Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: סיכום של תקלות אופייניות במנועי פרינס 1.6(BMW /PSA) - יורו 4/5


menir1
שימו לב! השרשור הזה בן 613 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מי קונה THP 156 בכלל? 

 

אוי ויי... טוב לפחות שלי רשום לעליה על הכביש בינואר 2014 אני רק מקווה שזה משאיר את תאריך הייצור אחרי המחצית השניה של 2013 - OH BOY

  • מצחיק 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסיף לדבריו של מני:

לא הצלחתי למצוא מידע מדוייק החל ממתי נמצאת בשימוש (בפועל) השרשרת העדכנית עם חרירי השימון.
הדבר היחידי שמצאתי היה דיון בפורום רוסי משנת 2017 שם מישהו שיתף את שאלותיו ב"שאלות למומחים" ולא ממש קיבל תשובות, למעט 2-3 תגובות של אנשים שלא ממש טרחו לפרט מה הניסיון שלהם עם החלקים וכד'.
אחד מהם, אגב, טען שהשרשרת המעודכנת האחרונה נמצא בשימוש מקיץ 2017, לא ברור אם הוא הסתכל על תאריך הייצור של האריזה (בתמונה) או שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים.

חשוב לציין שהשחיקה של השרשרת בהתחלה היתה לא רק בגלל החומר שממנו יוצרה אלא גם בגלל תיכנון שלא היטיב במפגש בין השרשרת לשאר הגלגלות והמובילים (כולם, אגב, הוחלפו בחלקים חדשים טובים יותר) לרבות, כמובן, המותחן עצמו.
רעש בשרשרת לא בהכרח מעיד על התארכות בלתי ניתנת לפתרון, אלא גם סיכוי לכשל במותחן. במצבים כאלה לפעמים עדיף להחליף את המותחן לפני שפותחים את הטיימינג.

אם למישהו יש מידע (בדוק, פיזי, ממנועים שנפתחו) ממתי נמצאת בשימוש השרשרת העדכנית ביותר (זאת עם חרירי השימון) - נשמח אם יתרום מזמנו לשירשור הזה.

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קטן , לפי מה שזכור לי , רכב ליסינג של אשתי מהסדרות הראשונות של פיגו 207 גם הגיע עם מנוע 1.6 והספק 120 כס . אולי פספסתי אבל לא ראיתי אותו ברשימה של מני . גם האכיל אותנו מרורים . נראה לי פחות רלוונטי כי כבר שנים אני לא רואה 207 בכבישים . משער שנשארו בודדות ואת כל השאר מכרו לברזל 

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת כל הכבוד למני על הסקירה המקיפה והמקצועית כל כך. 

הדבר מהווה כלי עזר מעולה למתעניינים פוטנציאלים ברכבים רלבנטיים. אולי כדאי לנעוץ את הפוסט במקום מתאים. 

 

ברשותך, ארבע  שאלות להשלמת התמונה והבהרתה. 

 

1. האם הכשלים המרובים במנועי THP 156 של הגרסאות המוקדמות הינן אבסולוטיים או סטטיסטיים ? כלומר - האם כל מנוע מבציר מוקדם כזה יפתח את התקלות האופייניות או שזה קורה רק בחלק - עיניין של מזל ? ברור שגם אם רק 30% ממנועים אלו חוויים תקלה ספציפית המצב אינו מעודד....

 

2. האם יש השפעה להיווצרות כל/חלק מתקלות המנוע למשטר הטיפולים שרכב מסויים עבר ? האם רכב שנניח עבר החלפת שמן + פילטר איכותיים כל 10,000 יפתח פחות מועדות לכשל מרכב שטופל כל 20K ברכיבים תחליפיים ברמה בינונית?

 

3. האם יש קשר להווצרות התקלות לאופי הנהיגה?  לדוגמא,   האם התנעה קרה ואימוץ מהיר של המנוע הזיקו יותר לעומת נהיגת מנוע טורבו באסכולת הזהירות של פעם? 

 

4. ידוע שסחירות דגמים רבים עם מנוע THP 156 ירודה ובהתאם  המחירים מאד נמוכים.

למשל ראיתי שמוכרים ביד 2 פיג'ו 508 2011 ב- 11,500. 

