Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2130 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, הרכב הוא טויוטה אוונסיס. 

 

היום, כשהנעתי את הרכב לאחר יממה או יותר שלא נסעתי בו, כששילבתי לD היה מעין רעש והרגשה מחוספסת מהתיבה (רעש מתמשך, כל עוד התיבה הייתה משולבת, מעין grunt כזה), כששילבתי בחזרה לN נעלם לגמרי, שילבתי שוב לD, חזר, וכשהתחלתי נסיעה, ממש מהשנייה הראשונה, נעלם לגמרי ולא חזר.

 

לא מרגיש משהו אחר שאינו טבעי בתיבה, הכל עובד יופי. 

 

האם זו התנהגות נורמלית של תיבה רציפה? 

 

תודה. 

פורסם

אהלן.

האם הרעש קיים בנסיעה?
בחלק מתיבות רציפות של טויוטה קיים הילוך פיזי (גלגלי שיניים) לתחילת נסיעה.

במידה והרעש קיים בנסיעה לך ישר למכון מורשה שמתמחה בתיבות מהסוג הזה.

תיבות מהסוג הזה מורכבות (פייר פחות בקיע בהן).

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם (נערך)

תודה,

 

לא, מהרגע שהתחלתי באמת לזוז הרעש הפסיק, ומאז גם לא חזר (גם בהתנעות אחרות), נטו המקרה הזה, גם לא קרה בעבר.

 

תוך כדי נסיעה תקין לחלוטין.

עריכה אחרונה על ידי imprezadude
פורסם

כמו שציינתי בחלק מהתיבות הרציפות של טויוטה מותקן גיר פיזי לתחילת נסיעה (להורדת העומס מן התיבה).

איני יודעי בוודאות להגיד לך האם זהו הרעש המדובר או האם התיבה שלך בוודאות כזו, כך זה משתמע.

בכמ אם השקט הנפשי שלך מאד חשוב לך, תרים צלצול למכון גירים שמתמחה בטויוטה או למוסך המרכזי שלהם ותשאל גם אותם.

  • רעיון טוב! 1

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

ארחיב, הרעש הוא רעש גרגור מתכתי ומתמשך, כל עוד היה משולב ל-D, שנעלם ברגע שהתחלתי לנסוע ולא חזר מאז בשום צורה (כאמור, נעלם גם כששילבתי לN, וחזר ששילבתי שוב לD, עד שהתחלתי לנסוע).

 

למען האמת, זהו הרכב הראשון שלי עם תיבה רציפה, ואני לא מכיר את האופי שלהן והרעשים הנלווים שיכולים להופיע.

פורסם
לפני 11 דקות, danniel כתב:

מה זה גיר פיזי לתחילת נסיעה?

ובהמשך נסיעה יש גיר וירטואלי? 

 

 

אמנם אני חדש בפורום, אך אין צורך להביע זלזול בדברי.

 

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

כבר נתקלתי במכוניות שונות עם גירים אוטומטיים שונים,

שבשילוב ההילוכים ל D בעמידה, ירדו מעט סבובי המנוע ואז 

נשמעו רעשים ו/או רעידות שנבעו מממיר קטליטי, מרעידות צנור פליטה

בגלל תושבות שלו חסרות או קרועות וכו'.

לכן צריך קודם לאתר במדויק מה מקור הרעש וברור שזה קשה לאיתור,

כי זה לא קבוע.

בברכה  -  רפי לין

פורסם

תודה רפי, האמת היא שהאוטו באחריות לעוד למעלה משנה, אז יש שקט נפשי בגזרה הזו, אבל זה באמת היה רעש שאני לא רגיל אליו, שאני מאמין וכמעט בטוח ששייך לתיבה.

 

אני מנסה לפני שאני ניגש לסוכנות, אם בכלל, להבין אם זה רעש נורמלי שקורה לפעמים וזה האופי של התיבה, Brain Fart שקורה לפעמים ולא חוזר, או שמא משהו שבאמת עליי לגשת למוסך בעקבותיו.

 

ברור לי שקשה נורא מהתיאור שלי ודרך המחשב להבין במאה אחוז..

