Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט SIGNATURE - תיעוד אישי אחרון ומלא מא' ועד ת'


שימו לב! השרשור הזה בן 533 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החלק השני של הסשן הראשון ברכב - סשן כוונים גסים

 

שיטת הפירמידה 

 

שיטת הפירמידה היא טכניקה אישית שלי ליצור תזמון נכון לכל הרמקולים - כזה שמגדיר מרכז, ימין, שמאל, גובה, רוחב, עומק ברורים.

השיטה מבוססת על שלל טכניקות אחרות מעשרות מאמרים שקראתי במהלך השנים, חברים שהדגימו את הדרך שלהם להכנס לתחום וכך הלאה.

 

למה פירמידה - כי התיאום בין הרמקולים מתבצע בסדר מסויים ובבניה מסויימת מהנמוך אל הגבוה. 

 

אז איך מתחילים? - לשלב הזה לא חייבים שום כלי חוץ מהאזניים.

1. מכבים את הסאב - הוא יגיע בסוף. 

 

2. מידבאסים - אני בוחר ווליום סביר ומאותו רגע עושה הכל באותו ווליום בדיוק. 

 

רק המידבאסים מעבירים סאונד (חוץ מהם בDSP כל שאר הערוצים על מיוט). 

אני מעלה את נקודת החיתוך העליונה שלהם לרגע עד 5 קילוהרץ.

 

למה? בכדי שינגנו תדרים קריטיים בהם ניתן להבחין היטב בקול אנושי. 

 

אני מנגן בREPEAT טרק של PHASE IN PHASE OUT - לי יש אחד כזה אשר ניתן לי ע"י חבר יקר - רונן נאור שמו - בטרק הזה כאשר הקריין בפאזה הפוכה - שומעים POP מהסאב (שיכנס בסוף התהליך). 

 

ובעצם אני מחפש מצב שבו בPHASE IN הקריין נמצא במרכז הרכב - גבוה ככל האפשר, חזק ככל האפשר.

בPHASE OUT הוא פשוט מתפזר לצדדים. 

 

אני לוקח את מידבאס שמאל - אם הוא נשמע לי שמאלה מידי - אני מוסיף השהיה - מגדיל את הTC לערוץ הזה ומרחיק את צד שמאל עד שהוא נשמע לי היטב היטב במרכז הרכב. 

אם הוא נשמע לי ימינה מידי - אני מקטין את מידת ההשהיה לערוץ שמאל. 

 

ברגע שהוא נשמע לי ממוקם במרכז כאשר הוא ב-פאזה - אני מתחיל להתמקד בעד כמה הוא נשמע לי בורח לצדדים כשהוא מחוץ-לפאזה וכאן גם אני מנסה להפוך קטביות פעם למידבאס השמאלי ופעם למידבאס הימני - עד שאני מקבל את ההדגשה של הבריחה שלו לצדדים כאשר הוא בפאזה הפוכה בטרק - הכי ברור. 

 

וככה אני יודע שהמידבאסים מוגדרים מבחינת זמנים ופאזות. 

 

דוגמא לטרק שכזה:

 

 

 

שלב שני - מידריינג'ים 

 

מחזירים עכשיו למידבאסים את נקודת החיתוך המקורית שלהם, מעבירים אותם לMUTE. 

 

ומפעילים רק את זוג המדיריינג'ים 

למידריינג'ים אין צורך לשנות נקודות חיתוך הם במילא מנגנים את התחום הקריטי. 

 

חוזרים על אותו התהליך בדיוק למידריינג'ים - לפי שמיעה מהתזמון ההתחלתי שקבענו להם משחקים עם השמאלי ליצירת מרכז וחוזר חלילה עם הקטביות. 

 

 

שלב שלישי - טוויטרים

 

עכשיו מחזירים את המידריינג'ים לMUTE ופותחים את הטוויטרים

 

בטוויטרים זה יהיה קצת יותר קשה כי הם מנגנים תדרים שבהם לעוצמה יש את עיקר ההשפעה על המיקום - אז אם הטווירים למשל חתוכים גבוה מ5K ויש אפשרות לתת להם לרגע לנגן נמוך יותר - ולכן גם ההדגשה שהשיטה מתבצעת בווליום סביר! סביר נמוך אפילו. 

אז זה יקל על היכולת למרכז אותם. 

 

וחוזרים על התהליך - בסוף התהליך כמובן להחזיר לטוויטרים את נקודת החיתוך המקורית שלהם. 

 

 

אז מה יש לנו עד עכשיו - 

יש לנו מצב בו כל זוג רמקולים מאותו סוג - ממורכז - אבל הם עדיין לא נבדקו כאשר הם עובדים יחד. 

עד עכשיו בנינו את הקומות של הפירמידה - עכשיו מרכיבים את הפירמידה עצמה! 

 

מפעילים את המידבאסים עכשיו + המידריינג'ים 

 

מוודאים שבפאזה ישרה הזמר במרכז וגבוה ובפאזה הפוכה הוא בורח לאחד הצדדים או שניהם - במידה וזה לא קורה - זה אומר שמשהו בתזמון בין! הזוגות או בקטביות בין הזוגות יוצר בעיה כלשהיא או חוסר איזון מסויים. 

 

אפשר בשלב הזה כל פעם להפוך קטביות לאחד הרמקולים ולראות אם מסתדר או לנסות אפילו לשנות את הסלופ לאחד הרמקולים בקפיצה של 6 - רק תוודאו שאתם חתוכים בטוח מספיק אם אתם מנסים את זה. 

אם יש כלים כמו - פייז שיפטר ואולפס פילטר - אפשר ליישם אותם בין כל זוג רמקולים באותו הצד.

 

בד"כ לא יהיה שום צורך בכך - אם כי קרה לי בעבר שרמקול אחורי בודד הוציא לי את כל המערכת מפאזה - בסט קידמי בד"כ זה יהיה פחות מורגש. 

 

ועכשיו - מוסיפים לחגיגה הזו את הטוויטרים 

 

חוזרים על הבדיקות. 

 

 

מה נשאר בכדי להשלים את הפירמידה? - להוסיף את הסאב. 

 

עכשיו מוסיפים את הסאב לחגיגה ומחפשים מתי הוא נשמע לנו יותר לכוון מרכז השמשה ומעל הדשבורד. 

 

אם הסאב נשמע מהרצפה - הוא בקטביות הפוכה או סלופ הפוך ב12 דיבי למידבאסים. 

