Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בבחירת תואר - הנדסת תוכנה או חשמל?


Skity
שימו לב! השרשור הזה בן 1276 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 32 דקות, Liviur כתב:

זה נכון - ועדיין יש המון חומרה שנעשית בארץ בין אינטל ואפל. כמובן שהקבלה אליהן היא מאוד לא טריוויאלית.

מומלץ מאוד בנושא לנסות להיכנס (לאינטל לדוגמא) בתור סטודנט.

 

בתור אחד שמחפש עכשיו משרת סטודנט בתחום זה לא רק אינטל ואפל.  

יש גם את אמאזון , ניווידיה (מלאנוקס לשעבר), סמסונג, סולאר אדג' ועוד חברות. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Skity כתב:

שלום לכולם, אני מתחיל את לימודי התואר בקרוב וההתלבטות בשיאה, ההתלבטות היא בעיקר בין הנדסת תוכנה לבין הנדסת חשמל.

 

השיקולים שלי הם:

הנדסת תוכנה -

יתרונות:

- תמיד יש ביקוש

- שכר נאה, גם התחלתי

- תנאים טובים

- עבודה משרדית (אם כי אני קצת סולד מעבודה משרדית נטו, אוהב גם לעבוד בחוץ)

- שאר הסטיגמות הידועות על עולם ההייטק הנחשק

זה שאתה מתכנת לא בהכרח אומר שאתה מגיע ל"עולם ההיטק הנחשק".

השכר לא רע ברוב המקומות,אבל כל התנאים האלה שעושים עליהם כתבות קיימים בערך ב4 חברות,ותהליך הסינון אליהן בהתאם.

ציטוט

חסרונות:

- עבודה משרדית נטו

- יצירת דברים שעובדים בעיקר מאחורי מסך, פחות מדבר אליי.

אז אתה מתכוון "להקריב" עניין בעבודה בשביל הכסף?

למה כמה אתה חושב שישנה בנטו ההפרש  בין 20 ל23? לא יותר מידי בשביל להנות מהעבודה שלך.

ציטוט

הנדסת חשמל-

יתרונות:

- תכנון ויצירה של דברים שעובדים בעולם הפיזיקלי.

- התעסקות עם דברים שנורא מעניינים אותי כמו שימוש בתדרי רדיו ותקשורת אלחוטית בכללי בשלל צורותיה

- רישיון להתעסק בחשמל

- אופציה לעבודה שהיא לא משרדית נטו

- בכללי השמים הם הגבול, אנו מוקפים במכשירים אלקטרוניים

ובגדול בגדול הנדסת חשמל שיש בה כסף ומה שעושים רוב הסטודנטים ברוב משרות הסטודנט(ואחרי זה ממשיכים) זה התעסקות בצ'יפים.

VSLI,וריפיקציה,בורד דיזיין וכו' וכו'...

ציטוט

חסרונות -

- שכר התחלתי נמוך יותר

- רמת לימודים גבוהה מאוד

סטודנטים מקבלים אותו שכר בתוכנה ובחשמל פחות או יותר,10 שקל לפה או לשם.

בחיים אחרי זה אין הבדלים גדולים.

ציטוט

בעיקרון אני נוטה מאוד לבחור בהנדסת חשמל מכיוון שלעניות דעתי גם מהנדסי חשמל לומדים לא קצת תכנות, לכן העבודה תיהיה זמינה ב2 התארים, תיהיה לי האופציה להתעסק בחשמל (תיקונים וכו'), ובכללי עם כל נושא האנרגיה המתחדשת באופק והרכבים החשמליים זה נראה כמו תואר שהביקוש שלו רק הולך ויעלה.

לא תהיה לך שום אופציה להתעסק בתיקונים.

תואר בהנדסת חשמל לא מקנה לך תעודת חשמלאי ולא ידע בהלחמות.

ציטוט

אשמח לשמוע מאנשים שעובדים ב2 התחומים, נורא מעניין אותי איך נראית העבודה בפועל לאחר התואר.

אין לזה תשובה.

יש מלא תחומים בחשמל ומלא תחומים בתוכנה.

 

לפני 44 דקות, Liviur כתב:

זה נכון - ועדיין יש המון חומרה שנעשית בארץ בין אינטל ואפל. כמובן שהקבלה אליהן היא מאוד לא טריוויאלית.

מומלץ מאוד בנושא לנסות להיכנס (לאינטל לדוגמא) בתור סטודנט.

מההיכרות שלי עם השוק,

אינטל מקבלת יחסית בקלות סטודנטים להנדסת חשמל ותוכנה וגם משלמת פחות ממה שמשלמים באפל נניח.

אני אסווג את זה לעובדה שהחברים שלי לומדים בטכניון ובאונ' העברית.

