Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1268 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, erb16 כתב:

 

ווא מודה לכם מאוד על ההמלצה. האמת שאהבתי מאוד. הרכב נראה מרווח מאוד והעיצוב שלו ממש יפה .

כמה שאלות 

1. האם בעיית רצועת הטיימינג קיימת גם בדגם הזה? לא, זה תיכנון שונה, ויש למנוע שרשרת תיזמון ולא רצועה. כן יש דיווחים על בעיות מסויימות (לא יודע מה הן, אחרים בפורום יידעו), בגירסאות יותר ישנות של המנוע, THP156, אבל אלה לא נמצאות ב-פיקאסו 5-מושבית, שיובאה לארץ רק החל מ-2016.

2. המיקום הלא שגרתי של תיבת ההילוכים (מעל להגה) לא מפריע יוצר בעיות או מייקר את התיקונים? לא למיטב ידיעתי, התיבה עצמה לא ממוקמת במקום שונה מהרגיל, רק מנוף השליטה. כן, לוקח טיפה זמן להתרגל אליו, אבל לא משמעותי (ברוב המכוניות האמריקאיות האוטומטיות בשמנו המנוף היה באותו מקום). היתרון בכך שהוא לא על הריצפה היא שניתן פשוט להוציא לחלוטין את קונסולת האיחסון בין מושב הנהג למושב הנוסע, ולקבל ריצפה שטוחה ביניהם, או להחליף אותה באביזר מקרר.

3. האם עלות התחזוקה והביטוח יקרה מהממוצע? לגבי תחזוקה, יענו האנשים כאן שהם בעלים של כאלה יותר זמן והרבה יותר ק״מ ממני 🙂. כאמור בינתיים, היו לי רק טיפולים שנתיים (מירווח הטיפולים הוא 20000 ק״מ או שנה, מה שקורה קודם), חוץ מדיסקי בלמים שהייתי צריך להחליף בטיפול האחרון בגלל רגל כבדה על הבלם -- עניין שלי, לא של הדגם.
לגבי ביטוח, תלוי כמובן בדיוק למה אתה משווה. תישאול בסיסי שעשיתי לפני שהחלטתי לקנות אותו לא העלה הבדל משמעותי מול רכבים אחרים בקטגוריה, אבל הכי טוב שתבקש הצעה לפי שם ושנת דגם מסוכן הביטוח הקיים שלך, על זה ועל עוד 1-2 מועמדים מובילים.

תודה רבה!

 

 

פורסם
לפני 4 שעות, erb16 כתב:

תודה רבה על ההמלצות. בהחלט עזרתם לי מאוד!

יהיה מעניין לשמוע מה תהיה הבחירה בסופו של דבר, ומה השיקולים שהכריעו. בכל מקרה, בהצלחה!

פורסם

  1. בהמשך למה שנכתב בסעיף 1, אני יכול לפרט קצת על המחלות של מנוע הEP6 165 כ"ס.
קודם כל שרשרת התזמון נוטה להתארך ולאבד חוזק באזור ה100 אלף קילומטר, לכן יש צורך לעקוב אחרי המצב שלה ולהחליפה בהתאם.
יש עוד כל מיני דברים קטנים שנוטים להתקלקל אחרי ה100K קילומטר ובדר"כ לא משביתים, כל הסוד פה הוא הכנה מקדימה, החלקים שנוטים להתקלקל עולים באינטרנט גרושים ואפשר להחליף את כל מה שנוטה להתקלקל מראש בעלות של לא יותר מ3K שקלים, או להזמין ולשמור בבוידם לרגע שיתקלקל כי זה יתקלקל.
בארץ החלקים עולים המון כסף, ואם מגיעים להחלפה במוסך ללא החלק אז משלמים פי 10(!) יותר כך למשל על שסתום פורק של טורבו, במוסכים בארץ ייקחו ממך באזור ה1000 ש"ח על החלק בלבד, אם תזמין את החלק מקורי מאליאקספרס תשלם באזור ה100 שקל.
כנ"ל אטם מכסה שסתומים, מצערת... אם תזמין מחו"ל תחסוך כמה אלפי שקלים בקלות.

2. אסור! להישמע להוראות היבואן ולטפל ברכב פעם ב20K, מנוע הEP6 הוא מנוע מודרני עם טולרנסים מאוד מאוד קטנים שעובד בעומס גבוהה שום שמן לא שורד במנוע כזה יותר מ10K, לכן טיפול פעם ב20K זה מסלול בטוח להחלפת מנוע ולתקלות שונות.
טפל ברכב פעם ב10K עם שמן מנוע איכותי בתקן API SN 

לפני 5 שעות, PinkDolphin כתב:

1. לא, זה תיכנון שונה, ויש למנוע שרשרת תיזמון ולא רצועה. כן יש דיווחים על בעיות מסויימות.