 

 

עכשיו - הסיום של הפירמידה - תזמון הסט הקידמי כלפי הסאב.

 

 

כן - הסאב וופר הוא אלמנט מאוד איטי - הוא ממוקם מאחורי האזניים שלנו והוא צריך קודם כל - 

לייצר לחץ בתיבה

לעבור את כל המכשולים של מבנה הרכב 

 

בניגוד לסט קידמי שבו בד"כ הפיגור בזמנים בין האלמנט הכי קרוב להכי רחוק יהיה באזור שנמוך מ2 מילישניות - סאב וופר יאחר במספר מילישניות גדול מזה - ברכב נוסעים ממוצע זה בד"כ ינוע בין 3-6 מילישניות ולכן מה עושים? 

 

מוסיפים לכל רמקול בסט הקידמי כל פעם מילי שניה שלמה של עיקוב - 2 מילישניות, 3 מילישניות, 4 , 5 ,6 אפילו 7 וגם 8 ובכל קפיצה כזאת מאזינים לדבר הבא: 

 

אני בד"כ אעשה את זה עם הטרק של הפואמה לתופים סיניים שהעליתי מקודם - 

 

מחפשים שמכת הבאס תהיה חזקה מאוד! 

במרכז הרכב - לא בהכרח מרכז השמשה אלא מרכז הרכב - או בינכם לבין השמשה 

ושהבאס יהיה מורגש כאילו ומגיע מכל חזית הרכב ולא רק מרכז השמשה - כשאתם מטים את הראש לאחור אתם צריכים לקבל תחושה כאילו ואין סאב בתא המטען. 

והסט הקידמי עובד חופשי, ללא הפרעה וללא ששום דבר "מבטל" אותו. 

 

ברגע שהגעתם לתוצאה הזו סיימתם סשן כוונים גסים בפועל! 

 

עכשיו נשאר דבר אחד אחרון שאני עושה בד"כ בסוף הסשן (לפעמים גם בתחילת הסשן במקום להשתמש בDB METER) 

 

קריאת RTA - לנושא הזה אקדיש פוסט נפרד שבו כבר תקבלו את קריאת הRTA בתחילת ובסיום הסשן הגס הראשון שעשיתי ברכב. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

טוב אז לסיום הסשן הראשון ברכב - כוונים גסים 

 

אני מעלה לכאן שלוש קריאות RTA אחת על השניה - האחת מהן היא זו הראשונה שנלקחה בצבע ירוק טורקיז.

 

ואז אני כבר ישרתי נכנסתי ל"סשן כוונים עדינים" שעליו כבר אדבר בפוסט הבא ואחזור לאותה התמונה לכן כרגע לא אתייחס יותר ולא אסביר יותר מידי אלא פשוט אחזור על התמונה.

 

אז שימו לב - אנחנו מתייחסים אך ורק לקו בירוק טורקיז 

 

image.thumb.jpeg.b08419c8738c291be5608a292623590b.jpeg

 

המדידה נלקחה על רעש וורוד בעוצמה ממוצעת של 83 דיבי.

מעבר לזה החלון בתמונה לאחר עימוד בין 70 ל100 דיבי ובין 20 הרץ ל20 קילוהרץ מציג את גרף עוצמת השמע בקפיצות מדרגה של 2 דיבי וההחלקה כאן היא בשישית אוקטבה. 

 

קודם כל מה שאתם רואים כאן זה שהסאב והמידבאסים על אותה העוצמה - למען האמת המידבאסים כאן אפילו קצת יותר חזקים מהסאב (זה מדהים כי בפועל אני יכול לכבות את הסאב ופשוט להנות בלעדיו), יש נפילה מכוונת מראש בין 200-300

 

וב1.2 קילו יש ביטול מוחלט והביטול הזה מגיע מהפודים! כן - זו המגרעה הכי גדולה שלהם. בהמשך תראו איך אני מתגבר על זה.

 

רגע לפני הביטול רואים פיק אדיר בין המידבאסים למידריינג'ים באזור 500-600 שגם הוא טופל ואגיע לזה בסשן הבא. 

 

ואז יש נפילה מטאורית של הטוויטרים שגם כן טופלה וגם זה יוסבר בסשן הבא. 

 

אמנם שני הסשנים האלה בוצעו במכה אחת בעניין של פחות משעה - אבל לצורך ה"מדריך" אני אפריד אותם כשניים נפרדים בהסברים שלי. 

 

אני לא השתמשתי בDB METER בכדי לאזן את ההספקים אלא בRTA שאתם רואים מעלה. כמובן - האזניים הן אלו שנתנו את האישור הסופי. 

 

 

בסיום הסשן הראשון מה שהושג זה - 

 

רמקולים בקטביות נכונה.

טיימינג שיוצר במה ברורה מאוד.

איזון הספקים לכוון העדין והחם מידי היות והטוויטרים לא פתוחים כראוי והמידריינג'ים עם בור תדרים גדול בינם לבין המידבאסים. 

 

אבל ניתן לשמוע ובכל זאת כבר להנות ממשהו סביר. 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סשן כוונים "שני" - או סשנים של כוונים עדינים

 

אז נכנסים עכשיו בעצם לשלב השני של כוון המערכת - והביטוי סשן שני - קצת מטעה כאן 

 

בפועל מדובר בשלב שני של כוון המערכת וזה "סשן" שיכול לחזור על עצמו מספר פעמים אפילו 10 פעם אם צריך - לפני שמגיעים לשלב השלישי שהוא שלב הליטושים (ככה אני קורא לזה כן? זה הכל מושגים אישיים שלי). 

 

אז איזה פעולות מתבצעות בשלב הזה? 

 

1. תיקונים קטנים של בעיות ברורות.

2. התנסויות בשינויים קטנים מתוך סקרנות\חקר\ניסוי ותהיה\ניסוי וטעיה. 

3. תיקונים על בסיס טרקים שמאתרים בהם תדרים בעייתיים (צלילים בעייתיים) ואז שיקוף שלהם מול RTA. 

 

אז איך מבצעים את זה? 

 

קודם כל - מעתיקים את הפריסט הנוכחי לאחר בכדי שיהיה אפשר לעבור בין השינויים - ורצוי לא לעשות יותר משינוי או שניים בכל פעם אלא אם כן ממש סגורים על זה שהשינוי הוא אך ורק לטובה. 

