Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט SIGNATURE - תיעוד אישי אחרון ומלא מא' ועד ת'


שימו לב! השרשור הזה בן 509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רוכש ציוד היי-אנד ומתפלל חזק.

hu- samsung galaxy s23 ultra+audison b-con dsp-helix mini mk2 front-hertz mlk165.3 legend active front amp-arc audio xdi600.4 

 sub-gladen zero 10 pro(sealed box) sub amp-mosconi gladen pro 1/10 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

או שמוצא את הזמן ללמוד קצת טכניקות של כוון dsp, בניגוד לשנים אחורה יש היום כבר ידע זמין. יש את המדריך המלא לאודיופיל המתחיל שכתבתי, יש שרשורי סאונד נטו ועוד הרבה שרשורים שכתבתי כאן בכדי להנגיש את המידע בעברית.

 

יש המון המון מידע נגיש היום באתה צינור, דהיינו יוטיוב. בפורומים בחול, בקבוצות פייס ופלטפורמות צ'אט. המידג נגיש והמידע קיים.

 

או שמתקין את המערכת אצל מתקין ואז ניגש לאדם שעושה כוונים בתשלום או אולי מוצא חבר שיש לו את הידע ויעשה ללא תמורה.

 

עדיין פה ושם חברי הקהילות בארץ מקיימים מפגשים ובמידה ומודיעים עליהם כאן נכון לעכשיו לטובת הקהילה שרשור שכזה יודבק.

 

יש ספונסרים שלעיתים גם יקיימו אירועי סאונד וכך הלאה. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, gango1982 כתב:

רוכש ציוד היי-אנד ומתפלל חזק.

עדיין לא מספיק רק להתפלל חזק, לקבל סאונד איכותי SQ ברכב🙏 בתאריך 20/8 יתקיים תחרות הסאונד איכותי SQ, הגדולה ביותר שהייתה בארץ בשנים האחרונות. נרשם פוסט בנושא זה, ויהיה הזדמנות מעולה להתרשם ממערכות סאונד, לפגוש בעלי מקצוע בתחום 🥰🏆 

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, lanosforce כתב:

עברו כבר יותר מ30 שנה מאז 1990 - הטכנולוגיות והמוצרים התקדמו בשנות אור קדימה ואם אתה רוצה להיות "בחזית" אתה חייב להיות בתהליך בלתי פוסק של למידה ועם השנים גם הציוד משתכלל ומאפשר לך לבצע דברים שפעם פשוט או שלא ניתן היה להשיגם או שהם היו מאוד לא נגישים או נוחים לשימוש כפי שהם היום. 

 

זה שהציוד התקדם "בשנות אור" זה דבר נחמד, אבל זה לא הופך את המערכת ליותר מסובכת.

אלא להיפך.

אם פעם היה ניתן לחתוך סאב וופר בנקודות די קבועות כמו 125/90/80/63/50 הרץ,

אז היום הציוד יותר מתקדם ונותן למתקין יותר גמישות,

כך שניתן לבחור עוד נקודות חיתוך.

 

כנ"ל לגבי סלופים (חדות של החיתוך) - בעבר הבחירה היתה בין סלופים נפוצים כגון 6/12/18/24 db ואילו היום הציוד מאפשר לבחור סלופים נוספים.

 

האם האפשרויות הנוספות הופכות את המערכת ליותר מסובכת?

לדעתי לא.

להיפך.

זה רק מקל על חובב האודיו

 

 

.

לפני 14 שעות, farkash7 כתב:

רק אומר שפעם לא היו כל כך הרבה אפשרויות בכלל. עכשיו נשמע לי שצריך לבוא עם הרבה יותר ידע לפני שנכנסים לפרוייקט של התקנת מערכת.

זה רק נראה כך.

העקרונות שעבדו פעם עדיין תקפים גם היום,

השקעה באיטום, בידוד ומיקום של הרמקולים יביאו לתוצאות מצויינות.

 

לעומת זאת, התקנה חובבנית תביא בהכרח לתוצאה גרועה,

גם אם יש ציוד DSP חדש "שמתקדם בשנות אור" 

לפני 9 שעות, lanosforce כתב:

ואז ניגש לאדם שעושה כוונים בתשלום

בשיטה הנ"ל מקבלים תוצאה שעובדת ובמהירות.