2.מירווח הטיפולים הוא 20000 ק״מ או שנה, מה שקורה קודם

פורסם
לפני שעה, PinkDolphin כתב:

יהיה מעניין לשמוע מה תהיה הבחירה בסופו של דבר, ומה השיקולים שהכריעו. בכל מקרה, בהצלחה!

האמת שיש לי הרגשה ממש טובה לגבי הרכב.

המועמדות האחרות שלי(xv,קורולה,ואיפרזה) אפילו לא מתקרבות בגודל ובנוחות.

אני חושב שאם אמצא דגם במצב טוב וקילמוטרז סביר הבחירה תהיה קלה.

כמובן שאדע הרבה יותר אחרי שאתנסה על אחד. אני מקווה שאמצא  דגם באחד המגרשים באיזור שלי. 

אם יש לי ניט פיק אחד זה הגובה של המרכב. קצת מרגיש לי צמוד מידי לכביש. יהיה מפחיד לעלות על מדרכה או לנסוע בשביל עם אבנים..

לפני 33 דקות, Gavrik כתב:

  1. בהמשך למה שנכתב בסעיף 1, אני יכול לפרט קצת על המחלות של מנוע הEP6 165 כ"ס.
קודם כל שרשרת התזמון נוטה להתארך ולאבד חוזק באזור ה100 אלף קילומטר, לכן יש צורך לעקוב אחרי המצב שלה ולהחליפה בהתאם.
יש עוד כל מיני דברים קטנים שנוטים להתקלקל אחרי ה100K קילומטר ובדר"כ לא משביתים, כל הסוד פה הוא הכנה מקדימה, החלקים שנוטים להתקלקל עולים באינטרנט גרושים ואפשר להחליף את כל מה שנוטה להתקלקל מראש בעלות של לא יותר מ3K שקלים, או להזמין ולשמור בבוידם לרגע שיתקלקל כי זה יתקלקל.
בארץ החלקים עולים המון כסף, ואם מגיעים להחלפה במוסך ללא החלק אז משלמים פי 10(!) יותר כך למשל על שסתום פורק של טורבו, במוסכים בארץ ייקחו ממך באזור ה1000 ש"ח על החלק בלבד, אם תזמין את החלק מקורי מאליאקספרס תשלם באזור ה100 שקל.
כנ"ל אטם מכסה שסתומים, מצערת... אם תזמין מחו"ל תחסוך כמה אלפי שקלים בקלות.

2. אסור! להישמע להוראות היבואן ולטפל ברכב פעם ב20K, מנוע הEP6 הוא מנוע מודרני עם טולרנסים מאוד מאוד קטנים שעובד בעומס גבוהה שום שמן לא שורד במנוע כזה יותר מ10K, לכן טיפול פעם ב20K זה מסלול בטוח להחלפת מנוע ולתקלות שונות.
טפל ברכב פעם ב10K עם שמן מנוע איכותי בתקן API SN 

האמת שלפי מה שאתה אומר, יחסית לבעיות של דגמים אחרים שבהם התעניינתי(אולי חוץ מהקורולה) התחזוקה דווקא נשמעת לי נוחה למדי. 

תודה רבה על הטיפים. בהחלט יעזור לי מאוד 

פורסם
לפני כשעה, erb16 כתב:

האמת שיש לי הרגשה ממש טובה לגבי הרכב.

המועמדות האחרות שלי(xv,קורולה,ואיפרזה) אפילו לא מתקרבות בגודל ובנוחות.

אני חושב שאם אמצא דגם במצב טוב וקילמוטרז סביר הבחירה תהיה קלה.

כמובן שאדע הרבה יותר אחרי שאתנסה על אחד. אני מקווה שאמצא  דגם באחד המגרשים באיזור שלי. 

אם יש לי ניט פיק אחד זה הגובה של המרכב. קצת מרגיש לי צמוד מידי לכביש. יהיה מפחיד לעלות על מדרכה או לנסוע בשביל עם אבנים..

זה כמובן לא ג׳יפ, אבל מירווח הגחון ב-C4 פיקאסו (5-מושבי 2017) הוא 150 מ״מ (ללא מטען ונוסעים).
זה בהחלט פחות מאשר הסובארו XV עם 220 מ״מ, אבל לא יותר גרוע מהקורולה האצ׳בק (140 מ״מ).
לא נוכחתי בבעיות מיוחדות לנסוע במכונית על שבילי קק״ל או מסלולי רכב רגילים של החברה להגנת הטבע (שלא מסומנים כ-4x4 בלבד), זה די דומה למכוניות אחרות שהיו לי בעבר (פיז׳ו 306 עם 130 מ״מ, סקודה רומסטר עם 140 מ״מ).
אני חושב שהמרכב מרגיש יותר צמוד לכביש ממה שהוא באמת כי הוא קל למדי (אחד מכלי הרכב הקלים בגודלו), ויש לו בסיס גלגלים יחסית רחב, לאפשר את השורה האחורית הרחבה.
באיזה אזור אתה בארץ?

