Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1388 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אל תצחקו אבל יש לי פטישון "בוש" בן כמעט 30 שפתאום התחיל להקפיץ את הפיוז כל פעם שמפעילים אותו. אני מנחש שאחד מהקבלים הלך אבל בלי מגר אין לי דרך לבדוק זאת.

 

-האם אפשר להשיג חלפים ולתקן לבד? זיווד הקבלים עם נעלי כבל נראה לי מוזר, האם ניתן להשיג קבלים כאלה?

-אם אי אפשר לתקן בבית, ישנו טכנאי מומלץ? ישנן פעולות נוספות ששווה לעשות על הדרך?

-האם זה שווה את המאמץ😉

 

אני מניח כי לתקן ענתיקה כזו נשמע קצת מוזר אבל....

-זו הייתה מתנת אירוסים כך שיש לזה משמעות נוספת.

-רוב הכלים עם שם היום לא שווים את המדבקה המודבקת עליהם, אחרי האכזבה מהגרניק "בוש" הסיני שקניתי הבנתי שלמעט השם לא נשאר הרבה מהמותג. תחשבו, כלי בן כמעט 30 (והשתמשתי בו לא מעט בזמנו כולל מספר ניסינות כושלים של פיסול באבן...) שהמכניקה שלו החזיקה עד היום נחשב בעיניי לכלי ששווה לשמור

-אני תימני...

IMG_20220903_181144.jpg

IMG_20220903_181130.jpg

פורסם

נסה לחפש ביוטיוב, לפעמים אפשר למצוא (תימנים) כאלה שאוהבים לתקן את הענתיקות האלו.

דווקא הגרניק של בוש עובד אצלי (ואצל רבים נוספים) נהדר. מאוד מרוצה ממנו.

כלי חדש פשוט (לא בוש) עולה מאות בודדות. בוש עולה 600-700~ והשמיים הם הגבול (בהתאם לעוצמת המכשיר).

 

תגדיר תקציב ואופי שימוש. ייתכן ובשימוש קל (לא חציבות או סיתותים כל היום) עם תקציב מתאים תוכל אולי להגיע לכלי נטען.

 

איציק

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

אם נשים לרגע בצד את נושא הכדאיות וכו', אז מעשית בהחלט ניתן לתקן כלים אלו.
שים לב שעל כל פריט יש מק"ט, ואם תריץ אותו באיביי או סתם בגוגל - תמצא עבורו ספק, ב- 90%.
כמו כן תמונת פיצוץ של המכונה מאד תעזור לך, גם כאן גוגל יעזור.
מי שייצר עבור בוש הישנים את המכללים האלקטרוניים היו סקינצ'ילה השוויצריים, שנבלעו/נרכשו ע"י בוש עצמם לפני כ- 20 שנים, והיום הייצור עבר ברובו למזרח אירופה (פולין?).
כלומר יש סיכוי למצוא גם אצלם את הפריטים הנחוצים. בהזדמנות זו תחליף כמובן גם פחמים, תבצע ניקוי כללי וכו'.

עריכה אחרונה על ידי ירחמיאל
  • מעניין 1
פורסם

פות"ש: האם ניסית לפנות ליבואן בוש, לדיקו?

יש להם מעבדת תיקונים והם מספקים חלפים לכלים שלהם, גם כאלו ישנים, כמו הפטישון שלך.

שווה לדעתי לשאול אותם.

  • אהבתי 1
פורסם

תודה.

לפני 5 שעות, איציק נ. כתב:

כלי חדש פשוט (לא בוש) עולה מאות בודדות. בוש עולה 600-700~ והשמיים הם הגבול (בהתאם לעוצמת המכשיר).

יש לי מקדחה רוטטת (גם כן בוש) שעובדת, יש לי גם פטישון סיני שנקנה במבצע לפני שנים (20 שנה, 199 ש"ח אם אני זוכר נכון) והיה אמור ללכת לשיפוצניק כטיפ לפני שזרקתי אותו (השיפוצניק, לא הפטישון🙂), עובד בינתיים. החסרון שלו הוא שלא ניתן לנעול את הכפתור וצריך להחזיק עם האצבע אך עם כמות החציבות האפסית שאני עושה היום זה לא ממש משנה. לא חסרים לי כלים תקינים, אני קשור לפטישון מסיבות נוסטלגיות...

 

בנוגע להחלפת רכיבים אני מניח שאוכל לבצע זאת עצמאית, ניסיתי להסתכל על הרכיבים אך אצטרך לפרק את הכל כדי לראות במדויק. (אינעל דינו בוש, למה לשים ברגי טורקס בפטישון?) אם אצליח להשיג בפשטות אנסה לעשות זאת לבד, אם לא אז אתן לתיקון.