 

שאלה נוספת, אני מנסה לקבל מידע מאלו שיש להם רכבים בעלי תיבות רציפות, האם גם לכם, בהתנעה קרה (כלומר אחרי לילה או כמה שעות טובות) התיבה מרעישה כשנכנסים ל-D והרעש נעלם אחרי שנייה או שתיים לאחר תחילת תנועה?

 

כשזה קורה ניתן לשמוע רעש מעין טרקטורי לא נעים (רעש לא חזק ולא חלש, אבל נוכח) וכן מרגישים יותר ויברציות דרך הדוושות. תוך כדי נסיעה עצמה, ומיד לאחר שיוצאים מהחנייה זה מפסיק, האם קורה גם לכם?

 

אני תוהה האם מדובר פשוט בהתנהגות של התיבה בהתנעות קרות, כי מיד לאחר שיוצאים זה מפסיק לגמרי והכל חלק ושקט, כמו שבפלנטריות למשל כשהשמן קר אז התיבה מעבירה הילוכים בצורה מעט פחות נעימה.

פורסם
בתאריך 18.8.2020 בשעה 15:06, Kooper כתב:

 

אמנם אני חדש בפורום, אך אין צורך להביע זלזול בדברי.

 

 

אין לי מושג מה הקשר של הקשקשן הזה מהיוטיוב ולנושא. 

 

לא מזלזל, חלילה, רק רוצה לדרבן אותך להרחיב קצת יותר עבור ההדיוטות, מה זה אומר הילוך פיזי? 

העברת תנועה דרך רצועת ה CVT זה לא הילוך פיזי? 

פורסם

 

בתאריך 21.8.2020 בשעה 13:52, danniel כתב:

אין לי מושג מה הקשר של הקשקשן הזה מהיוטיוב ולנושא. 

 

לא מזלזל, חלילה, רק רוצה לדרבן אותך להרחיב קצת יותר עבור ההדיוטות, מה זה אומר הילוך פיזי? 

העברת תנועה דרך רצועת ה CVT זה לא הילוך פיזי? 

כפי שניתן להבין בסרטון וכפי שפות"ש אמר,

בחלק מהתיבות הרציפות החדשות של טויוטה קיים "הילוך ראשון" (כמו בתיבה ידנית).

מטרתו היא להקל על התיבה בתחילת נסיעה.

 

וה"קשקשן" הזה שמו סקוטי קילמר,

והוא במקרה טיובר שהוא גם 53 שנה מכונאי וכמעט 10 שנים (אם אני לא טועה) בתחום של ההסברה והלימוד של הנושא.

כמובן שאף אחד לא מושלם וחלקנו הדיוטים (לא מושכלים חסרי ידע בנושא מסוים) אך אל נא התבלבל וחשוב שאנו אידיוטים.

 

 

ולשאלתך האחרונה, לתיבת CVT "פרופר" אין הילוכים אמתיים, היא כולה "הילוך אחד אינסופי" ומהתערבות של מחשב וטכנולוגיה מורכבת כדוגמאת תופים וכו' נוצרת האשליה והחלוקה של "גירים".

 

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

 

 

אתה עדיין לא מסביר כמו שצריך.

לפחות נפתרת מהשימוש במושג "הילוך פיזי".

 

בתיבה רציפה יש תמסורת כמו לכל תיבת הילוכים. פשוט העברת התנועה מתבצעת על ידי גלילים  ורצועה ויחס העברה משתנה ואין הילוך אחד אין סופי, אלא אין סוף יחסי העברה בתחום יחסי העברה מוגדר וקבוע.

פורסם

Kooper מדבר על תיבה של טויוטה שנקראית Direct shift CVT.

בתיבה זו יש "הילוך ראשון" מכאני על יד גלגלי שיניים בו הרכב מתחיל את התנועה ולאחר צבירת מהירות מסויימת גלגל השיניים מתנתק והתמסורת הרצפה תופסת את הפיקוד.

 

יש את זה ב RAV4 החדש.

 

 

 

 

 

פורסם

אכן, הוא התכוון לתיבת הילוכים DCVT, לא בטוח שהיה קיימת באוונסיס. 

לגבי הרעש, הרעש הוא רק ב D ללא תנועה אז לא מתקבל שרעש קשור להילוך הישיר. 

×
×
  • תוכן חדש...