ScreenShot_20200404093902.png.ebaf779261003a117b7ae397780ea318.png

בהנחה שקונים רכב כזה בזול, ואכן יש לו ערך מוסף לא קטן בהיבטים רבים אחרים,  ואכן הקונה יעבור שרשרת תקלות צפוייה אופיינית - האם תוכל לתת סדר גודל של עלות צפויה לתיקון כל תקלה ? 

 

הכוונה, האם במקרה הפסימי ביותר הקונה יצטרך להחליף - שרשרת תזמון ומותחן, סלילי הצתה, טורבו, משאבת הזרקה, משאבת מים וכו'. מה העלות הכוללת המשוערת?  מתאם לעצמי שאסטרונומית בהשוואה לערך הרכב.

ואולי , אם ניתן בכלל, להחליף למנוע 165 מיבוא במחיר סביר ואז העניין משתלם יחסית? 

 

תודה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, orankohn כתב:

באמת כל הכבוד למני על הסקירה המקיפה והמקצועית כל כך. 

הדבר מהווה כלי עזר מעולה למתעניינים פוטנציאלים ברכבים רלבנטיים. אולי כדאי לנעוץ את הפוסט במקום מתאים. 

 

ברשותך, ארבע  שאלות להשלמת התמונה והבהרתה. 

 

1. האם הכשלים המרובים במנועי THP 156 של הגרסאות המוקדמות הינן אבסולוטיים או סטטיסטיים ? כלומר - האם כל מנוע מבציר מוקדם כזה יפתח את התקלות האופייניות או שזה קורה רק בחלק - עיניין של מזל ? ברור שגם אם רק 30% ממנועים אלו חוויים תקלה ספציפית המצב אינו מעודד....

  כל מנוע מהבציר המוקדם (בהנחה שלא עבר החלפה לחלפים עדכניים) יפתח את הכשלים - זה לא מזל...

 

2. האם יש השפעה להיווצרות כל/חלק מתקלות המנוע למשטר הטיפולים שרכב מסויים עבר ? האם רכב שנניח עבר החלפת שמן + פילטר איכותיים כל 10,000 יפתח פחות מועדות לכשל מרכב שטופל כל 20K ברכיבים תחליפיים ברמה בינונית?

השפעה על משטר טיפולים תמנע הויצרות של בוצה - בתחילת שיווק המנוע הזה, משטר הטיפולים המומלץ ע"י היצרן היה כל 30K ק"מ או פעם בשנתיים (!?) - מהר מאד הבינו שצריך לקצר מרווח הטיפולים בחצי, אך זה לא השפיע כלל על בעיות היווצרות הפיח על השסתומים (שכאמור נגרמו ע"י שרשרת חלשה ומותחן כושל) או הצרות האחרות שהוזכרו. 

 

3. האם יש קשר להווצרות התקלות לאופי הנהיגה?  לדוגמא,   האם התנעה קרה ואימוץ מהיר של המנוע הזיקו יותר לעומת נהיגת מנוע טורבו באסכולת הזהירות של פעם? לא

 

4. ידוע שסחירות דגמים רבים עם מנוע THP 156 ירודה ובהתאם  המחירים מאד נמוכים.

למשל ראיתי שמוכרים ביד 2 פיג'ו 508 2011 ב- 11,500. 

 

בהנחה שקונים רכב כזה בזול, ואכן יש לו ערך מוסף לא קטן בהיבטים רבים אחרים,  ואכן הקונה יעבור שרשרת תקלות צפוייה אופיינית - האם תוכל לתת סדר גודל של עלות צפויה לתיקון כל תקלה ? 

עלות תיקון כל התקלות מסתכמת באלפים רבים. מנוע שטופל בצורה מסודרת במוסכים מומחים אשר החליפו לשרשרת תזמון העדכנית, למשאבת המים העדכנית וכד', אז צפויים לספק חווית אחזקה סבירה עד טובה, אבל לך תוודא את המק"טים של כל החלקים האלו, לא משימה טריוויאלית. לדעתי, עדיף פשוט לחפש דגמים המצויידים ב-THP156 שיוצרו בשנתון האחרון (2014), אלו צפויים להיות טובים כמעט כמו ה-THP165.

 

הכוונה, האם במקרה הפסימי ביותר הקונה יצטרך להחליף - שרשרת תזמון ומותחן, סלילי הצתה, טורבו, משאבת הזרקה, משאבת מים וכו'. מה העלות הכוללת המשוערת?  מתאם לעצמי שאסטרונומית בהשוואה לערך הרכב.

ואולי , אם ניתן בכלל, להחליף למנוע 165 מיבוא במחיר סביר ואז העניין משתלם יחסית? 

