Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוייתן כחול או רכישה של סיטרואן סי4 גרנד פיקאסו 2016.


system_x
שימו לב! השרשור הזה בן 716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא חושב שצריך להתאמץ לייפות את המציאות בכל הקשור לאמינות הצרפתיות. 

אם ניקח לצורך השוואה את האאוטלנדר שמתחרה בסיטרואן  לא קיימים במיצובישי אפילו 10% מרשימת התקלות שצויינו מתחילת השרשור המאפיינות את הc4 פיקאסו.

ואני אומר את זה כאחד שבחודשים האחרונים מתנייד (בעל כורחי) באאוטלנדר מהעבודה ויש אצלנו לא מעט כאלה מכמה רמות גימור, באף אחת לא שמעתי על תלונה של עובד על אמינות הרכב. 

אני בהחלט מסכים שיש לאאוטלנדר נחיתות במגוון תחומים אחרים אבל באמינות אני ממש לא מסכים, הדברים נכונים גם למאזדה 5, טויוטה וורסו וקיה קארנס, בשלושתם גם אין רשימת תקלות כמו בסיטרואן. 

המסקנה ברורה, הצרפתים בהחלט השתפרו בכל הקשור לאמינות הרכבים אך עם כל הכבוד זה עדיין לא ברמה של היפנים/קוריאנים.

  • אהבתי 1

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 264
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 11 שעות, איציק נ. כתב:

יש פה כאלה שהתבלבלו בפורום, לכן על מנת להקל עליהם אני מצרף עבורם את הקישור הנכון:
https://www.suzuki-forums.com/forums/suzuki-ignis-forum.155/

(אזהרה: בקישור הנ"ל קיימת חשיפה אקראית לתקלות חשמל ומכאניקה ברכב יפאני, הישמרו לנפשותיכם :mm_tongue ).

השאלה היתתה מכיוון תאורטי למחזיק הרכב ואלינו בתור ממליצים (בכוונה כתבתי) לאנשים מזדמנים שנכנסים להגדרה של ישראל ישראלי.

החזקי בחיי עשרות מכוניות (אכן כן היו בבעלותי למעלה מ25 מכוניות במשך השנים) ורובם היו ארפיאיות שאכלתי מחלקם מרורים.

 

האוטלנדר (למרות שאני ממש לא אוהב את הרכב ורכבי 7 מקומות שהיו בעלותי הם MPV, לוגאן, ואורלנדו ותקופה מהעבודה גם אוטלנדר) מגלה אמינות מצויינת ואכן ללא תקלות מיוחדות אפשר שלא לאהוב את העובדה אבל הוא מגלה שרידות מעולה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה לדעתי לא הכי נכונה כי הרכב שבבעלותי הינו בן 5 אתה מדבר על רכב חברה חדש כנראה. אאוטלנדר בן 5-6 לא עושה טיימינג? לא עושה טיפול? ב 100 אלף ק''מ אם תרצה גם תחליף לו שמן גיר.

ניתן לעשות מס' השוואות בתחום השאלה למה בוחרים להתייחס.

תקציב מה קונים מול מה ומה העלויות החזקה, פיקאסו 2017 כנראה תהיה מקבילה במחיר לאאוטלנדר 2013 +-

שנתון, להשוות אאוטלנדר 2016 לפיקאסו 2016.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.4.2021 בשעה 07:44, llaavvii כתב:

אני חייב לציין שמקריאת השרשור (ושוב מקווה בשביל system שיהנה מהרכב באמינות מופלגת שנים רבות)

יש מחיר לא קטן לאחזקת סיטרואן כזו ביחס לחלופה היפנית\קוראנית (להלן אוטלנדר\ורסו\ניסן\קארנס)

חלק בלתי נפרד מאחזקת רכב זה השקט הנפשי שלא יהיו הפתעות וכניסות למוסך לא מתוכננות וכאן (כנראה) אין את זה, 

וזה מוביל אותי לתחושה שכאשר ישראל ישראלי מחפש כאן המלצה על רכב 7 מקומות אמין ואחזקה סטנדרטית וכותבים לו כאן שהסיטרואן כבר מזמן לא מה שהיה והם אמינות כנראה זה ממש לא מדוייק,

תקנו אותי אם אני טועה.

 

אתה לא טועה. אני מחזיק פיקאסו זהה לפות"ש (דגם שונה אקסלוסיב שבו יש תקלות ייעודיות נוספות).

