Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אגרות הרישוי של רכבים חשמליים יתייקרו ב-2025


shimta

פוסטים מומלצים

הפרה החשמלית הגיעה לגיל בה ניתן להתחיל לחלוב אותה :

 

ועדת הכספים אישרה: אגרות הרישוי של רכבים חשמליים יתייקרו ב-2025

התקנות שאושרו ישוו את גובה אגרת הרישוי של רכבים חשמליים לזו של רכבים שאינם חשמליים, כך שאלה יתייקרו ב-2,300 שקל בממוצע בשנה

מקור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתוך צרות/קנאה יו-ניים איט,  אבל הגיע הזמן.

 

אין שום היגיון בלהמשיך לתת הנחות. בעלי חשמליות נהנו לפחות 3 שנים מהנחות תפעוליות על הרכבים החשמליים בזמן שבעלי שאר הרכבים נאנקים תחת העלויות המאוד גבוהות. הגיע הזמן לאזן קצת.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Shmulik_Miata
  • אהבתי 3
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 2

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הגיוני.

רכב חשמלי הוא עדיין רכב שתופס מקום בכביש ובפקק ומשתמש בתשתיות.

אין סיבה שלא לגבות מבעליו אגרה לצורך זה.

לגבי גובה האגרה, היא גבוהה אבל זה נכון לכל סוגי הרכב.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יחד עם העובדה שרכבים חשמליים צריכים לשלם אגרה, יש בצו בעיה אחת עיקרית - רכבים חשמליים עדיין יקרים יותר בממוצע בהשוואה לרכבים לא חשמליים (באותו הסגמנט). 

 

היה נכון לשנות קצת את הנוסחה, כך שרכבים חשמליים ישלמו אגרה שוות ערך לסגמנט נמוך יותר, או לשנות את הספים.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיבה שהמדינה תתן מתנה לאנשים עמידים שקונים רכב ב 200,000 ש"ח ותגבה סכום מלא מאנשים שקונים רכב ב 90,000 ש"ח. אוטו חשמלי זה לא מקלט מס. לדעתי  את רוב התמריצים שהמדינה נתנה, היבואנים לקחו לעצמם ע"י העלאת מרווחי הרווח שלהם. לראייה, ההנחות הגורפות על חלק מהמותגי למרות העלאת המיסוי.

  • אהבתי 7
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כנראה סיבה לעודד החלפת רכבי בעירה פנימית מזהמים בכאלו שלא. במקומות אחרים, המדינה מסבסדת ולא בגרושים קניה של רכב חשמלי, אצלנו מקפיצים את המחיר ע"י צמצום עד איון הטבות המס לרכב כזה. מבחינה זו ובהנחה שאגרת רישוי מופחתת מעודדת רכישת רכב חשמלי, בהחלט ראוי להשאירה זולה יותר משמעותית. אבל כאמור אצלנו זה עובד אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל המחירים של החשמליות מאוד יקרים ולכן מי שאמיד, צריך להרוויח פעמיים? למה הפערים האלו צריכים רק לגדול כל הזמן?

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגרמניה בוטלו, די במפתיע, כל המענקים הנדיבים שהיו לרכב חשמלי. ולאחר מכן התברר למרבה ההפתעה שהיצרניות הוזילו את המחירים בשיעור דומה.

אין סיבה שיהיה שיעור מיסוי שונה על טכנולוגיית הנעה שונות. יש גם ככה הבדל די משמעותי במיסוי על הדלקים.

 

בסופו של דבר מתברר שכל המענקים, הטבות וסובסודיות מגיעים לכיסיהם של על מיני גורמים שפועלים בשוק.

ההבדלים במיסוי יוצרים עיוותים, כגון - תוספת איבזור של מושבי עור על רכב בנזין ממוסה שונה מאותה תוספת ברכב זהה חשמלי. 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Shmulik_Miata כתב:

אבל המחירים של החשמליות מאוד יקרים ולכן מי שאמיד, צריך להרוויח פעמיים? למה הפערים האלו צריכים רק לגדול כל הזמן?

 

 

מה זה מאוד יקרים? יש חשמליות ב100 אלף ויש במליון שקל.

פיספסתם את הפואנטה,המדינה צריכה לעודד מעבר לרכב חשמלי,בפועל היא לא עושה את זה, וגם לא תעשה את זה כי תחום הרכב זו פרה חולבת באופן מאוד משמעותי,לכן כבר כמה שנים כל ינואר המס עולה וימשיך לעלות עד שיושווה לרכב בנזין.
אתם אומרים אמידים,על רכב  חשמלי? 
קניתי מודל 3 ב189 אלף שקל,קורולה/אוקטביה/רכב דומה בסגמנט עולה היום בבוקר טוב 160 אלף שקל לגרסה בסיסית! הוספתי 29 אלף שקל בחשיבה לטווח ארוך,ואת הכסף הזה אחסוך תוך 3 שנים או פחות וקיבלתי רכב עדיף בכל פרמטר,מי שקונה רכב כזה ומחזיק אותו 3 שנים משלם יותר ממני,אולי אתם יותר אמידים?
 