יש רק בעיה אחת, אלה אוזניים ומיקרופון של מישהו אחר.

 

לפני 9 שעות, lanosforce כתב:

יש המון המון מידע נגיש היום באתה צינור, דהיינו יוטיוב. בפורומים בחול, בקבוצות פייס ופלטפורמות צ'אט. המידג נגיש והמידע קיים.

1+

יש ידע רב בכל מגוון הרמות,

זה לדוגמה סרטון הסבר מתוך ערוץ של מתקין מארה"ב בשם מארק:

 

 

 

בסרטון הוא מסביר על בחירת מיקומים נכונים של רמקולים, ויש לזה  יתרון עצום, מכיוון שהתקנה נכונה תביא לתוצאה טובה גם כשDSP עם כיוונים בסיסיים.

 

 

אז עדיין העקרונות הנ"ל קיימים גם היום, שום דבר לא השתנה.

מי שחושב שאפשר לתקן התקנה חובבנית, או פודים שנמצאים מול הנהג, כנראה שיבלה שעות ארוכות עם גרפים שלא מסתדרים וסשנים ארוכים של כיוונים בעזרת  "DSP על חלל" שקנה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • מעניין 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טכנולוגיה התקדמה מן הסתם כדי לתת אפשרויות יותר גמושות בין אם זה למתקין או בין אם זה ציוד עצמו שנותן יותר אפשרויות כיוון.אם זאת בדיוק כמו שאדי ציין, זה השתנה ומי שהתעסק עם זה לפני 10 שנים ועד היום הפסיק עם התחביב אז יש הרבה פער להשלים. בין אם זה dsp חדשים עם אפשרויות של פילטרים מהזן החדש או כמויות מגברים/dsp עבור התקנות ייעודיות בלי לשבור חצי מהרכב. זה פשוט לא היה קיים לפני עשור אז כן יש פה לא מעט שיעורי בית עבור התקנות חדשות

  • מעניין 1

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז תישאר שם, אל תזוז מטר, אל תצא מהמשבצת.

אל תצא מאזור הנוחות שלך.

אם זה עובד זה עובד.

 

יש דברים שdsp לא יתקן לעולם וזה גם מוצהר וכאן ומוסבר כאן במספר מקומות כולל דגשים.

 

ויש דברים שdsp מאפשר לך לשנות בנגיעת כפתור בניגוד לעשרות שינויים פיזיים שבסופם בעל רכב ימצא את עצמו מותש אחרי מספר חודשים או גרוע מכך.

 

יש דברים שחומרה לבד, רכיבים חשמליים פשוט לא מסוגלים לבצע ללא התערבות של אלגוריתמים והתרומה של זה לסאונד היא מעבר למה שdsp שהיום כבר נחשב נורמטיבי, מסוגל לעשות.

 

זה וויכוח אין סופי שלעולם לא יגמר.

אני לא יכול לאמר שאני לא בן אדם שאוהב לצאת מאזור הנוחות שלו אבל אני עושה את זה לא מעט בלא מעט תחומים.

 

מה שפילטרים מתקדמים עושים, פילורים כמו אולפאס, אולפאס מעורב אלגוריתם (phac), fir, dirac עושים זה משהו שהוא מעבר ליכולת אנושית כבר והתוצאה שמתקבלת היא סט רמקולים שנמצאים על צירים ומרחקים שונים, אבל מגיעים לאוזן מבחינת תזמון, כסורס פוינט. וגם זה, הודגם כאן.

 

יש לי המון כבוד לבסיס! ואכן טעות שנעשתה ברמת הבסיס, במצבים רבים יוצרים מגבלה של חוקי פיזיקה. צריך כמובן להיות מודע אליהם ולהבין שהדרך היחידה לתקן אותם תהיה לטפל בבעיה ישירות.

 

זה כבר נתון לרצונו של כל אחד להחליט כמה רחוק הוא מוכן ללכת. וכאן, איזור הנוחות שלי, אני כן אעדיף פוד על בניה בייחוד כשמדובר ברכב שאני לא קניתי לטווח ארוך.

