Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7733 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

החלטתי לבדוק מה טמפרטורת הקליפרים שלי לאחר נסיעה מאומצת וכמה זמן לוקח להם להתקרר.

למה? Because I can.

icon_wink.gif

הסקרנות הרגה את החתול - מזל שאני לא חתול.

 

אבנר.

 

שלב א' - הזמנת חיישן Thermocouple שמסוגל למדוד טמפ' עד 1000c.

 

Thermocouple 006.jpg - סה"כ צפיות 14

 

שלב ב' - חשיפת הקליפר הקדמי שמאלי (כי עליו מופעל הכי הרבה עומס).

 

Thermocouple 007.jpg - סה"כ צפיות 14

 

שלב ג' - הרכבת ראש החיישן בין הקליפר לרפידה.

 

Thermocouple 008.jpg - סה"כ צפיות 14

 

שלב ד' - איבטוח החיישן בעזרת פין איבטוח הרפידות וקליפס מניעת רעש הרפידות.

 

Thermocouple 010.jpg - סה"כ צפיות 14

 

שלב ה' - (לאחר הרכבת הגלגל) בדיקת טמפ' הקליפר לאחר נסיעה עירונית קצרה.

בדיקה לאחר מאמץ - כנראה בסוף השבוע.

 

Temperatre.jpg - סה"כ צפיות 14

 

 

_________________

peddinbe

INOX

...Carpe Diem

פורסם

אבנר, כל הכבוד על הפרוייקט המדהים!

 

יישר כח!

 

מספר שאלות בפי.

מדוע ציינת שעל הגלגל הקדמי השמאלי מופעל העומס הרב ביותר?

מדוע הותקן חיישן רק באחד מהגלגלים ולא בשניהם? הרי לא עדיף שתדע את מצב שני הבלמים?

והאם עיניי רואות נכון, טמפ' הבלם היא 65 מעלות צלזיוס..??

 

תודה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

הקליפר הקדמי בצד הנהג נושא בד"כ במירב העומס כי בנהיגה מהירה מאוד (איפה שהבלמים יעבדו הכי קשה) אתה בד"כ לבד.

 

מה שכן, קצת קשה לי להבין למה צריך את הטמפ' של הקליפר בתור התחלה.. בשום רכב כביש אתה לא מגיע לטמפ' הפעלה של הקליפר שבכלל באזור של משהו שמתחיל להזיז לו.. אם כבר אתה רוצה ללמוד משהו על טמפ' ובלמים, הכי טוב לקנות את הקיט של הצבע שמתחלף בהתאם לטמפ' ולצבוע את הקצה של הדיסק ולראות מה הטמפ' הפעלה של הדיסק עצמו, מה שיילמד אותך על סוג הרפידה שיהיה יעיל אצלך באוטו מבחינת טווח טמפ'.

 

אגב, הקליפר עצמו נראה כמו הקליפר של הניסאן 300ZX ומכיוון שלא ידוע לי על אף אחת כזו בארץ, האם מדובר ב-200SX שהוסבה לבלמים קדמיים של 300ZX (הסבה מקובלת למדי בארה"ב)? יש עוד כמה 200SXים בארץ למיטב ידיעתי.

 

מוטי.

פורסם

מדוע ציינת שעל הגלגל הקדמי השמאלי מופעל העומס הרב ביותר?

מדוע הותקן חיישן רק באחד מהגלגלים ולא בשניהם? הרי לא עדיף שתדע את מצב שני הבלמים?

והאם עיניי רואות נכון, טמפ' הבלם היא 65 מעלות צלזיוס..??

מוטי כבר ענה...

הותקן חיישן אחד כי זה מספיק כדי לתת לי אינדיקציה על כמה הבלמים "מתאמצים". יכולתי לשים חיישן ב3 נקודות על כל אחד מ 4 הקליפרים, אבל איזה ערך מוסף היו 11 החיישנם הנוספים מניבים? שלא לדבר על הזמן והכסף שכל חיישן נוסף דורש.

עינייך רואות נכון, טמפ' הבלם היא 65 סלציוס (לאחר נסיעה עירונית קצרה) , תזכור שזו טמפ' הקליפר. הדיסק לדוגמה מגיע לטמפ' גבוהה בהרבה.

 

מה שכן, קצת קשה לי להבין למה צריך את הטמפ' של הקליפר בתור התחלה.. בשום רכב כביש אתה לא מגיע לטמפ' הפעלה של הקליפר שבכלל באזור של משהו שמתחיל להזיז לו.. אם כבר אתה רוצה ללמוד משהו על טמפ' ובלמים, הכי טוב לקנות את הקיט של הצבע שמתחלף בהתאם לטמפ' ולצבוע את הקצה של הדיסק ולראות מה הטמפ' הפעלה של הדיסק עצמו, מה שיילמד אותך על סוג הרפידה שיהיה יעיל אצלך באוטו מבחינת טווח טמפ'.