 

וגם אצלי יישור קו כבר עומד על 10000 ש"ח לרכב שמור ק"מ נמוך ומטופל בצורה רציפה במוסכי היבואן.

 

נכון התקלות לא היו משביתות אבל חייבות בתיקון. וזה הקטע המרגיז חלקים שברכב יפני את לא מודע לקיומם בכלל כאן מרימים ראש.

 

שיקום בבקשה מי שהלכה לו מצערת או מכסה שסתומים ברכב יפני ב80000 ק"מ! 

 

ועדיין לא עברתי על הצ'קליסט המלא של התקלות ההגיוניות שאמורות לבוא באזור ה100 אק"מ.

 

לא החלפתי ממיר לא החלפתי שסתום טורבו לא החלפתי טיימיניג ולא החלפתי גומיות שסתומים..............

ההסתברות מספרת שכל זה יבוא עד 150 אק"מ בהצלחה לי:)

 

פלפולים על אמינות יחסית הסתברותית ושאר ירקות זה נחמד וכיף לא כשאתה הבעלים של הרכב.

 

למען הסר ספק אני נהנה מאוד מהרכב אבל נזהר מלהמליץ עלין לאנשים נורמלים שאמינות בראש מעייניהם. מה גם שלמצוא מוסכים שמבינים מה הם עושים לא זמין בכל מקום.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, yd b-4 כתב:

 

אתה לא טועה. אני מחזיק פיקאסו זהה לפות"ש (דגם שונה אקסלוסיב שבו יש תקלות ייעודיות נוספות).

 

וגם אצלי יישור קו כבר עומד על 10000 ש"ח לרכב שמור ק"מ נמוך ומטופל בצורה רציפה במוסכי היבואן.

 

נכון התקלות לא היו משביתות אבל חייבות בתיקון. וזה הקטע המרגיז חלקים שברכב יפני את לא מודע לקיומם בכלל כאן מרימים ראש.

 

שיקום בבקשה מי שהלכה לו מצערת או מכסה שסתומים ברכב יפני ב80000 ק"מ! 

 

ועדיין לא עברתי על הצ'קליסט המלא של התקלות ההגיוניות שאמורות לבוא באזור ה100 אק"מ.

 

לא החלפתי ממיר לא החלפתי שסתום טורבו לא החלפתי טיימיניג ולא החלפתי גומיות שסתומים..............

ההסתברות מספרת שכל זה יבוא עד 150 אק"מ בהצלחה לי:)

 

פלפולים על אמינות יחסית הסתברותית ושאר ירקות זה נחמד וכיף לא כשאתה הבעלים של הרכב.

 

למען הסר ספק אני נהנה מאוד מהרכב אבל נזהר מלהמליץ עלין לאנשים נורמלים שאמינות בראש מעייניהם. מה גם שלמצוא מוסכים שמבינים מה הם עושים לא זמין בכל מקום.

אני לא מביא דוגמאות, ויש ולא מעט ולשני הכיוונים, והסיבה פשוטה מכונית אחת שמחזיקה לנצח לא אומרת כלום, בדיוק כמו אחת שמתמוטטת שבועיים אחרי שיצאה מהחנות, בלי קשר למוצאן. זכותך להמליץ זכותך גם לא, אבל לגזור מהאוטו שלך משהו לגבי כל המכוניות מאותו דגם זה פשוט לא נכון. לענין מוסכים, שומע פה תשבחות על גבע, לא מכיר אותו, אבל זוכר עד היום את ניצן משאפט שטיפל לי לפני שנים בקסארה (  השלבים בתריסי הפלסטיק בפתחי האיוורור לא הפסיקו לברוח מהמקום, חוץ מזה כלום ושום כלום וגם לא אומר כלום  ), גם איש מקצוע מעולה גם בן אדם עדין ומקסים. נדמה לי שהוא עדיין מחזיק במוסך יחד עם שותפו ששמו נמלט לי, אז אם אתה מחפש, ממליץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מגבע.

 

אם אני מהדרום ופות"ש מאיראל מטפלים בגבע= ת"א. כנראה שהזמינות של מוסכים טובים לא משהו.

