Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייבוא אישי: מחפש עצה בנוגע לתעודת מקור/ Eur1 בשביל המכס


Cadillac58
שימו לב! השרשור הזה בן 654 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הי, קראתי בעיון את כל התכתובת כאן, מרתק! אני שוקל לייבא רנו זואי משומשת (2021) דגם 52kwh שמשום מה לא הגיע ארצה. ניתן לקנות רכב כזה בסביבות 23 אלף יורו בספרד. אני לא מצליח להבין מכל מה שקראתי כמה יעלה לי להביא את זה ארצה. אשמח אם יש לך מה להגיד בנושא. השיקול שלי הוא שהרכב הזה הוא משמעותית יותר טוב מדגמי ה 40kwh שיש בארץ גם בגלל הטווח ועוד שלל שיפורים כולל בלימה רגנרטיבית  ואבזור פנים משודרג מאד. מצד שני התקציב שלי מצומצם מאד. אשמח לכל הארה.

תודה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוף של הסיפור שלי הוא שביטלתי את הרכישה. העדפתי לשלם קנס יציאה ולזרוק לפח רישיון יבוא - ולקנות לעצמי שקט נפשי. לא יכולתי להמר על נס במכס ותוספת מס של מעל 20,000 ש"ח הייתה לא כלכלית. בינתיים גם האירו זינק והתיאבון לייבוא ירד. חבל, השיטה ניצחה אותי - קראתי איפשהו שהיבואנים הרשמיים לחצו לדרוש מהיבואנים האישיים מסמך העדפה כתנאי לפטור ממכס, ומצד שני ב.מ.וו ומרצדס לא מספקות מסמך העדפה (Eur-1) כדי לא לאפשר לדילרים אירופאים להתחרות בהם (וביבואנים הרשמיים) בייצוא מחוץ ל-EU. בכל מקרה ממני BMW לא תראה הזמנה, כי במקום BMW משומשת פשוט אזמין קוריאנית חדשה ושילכו לעזאזל.

 

לגבי הצהרת ספק כתחליף למסמך העדפה - לא הלכתי עם זה עד הסוף אז אין לי תשובה. המכס ועמיל המכס אמרו לי שבלי Eur-1 אשלם מכס, אבל שניהם - כל אחד בשפה הפתלתלה והמתחמקת שלו - סייגו את זה במידת מה, "אם תביא הצהרת ספק על מקום ייצור הרכב". בנוסף לזה לא ברור מהי בדיוק הצהרת ספק, האם זה טופס ייעודי מסוים, מי אמור לחתום עליו ואיך משיגים את זה (הדילר שלי אמר שהוא לא מסוגל לספק לי, ו-BMW הפנו אותי לדילר...). מעבר לכל זה יש בעיה עם הנחת המוצא של המכס הישראלי, שהסוללות של רכב חשמלי מיוצרות באסיה ולכן כל הרכב חייב במכס בכל מקרה. וואלה יופי.

בתאריך 30.6.2022 בשעה 20:15, yaronof1 כתב:

הי, קראתי בעיון את כל התכתובת כאן, מרתק! אני שוקל לייבא רנו זואי משומשת (2021) דגם 52kwh שמשום מה לא הגיע ארצה. ניתן לקנות רכב כזה בסביבות 23 אלף יורו בספרד. אני לא מצליח להבין מכל מה שקראתי כמה יעלה לי להביא את זה ארצה. אשמח אם יש לך מה להגיד בנושא. השיקול שלי הוא שהרכב הזה הוא משמעותית יותר טוב מדגמי ה 40kwh שיש בארץ גם בגלל הטווח ועוד שלל שיפורים כולל בלימה רגנרטיבית  ואבזור פנים משודרג מאד. מצד שני התקציב שלי מצומצם מאד. אשמח לכל הארה.

