Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1848 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 26.5.2021 בשעה 13:30, פריג'י כתב:

כללי שמקובל בטויוטה למשל.

מעבר לכך יש שגרת טיפולים שהם אחת ל...

למשל, החלפת מצתים, כל 60 אלף או 4 שנים.

 

 

לפחות בטויוטה שלי זה לא מדוייק,  קורולה 2015, בלוח האחזקה שמופיע באתר של טויוטה.

החלפת מצתים כל 90,000 ק"מ ללא קשר לשנים.

כנ"ל שאר הטיפולים הגדולים , כמו רצועת אביזרים והחלפת נוזל קירור.

 

מה שכן , המוסכים די עצלנים , הם מראש מכניסים למחשב - טיפול 1 , טיפול 2, טיפול 3.. ובטיפול 6 הם מכניסים מצתים בלי קשר לק"מ.

זה התפקיד של היועץ להוציא את המצתים, ברגע שמגיע רכב עם ק"מ נמוך לטיפול בשנה ה-6 .

 

אני מכיר קורולה שנת 2011,  עם 55,000 .. מטופלת במוסך מרכזי של טויוטה. 

עדיין עם המצתים המקוריים .. בעצם הכל מקורי. 

החליפו  לה רק, שמן , פילטר שמן, פילטר אויר ופילטר מזגן. 

 

 

https://www.toyota.co.il/service-and-accessories/maintenance

 

 

image.thumb.png.3b1e1ffcb4d0b26c40bac170ab73505d.png

  • אהבתי 1
פורסם

דברים השתנו, תודה על העדכון.

 

כמובן שתפקיד נוסף של היועץ הוא להפעיל שיקול דעת.

כי לא נכון לוותר על החלפת המצתים אם האוטו נוסע בעיר ויש לו הרבה שעות מנוע וכדאי שהיועץ יברר.

 

לגבי נוזל קירור אני בדעה שהזמן עושה את שלו והחלפה לפי מספר טיפול הגיונית לא פחות מהחלפה לפי נסועה.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
בתאריך 28.5.2021 בשעה 16:05, קורן בן אשר כתב:

מבין שהלכת בכל זאת למורשה?

כיול או עדכון תוכנה למחשב גיר זה בסדר. זאת לא תקלה. מעבר לזה קצת קשה לחוות דעה שתהיה שווה משהו, כי לא ראינו את הרכב בעיניים. על פניו, צינור טורבו, אם היה קרוע, הרכב לא היה נוסע תקין, הייתה נדלקת נורת תקלה. אז לא ברור ממש העניין. חוסר נוזל קירור - כמה חסר - 50 מ"ל או חצי ליטר? יש הבדל משמעותי. אם יש חוסר קטן, מספיק להוסיף נוזל קירור ולעקוב אחרי המפלס. חוסר גדול דורש בירור יותר רציני.

אתה בטח יודע שלגיר ברכב שלך יש מוניטין בעייתי. לטובת שימור רצון טוב לעתיד יכול להיות שהייתי ממשיך לטפל במוסך יבואן, אבל זה גם עד גבול מסויים, אם תוחבים לי אקסטרות לא נחוצות באלף וחמש מאות שקל כל טיפול אני לא חושב שהייתי ממשיך שם.

בכל הקשור לגיר אתה די כבול למוסכי רשת היבואן. מעבר לזה, אם אתה יכול, תוציא את הרכב ותיקח אותו לאותו "מוסך מוכר מאוד בפורום" 😉 לחוות דעת שניה בנושא צינור הטורבו ונוזל הקירור.

בזמנו נמסר לי דרך אותו מוסך שכדאי שאעשה את הכיול מצמדים במוסך המורשה כי האוטו באחריות, 
פספסתי את זמן האחריות, עקב מיליון סיבות אבל לא נורא אני אחרי זה וקצת יותר רגוע 
הרעשים מהגיר פחתו, וגם שמתי לב שבהילוך הראשון האוטו כבר לא מרקיע בסל"ד ל3,500 - אלה מחליף לפני.. 
נעקוב אחרי זה.. 
 