 

בעיות ברורות 

 

בעיות ברורות הן כמובן - דברים שקופצים לאוזן באופן מיידי ודי ברור מאיפה הם נגרמים או דברים שממש קל לאתר מאוד מהר. 

 

מספיק שלוקחים טרק שיש בו איזה תדר שמתפוצץ באוזן ומתחילים להעביר רמקול אחרי רמקול לMUTE עד שמוצאים את הרמקול שבו הבעיה מתרחשת - אם עוצמה כוללת גדולה מידי מנחיתים, אם תדר מסויים אפשר לחתוך שונה עד שהתופעה נעלמת או פשוט לקחת קריאת RTA בזמן שהתופעה קוראת ולראות איפה תדר השיא שגורם לבעיה ולהנחית אותו באיקולציה. 

 

למשל בעיה ברורה - סאב חזק מידי ומרוח - וכשנוגעים בשלט באס - אפילו על ההנחתה הכי קרובה לMUTE - הסאב עדיין חזק מידי - ברור שהגיין בערוץ הגברה שלו מוגזם וכדאי לסגור עד שהרגישות של שלט הבאס תהיה טובה ונכונה. 

 

למשל דברים שאני עושה בתיקונים ברורים - זה כמעט תמיד 

 

1. ליצור בור תדרים באזור 250 הרץ - יכול להיות בעזרת חיתוך (מיד שנכנס חד מ300 ומידבאס שנחתך חד ב200) או בעזרת איקולציה כמו למשל NOTCH פילטר ב250... 

למה? 

 

כי הכניסה של תחום המיד באזור התדר של 250 משפיע בצורה קריטית (לא בהכרח 250 אבל כמעט תמיד זה יהיה בין 200-300) על איך שכל תחום הווקאל ישמע - קולות זמרים וכאן אני חוזר לרגע לטרקים של נורה גו'נס שהיא הרפרנס שלי - היצירה של הנפילה מאזור 80-90 הרץ בהדרגה דרך 160 הרץ ל250 ואז הטיפוס בחזרה עד לאזור 600 הרץ - מאוד מאוד מאוד מכריעים כאן - איך כל הווקאל ישמע בשאר תחום התדר. 

 

2. איזון של התדרים באזור בין 4-6 קילוהרץ - זה אזור שבו שמשות ברכב - מחזירות בצורה איומה את התדרים האלה - בייחוד 5K - נקודת חיתוך נכונה בסלופ חד למשל אם שם אני חותך בין הטוויטר למיד. או איקולציה למשל - יש באזור הזה כמעט תמיד בעיות קשות של REFLECTIONS. 

 

תדר נוסף שיכול להיות מאוד בעייתי זה האזור בין 1.2 ל1.5 קילוהרץ - בעיקר בעיקר כאשר יש מידריינג' שיושב בזווית ישירה וקרובה מאוד לשמשה כמו למשל פינת הדשבורד. 

 

3. שינוי בהירות כללית ע"י משחק הנחתה\הגברה של הטוויטרים. 

 

 

 

התנסות 

 

כאן אין מה להרחיב יותר מידי - תחקרו! תשחקו עם ההגדרות (בטווח הבטוח) - תעשו לכם פריסט בשביל לעשות ניסיונות - האם נקודות חיתוך חופפות זה רע? האם בור תדרים זה רע? לווא דווקא... האם לחתוך תדרים מחוץ לפאזה בעזרת EQ זה בהכרח רע? האם להוסיף לא מעט (4-6 דיבי) לתדר כמו למשל תדר 60 הרץ זה בהכרח רע? (ככה אני יוצר את הפאנטש בקיק דראם כשיש לי בעיית הספק למידבאסים ו\או סאב). 

 

תיקונים של תדרים בעייתיים ואיזונים עדינים

 

את השלב הזה אני מבצע או על פינק נוייז או על טרקים שאני מוצא בהם תדרים קשים - כואבים, צורמים. 

 

הנה דוגמא לאחד שכזה - 

 

 

 

זה טרק אדיר! שפשוט לוקח את המערכת לכל "קצה" אפשרי הקלטה ממש טכנית וקשה מאוד של כלים קלאסיים שפחות או יותר יחשפו כל בעיה אפשרית ברכב. 

 

הנקישות של התופים שם - אם כואבים לאוזן למשל.

גיטרת הבאס אם יותר מידי מרוחה או ההפך לא באה בכלל לידי ביטוי. 

 

ויש שם בערך ב1:08 קליד פסנתר פשוט איום ונורא שבהמון המון מערכות - פשוט יקרא לכם את עור התוף מהמקום... אז איך אני מטפל בזה? 

 

אני מנגן את זה במערכת בזמן שאני מודד עם מיקרופון ותוכנת מדידה כמו REW5 למשל או SMAART או TRUE RTA במצב שמראה לי PEAK - תדרי שיא - מה קורה בשניה הזו - ואז רואים בבירור תדר באזור המיד הנמוך יחסית (קליד פסנתר) והופס - יודעים איפה לתת נגיעה (וגם בכמה) באקולייזר ובד"כ הבעיה באה אל פתרונה במלואה. 

 

 

ועכשיו אני חוזר לתמונה הבאה: 

 

image.thumb.jpeg.2cf5c80a21e310ce0541e009d1dc762f.jpeg

 

 

בקצרה (כן בטח) - 

 

בירוק - RTA מיידי לאחר כוונים גסים 

 

יש בור תדרים הזוי בין 1 ל- 1.5 קילו 

יש נפילה מטאורית של הטוויטרים - הם פשוט לא באים לידי ביטוי. 

 

תיקון עדין ראשון - צהוב 

 

הרמתי "גיין" לטוויטרים מהמגבר שלהם - הם כבר באים לידי ביטוי אבל עדיין לא מספיק. 

 

תיקון עדין שני - סגול

 

כאן כבר פתחתי לטוויטרים באופן ניכר את הגיין והעליתי נקודת חיתוך ל1500 לטובת המידבאסים וכמו שאתם רואים הבור תדרים בין 1 ל1.5 נסגר לחלוטין.

 

 

דברים שקרו אח"כ ולא תיעדתי 

 

אז עשיתי מאז עוד איזה שתי רפטיציות של סשן כוונים עדינים - 

 

קודם כל הנקודת חיתוך ב1500 - נכון זה מכסה את הבור - אבל זה נשמע פשוט זוועת עולם. אז נלחמתי שם עם הנקודת חיתוך עד שהגעתי ל750 הרץ ושם באמת יש גם כיסוי מספק של הבור וגם השמע נקי כמו מים. 

