Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק קיה ריו


yoni122
מעבר לפיתרון נפתר ע"י tza,
שימו לב! השרשור הזה בן 913 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא מזמן קניתי קיה ריו 2014 ידנית.

נראה לי שצריכת הדלק של הרכב יחסית גבוהה.

יש לי כרגע רק 2 מדידות:

נסעתי 430 קילומטר ומלאתי 35.3 ליטר עד מיכל מלא כ 12 קילומטר לליטר נסיעה משולבת עירוני\בינעירוני

נסעתי 400 קילומטר ומלאתי 35.7 ליטר עד מיכל מלא כ 11 קילומטר לליטר נסיעה עירונית ברובה.

 

מחשב הדרך מראה כ 7.5 ליטר ל 100 קילומטר קצת יותר אופטימי מהמדידה בפועל אבל עדיין לא להיט.

 

זאת הצריכה הצפויה עבור הרכב או יש כאן איזה תקלה לדעתכם? ציפיתי לנתונים הרבה יותר טובים במיוחד מהדגם הידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל בדברים הפשוטים.

תבדוק לחץ אוויר בגלגלים שתקין, תעשה את הטיפולים בזמן, שהפילטר אוויר לא סתום, נהיגה חסכונית יותר ואולי אפילו תוסף דלק אם לא שמת המון זמן (לא שחייב אבל פעם בכמה שנים מומלץ)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בשביל להרגיע אותך אני שם תמונה של רכב כזה בדיוק ששכרתי בקפריסין ושגם מראה את אותה הצריכה כמו שלך במחשב דרך. 

1 (15).jpg

 

לעניין, היום "ידני" חסכוני רק ביחס לתיבות פלנטריות ישנות עם 4 הילוכים. 

 

כל תיבה אוטומטית אחרת - רובוטית כפולת נצמד, רציפה וגם פלנטרית עם הרבה הילוכים תהיה חסכונית יותר מתיבה ידנית קלאסית 5 הילוכים. למה? כי יש שם יותר הילוכים, יש יותר אפשריות להתאים הילוך נכון לתנאי הנסיעה, תזמון ההחלפה מנוהל על ידי מחשב שמכוון לחסוך דלק, ההחלפות מהירות יותר. 

 

 

בשביל להגיע לאותה תוצאה בידני צריך לנהוג עם מודעות לחיסכון, להיות תמיד בסל"ד אופטימלי של המנוע נגיד בין 2000 ל 3500, להשתמש יותר בבלימת מנוע, לנצל את כוח התנופה איפה שאפשר, לא להתעצל אלא להחליף הילוכים כל הזמן כדי שהמנוע יפעל תמיד בתחום היעיל והחסכוני ביותר שלו. 

 

 

צריך לזכור שזה אוטו פשוט של פעם, מנוע רגיל, מערכת הזרקה רגילה, אטמוספרי, אין שום טכנולוגיה מודרנית, האוטו לא בדיוק קטן בשביל 1.2 ליטר ו 87 כ"ס כך שהמנוע יחסית עובד קשה. 

 

 

בנהיגה עם מודעות לחיסכון אפשר להגיע לאיזור 1 ל 14 משולב, מספרים כמו 1 ל 18 לא תראה ברכב הזה אלא אם זה שיוט במהירות קבועה ב 90 קמ"ש 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש קיה ריו ידנית 2015 ואלה אכן המספרים.

 

מחשב הדרך שלי מראה 7.6 ליטר ל-100 ק"מ, אבל אני נוהג הרבה באזור הררי. בפועל בתדלוק זה יוצא משהו כמו 1 ליטר ל-12.5 ק"מ

 

מה שכן, כמו שרשמו כבר, אם אתה נוהג רגוע יותר ובכבישים מהירים אתה יכול להגיע לצריכת דלק מאוד יפה. הצלחתי לעבור יותר מ-600 ק"מ על מיכל דלק אחד בנסיעות למשרד על כביש 6. זאת צריכה ריאלית של משהו כמו 1 ליטר ל-16 ק"מ. זה דרש ממני לשייט על 100 קמ"ש בסל"ד קצת נמוך מ-3000 והיה ממש משעמם, אבל אפשרי.

 

אני אוהב את הרכב כי הוא מאוד פשוט וכמו שבוקי רשם "רכב של פעם". אין טורבו, אין גיר יקר ומסובך, אין מנוע חשמלי. הכל פשוט וברור.

עריכה אחרונה על ידי Max_igo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.10.2021 בשעה 11:08, yoni122 כתב:

לא מזמן קניתי קיה ריו 2014 ידנית.

נראה לי שצריכת הדלק של הרכב יחסית גבוהה.

יש לי כרגע רק 2 מדידות:

נסעתי 430 קילומטר ומלאתי 35.3 ליטר עד מיכל מלא כ 12 קילומטר לליטר נסיעה משולבת עירוני\בינעירוני

נסעתי 400 קילומטר ומלאתי 35.7 ליטר עד מיכל מלא כ 11 קילומטר לליטר נסיעה עירונית ברובה.

 

מחשב הדרך מראה כ 7.5 ליטר ל 100 קילומטר קצת יותר אופטימי מהמדידה בפועל אבל עדיין לא להיט.

 

זאת הצריכה הצפויה עבור הרכב או יש כאן איזה תקלה לדעתכם? ציפיתי לנתונים הרבה יותר טובים במיוחד מהדגם הידני.

לי יש ריו 2014 סדאן 1.4 6 הילוכים יד ראשוני 2014 וצריכת הדלק הינה 6.8 ליטר ל100 קמ. לאחר כ120000 קמ. נרטה לי שיש לך 1.25 5 הילוכים. ?

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yoni122 כתב:

כן, ריו האצ'באק, 1.25 עם 5 הילוכים.

ה1.4 ששה הילוכים חסכוני יותר. סטטיסטיקה של 7 שנים 

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

הנסיון שלי זהה:  ריו האצ'בק 1.25 ידני 5 הילוכים מהשכרה. הצריכה הייתה 14 קמ"ל בנסיעה שרובה שיוט בינעירוני. הופתעתי לרעה וזו הפעם האחרונה שלקחתי אותה. כמו שבוקי כתב הרגיש לי שזה תוצאה של המנוע שחלש ביחס לרכב גם במושגים של אז. (המנוע החלש לא הפתיע אותי. כתבו על זה כאן במגזין בהרחבה בזמנו כשעשו לה מבחן דרך)

 

בתאריך 21.10.2021 בשעה 21:08, Buki כתב:

כל תיבה אוטומטית אחרת - רובוטית כפולת נצמד, רציפה וגם פלנטרית עם הרבה הילוכים תהיה חסכונית יותר מתיבה ידנית קלאסית 5 הילוכים. למה? כי יש שם יותר הילוכים, יש יותר אפשריות להתאים הילוך נכון לתנאי הנסיעה, תזמון ההחלפה מנוהל על ידי מחשב שמכוון לחסוך דלק, ההחלפות מהירות יותר. 

 

זה גם הנסיון שלי אחרי כמה שנים שבהם שכרתי רכב כל כמה שבועות עם עדיפות לידני, תמיד ידני היה פחות חסכוני. (ויותר מהנה😀)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 913 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...