Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה לעשות אחרי נסיעה ללא נוזל קירור


guyman20
שימו לב! השרשור הזה בן 1021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לקראת סוף נסיעה שמתי לב שנורת הטמפרטורה הגבוהה דולקת, וגם check engine.

הגעתי הביתה ובדקתי את הרכב - הוא היה חם מאוד, בלי טיפת נוזל קירור, ועם ריח של שרוף.

השאלה שלי היא אם לשים נוזל קירור ולסוע למוסך או שעדיף לא לגעת ולהזמין גרר?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מתחיל במילוי נוזל קירור, אם יש פתח לרדיאטור אז לבדוק גם ברדיאטור וגם במיכל העיבוי (כשהרכב קר). 

מניע את הרכב, נותן לו לעבוד קצת עם מכסה של רדיאטור פתוח (עם מכסה מנוע פתוח- כדי לראות שאין משהו חריג) ובודק:

א. מפלס נוזל אחרי שהרכב עבד קצת. המפלס צריך קצת לרדת כי יש ניקוז אויר. 

ב. לאחר מילוי נוזל למפלס התקין לתת לרכב לעבוד עוד ולראות האם כבתה הנורה.

אם כבתה הנורה הייתי יוצא לנסיעה קצרה ובודק אחרי זה שהכל תקין.

ג. כמובן שבכל התהליך לבדוק שאין נזילות.

 

**מה זה 'בלי טיפת נוזל קירור'? צריך ראשית למלא נוזל כדי לראות כמה חסר.

 

*** אם הבנתך כל מה שרשמתי בלי לחפש הסברים- אז הבנתך וצא לדרך.

אם לא הבנת אז עדיף גרר ולמוסך כיוון שעדיף עשרות מונים לשלם על גרר מאשר על שלל בעיות שיכולות להווצר בשל נסיעה עם מנוע שלא מתקרר כראוי.

 

וכפי שכתב יגאל, בתחילת התהליך יש להתפלל.

 

עריכה: אם במילוי הראשוני נכנס יותר מחצי ליטר +- של נוזל אז שכח מהכל ותזמין גרר.

 

עריכה אחרונה על ידי אורח לרגע
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, אורח לרגע כתב:

 

עריכה: אם במילוי הראשוני נכנס יותר מחצי ליטר +- של נוזל אז שכח מהכל ותזמין גרר

חבל על כל המלל. בגלל מחסור של חצי ליטר רכבים לא רותחים (מניסיוני).

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

הייתי מזמין גרר וחוסך את ההוצאה על נוזל קירור. הרי גם ככה תלך למוסך שיבדקו שלא קרה נזק בלתי הפיך, וכנראה בעצמם יעשו בדיקות וקסמים.

וכמובן, להתפלל חזק ולשים לב לנורות אזהרה.

 

בכלל חשוב לדעתי לפתח הרגל של בדיקת שמן מים ולחת אוויר בצמיגים אחת לחודש לפחות.

 

 

בשורות טובות.

עריכה אחרונה על ידי Kooper

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אזמין גרר והמוסכניק יבדוק וימלא נוזל.

לדבריו הוא ימלא נוזל "אדום או ירוק". כשאמרתי לו שקראתי שמזדה דורשים FL-22 הוא אמר שאחד מה"אדום או ירוק" יתאים.

אני די סומך עליו באופן כללי, אבל במקרה הזה נשמע לי שהוא הולך לעשות טעות

מה דעתכם? האם להתעקש על נוזל מסויים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהיכן אתה בארץ? נוכל להמליץ לך על מוסך איכותי שמתמחה בדגם של הרכב שלך שיעשה עבודה מקצועית. 

למלא מים בלי דיאגנוסטיקה ובדיקה מעמיקה שלא נגרם נזק זה לעבוד על "עיוור". 

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאי שהוא יבדוק מה קרה ולמה יש נזילה ושלא נגרם נזק, ולבסוף ימלא נוזל

הבעיה היא רק בחירת הנוזל. שוקל לקנות בעצמי ולתת לו למלא.

קראתי בפורום שמומלץ Zerex Asian אדום, מצד שני אבי חלפים (שמוכר אותו) אמר שהוא לא מתאים למזדה וממליץ רק על FL-22

מה דעתך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפתוח ספר רכב לבדוק. 

אינני בקיא במאזדה שלך ולכן אני לא אטעה אותך. 

בפרק תחזוקה אמור להיות רשום המפרט. 

תגיע איתו לאבי חלפים, ותוודא שהמוצר שהוא נותן לך הוא תואם. 

 

כמו כן הייתי מחכה גם להמלצה של חברי הפורום למוסך מומלץ באזורך. 

 

עריכה: מבדיקה זריזה מסתבר שאבי חלפים אכן צודק. עדיין ממליץ לעיין בספר הרכב. 

מצורפות תמונות של מפרט טיפולים והספר רכב שמצאתי. מעמוד 461 זה תחזוקה. Screenshot_20210726-134514__01.thumb.jpg.93677a3e2763725116e9d43740f97f20.jpgScreenshot_20210726-134504__01.thumb.jpg.ae3201f06fcc19c802d11f731d0ebf51.jpgmazda2_8eq7ee15d.pdf

 

עריכה אחרונה על ידי Kooper

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה

האוטו במוסך והתעקשתי למלא FL-22 לאחר תיקון התקלה

נמצא צינור קרוע שגרם לנזילה

המוסכניק טוען שאין אפשרות לדעת אם נגרם נזק למנוע ואדע זאת רק עם הזמן לאחר נסיעות

האם יש דרך כן לבדוק אותו כרגע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

לפני 2 דקות, Haim_gds כתב:

מוזר שלא הזכירו את זה אך עליך להחליף שמן מנוע. אם המנוע עבד בטמפרטורה גבוהה שמן המנוע כבר התבשל.

 מסכים.

גם לדעתי רצוי להחליף שמן ופילטר. בעברי בתור מכונאי בצבא,

במקרים של מנועים/גנרטורים שרתחו, היינו גוזרים את הפילטר שמן כדי לראות אם יש שבבים.

 

בכל מקרה לענייננו פות"ש, הייתי ממליץ לך לוודא שהוחלף שמן פילטר, ואחרי התיקון לנסוע במתינות ולעקוב בדקדקנות אחרי מפלס מים/טמפרטורת עבודה.

 

בשורות טובות.

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1021 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...