Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

מתווה הגיוני סה"כ.

מי שהתחסן, שילך לקנות על חשבונו בדיקת אנטיגן לא מדוייקת.

מי שלא התחסן, יקבל על חשבוננו בדיקת PCR עם תור מהיר.

 

חברות עוברות לעבודה מהבית. הרכבת חצי ריקה ופקקי הבוקר נעלמו.

והילדים? נוכחות חובה.

  • רעיון טוב! 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

אני חושב שמדענים אומרים שאין כזה דבר חסינות עדר.

אני באמת לא חושב שיש משהו בהחלטות של הממשלה מעבר להכרה בחוסר היכולת לשלוט בגל הנוכחי + ההבנה שמשותפת לרוב הרופאים שמדובר במחלה קלה יותר

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 2 דקות, פינדר כתב:

מתווה הגיוני סה"כ.

מי שהתחסן, שילך לקנות על חשבונו בדיקת אנטיגן לא מדוייקת.

מי שלא התחסן, יקבל על חשבוננו בדיקת PCR עם תור מהיר.

 

חברות עוברות לעבודה מהבית. הרכבת חצי ריקה ופקקי הבוקר נעלמו.

והילדים? נוכחות חובה.

 

זה ממש לא המתווה

מי שהתחסן יכול לעמוד כמוני שנה וחצי בתור לבדיקה (וזה עוד נחשב מהיר כי באתי בלילה)

אבל אם לא בא לו לעמוד בתור ולהתייבש, עושה בדיקה (כן כן על חשבונו) ומסיים עם הסיפור הזה בכמה דקות בלי לעמוד בתור ולהתעצבן

 

 

פקקי הבוקר נעלמו? איפה? אני רוצה גם

פורסם
Just now, Transporter כתב:

מי שהתחסן יכול לעמוד כמוני שנה וחצי בתור לבדיקה

אם הבנתי נכון (קשה לעקוב) מלוסנים לא יוכלו לעשות PCR החל מיום שישי.

image.png.63fe03af669196cd670a968ad7a37f4b.png

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)

@יבגניפ יש לי איזה תחושה שהידיעה העיתונאית על פרופ רגב פספסה משהו, כי יש בה איזו סתירה קטנה.

 

בפרסום מדעי לפני 6 ימים שנחתם, בין השאר, על ידה, הודגמה בקבוצה (קטנה) של נבדקים עובדי תה"ש רמת ניטרול נמוכה של הסרום מול זני הווהאן (המקורי) והדלתא ולא קיימת מול הביתא והאומיקרון. חודש אחרי המנה השלישית רמת הניטרול עלתה בין פי 50-100. אז אם כעת מצאה שוב רמת ניטרול (וזה מה שנכתב בידיעה) דומה לזו שאחרי המנה השלישית הבוסטר אמור להיות מועיל כעת. ודרך אגב, היא בהחלט זורמת עם ההמלצות של משרד הבריאות לחיסון נוסף של המבוגרים וקבוצות הסיכון.

 

לגבי הצורך בחיסונים בתדירות גבוהה - אכן לא קל, יקר ומעייף את האוכלוסיה, אבל תמיד צריך לבחון את האלטרנטיבה. ואם ז אומר שיתוק המשק בגלל ריבוי חולים אז אסטרטגיית החיסון החוזר עשויה להיות הבחירה הפחות רעה. מה לגבי מנה חמישית? לדעתי זה תלוי יותר בהופעת וריאנטים מאשר בכל דבר אחר. בסופו של דבר החיסון החוזר משפר בעיקר את מניעת ההדבקה, ואילו החיסון התאי, שהרבה יותר קשה למדידה, כנראה נשאר לתקופה הרבה יותר ארוכה, והוא לפחות מרכיב אחד שאחראי לכך שיש פחות חולים קשה. (חפש את ההרצאות של קמפבל מהימים האחרונים). אז, כן, צריך להתאמץ ולתת את המנות הראשונות, וחשוב למצוא חיסון לילדים הצעירים שבינתיים מהווים מאגר לנגיף (הניסוי של פייזר כשל בגילי 4-5 או משהו כזה, חשד שהם זקוקים למינון יותר גבוה מזה שנוסה, אבל זה מצריך בדיקה), אבל אין פסול בחיסונים החוזרים. 

 

דרך אגב, אם אתמול כתבתי שלא היו לי תופעות לואי מהחיסון הרי שכעת התעוררתי משנ"צ חריג (למזלי יום רביעי הוא יום קצר בעבודה), מקווה שזו רק תופעת לואי של החיסון, בדומה למה שהיה לי אחרי המנה השניה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, yohai71 כתב:

^

בקיצור, סגרנו הפינה.

 

מישהו יודע האם החבר'ה האלה מדווחים תוצאות למשרד הבריאות? ביצענו שם בדיקה אתמול ולא ברור אם כן- צריכים הרי שהבדיקה תיספר לצורך השחרור מבידוד. קיבלנו תשובה שלילית אבל אי אפשר להשיג אותם.