 

ובנוסף לכך נתתי הנחתה של 4 דיבי בתדר 550 על Q שמשפיע בין 500-600 בשביל להוריד את הפיק של המידים כ3 דיבי מתחת לפיק של המידבאסים באזור ה90 הרץ. 

 

פתחתי את הסאב לפי שמיעה לעוצמה רצויה. 

 

 

מה המצב הנוכחי? ומה הלאה? 

 

אני רוצה להתנסות בשינוי סלופ ב750 או 650 בין המידבאסים למידריינג'ים ל18 דיבי לנסות לסגור קצת יותר את הבור ואולי עדיין בלי שיהיה שם בהיר מידי. 

 

ואחרי שאני נסגר על האזור הזה - אני כבר אהיה מוכן לשלב השלישי והאחרון של כוון המערכת והוא שלב הליטושים - על בסיס ריבוי מדידות ממוצעים לכל רמקול והשוואת היענות הכוח. 

 

כאשר אגיע לשלב הזה - יעלה לכאן המון חומר של מדידות שמתבססות על היזון חוזר ואנליזה עמוקה מאוד של המערכת. 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סשן שלישי - ליטושים

 

אז לפני שאני מתחיל לשפוך כאן כמויות אסטרונומיות של מידע - שיקחו מספר פוסטים. 

בכדי לתעד את התהליך אני קודם כל צריך לעבור אותו ולכן כשאני כותב כבר את החלק הזה - אני בעצם נמצא ממש על נקודת הסיום שלו שהיא לקחת קריאת RTA או סוויפ מלא אחרונים וצילומי מסך של הפרוססור. 

 

עד עכשיו היו כוונים גסים ומספר חזרות של כוונים עדינים עד שנכנסתי לטיון (כוון) שמוצא חן בעיני ואני רוצה לבצע בו את התיקונים האחרונים, הכי עדינים בשביל להוציא ממנו את המירב האפשרי. 

 

זה לא מושלם, אין דבר כזה מושלם - מערכת בעיני זה בליל של פשרות ממה אנו מנסים להוציא את הטוב ביותר האפשרי. בעיני זו המערכת הכי טובה שהיתה לי עד היום. 

 

אז איך מתבצע סשן ליטושים? 

 

בשני חלקים:

 

החלק הראשון - מדידות והרבה מהן! 20 מדידות שונות נלקחו ברכב. 

החלק השני - תיקונים על בסיס המדידות שנעשו. 

 

איך מתבצעות המדידות

 

לא מדובר במדידת RTA פשוטה ורגילה שכל אחד יכול פשוט לקחת - מדובר במדידה בה המכשיר שמבצע את המדידה גם מנגן את האות - וגם מודד ומקליט אותה. 

 

ציוד נדרש:

 

לפטופ או טאבלט שמריצים חלונות 

מיקרופון (שלי זה USB מדגם UMIK1) 

תכנת מדידה (REW5) 

המון סבלנות

חתול לקנה מידה (תמיד יש חתול לקנה מידה) 

 

אופן המדידות 

 

לכל רמקול ורמקול (למעט הסאב) מריצים סוויפ וחוזרים על המדידה שלוש פעמים לכל רמקול (רצוי 6 ואף 9 פעמים למהדרין - אני מסתפק בשלוש מדידות) 

מדידה אחת כאשר המיקרופון במרכז משענת הראש - השניה כאשר הוא מוטה שמאלה והשלישית כאשר הוא מוטה ימינה. 

 

לטוויטרים הרצתי סוויפ איפשהו מ4 קילוהרץ עד 20.

למידים איפשהו מ400 עד 8 קילו

למידבאסים מ40 הרץ עד 1500 הרץ

 

ובסוף מדידה אחת לכלל המערכת בה רואים מדידה כוללת. 

 

מתחילים עם המדידות והתוצאות של המערכת

 

בסיום המדידות מחזה מבעיט שנראה בערך כך:

 

image.thumb.jpeg.c9982922c4e6bb17edcdf0713808e5c6.jpeg

 

וכן ב1.2 יש בור תדרים היסטרי משום מה זה תדר שפשוט מתבטל בנקודת ההאזנה ברכב - גם הפודים לא מצליחים לתת לו להווצר במידריינג'ים וגם המידבאסים כאשר מנגנים אותו - נשמע לא טוב, התוצאה הטובה ביותר שהצלחתי להשיג מבלי להחליף מידריינג'ים או לשנות להם התקנה היא כאשר הבור הזה קיים - אך האמנם? האם הבור הזה באמת קיים? האם ישנה בעיה במדידה? תראו בהמשך - יוצג כאן משהו שיעלה שאלות קשות לגבי מה גורם לביטול הזה להתרחש במדידה. 

 

קריאת RTA - לפני התיקונים (כרגע אין לי עדיין של אחרי - זה יקרה בימים הקרובים)

 

image.thumb.jpeg.7d18efc74ccdf9c2e0f63efca8956a47.jpeg

 

יש נפילה גדולה מידי בין המידבאסים למידריינג'ים והטוויטרים. 

 

האם זה רע? האם זה טוב? - בהמשך. 

 

הנה מבט "מפל" של המערכת 

 

image.thumb.jpeg.6c90909a4f15e4c2244344113a046b99.jpeg

 

מה שרואים כאן זה שיש הדהודים אך ורק בתחום הבאס הנמוך (וזה יכול להיות גם המנוע - אבל זה לא והתמונה הבאה תמחיש למה) וקצת מעט מאוד בקצה העליון - הטוויטר מאוד בהיר אבל הוא מדהים בעיני. 

 

והנה תמונת ספקטוגרם של המערכת 

 

image.thumb.jpeg.e27a299f9754a47b9f48dd20028d2c8c.jpeg

 

כאן רואים שעיקר ההדהוד הוא בין 40-50 - זה הסאב, זה לא המנוע. 

 

אבל! מה שרואים כאן מדאיג - כי אין שום תהודה מהמידריינג'ים או הטוויטרים - וזה בפירוש צועק שהם סגורים מידי - האמנם? האם זה באמת נכון? - שוב, אגיע לזה. 

 

ובסופו של דבר תמונה מהדהדת - שבה כבר מסופקת תשובה נחרצת לשאלה - האם FIR באמת עובד?

