Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 5 דקות, SlowRide כתב:

אז למה מראש להפוך את זה לעניין שקשור למין אם זה לא? כי יותר קל לחלק את האוכלוסיה לנשים וגברים מאשר לאנשים אסרטיביים וביישנים? 

זה כן קשור. פשוט גם גברים יכולים להרוויח מהשינוי, לפחות עד רמה מסוימת.

ושוב, אני לא מטיף פה לאיזה משהו מהפכני. עלו פה כמה שאלות. אחת היא האם יש פערים. התשובה הכי כן. השניה היא מה גורם להם והאם בכלל אפשר לשנות - התשובות לזה מורכבות אבל בהחלט רואים שאפשר לשנות והשינוי קורה. השלישית היא מה איכפת לנו. ופה לגיטימי שלא יהיה לאף אחד איכפת. אני בסך הכל מסביר למה לי כן (וגם עד רמה מסוימת. זה לא שאני לא ישן בלילות בגלל זה)

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

איך זה קשור למין? באמת שלא מצליח להבין.

זה קשור לבחירות אישיות, תכונות אופי, חלוקת תפקידים בתא המשפחתי ועוד. 

אני לא אומר שהגענו למצב אידאלי כי אין כזה דבר בתכלס, עוד 200 שנה זה המוסכמויות החברתיות שיש היום יחשבו פרימיטיביות. רק שזו דרך מטומטמת (לדעתי) להשתמש בפערי שכר בין אנשים כדי להראות שהחברה שלנו טובה יותר לגברים מאשר לנשים.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני שעה, פינדר כתב:

פערי שכר הם עובדה. עכשיו אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם זה מפריע לנו כחברה. אולי לך זה לא מפריע אבל אני בטוח שיש נשים שזה מפריע להן.

 

אז שיעשו מה שחברה שלי עשתה. אמרה לחברה שרצתה להעסיק אותה שזה השכר שהיא רוצה, והיא גם לא עוברת עיר, מוכנה לבוא למשרדים (מרחק 6 שעות נסיעה) פעם בשבועיים לשלושה ימים (לישון במלון).

אה, והיא באה עם הכלב (רועה אוסטרלי).

טוב, טוב. לא טוב, היא נשארת פרילנסרית.

היא גרה בגרמניה.

היא לא בהיי טק, היא עובדת ב-PR.

 

נשים שזה מפריע להן, שינהלו את הקריירה שלהן.

 

לפני שעה, פינדר כתב:

עכשיו כמו שכתבו פה, לנשים יש נטייה להישאר במקום אחד ולא לדלג. אז אנחנו יכולים לשאול את עצמנו כחברה, למה זה קורה.

 

למה אנחנו, כחברה, צריכים לשאול את השאלה הזו בכלל?

אנחנו, כחברה, צריכים לפתור לכל אחד את החלטות החיים שלו דרך הפריזמה הבודדת של מיקסום פוטנציאל ההשתכרות שלו?!

למה?

למה?

למה זה בכלל אישיו?

לפני שעתיים, יבגניפ כתב:

ומה שאני מוסיף לזה הוא שגם גברים יכולים להרוויח מתהליך כזה.

 

מעניין מה תרוויח אם יקדמו קולגה שלך במקום העבודה, כי היא אישה. אז תמצא את עצמך תחת בוסית פחות טובה מהאלטרנטיבה כי ״קיפוח״. מעניין גם איך תרגיש קולגה אם מישהו יסביר לה שהיא הועדפה כי היא אישה מקופחת ולכן קידמו אותה.

כי לשם זה מוביל.

 

הכרתי לא מעט נשים מוכשרות ודעתניות עם קריירה, חלקן אפילו מנטוריות לעיתים. כל אחת מהן היתה מוצאת כל רמיזה לזה כעלבון צורב.
אני מודה שיש לי חיבה אישית יתרה לנשים עם עמוד שדרה מבטון, אז אולי זה פשוט סוג הנשים שיוצא לי להתחבר אליהן והמדגם שלהן לא מייצג בעליל.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 29 דקות, falou כתב:

מעניין מה תרוויח אם יקדמו קולגה שלך במקום העבודה, כי היא אישה. אז תמצא את עצמך תחת בוסית פחות טובה מהאלטרנטיבה כי ״קיפוח״. מעניין גם איך תרגיש קולגה אם מישהו יסביר לה שהיא הועדפה כי היא אישה מקופחת ולכן קידמו אותה.

כי לשם זה מוביל.

בדיוק מה שאני מרגיש היום כשאני פוגש מנהלים גברים לוזרים שהדבר היחיד שמחזיק את הקריירה שלהם בחיים זה כשרון בפוליטיקה, יכולות חנופה טובות לממונים, יכולת לדבר בסמכותנות שלא עומד מאחוריה דבר ועוד כמה דברים שנראה לי לומדים בעיקר בבה"ד 1.