 

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ArikC

לרוב הישראלים אין 190 שח בזמין להוציא על רכב.

 

אני נוסע על רכב בשווי 30 אלף, 

בגלל שאין יכולת לקנות רכב יקר יותר

ובגלל זה אתה שיכול לקנות רכב ב190 אלף תשלם אגרה פחות ממני?

המדינה מסבסדת מספיק אותך בכך שאתה לא משלם בלו על החשמל שאתה מטעין את הרכב.

בדלק יש בלו. 

אז סבסוד כפול? לא תקין.

 

מהלך נכון של המדינה.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, amosbmw כתב:

בסופו של דבר מתברר שכל המענקים, הטבות וסובסודיות מגיעים לכיסיהם של על מיני גורמים שפועלים בשוק.

שילמתי אגרה על האיוניק 5 כ 570 שח. 

בשנה הבאה אשלם כ 2500 שח. 

הכיס שלי נפגע, הכיס של המדינה מרוויח. 

זהו. 

אין אף אחד באמצע. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כבר פחות מעניין אם זה חשמלי או לא, המדינה מחפשת עכשיו כסף.


עכשיו יהפכו כל אבן וכל גרגר חול בשביל להכניס כסף לקופת המדינה. עם הרכבים החשמליים זה פשוט הרבה יותר קל לביצוע ו"על הדרך" זה גם מתקן עיוות מסויים שקיים כרגע.
יש גם דרכים אחרות שהמדינה מפעילה במקביל בשביל להכניס עוד כסף - וזה עובד לה. 

בסופו של דבר המלחמה והמדינה ממומנים מהכספים שלנו.

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, discoTD5 כתב:

שילמתי אגרה על האיוניק 5 כ 570 שח. 

בשנה הבאה אשלם כ 2500 שח. 

הכיס שלי נפגע, הכיס של המדינה מרוויח. 

זהו. 

אין אף אחד באמצע

בשנים קודמות המדינה הפסידה ואתה הרווחת. 

כל מי ששאל אותי אי פעם על כדאיות כלכלית של רכישת רכב חשמלי, עניתי לו שהאמורטיזציה של מחיר הרכישה צריכה להיות בתקופה קצרה של שנה שנתיים, כי המדינה לא מתחייבת על המשך רמת מיסוי השימוש הנמוכה.

 

לגבי הגורמים באמצע, התכוונתי כמובן למדרגות מיסוי דיפרנציאליות לרכבי בנזין, היברידים וחשמליים. 

כאשר מדינות נותנות או מבטלות הנחה במיסוי לטכנולוגיית הנעה מסויימת, הניסיון מלמד שיצרני רכב ויבואנים מווסתים את המחירים בהתאם כדי שיהיו להם מקסימום מכירות ורווחים.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, om2 כתב:

@ArikC

לרוב הישראלים אין 190 שח בזמין להוציא על רכב.

 

אני נוסע על רכב בשווי 30 אלף, 

בגלל שאין יכולת לקנות רכב יקר יותר

ובגלל זה אתה שיכול לקנות רכב ב190 אלף תשלם אגרה פחות ממני?

המדינה מסבסדת מספיק אותך בכך שאתה לא משלם בלו על החשמל שאתה מטעין את הרכב.

בדלק יש בלו. 

אז סבסוד כפול? לא תקין.

 

מהלך נכון של המדינה.

 

 

 

זה לא רלוונטי למי יש מה. 

משפחתית ממוצעת היום עולה סביב ה160 אלף שח. 

לפני 10-15 שנה מחיר ממוצע היה 110-120. 

המדינה לא מסבסדת אותי בשקל,זה שהרכב שלי צורך חשמל במקום בנזין זה לא אומר שהמדינה מסבסדת אותי,בדיוק כמו שהמדינה לא מסבסדת אותי אם היה לי רכב מונע בגז. 

הרכב שלי לא צורך בנזין,לא צורך טיפולים עם שמנים מזהמים,אז כן יש סיבה לסבסד רכבים פחות מזהמים בדיוק כמו שהמיסוי על רכבים חשמליים ופלאג אין נמוכים מרכבי בנזין מלא.  

אין לך כסף קח הלוואה,החסכון בדלק מממן את עלות הרכב. 

אגב כל עניין של עלות אגרות הרישוי הוא עקום. 

למה יש קשר בין עלות הרכב לבין גובה האגרה? 

למה לא לגבות יותר אגרה על רכבים ישנים ומזהמים?

 

עריכה אחרונה על ידי ArikC

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ArikC

 

ועל איזה כבישים אתה בדיוק נוסע?  אגב, אני חושב שגם נרשם לא פעם ולא פעמיים שהבלאי של הכבישים שרכב חשמלי מייצר עקב משקלו הוא גבוה יותר.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...