 

ברור שמרכב אחד אי אפשר לקבל אינדיקציה. בקבוצת הוטצאפ שלנו חברים 160 בעלי רכבים בערך אפשר לראות דפוס ברור וחוזר על עצמו של תקלות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנה כבר היום שסתום טורבו

גבע אומרים שאצל כולם זה הולך בסוף

הפער עומד בין מקורי לחילופי כ1000%

לדעתי גם מקורי מחול ניתן להשיג בזול

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, system_x כתב:

ההשוואה לדעתי לא הכי נכונה כי הרכב שבבעלותי הינו בן 5 אתה מדבר על רכב חברה חדש כנראה. אאוטלנדר בן 5-6 לא עושה טיימינג? לא עושה טיפול? ב 100 אלף ק''מ אם תרצה גם תחליף לו שמן גיר.
 

גם אם לצורך העניין נשווה לאאוטלנדר 2013, באאוטלנדר יש שרשרת טיימינג ולא רצועה, החלפת שמן גיר עושים כמה שידוע לי אחת ל4 שנים או 80,000 קמ, העלות סביב ה-600-700 שח. 

מעבר לזה שמן מנוע, פילטרים, פלאגים וכו'. 

אני לא בא לומר שאאוטלנדר הוא איזה רכב מוצלח, ממש לא. אני מניח שהסיטרואן עדיפה בכל הקשור לנוחות, מרווח, אבזור ועוד. 

אבל לקרוא לפיקאסו אמין כמו שאיציק כתב זה קשה לי להסכים, יש לסיטרואן יתרונות רבים אבל אמינות ועלויות אחזקה עדיין נכנסות לרשימת החסרונות שלה.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בשום מקרה לא אמרתי שהדגם הזה אמין...
אני אמרתי שהרכב שלי אמין (טפו חמסה שום בצל). הוא מהבציר הנכון, 2017. כל אלו מתחת למודל הזה - זה זבל לא אמין.
:-P 

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל הסקרנות ערכתי חיפוש של המילה ''אאוטלנדר'' בפורום הטכני, איך לומר? יש שם הפתעות, שמן גיר שההחלפה שלו עולה מעל 1000 ש''ח, רכב דיזל עם בעיית אינג'קטורים, רכב שנכבה בנסיעה וזאת רק טעמה של חיפוש.

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם אם מבינים שכל שנה עולים כמה אלפי אאוטלנדרים על הכביש מאוד הגיוני שבאחוז מסויים שלא טופל כראוי או סתם רכב לימון יהיו תקלות.

לא יודע בדיוק כמה עולה החלפת שמן במוסכים מורשי יבואן אבל בדיוק חבר סיפר לי שעשה טיפול גדול באאוטלנדר עם החלפת שמן גיר יצא לו 1800 שח, פעם ב4 שנים בעיניי זה ממש לא נורא.

לא מכיר את האמינות של דגם הדיזל. 

אני לא בא להגן במיוחד על הרכב כי בכספי כנראה שלא הייתי קונה אותו אבל באמינות יוכיחו עשרות אלפי אאוטלנדרים שנוסעים מ2013 על הכביש, אני מניח שאם היה אחרת היינו שומעים על תקלות כמו בפוקוס, סוזוקי קרוסאובר עד 2016 ועוד.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, system_x כתב:

בשביל הסקרנות ערכתי חיפוש של המילה ''אאוטלנדר'' בפורום הטכני, איך לומר? יש שם הפתעות, שמן גיר שההחלפה שלו עולה מעל 1000 ש''ח, רכב דיזל עם בעיית אינג'קטורים, רכב שנכבה בנסיעה וזאת רק טעמה של חיפוש.
 


אתה באמת נשאב לשטות הזאת בפעם ה 1000 ?

מכונית כבר מזמן הפכה להיות מכשיר טכנולוגי, בערך כמו טלויזיה. אתה רוצה טלויזיה אמינה ?  תקנה CRT (אם תמצא) והיא תחזיק לך 50 שנה. תקנה LED או משהו סופר מודרני והיא תחזיק במקרה הטוב 10-15 שנה עם רוח גבית. במכוניות הסיפור לא רחוק. כל דגמי הטורבו בנזין ו/או כאלה עם תיבות אוטומטית מתקדמות סובלים מבעיות כאלה ואחרות באיזשהו שלב בחיים שנחשב ליחסית מוקדם, לרוב זה רחוק שנות אור ממכונית אטמוספרית מקבילה. גבע, רון, אורן... אף אחד לא יושב בידיים שלובות ומגרש זבובים. לכווולם יש עבודה כי זה בסופו של דבר מצריך תיקון.