אכן - כיול גיר אינה תקלה או כפי שהם קראו לזה בשם לימוד מצמדים - ורציתי המון זמן להגיע לטפל בזה 
מעניין האם כיול המצמד זה דבר שצריך לחזור עליו בעוד זמן מה - או שבזה הסתיים ? 
 

אכן ידוע לי שלגיר יש מוניטין בעייתי - אך בדבריו בע"פ של יועץ השרות לא נמצאה תקלה בגיר - מקווה שבזה יסתיים נושא הגיר וזהו
לגבי חוסר מים ברכב - הם ביצעו דיאגנוסטיקה ואמרו שאין בריחה ואין דליפה וסה"כ זה רגיל במנועי טורבו... 
נמסר שהמפלס תקין אך יש מעט חוסר עדיין ולא קריטי למנוע
מגלגל את הכדור אליכם - האם מישהו מכיר תופעה כזאת ? 


בנוסף מהמוסך נמסר שיש לי צינור טורבו קרוע... הם אפילו לא טרחו להראות לי את הקרע.. 
אבל הצעת מחיר מדושנת לגביו הציעו 
מאמין שבמידה ואכן כך הדברים היתה נדלקת מנורה ברכב.. אבל שום מנורה לא דולקת 


את הטיפול הכללי של הרכב אגש למקום שאפשר לסמוך על פי דברי חכמי הפורום כאן - ואעדכן בהמשך 

היועץ אכן נתן שרות נעים, אבל התחושה הסופית קצת חמוצה :

1.למה לא הראתם רק למען השקיפות את הצינור הקרוע ? 


תודה לכולכם מכל הלב ! :) 
 

עריכה אחרונה על ידי Tomer Anidjar
פורסם

הטורבו עובד בלחץ, חום מאוד גבוה, ואם היה משהו קרוע מיד היית שם לב לבעיה בסחיבה.

לגבי הגיר - לחבר יש רכב כזה מ2014, החליפו מוח גיר ב4000 שקל לפני שנה וחצי בערך.

בנוגע לנוזל קירור, אצלי 300 אלף ק"מ הפעם היחידה שהיה חסר נוזל קירור זה כי לא חיזקתי את אחד הבאנדים כשניקיתי EGR, אחרי 50 מ"ל שהתאדו להם, חיזקתי את הבאנד ולא חזר על עצמו. אין קשר לטורבו או לא טורבו.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 6 דקות, EliC25 כתב:

הטורבו עובד בלחץ, חום מאוד גבוה, ואם היה משהו קרוע מיד היית שם לב לבעיה בסחיבה.

לגבי הגיר - לחבר יש רכב כזה מ2014, החליפו מוח גיר ב4000 שקל לפני שנה וחצי בערך.

בנוגע לנוזל קירור, אצלי 300 אלף ק"מ הפעם היחידה שהיה חסר נוזל קירור זה כי לא חיזקתי את אחד הבאנדים כשניקיתי EGR, אחרי 50 מ"ל שהתאדו להם, חיזקתי את הבאנד ולא חזר על עצמו. אין קשר לטורבו או לא טורבו.

תודה רבה, 
איזה רכב יש לך ? 
אכן הטורבו שורק תקין - לא מרגיש לי שיש בעיה בסחיבה
אולי הקרע הוא כל כך קטן שזה לא מורגש ? לא יודע - לא טרחו להציג זאת בפניי - חיכיתי לראות אם יהיו רציניים יותר..

ידוע לי שהטיפול 30000 שעשו לרכב כשהוא עדיין היה בליסניג ככה נמסר לי : 
טיפול 30אלף קמ עבר לפי הוראות יצרן ב 25.1.19.
נמסר לי לעשות טיפול לפי הוראות יצרן,
זה לא משנה מה עשו ב 30 אלף אבל עשו שמנים מסננים ואטם (איזה אטם איזה מסננים לא ידוע לי) 


 

 

פורסם

בדיוק הגבתי בשרשור אחר שלכתוב 'מסננים ושמנים' זה דבר כל כך כללי שלא אומר כלום.