אני כן אעדיף מידבאס בדלת על שלל הבעיות שלה מאשר לבנות תיבה או לנסר חור בקיק פאנל וכך הלאה.

 

אבל אני מאידך כן אשקיע מאמצים ללמוד טכנולוגיות חדשות ולהטמיע אותן ולקחת אותן לקצה האפשרי וזה מה שרואים בשרשור.

 

אז כן, חלק מזה מסובך, לא פשוט ולא קל בהכרח להבנה וזה הרחק מאזור הנוחות של רבים.

 

והתוצאות של זה מדהימות.

 

אם וכאשר אשנה מגבלות פיזיות שקיימות לי ברכב הזה, המערכת תהיה טובה יותר? כן ברור, תמיד אפשר לשפר.

 

האם יש "מושלם"? לא... אין, תמיד יהיו פשרות ונקודת המוצא אצלי היא כלוב זכוכית ממונע, כמו כולנו. 

  • רעיון טוב! 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיום הפרוייקט לתקופה הקרובה. 

 

האני המאמין שלי

 

נורא קשה לנסות למצות 26 שנים של תחביב לפסקה אחת. זה לא באמת אפשרי. 

אבל כאן אני חותם וגם סוגר את השרשור הזה - כנראה לתקופה ארוכה ואולי פשוט נועל.

 

האם אני פורש מהתחום? 

 

לא אני ממש לא פורש מהתחום - אני לא יכול לפרוש ממנו, אני לא עוסק בו מלחתכילה!

כל השנים האלה הפעילות שלי בתחום הינה מהתנדבות ומהלב - ללא מטרות רווח והפרנסה שלי מגיעה משוק הייטק. 

את הפורום אמשיך לערוך (ולא רק את אודיו ומולטימדיה) כרגיל - כעורך, כאחראי. 

אבל לא אתערב יותר מידי בנעשה אלא אם כן אראה מישהו שמקבל הכוונה לא מבוססת - מן הסתם, אתערב. 

 

אחרי 26 שנים איך אני רואה את עולם האודיו לרכב? 

 

הראיה שלי באה מנקודת מבט מאוד רחבה - אני רואה גם את החובבים בתחום, גם את המתחילים בתחום וגם את כל אלו אשר מתפרנסים מהתחום ויש להם בו עניין אישי של כלכלה. 

 

מדובר בשוק מאוד רווי, מאוד תחרותי - וכל זה קורה בארץ קטנה מלאה בחוצפה ישראלית "טהורה". 

כולם מכירים כאן את כולם וזה הופך לכלי למניע של בעלי אינטרסים להשתמש בלובי שלהם - גם למטרות טובות אך גם למטרות רעות. 

 

הייתי רוצה לראות יותר פרגון הדדי, כנה ואמיתי בין הגורמים שמניעים כאן את השוק - אני חושב שזו הסיבה שכנראה לא נראה צמיחה והתקדמות של התחום הזה בארץ עוד זמן רב - אולי והלוואי שאת סוג התפילה הזו שלי - יקראו כאן והיא תהדהד ותחלחל עמוק פנימה. הדרך היחידה שמשהו ממש גדול וטוב יקרה כאן היא רק שיתוף פעולה של כל הגורמים שמניעים את התחום ועד שלא יהיה כאן שיתוף פעולה שכזה - זה לא יקרה. 

 

היה אמור להתקיים בארץ משהו גדול - משהו באמת, גדול! - לבינתיים זה עוד לא קרה ואני לא אומר שזה גם לא יקרה - כולי תקווה שכן. ניכוויתי באופן אישי מהנסיון לקדם את זה ולעזור להליך הזה לרקום עור וגידים. וזה באמור למה שכתבתי כמה שורות מעלה. 

 

וזו גם הסיבה שאני בוחר לעצור - להניח את העט ולהפסיק לתקופה בלתי ידועה את הפעילות האישית שלי בפן של תיעוד ושיתוף מידע. 