 

אבל לא הצעתי באף מקום בשרשור לקדם נשים רק כי צריך לקדם נדשים. אז אני לא בטוח מה זה ה"זה" שמוביל לשם. מה שכן - שאלתי, נראה לי, אם אתה חושש מאיום על המקום שלך. אתה חושש מאיום על המקום שלך? לגיטימי לחלוטין אם כן. אני יכול לקבל לחלטין כנות ברמה של "לא צריך שינוי כי אני אפגע" (לא "אני" עפר, אלא כגישה כללית) וגם אין איך או למה להתווכח איתה. 

לפני כשעה, SlowRide כתב:

איך זה קשור למין? באמת שלא מצליח להבין.

אם נבודד רק את מה שאני מדבר עליו - תכונות אישיות - אז אני מניח שיש כאלו שתמצא יותר אצל גברים ויש כאלו שתמצא יותר אצל נשים.

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני כשעה, יבגניפ כתב:

בדיוק מה שאני מרגיש היום כשאני פוגש מנהלים גברים לוזרים שהדבר היחיד שמחזיק את הקריירה שלהם בחיים זה כשרון בפוליטיקה, יכולות חנופה טובות לממונים, יכולת לדבר בסמכותנות שלא עומד מאחוריה דבר ועוד כמה דברים שנראה לי לומדים בעיקר בבה"ד 1.

 

אני לא למדתי בבה״ד 1, אבל אני מבין שאתה טוען שיש בעיה עם ניהול ״גברי״ כי מקורו מהצבא, שהוא ארגון גברי בעיקרו?
מכאן נובע הסנטימנט האנטי-גברי שלך?

אני גם לא מבין את הקשר בין כישורים פוליטיים (שזמינים לנשים לא פחות מלגברים) לבין העדפה מגדרית במקום העבודה.

 

שיוויון במקום העבודה זו אג׳נדה שקודמה באופן מובהק במדינות קומוניסטיות. אני לא יודע אם אוכל למצוא, אבל שלחו בזמנו כרזות מברה״מ שקוראות לנשים לצאת מהדיכוי במטבח וללכת לעבוד. במסגרת האג׳נדה הזו גם השתדלו מאוד להעלים מאפיינים מגדריים במקום העבודה לגמרי, כולל מדים אחידים נטולי גזרה וצבע וכינוי אחיד לגברים ונשים במקום העבודה.

 

ההבנה במשטרים הקומוניסטים היתה שאם שואפים לבטל פערים צריך לבטל הבדלים. הם גם די הצליחו בכך, וכידוע, אושר גדול היה מנת חלקם של כל אזרחי האידיאולוגיה הזו.

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני כשעה, יבגניפ כתב:

אם נבודד רק את מה שאני מדבר עליו - תכונות אישיות - אז אני מניח שיש כאלו שתמצא יותר אצל גברים ויש כאלו שתמצא יותר אצל נשים

אם יש יותר בעיות בגירים רובוטיים עם קלאץ' יבש מאשר בגירים רובוטיים עם קלאץ' רטוב, ואחוז גדול מהגירים עם הקלאץ' היבש מיוצרים בבולגריה, זה אומר שהטכנולוגיה של הקלאץ' היבש בעייתית או שהבולגרים לא מסוגלים לייצר גירים טובים?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 25 דקות, falou כתב:

שיוויון במקום העבודה זו אג׳נדה שקודמה באופן מובהק במדינות קומוניסטיות.

לא הבנתי מה רע בכול זה?

או שקומוניזם מפחיד ולכן אנחנו נגד שיוויון במקום העבודה?

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

השוויון של הקומוניזם הוא לא שוויון הזדמנויות. הוא לקצץ את מי שארוך ולמתוח את מי שקצר.

השוויון של הקומוניזם הוא לא שוויון הזדמנויות. הוא לקצץ את מי שארוך ולמתוח את מי שקצר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 9 דקות, SlowRide כתב:

השוויון של הקומוניזם הוא לא שוויון הזדמנויות. הוא לקצץ את מי שארוך ולמתוח את מי שקצר.

זה אתה אומר בתור גבר סובייטי מצליח שלמד ומצא עבודה וקיצצו אותו בשביל שאישה תתפוס את מקום העבודה שלו?

או שפיספסת שציטטתי והגבתי בנושא של שיוויון בעבודה בברית המועצות?

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כתבת שהקומוניזם מפחיד, אז כן. אני לא רוצה שוויון של קומוניזם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 37 דקות, David32 כתב:

לא הבנתי מה רע בכול זה?