סביר להניח שבאטם הכוונה לשייבה לבורג ריקון.

בנוגע לנוזל קירור - אצלי ספציפית זה רכב דיזל, לא קשור למה שיש אצלך. יתכן ובאמת יש איבוד קל של נוזל קירור בין טיפולים בגלל חום גבוה, השאלה כמה איבדת.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 9 דקות, EliC25 כתב:

בדיוק הגבתי בשרשור אחר שלכתוב 'מסננים ושמנים' זה דבר כל כך כללי שלא אומר כלום.

סביר להניח שבאטם הכוונה לשייבה לבורג ריקון.

בנוגע לנוזל קירור - אצלי ספציפית זה רכב דיזל, לא קשור למה שיש אצלך. יתכן ובאמת יש איבוד קל של נוזל קירור בין טיפולים בגלל חום גבוה, השאלה כמה איבדת.

היום לפני שאניע את הרכב נראה מה מצב המפלס האם זה השתנה יותר מהפעם האחרונה שבדקתי ואעדכן 

פורסם (נערך)

תומר, סגל לעצמך מנהג לבדוק קבוע מפלס שמן ונוזל קירור כל שבועיים בערך. ככה תוכל לזהות בעיות מבעוד מועד ולא כשמגיעים למוסך.

ד"א, מפלס הנוזל משתנה בין מנוע קר למנוע חם, תבדוק תמיד עם מנוע קר כדי שתהיה לך נקודת ייחוס קבועה. המפלס במצב קר צריך להיות בין סימון MIN ל-MAX על מיכל העיבוי.

כמו שאלי כתב, אין מצב שהרכב ייסע תקין עם קרע בצינור. אפשרות ראשונה, כשיש לך זמן קפוץ ל"מוסך המוכר היטב בפורום" ובקש מהם שיעיפו מבט על הצינור, מאמין שיעשו זאת בלי בעיה ולא יקחו ממך שקל. אפשרות שניה, תמשיך לנסוע כרגיל, אם מתישהו הצינור יתפגר - זאת לא תקלה משביתה, המנוע ייכנס למצב צליעה ותוכל להגיע הביתה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני שעתיים, קורן בן אשר כתב:

תומר, סגל לעצמך מנהג לבדוק קבוע מפלס שמן ונוזל קירור כל שבועיים בערך. ככה תוכל לזהות בעיות מבעוד מועד ולא כשמגיעים למוסך.

ד"א, מפלס הנוזל משתנה בין מנוע קר למנוע חם, תבדוק תמיד עם מנוע קר כדי שתהיה לך נקודת ייחוס קבועה. המפלס במצב קר צריך להיות בין סימון MIN ל-MAX על מיכל העיבוי.

היי קורן, 
אכן אבדוק היום בסיום יום העבודה את מפלס השמן ואת מפלס המים - ואכן אתחיל בשגרה כזאת כל שבועיים
את המים ידוע לי בודקים כשהאוטו קר מנוע כבוי 

תודה רבה :) 

פורסם

בוקר טוב
אז הייתי בבוקר עם הרנו אצל גבע -בתל אביב !
ההמלצות כאן בפורום על אנשים ישרים והוגנים הם בול !
אני רוצה לומר וואו - ממליץ בחום - יושרה - הגינות ועזרו לי בכל השאלות 
בלי קישקושים ובלי עינויים :)

 

לאחר הבדיקה ולאחר כל הקישקושי מוסך המרכזי 
טיפול 60000 בוצע 
שום צינורית טורבו לא קרועה 
הוחלף שמן פילטרים סריקת תקלות 
האוטו פיקס !

חמישי שמח :)


 

 

 

פורסם
בתאריך 30.5.2021 בשעה 14:54, om2 כתב:

תמיד בודקים אוטו קר מנוע כבוי.

רק שמן גיר זה מנוע חם אחרי שילוב של ההילוכים

לא מדויק  ,ישנם מקרים בהם הוראות הייצרן הן לחמם את המנוע עד שיגיע לטמפרטורת עבודה , לכבות , לחכות 5 דקות ולבדוק שמן . מדובר על שמן מנוע .

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...