בשורה התחתונה, ביחס לערימות הטכנולוגיה של מכונית מודרנית (יורו 6 ומעלה), באופן יחסי כמות התקלות נחשבת בעולם הרכב לדיי נמוכה.
כמו כן - לא פחות חשוב - זה תלוי את מי שואלים,  מתי שואלים ואיך טופל הרכב (שגרת טיפולים סטנדרטית או מחמירה). בדגמי טורבו כל נושא שגרת הטיפולים הוא קריטי עבור לא מעט רכיבים הקשורים במנוע.
פלוני אלמוני קנה אאוטלנדר 2017 ונסע איתו 4 שנים 50K ק"מ והכל פיקס.
פלוני אלמוני אחר קנה פיקאסו 2017 ונסע איתו 4 שנים 50K ק"מ והכל פיקס.
האם ניתן להסיק שלשתי המכוניות אותה רמת אמינות ?
אז עד לטווח הזה - התשובה היא כן.
לטווחים אחרים צריך לבדוק רק לאחר שהזמן כבר עבר ויש נתונים מדוייקים - ושם בדיוק יכולים להיפתח הפערים.
שנת הייצור היא פקטור שלעיתים משנה לחלוטין את התמונה, וכבר ציינתי בעבר שספציפית לדגמי  14-16 בפיקאסו ישנם חלקים שבמודל 17 כבר הגיעו מהיצרן עם המק"ט המחליף, אז דין 2014 לא יהיה באופן וודאי ומוחלט כדין 2017 לצורך דוגמא.

להמשיך ללעוס את הנושא הזה כל יום זה מיותר, שכל אחד יעשה מה שטוב לו.

איציק

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, איציק נ. כתב:


אתה באמת נשאב לשטות הזאת בפעם ה 1000 ?

מכונית כבר מזמן הפכה להיות מכשיר טכנולוגי, בערך כמו טלויזיה. אתה רוצה טלויזיה אמינה ?  תקנה CRT (אם תמצא) והיא תחזיק לך 50 שנה. תקנה LED או משהו סופר מודרני והיא תחזיק במקרה הטוב 10-15 שנה עם רוח גבית. במכוניות הסיפור לא רחוק. כל דגמי הטורבו בנזין ו/או כאלה עם תיבות אוטומטית מתקדמות סובלים מבעיות כאלה ואחרות באיזשהו שלב בחיים שנחשב ליחסית מוקדם, לרוב זה רחוק שנות אור ממכונית אטמוספרית מקבילה. גבע, רון, אורן... אף אחד לא יושב בידיים שלובות ומגרש זבובים. לכווולם יש עבודה כי זה בסופו של דבר מצריך תיקון.

בשורה התחתונה, ביחס לערימות הטכנולוגיה של מכונית מודרנית (יורו 6 ומעלה), באופן יחסי כמות התקלות נחשבת בעולם הרכב לדיי נמוכה.
כמו כן - לא פחות חשוב - זה תלוי את מי שואלים,  מתי שואלים ואיך טופל הרכב (שגרת טיפולים סטנדרטית או מחמירה). בדגמי טורבו כל נושא שגרת הטיפולים הוא קריטי עבור לא מעט רכיבים הקשורים במנוע.
פלוני אלמוני קנה אאוטלנדר 2017 ונסע איתו 4 שנים 50K ק"מ והכל פיקס.
פלוני אלמוני אחר קנה פיקאסו 2017 ונסע איתו 4 שנים 50K ק"מ והכל פיקס.
האם ניתן להסיק שלשתי המכוניות אותה רמת אמינות ?
אז עד לטווח הזה - התשובה היא כן.
לטווחים אחרים צריך לבדוק רק לאחר שהזמן כבר עבר ויש נתונים מדוייקים - ושם בדיוק יכולים להיפתח הפערים.
שנת הייצור היא פקטור שלעיתים משנה לחלוטין את התמונה, וכבר ציינתי בעבר שספציפית לדגמי  14-16 בפיקאסו ישנם חלקים שבמודל 17 כבר הגיעו מהיצרן עם המק"ט המחליף, אז דין 2014 לא יהיה באופן וודאי ומוחלט כדין 2017 לצורך דוגמא.

להמשיך ללעוס את הנושא הזה כל יום זה מיותר, שכל אחד יעשה מה שטוב לו.

איציק

מחזק את כבודו ואת דעתו. אני מכל מקום מושך את ידי מהדיון האלמותי כמעט הזה, לא את דעתי, ניסיוני וידיעתי. יעשה כל אחד את הבחירה שלו וצדיק באמונתו יחיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 716 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...