 

המוסד שהבאת ממנו את הלינק נחשב לא טוב ובספק רב אם מישהי יקבל אותך משם לאחת החברות הגדולות שחצי קילומטר משם יש את העברית,והתחרות בירושלים היא מראש על מספר משרות דיי מצומצם.

הייתי שוקל את הבחירה הזו שנית,ראיתי איפה עובדים סטודנטים למדמ"ח מה"מכללה" הזו ודומות לה.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Potato כתב:

לא תהיה לך שום אופציה להתעסק בתיקונים.

 

 

אתה בטוח? ביררתי מול אנשים מהתחום ונאמר לי שמהנדס חשמל מקבל רישיון חשמלאי ראשי (3×250), ועם ותק של כשנתיים רישיון חשמלאי מהנדס.

 

אך יכול להיות שמדובר בהתמחות ספציפית.

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Skity כתב:

 

אתה בטוח? ביררתי מול אנשים מהתחום ונאמר לי שמהנדס חשמל מקבל רישיון חשמלאי ראשי (3×250), ועם ותק של כשנתיים רישיון חשמלאי מהנדס.

 

אך יכול להיות שמדובר בהתמחות ספציפית.

 

לא מכיר,

אולי במסלולי התמחות שקשורים בזרם גבוה.

מה שמרחיק אותך משמעותית מ"ההיטק" או תעשיית הצ'יפים והמל"מ.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, עכשיו אני רואה באמת את ההתמחויות שהמכללה שלי מציעה, 

- התמחות בתקשורת ומעגלי RF

- התמחות ב DSP ועיבוד תמונה

- התמחות באלקטרואופטיקה ואופטיקה ביו-רפואית

- התמחות במערכות משובצות מחשב

 

מודה שזה לא אומר לי הרבה (או משהו בכלל) ולאור המידע החדש אני באמת רק הרבה יותר מבולבל.

 

 

 

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנדסת חשמל בהתמחות מערכות הספק מקנה רישיון חשמלאי ראשי. 

שאר ההנדסות מקנות רישיון חשמלאי עוזר שלא באמת עוזר לשוק העבודה או לתיקונים בבית. 

 

עבודות ראשונות בהנדסת חשמל בהתמחות מערכות הספק הם בשכר מאוד נמוך ביחס להנדסת חשמל בהתמחויות אחרות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, vxlan כתב:

תעשה כל מה שאתה יכול כדי להגיע לאוניברסיטה מוכרת ולא למכללה בינונית.

זו העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך.

 

לא מצאתי יותר מידיי סטודנטים ממכללת עזריאלי, אבל אלו שכן מצאתי, מרוצים מאוד, והבוגרים שמצאתי בעבודות מכובדות.

 

לצערי להגיע לאונ' מוכרת לא אופציה, לפחות לא אם אני רוצה שיהיה לי תואר ביד לפני גיל 32, אני מאמין (או לפחות רוצה להאמין) שהבן אדם אחראי לקחת את עצמו לכיוון הנכון אחרי התואר ולממש את עצמו, ולא להסתמך נטו על חתיכת הנייר שרשומה עליו הדיפלומה שלו ולהגיד "אוקיי אני מהנדס, תזרקו עליי כסף".

עריכה אחרונה על ידי Skity

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלה שכבר הגיעו לעבודות מכובדות לא נכנסים כג׳וניורים לשוק הנוכחי.

והשוק הנוכחי מלא בבוגרים מהטכניון,תל אביב,עברית,בן גוריון ובראודה.

רק מהטכניון יש בסביבות ה700 בוגרים בשנה בחשמל ומדמח תוסיף לזה את שאר המוסדות וכל המסלולים שקיימים שם.

והם גם אלה שיאיישו את המשרות הטובות בשוק.

אחרי שחילקת את משרות הג׳וניור ביניהם תחשוב לבד מה וכמה נשאר לך.

 

השוק הרבה יותר קשה ואם אתה רוצה אופק כלשהו אתה בתור סטודנט כבר צריך לתכנן טוב טוב את היציאה ההדרגתית שלך לשוק העבודה.

 

לפני 12 דקות, Skity כתב:

 

לא מצאתי יותר מידיי סטודנטים ממכללת עזריאלי, אבל אלו שכן מצאתי, מרוצים מאוד, והבוגרים שמצאתי בעבודות מכובדות.

תחשוב לבד למה...

לפני 12 דקות, Skity כתב:

לצערי להגיע לאונ' מוכרת לא אופציה, לפחות לא אם אני רוצה שיהיה לי תואר ביד לפני גיל 32, אני מאמין (או לפחות רוצה להאמין) שהבן אדם אחראי לקחת את עצמו לכיוון הנכון אחרי התואר ולממש את עצמו, ולא להסתמך נטו על חתיכת הנייר שרשומה עליו הדיפלומה שלו ולהגיד "אוקיי אני מהנדסה, תזרקו עליי כסף".