 

תודה. 

 

לפני 1 שעה, איציק נ. כתב:

מוסיף לדבריו של מני:

לא הצלחתי למצוא מידע מדוייק החל ממתי נמצאת בשימוש (בפועל) השרשרת העדכנית עם חרירי השימון.
הדבר היחידי שמצאתי היה דיון בפורום רוסי משנת 2017 שם מישהו שיתף את שאלותיו ב"שאלות למומחים" ולא ממש קיבל תשובות, למעט 2-3 תגובות של אנשים שלא ממש טרחו לפרט מה הניסיון שלהם עם החלקים וכד'.
אחד מהם, אגב, טען שהשרשרת המעודכנת האחרונה נמצא בשימוש מקיץ 2017, לא ברור אם הוא הסתכל על תאריך הייצור של האריזה (בתמונה) או שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים.

חשוב לציין שהשחיקה של השרשרת בהתחלה היתה לא רק בגלל החומר שממנו יוצרה אלא גם בגלל תיכנון שלא היטיב במפגש בין השרשרת לשאר הגלגלות והמובילים (כולם, אגב, הוחלפו בחלקים חדשים טובים יותר) לרבות, כמובן, המותחן עצמו.
רעש בשרשרת לא בהכרח מעיד על התארכות בלתי ניתנת לפתרון, אלא גם סיכוי לכשל במותחן. במצבים כאלה לפעמים עדיף להחליף את המותחן לפני שפותחים את הטיימינג.

אם למישהו יש מידע (בדוק, פיזי, ממנועים שנפתחו) ממתי נמצאת בשימוש השרשרת העדכנית ביותר (זאת עם חרירי השימון) - נשמח אם יתרום מזמנו לשירשור הזה.

 

איציק

 

מהמידע שמצאתי ומוזכר גם במידע מ-LaArgus, היו 3 רוויזיות של השרשרת/מותחן (כפי שהרוסי שלך ציין), המקורית, מעודכנת ב-2009 ואחרונה ב-2013. לא נתקלתי במידע על רוויזיה נוספת. 

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסיבוב על תקלות אופייניות של המנוע מסתכם בכ15 אלף שקל. כמובן שעדיף כבר להחליף את כל המנוע לאחד חדיש יותר. הבעיה שהתקלות לא באות לבד. בהתחלה משאבה, אחרך טיימינג. אחר כך טורבו ופיח על הדרך אחר כך משאבת מים והפה. שמת יותר מעלות מנוע חדש. לדעתי במקרה כזה עדיף לנסות לקבל מיבואן אישור להתקנת מנוע יורו 6 ולסגור עניין.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל שאפו ותודה על הת'רד הזה!

 

היה לי 1.6VTI שנת 2010 בפיגו 308 עם גיר AL4 ומספר נמוך של קילומטרים (50-60 בערך).

 

התקלות שהיו במנוע:

1. נזילת שמן במשאבת ואקום. ניסיתי החלפת אטם. לא פתר את הבעיה. הוחלפה המשאבה. כ-1000 ש"ח עלות החלק. החלפה לבד. 

2. אטם מכסה שסתומים נזל. כ-350 ש"ח עלות החלק (למיטב זכרוני לא בטוח). החלפה בעזרת הכנופיה.

 

התקלות שהיו בנוסף ברכב:

תקלה במאייד של המזגן, נמצא בתוך הדש בורד כ-3500 ש"ח לחלק תחליפי ועבודה.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Ahbarony כתב:

כל הסיבוב על תקלות אופייניות של המנוע מסתכם בכ15 אלף שקל. כמובן שעדיף כבר להחליף את כל המנוע לאחד חדיש יותר. הבעיה שהתקלות לא באות לבד. בהתחלה משאבה, אחרך טיימינג. אחר כך טורבו ופיח על הדרך אחר כך משאבת מים והפה. שמת יותר מעלות מנוע חדש. לדעתי במקרה כזה עדיף לנסות לקבל מיבואן אישור להתקנת מנוע יורו 6 ולסגור עניין.

 

אתה צודק.

מצד שני, שים רגע את הטורבו והמשאבת דלק בצד.