 

אבל גם לא הכל רע כמו התמונה שכרגע תיארתי 

 

יש בתחום הזה המון המון המון המון - אנשים טובים, בעלי מקצוע טובים.

במהלך 26 שנות הפעילות שלי רכשתי חברים רבים טובים ואמיתיים ולא רק משתמשים וירטואלים. 

אני חי ונושם את התחביב הזה כל יום וזה לא משהו שייעצר או יפסק - פשוט הולך למקומות הרבה יותר אישיים, כי גם אני זקוק למנוחה. 

ההבדלים בין איך שהייתי לפני 20 שנה לאיך שאני היום, סה"כ בן 45 כן? ניכרים עליי מאוד. 

 

אם בגיל 20 הייתי אדם סופר תחרותי - כזה שלא מסוגל לרגע אחד להיות בכלשהוא אזור נוחות - בין אם זה בספורט, בין אם זה בכמות העשיה והלמידה ובין אם זה בכמות ההשקעה שלי בדברים. 

 

היום אני הרבה יותר רגוע, פחות מחפש תחרות - אבל עדיין דואג כל הזמן לצאת מאזורי הנוחות שלי - וכן, לבדוק את הגבולות, לבדוק את קצה היכולת שלי ולנסות להפתיע את עצמי מחדש - לפעמים זה עובד, לפעמים זו פשוט התרסקות מוחלטת ולפעמים אני מבין שככה זה ודי. 

 

אבל - אחרי 26 שנים - איך אני מבין את התחום? איך אני רואה את עולם התחביב הזה? 

 

אני בא מגישה מדעית מאוד.

 

במקצועי ביום יום אני "מהנדס תמיכה טכנית" בתחום של ניתוב עומסים ואבטחת מידע. 

במקצוע שלי אני נאלץ לחיות על קצה הידע בכדי לשרוד עוד יום ולהצדיק פרנסה - אבל אני גם אוהב את זה ונהנה מזה - אוהב ללמוד! כל הזמן, כל דבר. 

אני אוהב לחקור, אני אוהב להבין תהליכים ואופן פעולה של בערך - כל דבר? 

 

אני בא מגישה פרקטית מאוד - אני מתרכז בעיקר ב"מה שעובד" 

אבל אני נשען על התיאוריה באופן כמעט מוחלט וכן מנסה לבדוק דברים גם על דרך הקיום אבל גם על דרך השלילה - ומכך מפיק לקחים, מסקנות. 

 

ניסוי וטעיה אבל גם ניסוי ותהיה. 

 

אני פועל מתוך חובת הטלת הספק בדברים ולא מניח את דעתי כי אם נחשפתי למידע ממקור מהימן - שהוא בהכרח נכון - גם אם נכתב ע"י עילוי בתחום. 

 

 

מה הגישה שלי לתחום? 

 

פעם הייתי מאוד - נון קונפורמיסט 

 

הייתי בדיעה נחרצת נגד דברים מסויימים - נגד כבלים יקרים, נגד קלאס A למשל (אחת מתיבות הפנדורה שעושים ממנה את אחד הסלטים הכי גדולים והולכים כל הזמן לאיבוד בין הקשר בין בירה לבין נשר). 

 

היום אני מבין שזה WHAT EVER WORKS 

 

אני מבין היום שלפעמים מוצר "טוב" יותר הוא לווא דווקא הבחירה הנכונה או השיקול הנכון. 

אבל אני בהחלט שמח ומודה על כך שאני מסוגל להבדיל בין המקרים ולהבין למה מוצר טוב יותר טכנולוגית עלול דווקא לתת תוצאה טובה פחות מעשית - וכן גם ההפך - מדוע דווקא לבחור במוצר הטוב יותר טכנולוגית וכך גם איך להשיג איתו תוצאה שלא ניתן היה להשיגה קודם לכן. 

 

ובסופו של דבר אני מבין שתחום האודיו לרכב הוא לא שונה מהבעיות האתניות הכי עתיקות יומין של ארץ ישראל! 

 

וזו היכולת לקבל את האחר! 

היכולת להיות חברים זה עם זה ולפרגן זה לזה לא על אף השוני - אלא בגלל השוני! 