תודה :-)

 

לשמחתך ירון, הזואי זולה מספיק כך שגם אם תספוג 7% מכס, עדיין לא תחרוג ממדרגת 10% מס קנייה (זה נכון עד לסכום של 117,181 ש"ח) ולכן אצלך הנזק יהיה באמת 7% ממחיר הרכב + ההובלה, כפול 1.1 כפול 1.17 (כלומר 9% במצטבר השפעת הטלת המכס). אצלי זה היה 7% ממחיר הרכב + ההובלה, כפול 1.83 כפול 1.17 (כלומר 15% במצטבר, יש הבדל).

 

אם לעזור לך בסימולציית חישוב: נניח ש-23 אלף אירו הוא מחיר הרכישה שלך ואין לך אפשרות לקזז מע"מ ספרדי, ונניח עלות הובלה וייצוא 2,000 אירו - סה"כ 25K, שהם בשקלים היום כולל מקדם המרה כ-93 אלף ש"ח בשער הנמל (CIF). בהנחה שגם אתה לא תשיג Eur-1 (הזואי מיוצרת בצרפת אבל מאיפה הסוללות? בכל מקרה שווה לנסות לבקש) המכס הוא 7% - 6,500 ש"ח. מס קנייה 10% מחושב על השווי הכולל של 99,500, כלומר 9950 ש"ח. המע"מ מחושב על הכל, וזה יוצא 18,600. סה"כ 128 אלף ש"ח.

תוסיף על זה עמילות מכס (2,000+מע"מ), בדיקת תקינה (1,200), עלויות נמל שונות (עד 2,000), לוחיות רישוי (130) ואולי התקנת מובילאיי אם אין לרכב התראת סטייה מנתיב (1,500) והגעת לפחות ל-135 אלף שקל, וגם זה בתנאי שתעשה הכל בעצמך (רישיון יבוא עולה 259 ש') ולא בעזרת מתווך בייבוא אישי שעל רכב כזה במקרה הטוב יסתפק ב-5,000 שקל.

 

הדרך העיקרית להוזיל את זה היא להתקזז על המע"מ הספרדי, שהוא 21%. אם תרכוש מדילר שיוכל למכור לך במחיר נטו, ז"א במקום 23 אלף אירו תשלם לו 19 אלף אירו, החיסכון המצטבר עובר את ה-20,000 ש"ח. בהצלחה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^ אני לא yaronof1, וכל אחד ושיקוליו, אבל לטעמי חיסכון של 20000 על רכישה של 135000 ש״ח כשאין ודאות מוחלטת לגבי העלויות בדרך ממש לא שווה את כאב הראש והכי חשוב אובדן הרצון הטוב מצד היבואן במקרה שיהיה צורך במימוש אחריות או אפילו סתם שירות.
כן, קראתי שאנשים שייבאו בולט מארה״ב מקבלים שירות מלא מ-UMI, ואני לחלוטין לא מבין איך -- אין סיכוי שכדאי להם להחזיק מלאי חלקים עבורו, שלא לדבר על הכשרת מכונאים למתח גבוה.
ומשרד התחבורה לא אוכף את הכללים -- מנסיון עשיר בתחום האופנועים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^^ רנו זואי כבר לא נמכרת בארץ, אז אם הוא רוצה חשמלית קטנה ויכול לקזז מע"מ ספרדי ולהביא אותה עם עודף מ-120 אלף ש"ח זה לא משהו שהייתי פוסל. הכי קרובה היא אופל קורסה חשמלית והיא עולה 150 אלף.

 

אפרופו חשמליות קטנות, PinkDolphin והצעתך הקודמת לייבא מארה"ב שברולט בולט - בדקתי וכל החשמליות מהשוק האמריקאי מאפשרות רק טעינה חד-פאזית. אין אפשרות להסב כי זה לא קשור למטען אלא לרכב עצמו. בקיצור פי 3 זמן להטעין אותן בארץ, וגם זה רק עם מתאם. חיסרון משמעותי.

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 654 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...