 

הם כותבים שהם באישור משרד הבריאות.
בדר"כ זה מספיק. 

אם יש לך אישור בכתב מהם על תוצאה שלילית אז זה מספיק לך. 
בכלל עם 12,000 מאומתים ביום מעל 200,000 מבודדים , אני לא רואה איך הם מתחילים לחפש מפרי בידוד 

 

 

image.png.d4b90e986b505fd87ad5adbe155f4a74.png

פורסם

השאלה היא מהו אותו "אישור משרד הביאות" - האם הבדיקה מוכרת לצורך הכנסה או שחרור מבידוד, או שזה איזה אישור כללי של המעבדה לפעול כמעבדה רפואית, בלי התיחסות למשמעות המשפטית של אותה בדיקה ספציפית.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
בתאריך 30.12.2021 בשעה 20:46, פריג'י כתב:

רוצים להגביל עם שכל, תגבילו קיום של תקהלויות.

 

רוצים ללכת בלי ולהרגיש עם.

הגבלות עם שכל (כמו הגבלת התקהלויות) = הגבלה על ענפים שונים במשק = פיצוי.

 

בתאריך 3.1.2022 בשעה 10:17, פינדר כתב:

הממשלה התירה את הרסן ומנהלת (או לא מנהלת) מתווה שמוביל להדבקה המונית. נראה כאילו יפעת שאשא ביטון היא רוה"מ בפועל..

מעכשיו זה איש איש לנפשו. אין יותר אחריות חברתית.

 

ממשלת כל ממזר מלך...

כמו שאמרתי עוד לפני ההשבעה שלה, ממשלה שמורכבת מגורמים כל כך שונים וכל אחד מושך לכיוון שלו, לא תתקדם בשום כיוון טוב.

ולא שהקודמת הייתה יותר טובה - מאותה סיבה בדיוק

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)
לפני כשעה, sperial כתב:

יש לי איזה תחושה שהידיעה העיתונאית על פרופ רגב פספסה משהו, כי יש בה איזו סתירה קטנה.

אני לא חושב, אני חושב שהניסוחים שלה די ברורים. אני, לפחות, מבין ממנה שהתועלת מעוד בוסטר לא בהכרח מצדיקה אותו ביחס לכל שאר השיקולים. 

לפני כשעה, sperial כתב:

אבל תמיד צריך לבחון את האלטרנטיבה. ואם ז אומר שיתוק המשק בגלל ריבוי חולים אז אסטרטגיית החיסון החוזר עשויה להיות הבחירה הפחות רעה

הפתרון של חיסונים 4 פעמים בשנה לא ישים. אף אחד גם לא מדבר עליו ברצינות. ויותר מזה, פרופ' רגב מציעה לחכות עם הרביעי בין היתר כי אם יצוץ עוד וריאנט שוב תצטרך לרוץ ולעשות חיסון אד הוקי. והחיסון הופך לפתרון שיכול לצמצם סיכוי להדבקה אם אתה מצליח להתחמק ממנה גם בכמה שבועות שיעברו כל פעם בין זה שצץ גל חדש לזה שיבקשו לעשות עוד חיסון.

 

אם התוצאה של שתי מנות או אפילו אחת היא הגנה מפני מחלה קשה ולא הגנה מהדבקה - זה אומר שלחלוטין אפשר לעצור בשני, ושלמור את כל הבוסטרים ובכלל מנות החיסונים למי שזקוק להם יותר. וזה כמובן מתחבר שוב לניהול שונה של המגפה - לא מרדף אינסופי אחרי כולם עם כל וריאנט חדש ולא ספירת מאומתים. אלא הבנה שזה מה שזה. כל הקונסטרטוקציה סביב על "מה יהיה אם מישהו בכל זאת ידבק ויהיה לו לונג קוביד או יתפוס מיטה?" היא לא שיקול מספיק רציני בדיוק כמו במגוון נושאים אחרים בהם ההחלטה היא ניהול סיכונים. וזה כמובן מתחבר לשינוי בשיח - צריך להפריד בין מי שקיבל שתי מנות לפחות לשאר. זה הכל.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 45 דקות, korola כתב:

 

הם כותבים שהם באישור משרד הבריאות.
בדר"כ זה מספיק. 

אם יש לך אישור בכתב מהם על תוצאה שלילית אז זה מספיק לך. 
בכלל עם 12,000 מאומתים ביום מעל 200,000 מבודדים , אני לא רואה איך הם מתחילים לחפש מפרי בידוד 

 

 

image.png.d4b90e986b505fd87ad5adbe155f4a74.png

כן, את זה ראיתי. אבל האשה רצתה לקבל וודאות.

 

לפני 43 דקות, sperial כתב:

השאלה היא מהו אותו "אישור משרד הביאות" - האם הבדיקה מוכרת לצורך הכנסה או שחרור מבידוד, או שזה איזה אישור כללי של המעבדה לפעול כמעבדה רפואית, בלי התיחסות למשמעות המשפטית של אותה בדיקה ספציפית.

