Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיזוק קרטר שמן(סיבה לצריכת שמן?)


nit_zan
שימו לב! השרשור הזה בן 6922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום כשיצאתי מהעבודה שוב מצאתי טיפת שמן מתחת לרכב

 

האבחנה (גם בטיפול שעשיתי שילשום) היתה אטם קרטר.

 

בשלב זה החלטתי שאני לא מחכה לטיפול הבא, ומן הסתם גם לא התכוונתי להחליף אטם אלא בטיפול הבא.

 

אז חשבתי לעצמי:למה לא ננסה לבדוק את חוזק ההברגות-אולי פה הבעיה.

 

עליתי עם גלגל אחד על קטע מדרכה(בחניון בו אני חונה-הריצפה נקיה ויש שם מיפרצי מדרכות, כמו כן החניון מקורה אך מואר ,בנוי כ"מרפסת"-אידיאלי בתור מוסך חצר).

 

נכנסתי מתחת לאוטו עם T10 והתחלתי במלאכה-הברגים כולם ללא יוצא מן הכלל היו משוחררים כך שללא הפעלת כח כלל המפתח הסתובב.

 

עברתי על כל אחד ארבע-חמש פעמים אחד אחרי השני על מנת לאזן את האגן וליגרום לעוצמת חיזוק אחידה בכולם וכן שהאטם יתכווץ בצורה אחידה -חיזקתי עם ה-T לא בכח מוגזם.(ללא רטשט).

 

בדרך עוד הייתי צריך לפרק פחית חצי עגולה שמגינה על אזור מחזיר השמן האחורי, על מנת להגיע לשני הברגים בצידו של הקרטר-כשפרקתי אותה גיליתי לשימחתי שהנזילה היא לא ממחזיר השמן כלל(האזור יבש).

אלא רק מאטם הקרטר עצמו.

 

כל שנותר לי לעשות זה להמשיך לעקוב אם יש נזילות ולבדוק את מדיד השמן לעיתים קרובות.

 

(למרות שהמנוע לא מראה סימנים של שריפת שמן-אינני יודע אם נזילה זו יכולה לגרום לאיבוד כמעט 3 ליטרים בחצי שנה\10000 ק"מ).

 

ניסיתי לבדוק(ע"פ שיטתו של בני ל. אם השמן נשרף עקב גומיות מובילים-אך לא הבחנתי כלל בעשן-וכן אין כלל ריח של שמן שרוף מהאגזוז).

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות מאוד שמעבר לזה כמו שאתה אומר הגומיות של המובילים התייבשו ונסדקו. או/וגם הרינגים

 

אגב יוצא לך עשן כחול מהאגזוז?

אוי אלוהים... קרא שוב את מה שניצן כתב ותמצא את התשובה

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסה"כ טיפת שמן!!!
נכון, אבל כל פעם שאני מחנה לכמה שעות\לילה אני מוצא טיפה שתיים וגם על הקרטר ישנן טיפות.

חוץ מזה הרכב התחיל לצרוך שמן בצורה מוגברת-וחשבתי איך לצמצם את התופעה,

ולבודד את הבעיה, אז התחלתי בשיטת האלימניציה.

 

קודם ניסיון לצמצם את הנזילה.

 

זהו שלב א'-ברגי הקרטר באמת היו רופפים-כמו שבורג לא סגור עד הסוף,ולא היה צריך להפעיל כח כדי לסוגרם 2-3 סיבובים.

 

איני יכול לישון בשקט כשהרכב שלי לא מתוחזק פיקס. :!:

 

יש כאלה שיעברו על כך לסדר היום-אני לא!!!

 

זהו שלב א'-ברגי הקרטר באמת היו רופפים-כמו שבורג לא סגור עד הסוף,ולא היה צריך להפעיל כח כדי לסוגרם 2-3 סיבובים.

 

היות ואני משתמש בשמן סינטטי הכונה היא גם לחיסכון בהוצאות.

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי הייתה בעייה דומה בפונטו האטם לא הפסיק לייצר טיפות שמן.

 

לבסוף לקחתי את הרכב להחלפת אטם קארטר ויישור דנטה בקאטרט עצמו שנגרם ע"י הבעלים הקודמים שחשב שפונטו מתאימה לנסיעת שטח סביר להניח (על על אבן גדולה). הרבה עבודה אני חייב לציין המוסכניק ניקה את השטח איזה 1/2 שעה עד שהרכיב. ואכישו כמה שמדהים יש לי פיאט פונטו בלי נזילה אחת :-)

הכל יבש!

ניצן אם אתה הולך לעשות את התיקון לבד דע לך שהוא לא קל אבל גם לא קשה. צריך הרבה סבלנות וידיים טובות וכך אתה חוסך גם משהו כמו 200 ש"ח.

בברכה L.A

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבלוק אלומיניום- חיזוק ברגים ללא מפתח מומנט זה סיכון מיותר ובמיוחד לחובבים!
צודק!,

א.הבלוק לא אלומיניום.אלא סגסוגת ברזל.

ב.חיזוק עם מפתח T10 ולא עם רטשט,בעדינות וברגש לא צריך להוות בעיה.(גם בבלוק אלומיניום).

במידה ואחליט להחליף אטם, אז אתן את העבודה למוסך, שיש לו את הניסיון, את הידע ,את החלקים, וכל הכלים.

וגם את האחריות!!!

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...עידכון...

 

לאחר חיזוק הקרטר,הלכתי לעשות שטיפת מנוע למטה ולמעלה ע"מ לאתר מקורות נזילה נוספים במידה וקיימים וכן לבדוק אם ממשיכה הנזילה מאטם הקרטר.

 

100 ק"מ לאחר השטיפה(מאתמול) אין סימנים לנזילות מאטם הקרטר=נראה כי החיזוק בלבד עצר את הנזילה.

 

המנוע כרגע מבהיק כמעט ללא נזילות למעט הזעה קלה מיוניט לחץ השמן שיוחלף בימים הקרובים.

 

איתרתי גומיית ציריה קרועה ימנית בצד הגיר שהשפריצה הרבה גריז(לפני השטיפה) שגם כן תוחלף תוך מספר ימים.

 

נראה ונעקוב אחר צריכת השמן בימים הקרובים.

 

(תוך 10 יום צריך להעביר את האוטו טסט)

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבלוק אלומיניום- חיזוק ברגים ללא מפתח מומנט זה סיכון מיותר ובמיוחד לחובבים!
לניצן אתה קורא חובב?!

עם הרבה חובבים כמו ניצן למוסכים לא תיהיה פרנסה והם יפשטו את הרגל!

תסמוך על ניצן שאנו זקוק למפתח מומנט, אלא רק לרגש בידים, ואת זה כנראה יש לו!

ועובדה שחיזוק הקרטר , פתרה את בעיית הנזילה!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לניצן אתה קורא חובב?!

עם הרבה חובבים כמו ניצן למוסכים לא תיהיה פרנסה והם יפשטו את הרגל!

תסמוך על ניצן שאנו זקוק למפתח מומנט, אלא רק לרגש בידים, ואת זה כנראה יש לו!

ועובדה שחיזוק הקרטר , פתרה את בעיית הנזילה!

בברכה

צביקה

חן חן למתחנפן :wink:

 

ד"א ,

מזמן לא נתתי קצת פרנסה למוסך שלי(הגיע הזמן).

 

אוטוטו החלפת גומיית ציריה, זו כבר מבחינתי עבודה למוסך. מה אני, איציק?:smile:

 

ניצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...