Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייבוא אישי: מחפש עצה בנוגע לתעודת מקור/ Eur1 בשביל המכס


Cadillac58
שימו לב! השרשור הזה בן 662 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני בהליך יבוא אישי של רכב חשמלי מגרמניה, BMW i3s, ונתקל בקשיים בהשגת פטור ממכס - אולי מישהו כאן יידע לתרום עצה מניסיונו.

כבר שילמתי לדילר על הרכב אבל הוא עדיין אצלו ואפשר לבטל. כמו כן כבר השגתי רישיון יבוא, שאגב ניתן לי בקלות תוך שבוע בלי תיווך ואפילו בלי Data Card שעד היום אני לא יודע מה זה בכלל ואיך זה נראה, בגרמניה לא שמעו על זה. למשרד התחבורה מגיע פירגון על כך, ציפיתי שיתקעו אותי והם לא, סחתיין ותודה.

 

בקיצור, כל תחשיבי הכדאיות שלי התבססו על זה שאקבל פטור ממכס, שכן מדובר ברכב תוצרת גרמניה שמיובא מגרמניה לפי הס"ח. כבר עשיתי זאת בהצלחה לפני שנתיים וחצי בלי בעיות, אבל לפני כשנה וחצי המכס בארץ הכניסו עז חדשה לתהליך ודרשו הצגת תעודת מקור, שנקראת Eur-1, כתנאי לפטור ממכס. מדובר במקרה שלי בתוספת מס של כ-20,000 ש"ח שבשבילי היא משמעותית ואם זה המצב אבטל בצער את העיסקה כי היא לא תשתלם.

 

אחרי שבדקתי בכל חוליות השרשרת והבנתי שאין דרך להשיג Eur-1, הציעו לי בחברת השילוח לנסות להשיג חתימה של BMW על טופס "הצהרת ספק", שכולל את מקום ייצור הרכב, ושעל בסיס זה יתכן, לא בטוח, שיתקבל פטור ממכס עם או בלי Eur1. אני מצרף את הטופס הזה בגרמנית, למקרה שמישהו מכיר (להתעלם מהמילה קרוואן, אפשר למלא שם גם רכב פרטי).

 

אם מישהו התנסה בשנה וחצי האחרונה ביבוא אישי מהאיחוד האירופי, ויכול לייעץ לי (ולאחרים?) כאן מה לעשות ובשורה התחתונה להגיד אם אני חייב לקחת בחשבון תשלום 7% מכס וכלום לא יעזור - זה יעזור :-)

 

example fo suppliers declaration.pdf

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצהרת ספק אמורה להספיק. אתה גם יכול לבקש מהדילר להנפיק לך Eur-1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה צבי.

הדילר אומר שכבר כמה שנים BMW לא מנפיקה Eur-1 ולכן אין באפשרותם לספק זאת. דברים דומים אמרה לי גם חברת שילוח גרמנית שאינה קשורה כלל לדילר. כנראה שזה המצב (גם במרצדס אגב; לא ברור לגבי VAG).

נשארתי עם הצהרת ספק, שאין לדעת אם תיחתם בכלל ואם תיחתם, האם תעשה את העבודה במכס. על סמך מה אתה מעריך שהיא תספיק, מכיר מישהו שיודע?

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לפנות לבית המכס הרלוונטי ולברר מולם. פרטי יצירת קשר בקישור הבא :

https://www.gov.il/he/Departments/Guides/personal_import_of_vehicles_guide?chapterIndex=5

 

בנוסף לכך, עולה השאלה האם יש לך את מסמכי המקור של הרכב (COC + BRIF) ?? ממליץ לקרוא את כל המידע בקישור שצירפתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן דיברתי היום עם המכס. צעד קדימה שניים אחורה:

מצד אחד אמרו שאם אגיש מסמכים אחרים, שאינם Eur1, ומעידים על מקום הייצור - אפשר יהיה להפקיד את גובה המכס בפיקדון, בזמן שהם מאמתים את המסמכים. בהתאם לממצאים הפיקדון יוחזר או לא יוחזר. במילים אחרות, לא חייבים Eur1 בהכרח, כך משתמע. יתכן שבפועל בלי זה הם לעולם לא יאשרו, אני לא יודע.