פורסם
לפני 17 דקות, PinkDolphin כתב:

זה כמובן לא ג׳יפ, אבל מירווח הגחון ב-C4 פיקאסו (5-מושבי 2017) הוא 150 מ״מ (ללא מטען ונוסעים).
זה בהחלט פחות מאשר הסובארו XV עם 220 מ״מ, אבל לא יותר גרוע מהקורולה האצ׳בק (140 מ״מ).
לא נוכחתי בבעיות מיוחדות לנסוע במכונית על שבילי קק״ל או מסלולי רכב רגילים של החברה להגנת הטבע (שלא מסומנים כ-4x4 בלבד), זה די דומה למכוניות אחרות שהיו לי בעבר (פיז׳ו 306 עם 130 מ״מ, סקודה רומסטר עם 140 מ״מ).
אני חושב שהמרכב מרגיש יותר צמוד לכביש ממה שהוא באמת כי הוא קל למדי (אחד מכלי הרכב הקלים בגודלו), ויש לו בסיס גלגלים יחסית רחב, לאפשר את השורה האחורית הרחבה.
באיזה אזור אתה בארץ?

אני בגליל עליון איזור טבריה. טוב לדעת שהרכב קל. דיי מסביר למה גודל כזה מסתדר עם מנוע 1600.

פורסם

אני מחזיק רכב כזה, 2016 בנזין קצר.

 

המלצתי אם וכאשר תקנה, תבדוק שהוחלפו כמה שיותר חלקים 

לפני 3 שעות, Gavrik כתב:

  1. בהמשך למה שנכתב בסעיף 1, אני יכול לפרט קצת על המחלות של מנוע הEP6 165 כ"ס.
קודם כל שרשרת התזמון נוטה להתארך ולאבד חוזק באזור ה100 אלף קילומטר, לכן יש צורך לעקוב אחרי המצב שלה ולהחליפה בהתאם.
יש עוד כל מיני דברים קטנים שנוטים להתקלקל אחרי ה100K קילומטר ובדר"כ לא משביתים, כל הסוד פה הוא הכנה מקדימה, החלקים שנוטים להתקלקל עולים באינטרנט גרושים ואפשר להחליף את כל מה שנוטה להתקלקל מראש בעלות של לא יותר מ3K שקלים, או להזמין ולשמור בבוידם לרגע שיתקלקל כי זה יתקלקל.
בארץ החלקים עולים המון כסף, ואם מגיעים להחלפה במוסך ללא החלק אז משלמים פי 10(!) יותר כך למשל על שסתום פורק של טורבו, במוסכים בארץ ייקחו ממך באזור ה1000 ש"ח על החלק בלבד, אם תזמין את החלק מקורי מאליאקספרס תשלם באזור ה100 שקל.
כנ"ל אטם מכסה שסתומים, מצערת... אם תזמין מחו"ל תחסוך כמה אלפי שקלים בקלות.

 

לא הכל נכון פה, ממיר מקורי ( תחליפי לא מחזיק מעמד) עולה סביב 5 , קניסטר, עולה בערך 4 .. הזמנה מחו"ל לא רלוונטית להנ"ל. 

זה לא אומר שהאוטו רע, אלא שצריך להיערך לזה. 

 

 

פורסם
לפני 50 דקות, erb16 כתב:

אני בגליל עליון איזור טבריה. טוב לדעת שהרכב קל. דיי מסביר למה גודל כזה מסתדר עם מנוע 1600.

1340 ק״ג משקל עצמי.
המנוע די חזק -- 165 כ״ס ומומנט 24 קג״מ ב-1400 סל״ד, עושה לפי נתוני יצרן 0-100 קמ״ש ב-8.4 שניות, תוצאה די טובה למשפחתית.

פורסם
לפני כשעה, erb16 כתב:

אני בגליל עליון איזור טבריה. טוב לדעת שהרכב קל. דיי מסביר למה גודל כזה מסתדר עם מנוע 1600.

 

נפח המנוע לא מייצג את הכוח שלו, זה מנוע מתקדם עם טורבו ושלל טכנולוגיות אשר מאפשרות להוציא יותר כוח.

בפועל אחרי שתסע על הרכב אני חושב שתופתע מהכוח, הוא מקביל בערך למנוע 2.4 ליטר רגיל.

×
×
  • תוכן חדש...