לפני 3 שעות, ALX כתב:

פות"ש: האם ניסית לפנות ליבואן בוש, לדיקו?

לא ממש חשבתי על זה, זה יותר מדי כמו להכניס את המרצדס הענתיקה שלי לטיפול ב"אוטו-בנץ". יתקנו יופי ובחלפים מקוריים אבל אפשוט רגל...

חשבתי יותר בכיוון של לתת לטכנאי מומלץ שיעשה את העבודה, באופן אישי אני מעדיף לפרנס את בעלי המקצוע ולא את החברה. אם מישהו מכיר כזה באיזור המרכז אשמח לשמוע.

 

בכל מקרה, אני קשור לפטישון מסיבות נוסטלגיות אך עדיין תימני😀

  • אהבתי 1
פורסם

אם ברגי טורקס מרתיעים אותך אז עזוב. לפח או לסלון בתור קישוט נוסטלגי.

תימנים זה בדיוק כמו כל עדה אחרת מהבחינה הזאת, מי שמוכשר מתקן, ומי שלא, לא מתקן - ההבדל הוא ברמת הרעש. תימני יעבור אחד-אחד בשכונה וישאל את כווווולם ויתייעץ עם כל מי שרק נשמה באפו ;-)

  • מצחיק 4

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ברגי טורקס לא מפחידים אותי, פשוט הסט שיש לי הוא סיני פשוט של ביטים פלוס ראצ'ר והוא קצר מאוד כך שקשה לי להשחיל אותו פנימה. שוב, למה לעזאזל הטורקסים, מה רע באלן רגיל? 

לפני 12 שעות, hans כתב:

תימנים זה בדיוק כמו כל עדה אחרת מהבחינה הזאת, מי שמוכשר מתקן, ומי שלא, לא מתקן - ההבדל הוא ברמת הרעש. תימני יעבור אחד-אחד בשכונה וישאל את כווווולם ויתייעץ עם כל מי שרק נשמה באפו ;-)

נורא מתחשק לי לצטט לחתימה😁 מהניסיון שלי, רוב התימנים קצת קמצנים (או כמו שאמא שלי אומרת "לא בזבזנים") ויעדיפו לתקן דברים מאשר לקנות אחרים במקום...

 

 

פורסם

עד כמה שידוע לי, שיטת טורקס נוצרה לפני עשרות שנים בכדי למנוע פתיחה של לא-מורשים, בעיקר במכללי חשמל.
מאז זרמו הרבה מים, וכיום הם מאד נפוצים ואני חושב שהם נותנים דיוק גבוה יותר בסגירת הבורג לפי מומנט רצוי אאל"ט, ובכלל מאפשרים סגירה במומנט גבוה יותר מהרגיל וכל זאת מבלי לפגוע בראש הבורג.
אני רכשתי לפני שנים ערכת טורקס מעליבאבא והשודדים, לא משהו מזהב אבל בהחלט עשה את העבודה בכל פעם שהייתי זקוק, ובמקביל יש לי מברגי טורקס אמריקאיים וגרמנים מלפני 50 שנים.

פורסם

טורקס היום נפוצים כמו מים. 

יש לך יותר סיכוי למצוא טורקס מאשר פוזידרייב...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

היתרון למשתמש ביתי כמוני הוא שלהבדיל מטורקס/אלן ניתן להשתמש ברגי חריץ/פיליפס עם מברג שהוא לא בדיוק בגודל המתאים (או אפילו לא הצורה המתאימה, למשל מברג חריץ וראש בורג פיליפס....) בשעת הצורך. סט המברגים הביתי שלי בו אני משתמש כמעט 99% מהזמן כולל שלושה פיליפסים בגדלים שונים ושני מברגי חריץ (שאחד מהם הוא טסטר)

 

בברגים היותר "מתקדמים" חייבים סט מברגים מלא.

פורסם

אה-הה! אתה מהחאפרים האלה שחורשים פוזידרייב עם פיליפס! טפי! שום בצל! שו! הלאה!

 

;-)

 

בנוגע לתימנים - נתקלתי בלא מעט שעשו הכול, אבל הכול כדי להתאים לסטיגמה, עם דוגמאות משעשעות למדי. 

 

בנוגע לטורקס - פנק עצמך עם איזה סט מעלי, לא עולה כלום והאיכות של הסחורה הסינית נמצאת בעלייה מתמדת, בהכללה גסה.

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

אחוות תושבי ראש העין.