מצד שני, משכו את השטיח מתחתי ואמרו שרכב חשמלי ממילא חייב במכס, כי "יש בו רכיבים" שהגיעו ממדינות אחרות, כלומר הסוללה באה מאסיה. מכאן נובע שזה בכלל לא משנה איזה רכב, איפה יוצר, מאיפה יובא, כמה עלה, איזה מסמכים הבאת  - בכל מקרה תחויב במכס. הפתח היחיד שנדמה לי שקיים הוא תשלום חלקי של מכס על רכיב הסוללה בלבד (40%? כמה שיחליטו לקחת ייקחו), אם עמיל המכס יצליח לשכנע.

הנחת העבודה שלי מעכשיו, וצריכה להיות של כל מי ששוקל לייבא רכב חשמלי, היא שערך ה-CIF בישראל מוכפל ב-1.07 (כלומר: מוטל מכס, בנוסף למס קנייה ומע"מ).

 

אני מכיר את הקישור שצירפת, הוא אכן הכי טוב, מקיף ומדויק שראיתי. הוא לא חידש לי כי כבר חפרתי בנושא יותר מדי, כולל חישוב עצמאי של המחיר הקובע לרכב חשמלי  (125,384) שפרסמתי בפורום לפני שנה. מה שלא ברור לי הוא מה זה BRIF, אם אתה יודע אשמח להסבר או דוגמא. רישיון רכב מקורי ו-C.O.C יש לי. תודה לך על ההתייחסות והעצה!

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Cadillac58 כתב:

אכן דיברתי היום עם המכס. צעד קדימה שניים אחורה:

מצד אחד אמרו שאם אגיש מסמכים אחרים, שאינם Eur1, ומעידים על מקום הייצור - אפשר יהיה להפקיד את גובה המכס בפיקדון, בזמן שהם מאמתים את המסמכים. בהתאם לממצאים הפיקדון יוחזר או לא יוחזר. במילים אחרות, לא חייבים Eur1 בהכרח, כך משתמע. יתכן שבפועל בלי זה הם לעולם לא יאשרו, אני לא יודע.

מצד שני, משכו את השטיח מתחתי ואמרו שרכב חשמלי ממילא חייב במכס, כי "יש בו רכיבים" שהגיעו ממדינות אחרות, כלומר הסוללה באה מאסיה. מכאן נובע שזה בכלל לא משנה איזה רכב, איפה יוצר, מאיפה יובא, כמה עלה, איזה מסמכים הבאת  - בכל מקרה תחויב במכס. הפתח היחיד שנדמה לי שקיים הוא תשלום חלקי של מכס על רכיב הסוללה בלבד (40%? כמה שיחליטו לקחת ייקחו), אם עמיל המכס יצליח לשכנע.

הנחת העבודה שלי מעכשיו, וצריכה להיות של כל מי ששוקל לייבא רכב חשמלי, היא שערך ה-CIF בישראל מוכפל ב-1.07 (כלומר: מוטל מכס, בנוסף למס קנייה ומע"מ).

 

אני מכיר את הקישור שצירפת, הוא אכן הכי טוב, מקיף ומדויק שראיתי. הוא לא חידש לי כי כבר חפרתי בנושא יותר מדי, כולל חישוב עצמאי של המחיר הקובע לרכב חשמלי  (125,384) שפרסמתי בפורום לפני שנה. מה שלא ברור לי הוא מה זה BRIF, אם אתה יודע אשמח להסבר או דוגמא. רישיון רכב מקורי ו-C.O.C יש לי. תודה לך על ההתייחסות והעצה!

אם אכן יש בעיות כאלה אזי מציע לך לדבר עם דילר מקומי (טוב ואמין) שייבא לך את הרכב וגם אם לא לפחות ייתן לך מחיר ופרטים על כל מה שצריך לשלם.

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Cadillac58 כתב:

מה שלא ברור לי הוא מה זה BRIF, אם אתה יודע אשמח להסבר או דוגמא. 

מודה - בסה"כ העתקתי את מה שרשום במסמך של רשות המיסים.

בחיפוש באינטרנט, ראיתי את הקישור הבא :

https://carimport.co.il/wp-content/uploads/2020/06/20-060-הצעת-מחיר-יבוא-אישי-מונית.pdf

לפי מה שרשום בתחילת עמוד 3, מדובר ברישיון רכב.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.6.2022 בשעה 19:55, Cadillac58 כתב:

אכן דיברתי היום עם המכס. צעד קדימה שניים אחורה:

מצד אחד אמרו שאם אגיש מסמכים אחרים, שאינם Eur1, ומעידים על מקום הייצור - אפשר יהיה להפקיד את גובה המכס בפיקדון, בזמן שהם מאמתים את המסמכים. בהתאם לממצאים הפיקדון יוחזר או לא יוחזר. במילים אחרות, לא חייבים Eur1 בהכרח, כך משתמע. יתכן שבפועל בלי זה הם לעולם לא יאשרו, אני לא יודע.