 

image.thumb.jpeg.036bfd92c8200393ddd417b1e0045132.jpeg

 

והתשובה מול העינים שלכם - התשובה היא חד משמעית כן!

 

הגרף שרואים בתמונה הוא גרף GD - מה שנקרא GROUP DELAY

 

והגרף הזה הוא לא גרף שבא להראות עוצמות אות או עד כמה המערכת חזקה - זה גרף שבא להראות איזה תדרים מגיעים בכמה זמן לאוזן.

 

ומה שרואים כאן זה שתחום הבאס מגיע קצת באיחור כלפי כל שאר התחום אבל זה בסדר FIR לא ממש מסוגל לעבוד שם בצורה מיטבית אבל כבר מתדר 100 הרץ - הכל שטוח!

כל התדרים מגיעים לאוזן בדיוק!!! באותו הזמן - וזה מה שFIR עושה. 

 

לצורך העניין חבר עם מערכת מכוונת שלח תמונה של הGD שלו והמצב היה שונה לחלוטין. 

 

בגדול מהגרף של הGD ביחד עם גרף RTA ניתן להקיש איפה באמת יש ביטולים - איפה שאתם תראו בור תדרים בRTA או בסוויפ - בדרך כלל בGD אתם תראו נפילה ברורה או אפילו ריק במידה והתדרים פשוט לא מגיעים למיקרופון. 

 

עוד משהו קטן - אם נביט בתמונה של המפל - משום מה זה יראה כאילו יש בור בתדרים בין 500-600 ודווקא 1-2 מהדהדים מאוד חזק - יכול להיות שגם כפולות תדרים משחקים כאן. 

 

ובמקרה הזה - צריך לשים לב בתמונה מעלה לשני דברים מאוד מאוד מעניינים:

 

הראשון - בור קטן ב250 הרץ בדיוק - זה לא במקרה וזה לא ביטול - הצבתי שם באקולייזר NOTCH FILTER בכדי ליצור כניסה "רזה" לתחום המיד במתכוון. תראו באיזה יופי זה מוצג בתמונה. 

 

במקרה השני בין תדרים 1K ל2K - הגרף שטוח! מה זה אומר? זה אומר שהתדרים האלה שמיעים! והם מגיעים לאוזן בדיוק באותו הזמן! 

אז האם באמת יש ביטול בתדרים האלה? כנראה שלא.

 

בשביל לבחון את זה ניגנתי את תדר 1.2 וטרק מסויים שיש בו קליד פסנתר שהוא מתפוצץ בו - זה לא היה נשמע חלש. 

 

מה בדיוק קורה בסוויפ ובRTA? 

 

הסברה שלי היא שבפני עצמו תדר 1.2 מתנגן אבל בעוצמה נמוכה משמעותית בכ12 דיבי מתחת לכל שאר התחום - רק שזה תדר נורא נורא כואב אז בפועל התוצאה בסופו של דבר טובה. - בטוח ובהחלט כי ניתן לשפר. 

התדר הזה מתנגן ולכן הGD מראה אותו ישר כי הוא גם מגיע באותו הזמן כמו שאר התדרים - לזה הFIR דואג. 

אבל התדר הזה מתנגן בעוצמה חלשה ולכן בRTA רואים בור. 

 

בפוסט הבא אעלה את הניתוח של כל המידע שהועלה כאן ואיך החלטתי מה לתקן, איך והיכן ובאיזו מידה לבצע את התיקון. 

 

פוסט לאחר מכן - מדידות סופיות ותמונות של הכוונים בפרוססור עצמו. 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.7.2022 בשעה 09:48, lanosforce כתב:

לא ניתן ליישם פילטר שכזה בקרוס פסיבי או בכל מעגל חשמלי\מגנטי אנלוגי הודות לכך.

ניתן ליישם פילטר FIR גם ברמקולים שעובדים דרך קרוס פאסיבי

(עוזר לתקן phase shift)

  • מעניין 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתאר לעצמי שמדובר בFIR סטטי שמחושב כלפי הסט הזה בלבד? - בכל מקרה - נתת כאן משהו מעניין כי אתה צריך שהמנגנון שמבצע טיים דיליי בקרוס (וזה קיים אבל בד"כ לקבוצות תדרים ידועות מראש) יכלול את כל תחום התדר וגם יהיה דינאמי לכניסה לקרוס. 

 

בכל מקרה - אמשיך את סשן הליטושים - חלק ב' 

 

קודם כל אני רוצה להדגיש - שאת כל החלק שראיתם בפוסט הקודם, החלק של ניתוח המדידות והפקת לקחים ומסקנות - מתבצע בבית, לא ברכב.

אני לוקח את הזמן, לא ממהר, יושב רגוע ועובר על הנתונים - את זה אני לא עושה על מנוע פועל, דלק שנשרף, זיהום אוויר - לא לא, בבית. 

 

אז קודם כל בכדי להגיע לחישובים של מה לעשות - צריך לקחת 18 מדידות ולהפוך אותן ל9 ע"י ביצוע חישוב ממוצעים לכל 3 בדיקות של כל רמקול - והנה התוצאות עבורכם:

 

image.thumb.jpeg.ff1d56f0c5665eb07c661de1729a11e1.jpeg

 

המידבאסים - 

 

ההחלטה הגורפת היא להנמיך את שניהם בכ3 דציבל אבל מעבר לזה לא לעשות דבר. 

 

מדוע? מידבאס שמאל בטורקיז - אתם תראו שיש לו נפילה רצינית מאוד בתדרים הנמוכים - זה תקין - אלו הם ביטולים מאוד צפויים במידבאס שמאל אשר מותקן בדלת במקרה שלי הוא גם מותקן גבוה בדלת ויש לזה כנראה השפעה קצת רחבה יותר - אין לי מה לעשות שם ולא משנה כמה אנסה לתקן את זה עם DSP - זה לא יצליח - זה דורש תיקון פיזי ואני לא מוכן לשנות את המבנה המקורי של הרכב - אז ייעזב ירוחם. 

 

ולמידבאס ימין באדום - יש קצת ביטולים בין 300-400 אבל זה זניח. 

 

הסאב מכסה בסופו של דבר את החסרון בתחום התדר הנמוך וגם בלי סאב - זה לא ממש מורגש מעצם העובדה שהתדרים האלה כלל כיווניים. 

