיישליסט מוכרת מאוד, ויש כאלו שישלחו את הרכב ל coast השני על נגרר רק בשביל טיפול שהוא מעבר להחלפת שמן.

 

לגבי סוג הטיפול- אז נכון שברוב הרכבים החלפת שמן ופילטר כל מוסך יכול לבצע, אבל לפעמים מוסך מומחה יעלה על חלק בלוי שעומד ליצור תקלה משמעותית טרום התקלה וככה יחסוך לך כסף רב.

 

אנחנו קצת בכיינים, כל העולם נוסע שעות בשביל טיפול ואצלנו המקסימום זה שעתיים (לצאת לפני הפקקים כמובן).

אגב, אין כמו לטפל לבד ;) רק מציע.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי 1, תמיד מביא את החלקים בעצמי למרות שלבסוף גם המומחה וגם המורשה לקחו אותו מחיר (פשוט דפקו שעתון עבודה לפי יצרן ולא מה שלקח בפועל).

לגבי 2, מחלות ידועות אין יותר מדי לדגם. ואני מניח שתושבות, צינורות, בלמים, גומיות, תותבים, תפוחים וכו' לקראת או בסוף חייהם כל מכונאי ידע לזהות.

לגבי 3, הסיבה מלכתחילה שאני דורך במוסך היא כדי שיהיה תיעוד מסודר. אחרת הייתי מטפל בעצמי.

אבל לא יודע כמה אנשים מסתכלים על שם המוסך. יותר רוצים לראות שהטיפולים נעשו. 

לפני 2 דקות, Or05230 כתב:

אני חושב שאין תחליף לניסיון של מוסכים מומחים, לא בגלל מקצועיות, הם פשוט נתקלו בהמון תקלות ספציפיות לדגם, תקח את מוסך רון למשל... קפוץ לפייסבוק שלו ותראה את התקלות שהוא נתקל בהם שלמוסכים אחרים אין מושג, המון שטיקים שיש בואג ואין ביפניות וכו'.

 

גם בחו"ל הרטוריקה של ללכת לספיישליסט מוכרת מאוד, ויש כאלו שישלחו את הרכב ל coast השני על נגרר רק בשביל טיפול שהוא מעבר להחלפת שמן.

 

לגבי סוג הטיפול- אז נכון שברוב הרכבים החלפת שמן ופילטר כל מוסך יכול לבצע, אבל לפעמים מוסך מומחה יעלה על חלק בלוי שעומד ליצור תקלה משמעותית טרום התקלה וככה יחסוך לך כסף רב.

 

אנחנו קצת בכיינים, כל העולם נוסע שעות בשביל טיפול ואצלנו המקסימום זה שעתיים (לצאת לפני הפקקים כמובן).

אגב, אין כמו לטפל לבד ;) רק מציע.

ברור. הכל התחיל מרון לפני 15 שנים כשהיתה לי גולף, המקצועיות שלו מדבקת. בזמנו הוא היה עוד מטפל ברכבים בעצמו.

אח"כ ליאור זוקילנד עם הג'ימיני.

לאחר מכן ג'רי קרוזר עם הלאנד קרוזר,

ומאז -פונטו, מיטו, ג'ולייטה אצל מיכאל.

הבעיה שכבר אין את הזמן לריצות האלו.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Muzic4Ever כתב:

לגבי 1, תמיד מביא את החלקים בעצמי למרות שלבסוף גם המומחה וגם המורשה לקחו אותו מחיר (פשוט דפקו שעתון עבודה לפי יצרן ולא מה שלקח בפועל).

לגבי 2, מחלות ידועות אין יותר מדי לדגם. ואני מניח שתושבות, צינורות, בלמים, גומיות, תותבים, תפוחים וכו' לקראת או בסוף חייהם כל מכונאי ידע לזהות.

אם ככה, אז די ענית לעצמך אם צריך ללכת למוסך מומחה או שגם מוסך כללי נורמלי גם מספיק. 

 

לפני 6 שעות, Muzic4Ever כתב:

לגבי 3, הסיבה מלכתחילה שאני דורך במוסך היא כדי שיהיה תיעוד מסודר. אחרת הייתי מטפל בעצמי.