מצד שני, משכו את השטיח מתחתי ואמרו שרכב חשמלי ממילא חייב במכס, כי "יש בו רכיבים" שהגיעו ממדינות אחרות, כלומר הסוללה באה מאסיה. מכאן נובע שזה בכלל לא משנה איזה רכב, איפה יוצר, מאיפה יובא, כמה עלה, איזה מסמכים הבאת  - בכל מקרה תחויב במכס. הפתח היחיד שנדמה לי שקיים הוא תשלום חלקי של מכס על רכיב הסוללה בלבד (40%? כמה שיחליטו לקחת ייקחו), אם עמיל המכס יצליח לשכנע.

הנחת העבודה שלי מעכשיו, וצריכה להיות של כל מי ששוקל לייבא רכב חשמלי, היא שערך ה-CIF בישראל מוכפל ב-1.07 (כלומר: מוטל מכס, בנוסף למס קנייה ומע"מ).

 

אני מכיר את הקישור שצירפת, הוא אכן הכי טוב, מקיף ומדויק שראיתי. הוא לא חידש לי כי כבר חפרתי בנושא יותר מדי, כולל חישוב עצמאי של המחיר הקובע לרכב חשמלי  (125,384) שפרסמתי בפורום לפני שנה. מה שלא ברור לי הוא מה זה BRIF, אם אתה יודע אשמח להסבר או דוגמא. רישיון רכב מקורי ו-C.O.C יש לי. תודה לך על ההתייחסות והעצה!

אין לי שום נסיון אישי בייבוא אישי של מכונית, חשמלית או לא, אבל:
1) בהתייחסות לייבוא אישי בפורומים של חשמליות בארץ, אכן ראיתי כמה פעמים איזכורים שיש מכס של 7% על רכיב הסוללה אם לא יובאה מארץ שיש לישראל אמנת סחר איתה (כמו סין, למשל). זה בנפרד ממס הקניה על חשמליות שהוא 10% כידוע, כך שעל רכיב הסוללה במכונית עם סוללה סינית המס הוא 34% (כולל מע״מ) בעוד על שאר הרכב הוא 27% (עד תיקרת ההנחה של אא״ט 75000 ש״ח מול המס הרגיל על דלקיות).
2) אא״ט, הסוללה ב-i3 לא מיובאת מסין, אלא מורכבת במפעל בגרמניה (ב-Dingolfing):
https://www.just-auto.com/news/latest-bmw-ev-batteries-and-drivetrains-now-in-production-at-dingolfing/
אבל ייתכן שמה שקובע זה מי יצרן התאים לסוללה, ועד כמה שאני זוכר, ל-i3 ב.מ.וו. השתמשו בתאים גם של יצרן התאים הסיני  CATL וגם של סמסמסונג -- לשניהם יש מפעלי ייצור לתאים גם באסיה וגם באירופה.
3) השאלה המרכזית: למה דווקא אתה מעוניין ב-i3s? זה רכב שהמחיר הבסיסי שלו יקר מאד, ונותן תמורה די גרועה לכסף לרוב השימושים של חשמליות, במיוחד מבחינת טווח (כ-280 ק״מ בתקן WLTP). מעבר לזה שייצורו הופסק, יש מעט מאד בארץ; הפאנלים מהם עשוי הגוף שלו לא נמצאים בשימוש באף רכב אחר בארץ למיטב ידיעתי (CFRP -- פלסטיק מחוזק בסיבי פחמן); אפילו בארה״ב התיקון שלהם (בד״כ רק החלפה אפשרית) אחרי תאונה מאד יקר ומסורבל. בארץ אני מעריך שאף מוסך לא יוכל לתקן תאונה חוץ מהיבואן הרשמי של ב.מ.וו., והתיקונים יהיו מאד איטיים.

