Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פג'ו 308 - 2016


גלעד פה
שימו לב! השרשור הזה בן 393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קיבלתי מהביטוח בעקבות תאונה 41,000 ואני רוצה לקנות רכב משפחתי.

הכיוון המרכזי שהלכתי אליו היה להשקיע את כל הכסף, אולי פלוס תוספת קטנה ביפנית / קוריאנית כמו מזדה 3, קיה פורטה, או יונדאי i25
מצד שני, ראיתי שפג'ו 308 - 2016 עם 110,000 קילומטר נמכר באזור ה-28,000. אני מקבל את הרושם שרכב קוריאני\יפני עם שנתון וקמ"ש מקביל יעלה לפחות 15,000 ש"ח אלף יותר. אני יודע שהתדמית שלו מבחינת טיפולים פחות טובה, אבל אם אני יודע מראש שאני מקדיש בערך 15,000 ש"ח נוספים לטיפולים,  זה יכול להיות הימור משתלם? בנוסף עם רכב בסכום הזה אני יכול להרשות לעצמי לוותר על ביטוח מקיף שגם ככה כנראה התייקר באופן משמעותי בעקבות התאונה. 
כמה ההבדל בטיפולים משמעותי? הייתם הולכים על משהו כזה?

 

תודה מראש על כל עזרה

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה308 אחלה רכב, נוחה,זריזה ונמכרת במחירים נמוכים מהמתחרות.

הבעיה שרצועת טיימינג יכולה להתפורר לפני הזמן ולגרום לבעיות כמו צריכת שמן והיו מקרים של החלפת מנוע.

יש המלצה לטיפול כול 10 אלף וטיימינג כול 60 אלף או 4 שנים. הבעיה שקשה לך לדעת האם הייתה בעיה במנוע או שהוא צורך שמן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עניין של תדמית, אלא עניין של פאשלה רצינית שתצטרך להיות עם יד על הדופק כול הזמן בקשר למנוע. 

 

אם זה סבבה בשבילך ובמקרה הכי גרוע אתה מחליט שאתה שם 8-10 אלף על מנוע +כסף של בזבוז ימי חופש ורכב חלופי כמה ימים, אז סבבה לגמרי. אתה תרוויח רכב טוב מאוד. 

 

לי אישית הפלוסים הללו לא היו שווים את זה, והחלטתי למכור את הצרפתייה,  לרדת 4 שנים בשנתון ולקנות רכב קוריאני. בנתיים עברו 8 חודשים, וממש לא מצטער על זה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה העיקרית זה רצועת הטיימינג של המנוע הזה, יש שרשור שלם בפורום.

תוכל לבדוק גם אופציות פחות סחירות ומבוקשות כמו מיצובישי לאנסר ספורטבק שאולי אפשר למצוא משנתונים מתקדמים יחסית בתקציב שלך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בגדול, ה-308 (כולל גירסת הסטיישן המצויינת) מציעה VFM ברמה אחרת מכל רכב אחר בקטגוריה.

במחירים באזור 30K אתה מתחיל למצא רכבים עם נתונים ממש סבירים, ופשוט אין מה להשוות בינה (והאמת - גם בין סיטרואן C4, האחות המכנית שלה) לבין שום רכב מהמזרח מכל בחינה - נוחות, התנהגות ובטיחות, פרקטיות ואפילו הנאה.

אבל - 

יש צורך להשגיח מאד בעת הקנייה בנושא הידוע לשמצה של החלפת רצועת התזמון בזמן - והיסטוריית טיפולים מוכחת ונכונה.

 

בגדול, מעבר לבדיקות הרגילות שאני מבצע בכל רכב, אני שם דגש במנועי הפיורטק 1.2 על ק"מ נמוך ככל שניתן ועל בדיקה יסודית

של היסטוריית הטיפולים.  רכב שלא הוחלפה בו רצועה מעל 5 שנים, ו/או 80-90,000 ק"מ(ויש רבות כאלו בשוק עם תיעוד של ריקול במוסך יבואן) יש לקחת בחשבון הוצאה של כ-10,000 על שיפוץ מנוע במשמרת שלך אם יהיה כשל במשאבת השמן (ניתן לבדיקה מוקדמת רק ע"י פרוק אגן השמן) וכמו כן הייתי מחפש רק רכב שיש לו היסטוריה מלאה של החלפות שמן בזמן ושימוש בשמן העומד בתקן  PSA B71-2297, ואת זה מוצאים לרוב רק במוסכי יבואן ומוסכים מומחים כדוגמת "גבע" ואורן שרותי רכב.

פשוט תקפיד במיוחד על זה - ואז יש סיכוי טוב לרכב מוצלח ביותר.

 

גילוי נאות - קניתי לבני 308 לפני 3 שנים, הוחלפה רצועה ברגע שעלה הסוגיה (95000 ק"מ), הרכב כרגע עם 150,000 ק"מ והתחיל לאכול שמן בקצב של ליטר ל-3000 ק"מ. כלומר - הגענו למצב שיש צורך להקפיד מאד על מילוי שמן בזמן (יש גם נורת אזהרה מאד רגישה, כך שאין בעיה).  זה לא רכב למי שמחפש את הנוחות שיש במנועים פשוטים שלא מעיפים בהם מבט בין טיפול אחד למשנהו.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, הלוחש למכוניות כתב:

גילוי נאות - קניתי לבני 308 לפני 3 שנים, הוחלפה רצועה ברגע שעלה הסוגיה (95000 ק"מ), הרכב כרגע עם 150,000 ק"מ והתחיל לאכול שמן בקצב של ליטר ל-3000 ק"מ. כלומר - הגענו למצב שיש צורך להקפיד מאד על מילוי שמן בזמן (יש גם נורת אזהרה מאד רגישה, כך שאין בעיה).  זה לא רכב למי שמחפש את הנוחות שיש במנועים פשוטים שלא מעיפים בהם מבט בין טיפול אחד למשנהו.

 

בקילומטראז' כזה סביר להניח שצריכת שמן נובעת מגומיות שסתומים ו/או פיח על הרינגים.

 

ראיתי כבר כמה תיעודים של אנשים שפתרו את הבעיה על ידי החלפת גומיות וניקוי כימי של הפיח כמו הבחור בסרטון הבא, שיש לו 308 עם 200 אלף ק"מ.

 

https://youtu.be/ZizdccVf24E

 

אני במקומך הייתי מנסה לפתור את צקיכת השמן כי בסופו של דבר צריכת שמן תוביל לשיפוץ מנוע ותהרוס רכיבים יקרים אחרים כמו ממיר קטליטי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 10 דקות, Gavrik כתב:

אני במקומך הייתי מנסה לפתור את צקיכת השמן

תודה.  מסכים - בקרוב מתוכנן לבדוק מצתים ומצב שריפת השמן . אעדכן אם יהיו חדשות...

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...