 

המידריינג'ים

 

באופן מפתיע למדי - יש להם היענות כוח דומה להחריד - כל מה שצריך לעשות כאן זה להוסיף למידריינג' ימין 2 דציבל. 

 

הטוויטרים - 

 

בטוויטר ימין רואים בבירור שתי דבשות - ב8 קילו וב17.5 - כל אחת מהן כ2 דיבי מעל השאר - כאן הבחירה תהיה להתערב באיקולציה של טוויטר ימין בלבד! ולהנחית בתחום הזה עם Q גבוה בכדי שההשפעה תהיה צרה - לאזור ה4 קילוהרץ (2 מכל כוון מתדר הנושא). כאן אני כבר מפריד איחוד אקולייזר בין ערוצים. 

 

התוצאות ומה נעשה בפועל

 

מידריינג'ים - בוטלה הנחתה של 2 דציבל למידריינג' ימין. 

 

טוויטרים - כאן נאלצתי לצערי "להתקוטט" קצת עם האקולייזר והנה מגיע עוד חסרון ענק בוירטואזו -

 

1. האקולייזר הפרמטרי הוא לכל הסט הקידמי - כן כן, מידבאסים, טוויטרים, מידריינג'ים הכל על אותו אקולייזר פרמטרי והוא מוגבל סה"כ למספר מצומצם של תדרי נושא + 2 פילטרים IIR שבאחד מהם השתמשתי לNOTCH (בור עמוק וחד) ב250 ובשני נאלצתי להשתמש לטובת אחד משני הבורות בטוויטרים.

 

2. אין אקולייזר שליש אוקטבה - עד כמה שהוא פחות מתקדם - הוא בעיני הרבה יותר נוח. 

 

והנה התמונה של הכוונים - בתמונה הזו האקולייזר של ערוצי שמאל

 

image.thumb.jpeg.e0fc1e98da235823a21899cc6ae5e56e.jpeg

 

והנה של צד ימין

 

image.thumb.jpeg.8dcee1256592ad37a39f335405941754.jpeg

 

מידבאסים - יצרתי לצורך העניין שני סטאפים - למה? כי אני מאוד מאוד מאוד אוהב את התוצאה הנוכחית אפילו שהיא "לא מואזנת" לפי מה שהRTA מראה וזה נכון - המידבאסים מגוזמים...

 

חבר פעם אמר לי על רכב שלו ועל מוצרים שהוא מוכר "זה בום בום! וזה כיף!" 

 

ואלוהים כמה שהוא צודק. 

 

נכון - כלומר זה לא נכון, המידבאסים מוגזמים - אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה פשוט כיף לשמוע ככה - ולמרות הכול, לא ממש "בום בום" הם כן טונאליים פשוט יש להם צבע מוגזם!

 

אז יצרתי רגע לפני שתיקנתי את המידבאסים עוד פריסט זהה ושם הנמכתי את המידבאסים בכ3 דציבל - ולא ממש אהבתי את התוצאה. 

 

נכון זה היה סופר קליני, סופר טונאלי וסופר "נכון" - איבד את כל הנשמה בסאונד. 

 

אז סיימתי עם הנחתה של סה"כ 1.5 דיבי למידבאסים ומתוך ידיעה שגם הגברתי קצת את המידריינג' הימני - סה"כ הנחתה של 2.5 דיבי וקיבלתי סטאפ מאוד מאוד מאוזן ועדיין כולו מלא חיים.

 

רק שאני שומע רוב הזמן בסטאפ של ה"בום בום" חייב לציין. 

 

והמסקנות לגבי כל זה יגיעו בסיום הפרוייקט - מה נשאר לי? 

 

לסיים את חלק ג' של סשן הליטושים - להעלות תמונה של כווני הסאב, להעלות מדידת RTA או יותר נכון סוויפ מלא אחרון.

 

ולתת סיכום אישי שלי לפרוייקט ולנעשה בחיים שלי בזמן הזה. 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סשן שלישי חלק ג' - סיום ומדידה לאחר תיקונים

 

מצאתי שבגרפים שהעליתי מעלה הייתי צריך להוריד בטוויטר ימין בתדר 10K במקום 8K - זה תוקן. 

 

מיד לאחר מכן לקחתי מדידה אחרונה:

 

image.thumb.jpeg.a179b263c4e3977cfc6b95d3eba38076.jpeg

 

לגבי בור התדרים - אני יכול לכסות אותו בעזרת המידבאסים - זה לא נשמע טוב באותה מידה כמו בסטאפ שהבור קיים בו ולכן אשאיר זאת כך. 

 

סה"כ המערכת נשמעת נהדר לטעמי ואני לא רואה צורך בהחלפת רכיבים או שינוי התקנה.

אם אחליף לAMT בהמשך זה נטו מתוך "אנרציה" של תכנון הפרוייקט הזה מלחתכילה. 

 

לאחר התיקון בין הפיק של המידריינג' לפיק של המפגש עם המידבאסים יש הבדל של 3-4 דציבל ובין הפיק של הסאב לפיק של המידבאסים יש הבדל של 6 דציבל - וזה בעיקר בגלל שהמידבאסים מאוד מאוד חזקים בתחום התחתון שלהם. 

 

ומהפיק של המידריינג' עד לפיק של הטוויטרים יש נפילה שנעה בין 4-8 דיבי.

 

החתימה הסונית של המערכת הזאת היא:

 

סאונד שהגוון הכולל שלו בהיר - אבל עדיין יש גם לא מעט חום בגלל מידריינג' ברור ובולט ובאס עשיר מאוד. 

המערכת היא מאוד תוקפנית\אגרסיבית באופי שלה - ממש לא LAID BACK כמו מערכות קודמות שלי ברכבים קודמים וזה המון הודות לאקוסטיקה של הרכב הזה - הסיטרואן DS5 ולדעתי גם בחירת מידריינג'ים קטנים וטוויטרים שנוטים לגוון מאוד מאוד בהיר.