 

הקשת מתקיימת - מאלפי צורות שונות. (מוש בן ארי נדמה לי? - ג'ה איז וואן). 

 

נכון לעכשיו אני נועל את השרשור ולוקח פסק זמן אישי - עד העונג הבא. 

 

על החתום - LANOSFORCE. אדי. 

 

 

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אני יודע שהנושא ננעל על ידי - אבל אני רוצה להעלות כאן עדכון אחד נוסף - למען הדורות הבאים בתחום. 

 

רשמים מעבודה עם מעבד תומך FIR לאחר תקופת בעלות ארוכה

 

בגדול, אחרי חודשים ארוכים עם הBIT HD וירטואוזו אני יכול לאמר שהFIR מביא איתו כמה יתרונות עצומים אבל באותה מידה יש לו גם כמה חסרונות עצומים. 

 

האם הוא באמת קפיצה אחת מעבר - קפיצה קדימה מעבר לכל המעבדים הקיימים בשוק? 

 

לא, הוא ממש לא. 

 

למען האמת חבר אישי הצליח בעזרת מחקר מאוד מעמיק לגלות שיש פרוססורים בשוק שבDAC שלהם (דאקים מסויימים של AKM נדמה לי - לא זוכר בדיוק את החברה) יש יישום של FIR ספציפית על הערוץ שהם עושים בו את ההמרה - אז בסדר אין כאן התייחסות לחיתוכים בין הערוצים אבל ישנו סוג של יישור פאזה לערוץ עצמו. 

 

בגדול מה היתרון העצום של FIR? היתרון העיקרי שלו 

 

שהוא מייצר מעבר פאזה חלקה לא רק במעבר בנקודת חיתוך בין רמקול אחד להבא או לקודמו - אלא הוא גם מיישר את הפאזה לאורך תחום התדר ובעצם יוצר תיקון זמנים - לכל קבוצת תדרים. אני חושב שיש אנשים בתחום הזה שזה החלום שלהם? 

 

הFIR עושה בדיוק את זה. 

 

מה היתרונות הנוספים שלו? 

 

הוא מפשט את החיתוכים - חוץ מנקודת חיתוך וסלופ - אין יתר בחירה של שיטת חיתוך, אין היפוך פאזה,קטביות מהפרוססור - אין לזה שום משמעות כי החישוב שלו ישתנה בהתאם. 

 

הוא מפשט את האיקולציה - אין יותר איקולציה לכל ערוץ - יש איקולציה לכל הרמקולים של צד שמאל קדימה ולכל צד ימין קדימה ולסאב. 

אם יש רמקולים אחוריים הם יקבלו איקולציה לכל צד משלהם כמובן. 

 

בעצם - כל הכוונים זה טיימינג, איזוני הנחתות, חיתוכים, איקולציה בסיסית. וזהו. 

 

מה החסרונות שלו? 

 

בדיוק אותם יתרונות בעצם - 

 

אין איקולציה לכל ערוץ. 

 

האיקולציה מתחילה רק מתדר 100 הרץ - כן כן - משם מתחיל בעצם החישוב של הFIR - כל מה שמתחת ל100 הרץ זה IIR. 

 

אי אפשר לחתוך נקודות חיתוך חופפות בין רמקולים באותה קבוצת צד. 

 

בשביל להפוך קטביות - חייבים ממש להפוך את החיווט ברמקולים (יש שיראו בזה רק יתרון). 

 

 

מה דעתי לגבי הFIR - האם אמשיך איתו לרכב הבא? 

 

לא בהכרח - אולי כנראה שבכלל לא כי אני רכשתי את הפרוססור הזה נטו - מסקרנות בלבד וקיבלתי את כל התשובות שלי לכל השאלות שלי. 

אבל חייב לאמר שזה באמת הופך את החיים בתחביב הזה לקלים יותר עבורי והסאונד נהדר בעיני. 

 

זהו - אם יהיו עדכונים בעתיד (ואם כן יהיו הם יהיו בעתיד הקרוב) הם כבר יהיו פרטניים ומחוץ לפרוייקט. 

 

הרכב עתיד להמכר לקראת סוף השנה. 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 509 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...