אני מניח שזה בשביל מכירה עתידית? 

לא יודע על מה מסתכל קונה פוטנציאלי של אלפא, אבל אני יכול להגיד לך מנסיון שקונה ממוצע של יונדאי לא מסתכל על זה בכלל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי האישית אלפא לא הייתי מכניס למוסך מורשה כללי. רוב הסיכויים שהוא לא מכיר היטב את הרכב ולא מודע לבדיקות שרצוי לבצע בטיפול תקופתי ולא למחלות של הרכב. 

מוסכים מורשיי יבואן או מוסכים מתמחים, עורכים בדיקות כלליות נוספות מעבר לדרוש החלפה בטיפול והם גם יודעים מה צריך לחפש. 

הבדיקות האלו יכולות לחסוך לא מעט בטיפול מונע שימנעו הגעה לכשל. 

תכתוב מהיכן אתה ואולי תוכל לקבל המלצה למוסכים מתמחים נוספים שאינם דווקא מורשיי יבואן ושלא יגזלו לך יום שלם. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, SurfHigh כתב:

מה שאתה צריך זה מוסכניק פדנט. 

הלוואי, אם יש כזה במוסך כללי על קו נתניה-זכרון -אשמח לשמוע.

 

לפני 13 דקות, davemustaine87 כתב:

אני מניח שזה בשביל מכירה עתידית? 

לא יודע על מה מסתכל קונה פוטנציאלי של אלפא, אבל אני יכול להגיד לך מנסיון שקונה ממוצע של יונדאי לא מסתכל על זה בכלל. 

לא יודע אם זה קשור ליצרן. יותר אולי לסוג הרכב (קצת ספורטיבי במקרה הזה).

אני יודע שבתור קונה, רכבים בלי תיעוד מסודר נפסלו על הסף.

לפני 3 דקות, Moshe c כתב:

תכתוב מהיכן אתה ואולי תוכל לקבל המלצה למוסכים מתמחים נוספים שאינם דווקא מורשיי יבואן ושלא יגזלו לך יום שלם. 

עבור רכבים מתוצרת אלפא יש מספר מומחים ידועים בארץ ואפשר לספור אותם על פחות מיד אחת. זה מתחיל ברמת השרון דרומה.

זה אומר לצאת מאוד (מאוד) מוקדם בבוקר ולחזור מאוחר בערב. בין לבין זה פקקים ברמה של שעתיים לכיוון. אפשר לסבול את זה, אבל בשביל טיפול שמנים ומסננים דעתי שכבר לא חייב.

כמובן שיש גם הרבה מומחים אחרים, לצערי עדיין לא מצאתי אחד שיהיה מוכן "לגעת" באלפא. תמיד זה מתחיל בהרמת גבה ונגמר בסירוב.

פעם מנהל עבודה במוסך מקומי דיי נחשב הסכים לקבל אותי, הבעלים נכנס וראה אלפא על הליפט, קיבל שחור בעניים.

המכונאי לא הספיק אפילו לפתוח מכסה מנוע לפני שמצאנו עצמנו שוב בחוץ.

תכל'ס? סטיגמה. אין בו שום דבר מסובך. 

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Muzic4Ever כתב:

הלוואי, אם יש כזה במוסך כללי על קו נתניה-זכרון -אשמח לשמוע.

לא בדיוק על הקו, אבל תבדוק את מוסך אוטו איטליה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך מעולה, אבל מרכז.

כמו תלתן פתח תקווה, איציק רחובות, מיכאל ת"א,

אלו בדיוק ה 4 שדיברתי עליהם.

כל אחד מהם זה להשבית יום עבודה. שלא לדבר על האתגר לתאם עם חלק מהם..

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם הסיטרואן שלי - כשיש תקלה, נוסע למוסך גבע. לטיפולים שוטפים קשה לי להגיע לשם, אז הולך למוסכניק טוב ליד העבודה, שיש לו נסיון מעל הממוצע עם סיטרואן.

במקומך הייתי ניגש למוסך מקומי שאני סומך עליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...