המידבאסים יושבים על הגברה קלאס D שהיא פשוט מפלצתית בפוטנציאל שלה - עד 800 וואט לכל מידבאס ב4 אוהם - הם התקפיים, נקיים (מידי אפילו ברמה שזה קצת מוציא את הנשמה מהסאונד בטרקים מסויימים ועל זה אדון בפוסט שיחתום את הפרוייקט במובן סגירה שלו) 

 

המידריינג'ים יושבים על ערוץ הגברה שכמעט קרע אותם לגזרים ישר על ההתחלה וחשדתי שנעשה נזק לאחד מהם אך התברר שלא - 140 וואט בקלאס AB על תשתית FULLDA 

 

והטוויטרים יושבים על ערוץ הגברה היברידי שיש לו קדם מגבר קלאס A והגברה של 75 וואט קלאס AB - האם זה "מחמם" את הסאונד? - לא, בשום צורה, הטוויטרים האלה הולכים לגוון בהיר וקר באופן מובהק (ואני מת על זה). 

 

והסאב - שהוא אחד המהירים והמדוייקים שיצא לי לשמוע עד היום - אפילו בתיבה פורטד די גדולה חייב לציין - אולטימו SC122 יושב על ערוץ קלאס D בFULLDA שמסוגל לספק לו עד קילווואט ב2 אוהם - והאמת היא שהוא שם רק בכדי לתת אווירה וקצת רקע - עיקר עיקר העבודה נעשית ע"י המידבאסים וזה פשוט מדהים. 

 

וזה עוד משהו שחוויתי פעם ראשונה בחיים שלי - אצל אותו חבר עם ה"בום בום" שציינתי קודם לכן. 

מצאתי את עצמי בוולבו אם אני זוכר נכון S80 דיזל - שמעתי משהו יוצא מן הכלל ואז התבהר לי שהסאב בכלל כבוי - מאותו רגע, חיפשתי דרך להגיע לתוצאה הזו - ומצאתי אותה דרך טכנולוגיה שבכלל מקורה במגברים ברזילאים. וזה הצליח! בכל 100 האחוזים זה הצליח לי. כשהסאב שם הופעל - וזה היה סאב שאני מאוד אוהב - הוא באמת לא נתן הרבה מעבר לקצת השלמה לנפח הכולל של המערכת. 

 

האולטימו יכול "לשבור" את הרכב - אין צורך... פשוט אין צורך - זה גם ממש לא נשמע טוב אפילו לא קרוב באותה מידה - כאשר הכוח בפאנטש מגיע מהמידבאסים שלי שהם - מוראל הייבריד אוביישן - ודבר אחד אני יכול להבטיח ולתת כאן ערובה - מעטים בארץ זכו לשמוע מידבאסים של מוראל עובדים ככה. 

 

לסיום אעלה לכאן גם תמונה של הכוונים של הסאב - 

 

 

image.thumb.jpeg.4922def9f7922a1e5e63f5a58a880b43.jpeg

 

אם תביטו היטב - לסאב יש סה"כ שתי עמודות פרמטריות וכל מה שעשיתי שם זה - ליצור פיק ענק ב60 הרץ - אני אוהב את הפאנטש היבש, את האגרסיביות - כשארצה יותר LAID BACK אני פשוט אבטל לו את עמודה 1. והוא יתן הרבה יותר מהתדרים הנמוכים מ40 ומטה. 

 

מבחינת הפרוייקט - הפן הטכני - נסגר. 

 

הפוסט הבא שלי יהיה פוסט של סגירת הפרוייקט לתקופה ארוכה וסוג של ה"אני מאמין" שלי. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו. אני זוכר מפעם כשנתנו דגשים להתקנת מערכת זה היה רשימה קצרה. משהו בסגנון:
1. תשקיע בחיווט טוב (אני רואה שKnu הם עדיין רפרנס).
2. תשקיע במתקין טוב.
3. תגיע עם חיווט עד הדלת
4. תקנה קומפוננט של A או B או אם לא מפריע לך טוויטר צורם אז C.
5. שים סאב מאחור.
6. אם אתה משוגע תקנה CD עם TC.
7. אם אתה ממש משוגע תאטום את הדלתות.

מאוד פשוט. לא מסובך. אפילו התקנתי מערכת כזו בעצמי בשני רכבים שהיו לי כשעוד יכולתי להתכופף.
מה קרה מאז? נראה שצריך דוקטורט עכשיו בשביל להתקין מערכת כמו שצריך ולכוון אותה. יש אינסוף קונפיגורציות, וואריציות דגמים ואפשרויות. איבדתי את זה לגמרי...
אין איזה רשימה קצרה כמו פעם עם עדכונים רלוונטיים לתקופה?

 

בתאריך 8.7.2022 בשעה 10:22, lanosforce כתב:

לי בזמנים האלו יש שלושה טרקים עיקריים שמהווים רפרנס - לווקאל - נורה ג'ונס 

 הזכרת לי לבצע הזמנה... היום זה הגיע, אבל הגאונים באמזון שלחו את זה בשקית ניילון! חושבים שזה ישרוד את המסע לארץ הקודש ויגיע ישר. כזה תקליט עקום לא קיבלתי כבר המון זמן. בסדר נחזיר ונבקש חדש.

 image.thumb.png.7cc0a025dccc81fb52e2bb381a6bab48.png

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, farkash7 כתב:

וואו. אני זוכר מפעם כשנתנו דגשים להתקנת מערכת זה היה רשימה קצרה. משהו בסגנון:

זה מדריך למי שרוצה לעלות ברמה, לרדת לדקויות, לכוון מערכת במקצועיות זה תחום אחר מאשר לרכוש כמה רכיבים טובים שבאים *מכוונים* מהמפעל במידה טובה אך לא מושלמת, זה בעצם אחד ההבדלים בין רכיבים יקרים לזולים הם תוכננו לגרף מסוים שמאוד קשה לייצר.

את המידע הזה מאוד קשה להשיג וצריך חודשים של למידה אדי פשוט ריכז את הכל במקום אחד, עשה תחיים קלים, למרות שלדעתי יש עוד המון על כיווני פאזה בצורה מושלמת(לא רק כיווני זמנים) וכדומה, EQ זה לא הכל אבל הוא משתמש בFIR לכן אין לו צורך, לרוב הDSP כן יש ואת זה עושים עם תוכנה בשם Smaart.

 

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שזה מדריך לרמה מאוד מתקדמת.
רק אומר שפעם לא היו כל כך הרבה אפשרויות בכלל. עכשיו נשמע לי שצריך לבוא עם הרבה יותר ידע לפני שנכנסים לפרוייקט של התקנת מערכת.
אני רואה שמשהו בתמונה מקודם התפקשש.

image.thumb.png.e3e53405cb0ef894b6226dcd0ad51f9e.png

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, farkash7 כתב:

מה קרה מאז? נראה שצריך דוקטורט עכשיו בשביל להתקין מערכת כמו שצריך ולכוון אותה

זה רק נראה כך.