אתה לא ילד בן 15.

לתעודה שלך יש המון משמעות!

אף אחד לא יודע מי אתה כשמקבלים ערימה של 150 קורות חיים וצריך להתחיל למיין.

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Potato כתב:

אתה לא ילד בן 15.

לתעודה שלך יש המון משמעות!

אף אחד לא יודע מי אתה כשמקבלים ערימה של 150 קורות חיים וצריך להתחיל למיין.

 

אם הייתי יכול ללכת לאוניברסיטה הייתי עושה את זה, אך לצערי זה לא מתאפשר, אלא אם כן אני אלך לפתוחה ללמוד מדעי המחשב.

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, Skity כתב:

 

אתה בטוח? ביררתי מול אנשים מהתחום ונאמר לי שמהנדס חשמל מקבל רישיון חשמלאי ראשי (3×250), ועם ותק של כשנתיים רישיון חשמלאי מהנדס.

 

אך יכול להיות שמדובר בהתמחות ספציפית.

 

מי שמסיים לימודי הנדסאי חשמל מקבל רשיון חשמלאי מוסמך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלת עצת זהב. תואר מאוניברסיטה (ואריאל זה "לא בדיוק") - ולא ממכללה.

 

אם האופציות הן אוניברסיטה רחוקה (ב"ש, עברית) או אוניברסיטה פתוחה, מול מכללה נוחה ומפתה - לך על האוניברסיטה. אתה תודה לי יום אחד. 

 

נכון שמצאי המשרות בהנדסת חשמל / חומרה קטן באופן ניכר ממשרות התכנה - אבל מצד שני כמות מבקשי העבודה נמוכה גם כן, ככה שמחסור במהנדסי חשמל קיים והמשכורות לא נמוכות יותר (אני מדבר כמובן על משרות פיתוח בהייטק).

בנוסף - בניגוד לתעשיית התוכנה, בהנדסת חשמל מעריכים ודורשים תואר אוניברסיטאי, מה שמצמצם עוד יותר את מצאי העובדים.

 

נקודה נוספת - אתה צריך לחשוב למה אתה יותר מתחבר. אני למשל, הרבה יותר קשור "לברזלים" וחושב "חומרתי" ולא אבסטרקטי כמו תוכנה.

אגב - ביריד התעסוקה האחרון בו השתתפתי (כנציג החברה שלי) ראיתי הרבה בוגרי הנדסה שמבקשים לעסוק בתוכנה, להיות על התפר. לא יודע אם זה יתרון או חסרון, אבל בהחלט "אופנתי". 

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Potato כתב:

סטודנטים מקבלים אותו שכר בתוכנה ובחשמל פחות או יותר,10 שקל לפה או לשם.

בחיים אחרי זה אין הבדלים גדולים.

סטודנטים ? כן

אח״כ ? פחות. במיוחד בחברות הגדולות שם הפערים נפתחים עוד יותר (גם בין השאר כי יש הרבה יותר משרות תוכנה ודרישה)

 

לפני כשעה, Potato כתב:

אינטל מקבלת יחסית בקלות סטודנטים להנדסת חשמל ותוכנה וגם משלמת פחות ממה שמשלמים באפל נניח.

נכון - בעיקר למשרות סטודנט - זו אחלה פתיחת דלת.

אח״כ בתור בוגר - זה לא המצב (חוץ מעניין התשלום - השכר שם יותר נמוך - אבל לא בסדר גודל משמעותי)

 

לפני 5 דקות, Skity כתב:

אם הייתי יכול ללכת לאוניברסיטה הייתי עושה את זה, אך לצערי זה לא מתאפשר, אלא אם כן אני אלך לפתוחה ללמוד מדעי המחשב.

מה מונע ממך ? בגרות? מתמטיקה?

תואר מדעי מחשב בפתוחה זה אגב אחד התארים עם הכי הרבה מתחילים והכי מעט מסיימים. זה הארדקור לגמרי.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Liviur כתב:

מה מונע ממך ? בגרות? מתמטיקה?

תואר מדעי מחשב בפתוחה זה אגב אחד התארים עם הכי הרבה מתחילים והכי מעט מסיימים. זה הארדקור לגמרי.

 

פסיכומטרי, בגרות, וכמובן רמת החומר.

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השלה היא מה סיבת הפסיכומטרי והבגרות הלא מספקים. יתכן שהם צריכים לכוון אותך למסלול שונה לחלוטין.

 

עשית מבדקי התאמה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...