Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסרט תאונה בערבה(על התאונה של האלפא 33 בשנת 1993)


ndpp12345

פוסטים מומלצים

@omricnכן. יש סיבה טובה להאשים את המהירות בהרבה תאונות.

בשנות ה-90 כביש הערבה היה לכל אורכו כביש חד מסלולי, עמוס מאוד עם הרבה משאיות ארוכות, קטעים ארוכים עם שדה ראיה מוגבל (ביחס למהירות, לכן קטעים ארוכים עם איסור עקיפה),וכמובן ארוך ומשעמם. הכביש היה מתוכנן, במקרה הטוב, ל-90 קמ"ש, (ובהתאם לכך מהירות מותרת 80 קמ"ש). אז, כן, 120 קמ"ש היתה מהירות מופרזת עם פוטנציאל קטלני גדול. הוסף לכך את אמצעי הבטיחות הירודים - חגורות בטיחות לא נגללות ולכן נחגרות בצורה רופפת וכרית אויר בודדת במקרה הטוב, אזורי קריסה בחיתולים וה-NCAP מתחיל לעבוד בסביבות 1997, וקיבלת מרשם להרבה מאוד תאונות קטלניות.

אישית נהגתי לאילת פעם אחת דרך כביש הערבה, ב-1996. מאז עברתי לכביש 40. פחות עמוס, הרבה קטעים שאינם מאפשרים לפתח מהירות גבוהה ומצד שני קטעים עם שד ראיה מצויין, אבל בלי פיתןי ללחוץ עמוק מידי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sperial כתב:

@omricnכן. יש סיבה טובה להאשים את המהירות בהרבה תאונות.

 

אני לא חושב שזו אחת מהן. כפי שכבר נכתב לא מעט- גם ב80 או 90 קמש הם היו מתים.

מה שגרם לתאונה לדעתי הוא בעיקר היסח הדעת של הנהג וה"שמח" שהחבר'ה עשו תוך כדי נסיעה, בצירוף העובדה שהם התנגשו במשאית ולא ברכב פרטי (מניח שזה היה יכול להקטין במעט את הנזק)

 

לפני 4 שעות, sperial כתב:

 חגורות בטיחות לא נגללות ולכן נחגרות בצורה רופפת וכרית אויר בודדת במקרה הטוב

 

בניינטיז כבר היו חגורות נגללות וגם באייטיז (בסובארו 84 ו87 שהיו במשפחה)

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התייחסתי לסרט הזה אלא לטענה החוזרת בפורום שמהירות אינה סיבה לתאונות ולתוצאותיהן. מדובר באגדה, המחקר מוכיח את ההפך.

 

לגבי חגורות בטיחות - הומצאו בשנות ה-40, ואם זכרוני אינו מטעני בפרינץֶ4 שאבי רכש ב-1969 היו למושבים הקדמיים חגורות ״2 נקודות״, כלומר חגורות כתף. אבל, כפי שציינתי בפוסט, היה מדובר בחגורות לא נגללות, ללא נתיחה, שהנהג או הנוסע היה אמור להדק לגופו (היה אפילו תשדיר בטלויזיה שהדריך להדק כך שנחתך להכניס את היד בין החגורה לגוף) . חובת חגירה היתה הרבה יותר מאוחרת. זכור שר התחבורה חיים קורפו שקבע שלא צריך חגורות בטיחות בעיר, מספיק לתת קונטרה עם הידיים. מערכת הריסון המודרנית, עם גלילה קפיצית ופירוטכניקה (קדם מותחנים וכריות אוויר) הן הרבה יותר מאוחרות, הפכו נפוצות בשנות ה-90, וגם אז רק לנהג, הנוסע לידו זכה לכרית אויר רק במחצית השניה של העשור.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...