אני מניח שטמפ' הדיסק היא פרופורציונאלית לטמפ' הקליפר וכך אני אקבל אינדיקציה לגביה. אני רוצה להסתכל על מגמות (זמן הגעה לטמפ' מקסימאלית, זמן ירידה לטמפ' נורמלית, הבדלים בין יום חם לקר, מסול נסיעה א' למסלול נסיעה ב', וכד') ולא דווקה על טמפ' מדוייקות.

את הצבע אי אפשר לבדוק תוך כדי נסיעה או לעשות לו Datalogging. חוץ מזה מע' מדידת הטמפ' כבר מותקנת לי באוטו כח שרק הייתי צריך להתקין חיישן נוסף.

 

אגב, הקליפר עצמו נראה כמו הקליפר של הניסאן 300ZX ומכיוון שלא ידוע לי על אף אחת כזו בארץ, האם מדובר ב-200SX שהוסבה לבלמים קדמיים של 300ZX (הסבה מקובלת למדי בארה"ב)? יש עוד כמה 200SXים בארץ למיטב ידיעתי.

מוטי.

ה 200SX טורבו בדגמים הארופאים (וה Siliva טורבו היפניות) מגיעות עם הקליפרים 4 בוכנות מהחברה.

ד"א, יש 300ZX Z31 אחת בארץ.

 

אבנר.

peddinbe

INOX

פורסם
אני מניח שטמפ' הדיסק היא פרופורציונאלית לטמפ' הקליפר וכך אני אקבל אינדיקציה לגביה. אני רוצה להסתכל על מגמות (זמן הגעה לטמפ' מקסימאלית, זמן ירידה לטמפ' נורמלית, הבדלים בין יום חם לקר, מסול נסיעה א' למסלול נסיעה ב', וכד') ולא דווקה על טמפ' מדוייקות.

את הצבע אי אפשר לבדוק תוך כדי נסיעה או לעשות לו Datalogging. חוץ מזה מע' מדידת הטמפ' כבר מותקנת לי באוטו כח שרק הייתי צריך להתקין חיישן נוסף.

 

אבנר.

הממ.. נשמע כאילו אתה נמצא בישראל ורוצה לטוס לבריטניה אז אתה לוקח טיסה לאוזבקיסטאן כי יש סיכוי שגם שם אפשר לתפוס טיסה לבריטניה...

 

- או -

 

אתה מודד טמפ' של הקליפר שיכול להיות שעומדת בפרופוציה לטמפ' הדיסק ויכול להיות שלא, ויתרה מכך - גם אם היא כן עומדת בפרופורציה לטמפ' הדיסק אתה עדיין לא יודע את טמפ' הדיסק בסופו של דבר... אל תבין אותי לא נכון, אני מעודד אותך לבדוק ולגלות ולנסות ואני (באמת!) מאוד שמח לראות יוזמה מסוג זה להעלות את הרמה המקצועית של הידע שלך, אבל אתה פשוט חופר בכיוון הלא נכון וחבל על האנרגיה...

אין צורך לבדוק את הטמפ' של הדיסק תוך כדי נסיעה כשאתה משתמש בקיט של הצביעה אחרת הקיט היה לא שימושי... מה שקורה הוא שאתה צובע את הדיסק בצבעים שבאים עם הקיט ויוצא לנסיעת מבחן, ואחרי הנסיעה אתה יכול לראות אם הצבע השתנה (מה שאומר שאתה עובר את הטמפ') או שלא (מה שאומר שיכול להיות שטווח הטמפ' יותר נמוך) וממשיך לצבע הבא - בין אם לטווח טמפ' יותר חם או לטווח יותר קר, הצבעים הכלולים בקיט יגלו את טווח הטמפ' שלך.

 

עוד שיטה לבדוק את הטמפ' תהיה להשתמש בפיירומטר עם קרן לייזר, למרות שאני בספק לגבי הזמינות של המכשיר בארץ (על אף המחיר הבכלל לא נורא בניגוד לאיך שזה נשמע).

 

מוטי.

פורסם

רב תודות לשניכם על התשובות.

 

הבנתי את הרעיון, אך חשבתי שאולי חיישן טמפ' גם בצדו השני של הרכב יוכל לתת אינדיקציה לבעיות בבלמים (לדוגמא בלם אחד שהטמפ' שלו גבוהה יותר בהנחה שהעומס זהה בשני הצדדים).

 

כמו כן, מדוע טמפ' הקאליפר היא החשובה למדידה? האם לא יותר חשובים בהרבה טמפ' הדיסק והרפידה, או שפשוט לא ניתן למדוד את הטמפ' שלהם?

 

אני מצפה לקרוא על הטמפרטורות של הקאליפר בנסיעות מאומצות.