למה לא למשל לייבא שברולט בולט מארה״ב, שהטווח שלו 70% יותר גדול, יש לו מנוע חזק יותר ותאוצה טיפה יותר טובה, יותר מקום לנוסעים ו-50% יותר מקום למטען? הוא קצת יותר גדול חיצונית, אבל לא בהרבה. להערכתי ייצא לך הרבה יותר זול (יש כבר כמה עשרות בולטים שיובאו לארץ בייבוא אישי, אא״ט המחיר הכולל אחרי כל המיסים היה 130000-140000 ש״ח. תוכל למצוא את הבעלים ולהתייעץ איתם).
והחל מהחודש הבא GM בארה״ב מורידה את המחיר שם בכמעט 6000 דולר, ל-$26,595, אז אם תחכה קצת תוכל להשיג אותו עוד יותר בזול (והרכב והסוללה מיוצרים כולם בארה״ב, אז לא אמורות להיות בעיות מכס על הסוללה).
https://insideevs.com/news/589557/chevrolet-2023-bolt-ev-euv-pricing/

הדבר היחיד שתצטרך לעשות זה להחליף את שקע הטעינה מהירה מהתקן האמריקאי CCS1 ל-CCS2 שנהוג בארץ ובאירופה -- UMI כבר עשו את זה להרבה מהבולטים בארץ; או לחילופין, להשתתמש במתאם ביניהם.
גם אם הבולט לא מתאים לך מסיבה כלשהי, יש הרבה דגמים אחרים יותר זולים שנותנים תמורה יותר טובה, שאפשר לייבא בייבוא אישי מאירופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה גדולה לך על ההתייחסות ועל ההערות, ממש חשבת על העניין וחיפשת מקורות, אני מאוד מעריך.

בית המכס עונה לשאלות בנוגע לייבוא אישי של רכב גם במייל (בתוך מספר ימים), בכתובת [email protected]

שאלתי אותם לגבי הטלת מכס על רכב חשמלי אירופי, שבתוכו סוללה שרכיביה יוצרו מחוץ לאירופה. התשובה שלהם הייתה שבמקרה כזה יחול מכס מלא על כל הרכב, לא רק על רכיב הסוללה. במקרה של i3, צדקת באבחנתך שהסוללה מיוצרת במפעל בדינגולפינג בגרמניה, ובה תאים של סמסונג שמקורם אני מניח בדרום קוריאה. האם זה פותח פתח למיקוח מול המכס – אני לא יודע (עד איזו רמה הם רוצים לרדת? אולי גם איפה יוצרו הצ'יפים וצמות החשמל?). מה שאני כן יודע זה שאפשר לתבוע את המכס בבימ"ש לתביעות קטנות, אז אולי שם תתקבל התשובה בבוא הזמן.

עוד ענו לי במייל שבלי מסמך Eur-1, המכונה על ידם "מסמך העדפה" וש-BMW הפסיקה לחלוטין לספק אותו - יוטל מכס, נקודה. זה לכאורה בסתירה למה שאמרו לי כאמור בבירור טלפוני. ודאות אין ולא תהיה כאן.

 

שאלת למה דווקא BMW i3s... חורג מנושא השרשור, אז בקצרה: בשנתיים וחצי האחרונות אני נוהג ב-i3s שייבאתי מגרמניה, ואם אני רוצה לקנות עוד אחת בדיוק כזו – נדמה לי שזה כבר עונה לך על השאלה. מת עליה. קשה להסביר למי שלא נהג ברכב הזה אף פעם, ועוד יותר קשה להסביר למי שלא החזיק בבעלותו רכב חשמלי בכלל, כמה כיפית ה-i3 וכמה היא יעילה כרכב שני במשפחה שמטרתו לנסוע יום יום לעבודה מרחקים לא קצרים (וגם אמינה וקלה לתחזוקה). בפורומים בחו"ל אני קורא על רבים שקנו i3 פעמיים וגם מי שהתעניינו אצלי בקניית המשומשת בארץ היו בעלי i3 ישנות יותר. היא ודאי לא מיינסטרים אבל יש בה קסם שמביני דבר מעריכים. כתבתי בזמנו חוות דעת, למי שמעוניין לקרוא עוד. מאידך אתה צודק שתאונה קשה לא עלינו תהיה סיפור ארוך, אבל זה ככה עם הרבה דגמים נדירים יחסית ביבוא אישי ובכל מקרה יש ביטוח ורכב חלופי. אכן בחודש הבא מפסיקים לייצר אותה אבל גם היום היא לדעתי החשמלית הקטנה הכי איכותית שיש.