או שקומוניזם מפחיד ולכן אנחנו נגד שיוויון במקום העבודה?

 

 

קודם כל, אני חושב שאם זו אג׳נדה שהולכת יד ביד עם המשטרים הכי רצחניים בהיסטוריה האנושית, אז יש, אולי, איזשהו קשר ערכי בין אידיאולוגיה של זהות בין כל בני האדם לבין שחיטה של מיליונים.

כלומר, אם אתה חושב שלגרום שכל בני האדם יהיו שווים כי הם יהיו זהים זה ״טוב״, אז אני מניח שאתה לא יודע שומדבר על ההיסטוריה של המאה העשרים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 3 דקות, falou כתב:

לגרום שכל בני האדם יהיו שווים

 

יש לגרום, יש לעודד ויש לאפשר. אני לא חושב שמישהו כיוון ל ״לגרום״. אתה שוב מסית את הדיון מהעיקר על ידי whataboutism.

שיוויון שכר בעבודה משמעו שיוויון לאלו עם ניסיון, רקע (למשל מתי גויסו לתפקיד) ותפקיד זהה, הוא לא אמור לכפות שכר זהה על כל הגברים וכל הנשים.

פורסם
לפני 11 דקות, falou כתב:

כלומר, אם אתה חושב שלגרום שכל בני האדם יהיו שווים כי הם יהיו זהים זה ״טוב״, אז אני מניח שאתה לא יודע שומדבר על ההיסטוריה של המאה העשרים.

כן, ממש דיברתי על להרעיב את כול האוקראינים לטובת שיווין. זה ממש שם בהודעה שלי.

 

אי אפשר אפילו לדון ברצינות אני מבין.

  • מצחיק 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 16 דקות, Rשף כתב:

שיוויון שכר בעבודה משמעו שיוויון לאלו עם ניסיון, רקע (למשל מתי גויסו לתפקיד) ותפקיד זהה

 

כמו תמיד, השאלה היא ביישום. אתה מכיר שני אנשים שווים ביקום?

אני לא.

הדרך היחידה לגרום לקביעת שכר ברורה היא באמצעות הסכמים קיבוציים שמגדירים ניסיון (ותק), רקע (הסמכות רישמיות) ותפקיד - שמגדירים שכר.

אתה רוצה שכל המגזר העסקי ייקבע משכורות לפי הסכמים קיבוציים?

אתה חושב שזה עובד טוב?

היית רוצה לעבוד בארגון כזה?

 

פתאום השאיפות שלך לא נראות כ״כ טוב כשהן מיושמות, אה?!

לפני 13 דקות, David32 כתב:

כן, ממש דיברתי על להרעיב את כול האוקראינים לטובת שיווין. זה ממש שם בהודעה שלי.

 

אי אפשר אפילו לדון ברצינות אני מבין.

 

מה לעשות, זה הולך ביחד. זה קרה ברוסיה, בסין, בקובה, בקמבודיה, בוונצואלה... בכל מקום. זה אינהרנטי לאדיאולוגיה. שיוויון (כולם זהים) = רצח עם.

כבר ניסו את זה מספיק פעמים כדי שיהיה ברור שזו המשוואה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 6 דקות, falou כתב:

אתה רוצה שכל המגזר העסקי ייקבע משכורות לפי הסכמים קיבוציים?

אתה חושב שזה עובד טוב?

 

בלי קשר לשיוויון בשכר המדינות הסקנדינביות בהחלט מאוגדות וחלק גדול מהפועלים נמצאים תחת הסכמי שכר וזה עובד לא רע.

אבל אין צורך במנגנון מסובך כדי שהשכר יהיה שווה, מספיק חוק שייאסור אפלייה ונטל ההוכחה יהיה על אלו שמפלים אותן. אני מניח שבסטארט אפ של 12 עובדים יהיה קשה להוכיח אפלייה אבל בארגון של 5000 עובדים הסטטיסטיקה תתחיל להיות משמעותית והמעסיק יצטרך להסביר איך ייתכן שאחוז ניכר מהנשים מרוויח פחות מגברים באותה עמדה. אגב באחד המאמרים שהבאת ערכו ניסוי ושלחו גברים ונשים פיקטיביים עם אותו ניסיון כדי להתקבל לעבודה, וכבר שם ניכרו הבדלים

לפני 17 דקות, falou כתב:

כמו תמיד, השאלה היא ביישום. אתה מכיר שני אנשים שווים ביקום?

 

כמובן שלא, אבל אם באופן עקבי הגברים שווים יותר אז משהו פה לא בסדר ושווה בדיקה כדי
שלפחות נוכל להבין אם צריך לשנות משהו או לא

×
×
  • תוכן חדש...