 

 

באותיות הקטנות הם כותבים שהאישור תקף בין הייתר לנסיעות לחו"ל ומסופק באנגלית, וגם תקף בחו"ל.

 

אבל כמו שקורולה כתב, וכמו שאמרתי לאשתי- במצב הנוכחי אף אחד לא יבדוק כלום. כל עוד יש אישור בכיס זה לא יעניין אף אחד, במיוחד לאור הכתוב באתר משרד הבריאות על כך שלא צריך לחכות ל-sms שחרור מהם, אם יש תוצאת בדיקה שלילית. ועוד יותר לאור ההנחיות החדשות שיכנסו ביום שישי ומקילות עוד יותר.

פורסם

כנראה שהרבה מדינות בעולם הרימו ידיים. 

 

סתם, דוגמא: מהו "מגע הדוק" באוסטרליה? שהיה של 4 שעות (?) בסמוך חולה. חוץ מזה, באוסטרליה יש לא פחות מ-27% בדיקות חיוביות, מה שאומר שלמרות הזינוק במספר המאומתים יש נראה הרבה הרבה מאד חולים לא מאובחנים. כך גם בארה"ב (תורים של 6 שעות לבדיקה והמתנה של שבוע לתשובה). עומסים עצומים על בתי חולים בלא מעט מדינות.

 

יש מומחים שטוענים שהאמצעי היחיד שנותר הוא חיסון, כי האופציה השניה - סגר בנוסח סין - לא אפשרי. יש אפילו הצופים שהמדיניות בסין תרוכך אחרי אולימפיאדת החורף המתוכננת לחודש הבא.

 

ודרך אגב - כנראה שגם גרמניה בדרך למתן מנה רביעית של החיסון.

 

@יבגניפ ההערה של פרופ רגב על מדיניות של חיסונים חוזרים היא ניסיון לחזות את העתיד, משהו שאף אחד לא הצליח לעשות עד כה. הציפיות לאחר המנה השלישית היו גדולות, והכל פעל יפה עד שהופיע האומיקרון. בלעדיו כנראה שהמנה הרביעית היתה נדחית בעוד כמה חודשים, ואז ההתנגדות היתה פחותה. אלא שהאומיקרון הופיע בסערה, הוחלט על מדיניות של הכלה (סה"כ סביר, למרות שאפשר ללחוץ עוד קצת בלי יותר מדי נזק. נכון להיום מקדם ההדבקה בישראל גבוה מזה של ארה"ב או בריטניה), ואז לא נותר הרבה מה עשות חוץ מהחיסון הרביעי (ולא לשכוח, ישראל הקדימה את שאר העולם גם במנות הראשונות וגם בשלישית, גם אם סך אחוז האוכלוסיה שחוסן יחסית לא גבוה). בקצב ההדבקה הנוכחי המתנה של עוד 2-3 חודשים לחיסון שמהונדס מחדש עבורו היתה גורמת לרכבת לעבור עוד כמה וכמה תחנות לפני שהמנה הראשונה היתה נכנסת לזרוע של מישהו.

 

מה לגבי מנה חמישית? ימים יגידו. אבל מי שיקבע את זה לא יהיה הנגיף, בני האדם יוכלו רק להגיב.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 28 דקות, יבגניפ כתב:

ולא ספירת מאומתים.

ההנחה, שהתממשה בשלושת הגלים האחרונים, היא שמספר המאומתים מנבא את מספר המאושפזים בעוד שבועיים שלושה.

אז עכשיו רוב האוכלוסיה עם חיסון שלישי והאומיקרון נחשב לפחות מסוכן, אז כנראה היחס מאומתים\מאושפזים יהיה יותר טוב. אבל האם אפשר לזנוח לגמרי את ספירת המאומתים? נראה בסוף הגל הזה.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם (נערך)
לפני שעה, sperial כתב:

דרך אגב, אם אתמול כתבתי שלא היו לי תופעות לואי מהחיסון הרי שכעת התעוררתי משנ"צ חריג (למזלי יום רביעי הוא יום קצר בעבודה), מקווה שזו רק תופעת לואי של החיסון, בדומה למה שהיה לי אחרי המנה השניה.

נראה לי אתה מטריל אותנו, תן לי גם להשניצ כל יום ככה בצהריים

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

איזה קטע, אין סגר , אין מגבלות
אבל כל העסקים במדינה חווים ביטולים והרגשה של כאילו סגר. 

 

העיקר המדינה לא מפצה אף אחד על כולם.  

image.thumb.png.a41a0142d8b3a34090c6aba23c9bf420.png

פורסם
לפני 17 דקות, korola כתב:

העיקר המדינה לא מפצה אף אחד על כולם.  

@m3x7r3m3 גם ריחוק חברתי "טבעי" וגם בלי פיצוי. פיצחו את הנוסחה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

×
×
  • תוכן חדש...