 

 

לגבי שברולט בולט – אני לא פוסל משהו שאני לא ממש מכיר והמחיר שציינת מפתה. אם היה אפשר לייבוא כזו חדשה מאובזרת ב-140 אלף שקל הייתי בודק ברצינות, אבל אי אפשר גם אחרי הורדת המחיר (2LT trim: $29,795). תוסיף לפחות 2,500$ הובלה יבשתית+ימית+ביטוח+ייצוא, תמיר לשקלים, תוסיף במינימום 10% מס קנייה ועל זה 17% מע"מ, נניח פטור ממכס, והגעת כבר ל-145, לפני עלויות נמל, עמילות מכס, תקינה, תיווך, הסבת שקע הטעינה ועוד. הגעת למחיר של i3s טרייה עם כמה אלפי קילומטרים וגם היא אגב יורדת מ-7 שניות מ-0 ל-100 ובכל זאת... פרמיום.

 

בייבוא מארה"ב יש שלושה חסרונות מול אירופה: הובלה יקרה משמעותית; דולר שהתחזק מאוד מול האירו; טעינה חד פאזית בלבד אא"ט וגם היא מחייבת מתאם או החלפת שקע הטעינה. לכן מראש הסתכלתי רק באירופה ושם אני לא מוצא שום מועמדת אחרת לייבוא ב-40,000 אירו (כולל 19% מע"מ גרמני) שזה בערך הסכום שממצה את תקרת ההטבה במס קנייה ולא חורג ממנה. בעוד חצי שנה עם הפחתת ההטבה גם זה לא יהיה.

 

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תביעה כנגד המכס בגין מחלוקת על מיסים - בוודאות לא בבימ"ש תביעות קטנות - זה נושא מאוד סבוך. אני מתלבט אם זה בסמכות בימ"ש שלום או בימ"ש לעניינים מנהליים (בתי משפט שונים).

 

לגבי EUR1 - למיטב ידיעתי, ביצוא לחו"ל יש מצבים בהם ניתן לרשום הצהרה על גבי החשבונית וזה נחשב כמקביל ל-EUR1 (אפשרי רק אצל יצואנים שקיבלו אישור מראש מרשות המיסים).  אינני יודע האם זה נכון גם ביבוא. יתכן שזאת הסיבה לתשובות מנוגדות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופס, פיספסתי לגמרי את החתימה שלך שבה כתוב בפוטונים שחור ע״ג לבן שיש לך כבר כזו 😳. אתה יודע בדיוק מה אתה ורוצה ולמה, אז אין מה להוסיף.

לגבי הבולט, היתרון המשמעותי שלו מול ה-i3s הוא הטווח. אם זה רכב משני (אני מבין שהראשי זה Ioniq 5...), אז עבורך זה לא יתרון.

לגבי ענייני הייבוא (קראתי את חוות הדעת שכתבת על ה-i3s הנוכחית -- תענוג לקרוא!), אני מבין שאתה נתקל בקשיים שלא היו בפעם הקודמת, לגבי מסמך ה-Eur1.
אולי שווה לך להתייעץ (בתשלום) עם אחד המעכרים שעוסק בייבוא ״אישי״, ו/או לתת לו לעסוק רק בהוצאת המסמך הזה.
מעניין שלא מצאת אף דגם שנראה בעיניך אטרקטיווי באותה מידה מההיצרנים האחרים, בעיקר האירופיים.

אגב, מסקרנות, במקרה ואכן הבירוקרטיה תנצח, שקלת את המיני החשמלית? אא״ט, זו בדיוק אותה מע׳ הנעה כמו ב-i3S, ואותה סוללה שקצצו את הקיבולת שלה ב-24%  ל-29 קוט״ש נטו, כי לא היה מקום.
גם ידועה בנהיגה דינמית טובה, אבל מן הסתם פחות נוחה לנוסעים מאחור.
המחיר בארץ מגוחך לגמרי (מתחיל ב-196000 ש״ח) אבל דווקא באירופה וארה״ב זו לא מכונית יקרה; המחיר הרשמי בגרמניה מתחיל ב-€32500 כולל מע״מ ולפני תמריצים.
https://ev-database.org/car/1409/Mini-Cooper-SE
אם הטווח מספק לנסיעות שלך, והיא לא צפופה מדי, עשויה להתאים.
 

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה :-) לפני שיטת המאכער, שאולי גם אליה אגיע, שווה לבחון את כישורי עמיל המכס ולהעביר לו הצהרת ספק לעבוד איתה, שזה מה שבכוונתי לעשות. סכום המכס יופקד בפיקדון עד לבירור סופי ובזמן הזה אנסה את כל הכלים. 