מכיוון שהדגם לא מת - אפילו באתר בוש יש מה שצריך  https://www.boschtoolservice.com/my/en/boschprof/spareparts/gbh-2-24-dfr-3611B730L1

 

וביתר פרוט   

 

Bosch-Rotary-Hammer-GBH-2-24-DFR-0-611-238-741-illustrations.pdf

 

 

image.png.b4fc116e34a55c219e0bfef0cfad30b7.png

 

 

image.thumb.png.b83f9e9f01bdb0062b726bb33e1160ac.png

 

 

image.thumb.png.0bd3279a73a76111d56cc34f5a0e51c3.png

 

 

 

קנה כאן   https://www.powertoolspares.com/bosch/rotary-hammer-gbh-2-24-dfr.m/0611238741/spares

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 2

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, hans כתב:

אה-הה! אתה מהחאפרים האלה שחורשים פוזידרייב עם פיליפס! טפי! שום בצל! שו! הלאה!   😂 לא, רק חריץ ופיליפסים. מהניסיון שלי אלה כל הברגים שנתקלתי בהם בשנים האחרונות למעט בורג עם חריץ בצורת מרצדס שנתקלתי בבסיס קומקום חשמלי סיני...

 

;-)

 

בנוגע לתימנים - נתקלתי בלא מעט שעשו הכול, אבל הכול כדי להתאים לסטיגמה, עם דוגמאות משעשעות למדי. לא ייודע אם מצליח אך משקיע...

 

בנוגע לטורקס - פנק עצמך עם איזה סט מעלי, לא עולה כלום והאיכות של הסחורה הסינית נמצאת בעלייה מתמדת, בהכללה גסה.

תודה, אפשר המלצה למשהו פשוט? אני מעדיף סט מברגים ע"פ ביטים

תודה על ההפניה, לפי המחירים שם (מפסק ב 150 ש"ח?🤥) נראה לי כי אולי שעדיף שאפנה למעבדה/טכנאי. אני יכול להזמין חלקים ולהרכיב ביחידה התקולה אצלי אבל בלי שאוכל לבדוק מה באמת תקול אני חושש ממצב בו אקנה ואחליף קבל, מפסק ופחמים רק כדי לגלות כי התקצר סליל המנוע... לא אכפת לי לשלם רק עבור בדיקה כדי להיות בטוח מה צריך להחליף.

 

ד"א, סתם מתוך סקרנות חיפשתי פטישון זול ב"זאפ". ב 730 ש"ח ניתן להשיג את זה https://www.pmarket.co.il/product/פטישון-26-ממ?aff=Zap&aff_a=1 נראה כמו קופי של הפטישון שלי למעט השם... מה שמוזר הוא שה GBH 2-26 DRE של בוש (שנראה דומה מאוד ל GBH 2-24 DRF התקול שלי) עולה 660 ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
תוספת
פורסם

בצומת סגולה אצל בראנד (אבל תקנה באתר) הדגם המקביל https://www.brandtools.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=86,

 

את הישן, נקה יפה, תניח על מעמד ושים בסלון 😉

 

זו תשובה שקיבלתי לפני הרבה שנים בניו-יורק. הייתה לי מזוודה קשיחה של סמסונייט ששימשה את אבי ז"ל, לצערי הידית שלה נשברה כשהייתי שם. הלכתי לתקן אותה והמוכר אמר לי שזה דגם ישן וחבל לנסות לתקן (לא היו לה אפילו גלגלים) , אז אמרתי לו שאני מאד רוצה כי היא הייתה של אבי ז"ל , התשובה שלו הייתה " אז יש לה ערך סנטימנטלי,אני מבין, אז צבע אותה בצבע זהב ושים במרכז הסלון שלך" 

 

לקחתי אותה,חזרה, קשרתי חגורה וחזרתי איתה ארצה (ועם עוד מזוודה חדשה עם גלגלים הפעם) 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 19 שעות, Haim_gds כתב:

היתרון למשתמש ביתי כמוני הוא שלהבדיל מטורקס/אלן ניתן להשתמש ברגי חריץ/פיליפס עם מברג שהוא לא בדיוק בגודל המתאים

 

לפני 3 שעות, Haim_gds כתב:

למעט בורג עם חריץ בצורת מרצדס שנתקלתי בבסיס קומקום חשמלי סיני...

TRIWING שמו בישראל. ובגולה. 

וכאלה, אני פתחתי עם זוג טסטרים כשהייתי חייב לאלתר פתרון על המקום :lol: אבל את אותה השיטה ניתן ליישם גם על טורקס לדעתי אם כי לא ניסיתי :rofl:. עדיין :wink:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...