בברכה,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם

שחף זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר לידידינו אבנר, שהטמפ' של הקליפר באמת לא אומרת כלום וגם אם יש איזשהו מידע שניתן להפיק מזה הוא לא יעיל במיוחד... במיוחד לאור העובדה שהקליפר הספציפי בו מדובר הוא קליפר ארבע בוכנתי מצויין.

 

מדידה של הטמפ' של הדיסק תהיה יעילה ביותר כי היא נותנת לך את הטמפ' של טווח ההפעלה וכך תוכל לבחור רפידות שזהו טווח ההפעלה האפקטיבי שלהם.

 

*עורך כדי להוסיף - 65 מעלות זה בקושי פושר, בנסיעה מאומצת הטמפ' תהיה גבוהה בהרבה.

 

מוטי.

פורסם

מי אמר שיותר חשוב לי לדעת את טמפ' הדיסק מאת טמפ' הקליפר? לא שנתקלתי בבעיות, אבל רתיחת נוזל בלימה לא פחות רעה מהתחממות יתר של הרפידות. סתם לדוגמה אם אי פעם אני הגיע לרתיחת נוזל בלימה, אני אבדוק את טמפ' הקליפר ובעתיד אם אראה (תוך כדי נסיעה) שהקליפר מתקרב לטמפ' הזאת אני העצור ואתן לברקסים להתקרר לפני שאני אמשיך.

כמו שמוטי ציין יש לי קליפרים טובים, אין לי (לפחות בינתיים) מסלול מרוצים ואני לא מתכוון להחליף רפידות לרפידות מירוץ (מסיבות שונות). מכיוון שכבר יש לי באוטו מע' למדידת טמפ', וסיקרן אותי לדעת את טמפ' הבלמים התקנתי חיישן נוסף. כמו שציינתי בהתחלה:

 

למה? Because I can.

icon_wink.gif

הסקרנות הרגה את החתול - מזל שאני לא חתול.

כלומר יש לי את המיכשור והסקרנות, אז עשיתי את זה.

זה לא F1, מוטי אל תקח את זה כל כך ברצינות.

אבנר.

peddinbe

INOX

פורסם

אל תיקח את זה קשה, אבל יכולת פשוט להגיד שרצית תצוגה של הטמפ' בשביל שיראה מגניב ושתוכל להגיד במפגש לחבר'ה "רואים את זה? פה אני יכול לראות מה הטמפ' של הקליפר" ולצפות במבטים המשתאים שלהם למראה הפלא הטכנולוגי... זה בסדר, אנשים עושים דברים כאלה כל הזמן, מנמיכים את האוטו לרמות מגוחכות בשביל "להוריד את מרכז הכובד" (זה שגיאומטרית המיתלים משתבשת לחלוטין ומהלך המתלה מתקצר עד חוסר שימושיות מוחלטת זה כבר עניין אחר), מחליפים את חישוקי ה-14 שלהם ל-17 "בשביל לשפר את האחיזה" (זה שהם שוקלים שלוש מאות טון של משקל בלתי מוקפץ בכלל לא קשור)... דוגמאות לא חסרות.

 

שים נוזל בלם איכותי כמו ATE או מוטול ובחיים (אבל בחיים) לא תביא אותו לרתיחה.

 

אגב, סתם להעשרת הידע הכללי וההבנה בנהיגה, כשבלמים מתחממים מעבר לטמפ' העבודה שלהם אסור לקרר אותם בעמידה, אתה אמור להמשיך לסוע בלי להשתמש בבלמים אלא בבלימת מנוע אם צריך... האוויר הקר שזורם עליהם בנסיעה הרבה יותר יעיל, מה גם שכשאתה עומד החלק של הדיסק שנמצא בתוך הקליפר ממשיך לקבל חום ומכיוון שפיזור החום אינו אחיד אלא רק על חלק אחד של הדיסק יש לך סיכוי מצוין לעוות את הדיסקים (ומאותה סיבה לעולם לא מפעילים את בלם היד אחרי נסיעה אגרסיבית במיוחד).

 

מוטי.

פורסם

רציתי להוסיף עוד כמה מילים.

 

היוזמה ברוכה ואני מקווה שתמשיך לנסות דברים חדשים ושתלמד מהניסויים שאתה עושה כמה שרק אפשר, במקרה הספציפי הזה הניסוי שלך לא ממש מועיל כי הוא ממוקד בחלק הלא נכון אבל זה בסדר, גם מטעויות לומדים ואני די בטוח שקראת לפחות דבר אחד או שניים בשרשור הזה שהיוו אולי איזה חידוש מבחינתך :-)...

 

מה שחשוב שניסית ואני מאחל לך רק הצלחה בהמשך, נחמד לראות לשם שינוי פרוייקט עם כוונה רצינית יותר ולא עוד פרוייקט צביעת ראשי האומים שתופסים את פתחי האיוורור בקאיה שומה :-P:wink:

 

מוטי.

×
×
  • תוכן חדש...