 

לגבי המיני, מי שאוהב אותה לא אתווכח איתו, אבל קל להסביר למה היא לא בשבילי למרות שהיא זולה משמעותית. נתחיל עם הטווח - 185 ק"מ ביום טוב - שהוא מגוחך היום ובעוד 3 שנים בכלל אין מה לדבר. i3 נותנת 50% יותר ומורידה את חרדת הטווח. המנוע אכן אותו מנוע 184 כ"ס, אבל למרות שהמיני קטנה בכל המידות ובעיקר נמוכה ב-16 ס"מ מאוד משמעותיים, הביצועים של הב.מ.וו עדיפים בזכות המשקל הקל ולמרות הסוללה המוגדלת. ב-i3 אתה לא מרגיש שאתה נוסע בסופר מיני, בזכות הרוחב והגובה שאת שניהם אין במיני. הנסיעות שלי הן בינעירוניות (120 ק"מ ביום) ולא נעים לעשות אותן בקטנטונת כמו המיני. בקיצור מבחינתי, אם רוצים לחסוך אז עדיף פשוט ללכת על i3 פחות מאובזרת ו/או עם יותר ק"מ, מאשר לרדת למיני.

המשימה היא להביא ב-2022 לשער הנמל רכב בשווי (CIF) קרוב ל-125 אלף שקל, שזו תקרת ההטבה למס כולל של 38% (1.1*1.07*1.17) וכל שקל מעליה כבר ממוסה ב-129% (1.83*1.07*1.17). פזלתי לכיוון אאודי Q4 אבל היא חורגת בהרבה, ועל הפנטזיה של i4 הודות לפוטין כבר אין מה לדבר. פשוט אין חשמליות פרמיום משומשות באירופה מתחת ל-50,000 אירו.

 

לפני 46 דקות, guya72 כתב:

תביעה כנגד המכס בגין מחלוקת על מיסים - בוודאות לא בבימ"ש תביעות קטנות - זה נושא מאוד סבוך. אני מתלבט אם זה בסמכות בימ"ש שלום או בימ"ש לעניינים מנהליים (בתי משפט שונים).

 

מצאתי מקורות ברשת  שמדברים על תביעה קטנה נגד המכס. ביהמ"ש לא מוסמך להורות למכס לשחרר טובין שנתפסו, אבל כנראה כן יכול לפסוק פיצוי כספי (עד כ-34 אלף שקל). לא בדקתי יותר מזה ומקווה שלא אצטרך.

  • אהבתי 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, Cadillac58 כתב:

מצאתי מקורות ברשת  שמדברים על תביעה קטנה נגד המכס. ביהמ"ש לא מוסמך להורות למכס לשחרר טובין שנתפסו, אבל כנראה כן יכול לפסוק פיצוי כספי (עד כ-34 אלף שקל)

אפשר להגיש תביעה בבימ"ש תביעות קטנות רק בגין נזק שנגרם לך בעקבות פעולה שלהם.

תביעה בגין חוסר הסכמה על גובה מס - ראה תשובה קודמת

עריכה: לאחר בדיקת בגוגל, ככל הנראה תביעה בגין חוסר הסכמה על גובה מס - בימ"ש שלום (אם הסכום נמצא בסמכותו)

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, Cadillac58 כתב:

המשימה היא להביא ב-2022 לשער הנמל רכב בשווי (CIF) קרוב ל-125 אלף שקל, שזו תקרת ההטבה למס כולל של 38% (1.1*1.07*1.17) וכל שקל מעליה כבר ממוסה ב-129% (1.83*1.07*1.17). פזלתי לכיוון אאודי Q4 אבל היא חורגת בהרבה, ועל הפנטזיה של i4 הודות לפוטין כבר אין מה לדבר. פשוט אין חשמליות פרמיום משומשות באירופה מתחת ל-50,000 אירו.

בינתיים אין בכלל חשמליות קטנות פרמיום, לאף אחד מהיצרנים (לא יודע לגבי סין), עד כמה שאני רואה.
הסיטרואן הקרויה  DS 3 Crossback E-Tense   אמורה להיות כזו, אבל זו מע׳ הנעה זהה לפיז׳ו e-2008 ואופל Mokka-e , עם בדיוק אותם טווח, ביצועים ויכולות טעינה, ורק עיצוב מוזר בפנים -- ופער המחיר בינה לפיז׳ו של €4000 באירופה הופך ל-34000 ש״ח בארץ. הזוי.
ה-i3 היא באמת היחידה בפלח הזה. עד שאאודי ישיקו דגם מבוסס על  MEB Small, אבל זה לא יקרה לפני 2025.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 662 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...