Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התחממות מנוע לאחר זמן ממושך בנסיעה


מעבר לפיתרון נפתר ע"י om2,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 969 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי, יש לי סיאט איביזה 2011 (1.2),

הרכב מתחמם אחרי נסיעה של רבע שעה כזה (נדלקת נורה).

החלפתי לפני ממש כמה חודשים רדיאטור אינטרקולר לטורבו אז קשה לי להאמין שזה, לגבי המאוורר ראיתי שעובד.

מבחינת נוזל קירור בפעם הראשונה לא היה הרבה אבל עכשיו יש וזה עדיין מתריע, יש קצת בועות במיכל אז כנראה שאיכשהו נכנס אוויר.

 

יש למישהו רעיון מה כדאי לבדוק?

מדגיש, זה לא קורה מהר ההתחממות, רק אחרי רבע שעה- 20 דק נסיעה

תודה רבה

עריכה אחרונה על ידי אביביזה
פורסם
לפני 3 שעות, אביביזה כתב:

רדיאטור אינטרקולר לטורבו אז קשה לי להאמין שזה,

זה לא זה... האינטרקולר מקרר את האויר הנכנס למנוע.

 

לפני 3 שעות, אביביזה כתב:

יש קצת בועות במיכל אז כנראה שאיכשהו נכנס אוויר.

נורה אדומה! למה יש בועות אויר? לא אמור להיות אויר בנוזל קירור.

 

לפני 3 שעות, אביביזה כתב:

יש למישהו רעיון מה כדאי לבדוק?

לבדוק ראש מנוע.

אם אטם ראש מנוע נפרץ, אויר חודר בקלות לנוזל קירור, מה שגורם לבועות...

בנוסף המנוע מתחמם מהר ויתר על המידה. במקומך היתי בודק את זה.

בהצלחה

פורסם

ורק כדי ליישר קו - רבע שעה ממצב קר זה מהר. 10 דקות זה פחות או יותר הזמן שלוקח למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה (הסף התחתון שלה, קצת מעל 80 מעלות). עוד חמש דקות להגיע לנקודה בה התמוסטט נפתח (באזור ה-100 מעלות), וקיבלת רבע שעה ראשונה בה מערכת הקירור בעצם לא עושה כלום מלבד להתחמם, ברכב תקין לגמרי. במילים אחרות, רבע שעה - 20 דקות זה הזמן המינימלי בו מנוע יגיע להתחממות יתר ממצב קר.

 

בועות האוויר בנוזל הקירור יכולות להיות מעצם זה שהוא רותח, אז לא בטוח שזה סימפטום שמצביע על מקור הבעיה (מה שכן - זה אומר שהתרמוסטט עובד, אחרת נוזל הקירור במיכל לא היה מתחמם). מה המצב של נוזל הקירור מבחינת הצבע שלו?

  • פיתרון
פורסם

טרמוסטט תקול יכול להיות גם כזה שנפתח 20-30% 

הוא יחמם את הרדיאטור אבל לא ברמה שמספיק לקרר את המנוע

 

אני בכל מקרה ממליץ להחליף תרמוסטט בפעולה ראשונה

הסימנים מראים שיכול להיות בעיה בטרמוסטט

 

אפילו אם חוששים מהמחיר של מקורי שילך לפח אפשר לשים חלופי בשביל הניסיון

או אפילו (לא אפשרי בכל מכונית) לעשות כמה נסיעות בלי טרמוסטט בכלל

אם התופעה לא חוזרת, החלפת טרמוסטט תפתור את הבעיה

 

 

אבל, ציינת הרכב מגיע לתחום שמנורת החום כבר נדלקת

זה לא בריא למנוע בכלל

אז אם התרמוסטט לא פותר את הבעיה

החשד הבא שלי (ואני לא איש מקצוע) זה ראש מנוע

בדיקת לחץ הפוך תוכל לאמת לך את זה

.

×
×
  • תוכן חדש...