העקרונות של השהיית זמן לא השתנו כבר שנים (מהירות הקול  קבועה) ונראה מהצד שה"סיבוכים" נובעים בעיקר מאינטרסים עסקיים של עוסקים בתחום.

 

 

לפני 7 שעות, kalmangar כתב:

את המידע הזה מאוד קשה להשיג וצריך חודשים של למידה אדי פשוט ריכז את הכל במקום אחד

עם כל הרצון הטוב וההערכה להשקעה, אני מוצא את המדריך של אדי כמסובך וכמשהו שמתאים לרכב ספציפי, לכן אני ממליץ להתחיל עם מדריכי כיוון יותר פשוטים, 

ניתן למצוא גם ביוטיוב וגם בבלוגים ומשם להתקדם.

אם קיים ידע מקדים, אז אני אישית ממליץ להסתמך על ארין (Erinh) מפורום diyma, ניתן למצאו גם בכתובת   https://www.erinsaudiocorner.com/

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, farkash7 כתב:

וואו. אני זוכר מפעם כשנתנו דגשים להתקנת מערכת זה היה רשימה קצרה. משהו בסגנון:

 

תשמע זה הבסיס, להתקין נכון רמקולים, למקם נכון, חיווט איכותי שהוא לפחות ראוי, מדידות מרחקים ולעשות כוונים בסיסיים של חיתוכים וכך הלאה. 

 

עברו כבר יותר מ30 שנה מאז 1990 - הטכנולוגיות והמוצרים התקדמו בשנות אור קדימה ואם אתה רוצה להיות "בחזית" אתה חייב להיות בתהליך בלתי פוסק של למידה ועם השנים גם הציוד משתכלל ומאפשר לך לבצע דברים שפעם פשוט או שלא ניתן היה להשיגם או שהם היו מאוד לא נגישים או נוחים לשימוש כפי שהם היום. 

 

לפני 7 שעות, kalmangar כתב:

את המידע הזה מאוד קשה להשיג וצריך חודשים של למידה אדי פשוט ריכז את הכל במקום אחד, עשה תחיים קלים, למרות שלדעתי יש עוד המון על כיווני פאזה בצורה מושלמת(לא רק כיווני זמנים) וכדומה, EQ זה לא הכל אבל הוא משתמש בFIR לכן אין לו צורך, לרוב הDSP כן יש ואת זה עושים עם תוכנה בשם Smaart.

 

בפרוייקט הזה אני משתמש בDSP שיש לו את היכולת לבצע FIR עד ל9 ערוצים - נכון, אין לי צורך (למען האמת גם אין לי ממש יכולת כי זה נעשה עבורי ע"י המעבד) - ממש לא חייבים SMAART 

 

מה שהתוכנה הזו עושה היא לתת לך מבט חופף של המגניטודה, SPL והפאזה בכדי שתוכל לבצע ישירות מאותו מסך בקלות ובנוחות התאמת GATE (פער זמנים) לאות שמגיעה באותה הפאזה.

 

אפשר לעשות את זה גם עם תוכנה ישנה ופשוטה שנקראת ARTA וכן גם עם REW 

 

תביט כאן - >  לחץ.כיצד לבצע מדידת TA\TC בצורה מדוייקת בעזרת מכשור ייעודי

 

ברגע שאתה מבצע מדידת IR ויש לך יכולת לבצע חישוב פער זמנים לשתי אותות שדאגת שיגיעו באותה הקוטביות - עשית בדיוק מה שמצויין בSMAART. 

 

לפני 18 דקות, BEEKER כתב:

עם כל הרצון הטוב וההערכה להשקעה, אני מוצא את המדריך של אדי כמסובך וכמשהו שמתאים לרכב ספציפי, לכן אני ממליץ להתחיל עם מדריכי כיוון יותר פשוטים, 

ניתן למצוא גם ביוטיוב וגם בבלוגים ומשם להתקדם.

 

זה לא נועד להיות פשוט ונאמר כאן כמעט בכל פוסט שזו הדרך האישית שלי וכן זה פרוייקט ספציפי לרכב ספציפי. מי שרוצה, נהנה ומתאים לו - שיקח מכאן את מה שתורם לו. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזה פרוייקט אישי, זו הסיבה שהמלצתי על הסברים יותר כלליים שיתאימו לכולם כמו

 https://www.erinsaudiocorner.com/

 

כאן יש דןגמה לסרטון הסבר לימודי

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, lanosforce כתב:

עברו כבר יותר מ30 שנה מאז 1990 - הטכנולוגיות והמוצרים התקדמו בשנות אור קדימה ואם אתה רוצה להיות "בחזית" אתה חייב להיות בתהליך בלתי פוסק של למידה ועם השנים גם הציוד משתכלל ומאפשר לך לבצע דברים שפעם פשוט או שלא ניתן היה להשיגם או שהם היו מאוד לא נגישים או נוחים לשימוש כפי שהם היום. 


אני שמח לשמוע שהעסק התקדם.

אני רק תוהה עם עצמי מה עושה בנאדם שלא התעדכן, הוא רוצה להתקין מערכת יש לו תקציב ראוי למערכת. אין לו זמן ליוטיוב. אין לו זמן ללמוד.

 

נשמע שהוא צריך פרופסור כדי למקסם את התקציב שלו ולהגיע לתוצאה אופטימלית.

לא מספיק כבר מתקין פרפקציוניסט עם ידיים שאלוהים נגע בהן.

מה עושה אותו בנאדם? 

 

  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, farkash7 כתב:


אני שמח לשמוע שהעסק התקדם.

אני רק תוהה עם עצמי מה עושה בנאדם שלא התעדכן, הוא רוצה להתקין מערכת יש לו תקציב ראוי למערכת. אין לו זמן ליוטיוב. אין לו זמן ללמוד.

 

נשמע שהוא צריך פרופסור כדי למקסם את התקציב שלו ולהגיע לתוצאה אופטימלית.

לא מספיק כבר מתקין פרפקציוניסט עם ידיים שאלוהים נגע בהן.

מה עושה אותו בנאדם? 

 

אתה צריך בעל מקצוע טוב אם אתה לא רוצה לבצע בעצמך 

מזמין אותך ליצור קשר ולהתרשם מהמערכת הדגמה שלי 0536221240

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 533 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...