נניח רכב שעלה לכביש ב 2012-2013 עם החלקים ה"ישנים", אחרי 2-3 שנים פיתח תקלות של שרשרת מתארכת - ואז שמו לו את החלקים העדכניים - קרי: עידכן טיימינג+מותחן, גלגלות ומובילים למק"טים עדכניים -> קיימת סבירות גבוה מאוד שהתקלות האלו לא יחזרו כלל בטווח הקרוב (טווח קרוב, הייתי אומר בזהירות, 100K ק"מ, שזה בממוצע 5-7 שנים בנסועה ממוצעת ביתית) ואולי אפילו יותר.

המשאבת דלק, לזכרוני, כבר קיבלה מק"ט חדש ושופרה (לא יודע אם באמת השיפור פתר את כל הבעיות בה, או לא) והטורבו - הטורבו כנראה נשאר העכב אכילס - למרות שמבדיקה שערכנו בחודשים האחרונים ביד-2 (אני וחבר פורום נוסף) רוב המכוניות שמפורסמות ביד-2 וצריכות השקעה (ז"א שהן לא במצב נסיעה או במצב נסיעה אבל "צולע"), הבעיה היא לא בטורבו אלא במנוע (בוכנה שבורה, פריצת אטם ראש במקרים נדירים של כאלה שהתעלמו מהתראות חום מנוע וכיוצ"ב).

הטורבואים סובלים בעיקר ברגע שאין להם שימון כמו שצריך (ז"א מחסור בשמן או זילזול בשגרת הטיפול) ו/או תקלה (נקודתית) מוכרת בדגם (במקרה הזה, כתבו פה ושם על סדקים בנקודות מסויימות בדגמי ה 156 כ"ס).
אגב, בגלל שטורבו הפך להיות דבר כ"כ נפוץ בעשור האחרון - קיימים בשוק כל מיני אופציות להחלפה שלו; לרבות קיטים לשיפוץ ומידע מפה ועד להודעה חדשה באינטרנט וביוטיוב על כל מה שקשור להחלפה, שיפוץ או בדיקה של הרכיב הזה. המחירים, אגב, סבירים לחלוטין.

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, nepet כתב:

עדכון קטן , לפי מה שזכור לי , רכב ליסינג של אשתי מהסדרות הראשונות של פיגו 207 גם הגיע עם מנוע 1.6 והספק 120 כס . אולי פספסתי אבל לא ראיתי אותו ברשימה של מני . גם האכיל אותנו מרורים . נראה לי פחות רלוונטי כי כבר שנים אני לא רואה 207 בכבישים . משער שנשארו בודדות ואת כל השאר מכרו לברזל 

 

מחזיק ברכב פיג'ו 207 1.6 אוט' שנת יצור 2012
שעבר רק 39,000 ק"מ שמרביתם בנסיעות עירונית קצרות.

 

מבלבד התקלה שהוזכרה ע"י פותח השרשור menir1 -

"מערכת קירור - חיישן טמפרטורת נוזל קירור כושל ומשאבת מים כושלת" 

הרכב נכנס למוסך רק לטיפולים תקופתיים שנתיים.

 

"כי כבר שנים אני לא רואה 207 בכבישים" - זאת הנחה מוטעת שלך.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד כמה דברים :

קטן ומעצבן : (בסדרות הגבוהות) חיישן טמפרטורה מיכל עיבוי מזייף. בסוף מנתקים לו את הצמה ויש שקט.

 

קצת מעליו: פקק מיכל עיבוי שמאבד את יכולת ההברגה או את יכולת האיטום . אבל לפחות אלה חלקים מאד זולים.

 

יותר משמעותי :

בית פילטר שמן שהיה נסדק מעצמו ונוזל לאט.

 

 

צינור מים תחתון למנוע : סדקים טבעיים אחרי שנתיים ואם ניתקת את החיישן הסורר בסעיף א' : הלך עליך

 

 זה ממשיך בצינורות מים שרשוריים שפשוט מתפוררים /נשברים בקפל.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק הערה קטנה..

207 שהגיעה עם 1.4 וגיר רובוטי, הגיעה עם מנוע בנפח 1360 שהוא מנוע TU עם ראש של 16 שסתומים. ה-1.4VTI הגיע ב-C3 picasso הידניות בתחילת דרכם.

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

רכב עם מנוע כזה, לצבוע בכחול ולהעיף לים.
למי יש כוח להתעסק עם כמות משוגעת כזו של תקלות?
לקנות רכב כזה ולהתחיל להזמין חלקים,מה לגבי עבודה וזמן?
בקיצור... Money pit לא קטן בכלל.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 613 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...