Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נשארו עוד נהגים שחונים בלי חיישני נסיעה לאחור?


ביגי
 שיתוף
עוקבים 32

Recommended Posts

פעם היו להן גם מוטות סימון בקצה הטמבון.

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

זה די פשוט, נוסעים אחורה בעדינות עד שמרגישים באמפ קטן מאחורה, ואז קדימה עד שמרגישים באמפ קטן מקדימה.

זה כלי עזר חביב, במיוחד בעידן הנוכחי בו רכבים רבים מצוידים בחלון אחורי צר עם שדה ראייה שלא קיים ואז אפשר להסתמך רק על מראות הצד. מה שכן, ברכב הנוכחי שלי החיישנים התנהגו שונה מהרגיל, ברגיל כאשר הצפצוף

כן, אוקטביה ליסינג למשל, רכב של האלפיון העליון.

"האם נשארו עוד נהגים שחונים בלי חיישני נסיעה לאחור?"

 

ברשותי כיום  3 רכבים, בשום רכב לא מותקנים חיישנים או מצלמה כעזר לנסיעה לאחור.

אני נוהג כבר 48 שנים ולא הרגשתי צורך בחיישנים/מצלמה.
גם זוגתי מסתדרת היטב 39 שנים ללא שימוש בחיישנים/מצלמה.
כך גם 2 ילדיי שלמדו נהיגה בגיל 17 וגילם חצה כבר את גיל 35, 
נהגו או נוהגים בכל הרכבים שהיו ברשותי לאורך השנים ללא שימוש בחיישנים/מצלמה.

מאחר והרכבים שברשותי אינם רכבים חדישים ואיני נוהג לבצע התקנות מקומיות
עד להחלפת אחד מהרכבים ברכב חדיש שבו מותקנים אמצעי עזר לנסיעה לאחור מקוריים מהיצרן
אני ובני משפחתי המשתמשים ברכבים שלי ימשיכו לנסוע ללא חיישנים או מצלמה כעזר לנסיעה לאחור.
    

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, sperial כתב:

פעם היו להן גם מוטות סימון בקצה הטמבון.

 

מוטות רוחב הם אביזר חובה ברכבים(אוטובוס, משא) אשר החלק הקדמי שלהם צר יותר מחלקו מאחורי(תקנה 363).

המוטות מיועדים לנסיעה קדימה, כדי שהנהג ידע שחלקו האחורי יעבור במעבר צר בו המוטות עברו חלק.

 

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאתה לא רואה את הסוף של הרכב מקדימה הרבה פעמים.

תסובב את הראש ותעמוד את המרחק, בפעמים הראשונות אפילו תצא מהאוטו כמה ותסתכל כמה עוד נשאר לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה כלי עזר חביב, במיוחד בעידן הנוכחי בו רכבים רבים מצוידים בחלון אחורי צר עם שדה ראייה שלא קיים ואז אפשר להסתמך רק על מראות הצד. מה שכן, ברכב הנוכחי שלי החיישנים התנהגו שונה מהרגיל, ברגיל כאשר הצפצוף קבוע זה אומר שיש בערך 20 עד 30 ס"מ, בחדש זה אומר שנכנסת ברכב שמאחור. מזל שזה היה לאט ומול ביואיק ללא שימוש שהבעלים שלה צחק עלי ואמר "אתה יודע שאין לך סיכוי מול הפגוש שלי" - צדק. 

  • מצחיק 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי חיישנים ברכב (יאריס TS 2003) וגם לא מצלמה, כדי להחנות ממש מדויק אני פשוט מוציא את הראש מהחלון.

אגב, אני למדתי נהיגה עם קורולה דיזל ידנית 2002.. 

לדעתי אתה פשוט צריך להתרגל לרכב שלך לאחר שנהגת רק על הרכב של המורה.

TOYOTA auris 1.8L 136HP hybrid 2015  🎌

TOYOTA yaris T-sport 1.5L manual 2003 🎌

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 דקות, ch2856 כתב:

זה כלי עזר חביב, במיוחד בעידן הנוכחי בו רכבים רבים מצוידים בחלון אחורי צר עם שדה ראייה שלא קיים ואז אפשר להסתמך רק על מראות הצד. מה שכן, ברכב הנוכחי שלי החיישנים התנהגו שונה מהרגיל, ברגיל כאשר הצפצוף קבוע זה אומר שיש בערך 20 עד 30 ס"מ, בחדש זה אומר שנכנסת ברכב שמאחור. מזל שזה היה לאט ומול ביואיק ללא שימוש שהבעלים שלה צחק עלי ואמר "אתה יודע שאין לך סיכוי מול הפגוש שלי" - צדק. 

אם הרגיל מצפצף כשיש עוד 20-30 ס"מ זה מסביר בדיוק למה החיישן הזה מפריע במקום לעזור.

הרי משתמשים ב20 ס"מ האלה כדי לתמרן את הרכב לתוך החניה!

בשביל לדעת שיש עוד 20-30 ס"מ לא צריך חיישן ואפילו לא להסתכל, אם אתה מכיר את הרכב שאתה מחנה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מסתדר שנים ללא חיישני רוורס, גם כיום שיש לי, עדיין מביט גם במראות ובצדדים.

עניין של הרגל וניסיון. דווקא הפניית הראש לאחור נותנת לי נקודת מבט טובה ובטוחה יותר. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתקופה שלמדתי נהיגה - את הסוף של החלק האחורי של רוב הרכבים עוד היה ניתן לראות בקלות מתוך הרכב וגם את קצה מכסה המנוע. 

 

עם השנים מהר מאוד העיצוב של רוב רכבי הסדאן היה כזה שלא ממש רואים את קצה תא המטען וגם לא את קצה תא המנוע - ואז התחילו להופיע כל העזרים האלו היו ואנשים התחילו להתקשות בהחניית הרכב. 

 

אני זוכר שדור ראשון של מאזדה 3 הופיע ומהר מאוד התחלתי לשים לב שרובן עם טמבון דפוק בצדדים - שאלתי בזמנו כמה נהגים שראיתי אצלם את התופעה ואחד מהם פשוט אמר - לא רואים איפה המכסה מנוע נגמר. 

 

לי יש כרגע רכב אחד סדאן שבלי חיישני רוורס זה ממש לא כיף להחנות אותה - ממש לא. 

 

ורכב אחד שהוא חמש דלתות האצ'-בק - שזה עדיין מאוד עוזר אבל יותר NICE TO HAVE 

 

עריכה - אפרופו - אחד המתקינים שהתקינו לי חיישני רוורס - התקין לי את הצג מאחורה באמצע השמשה האחורית - שאלתי אותו למה? הרי כולם מתקינים מקדימה - התשובה שלו היתה שזה בכדי להכריח אותי להביט לאחור - המתקין הזה מוכר בשם יוסי אלפיין. 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, ביגי כתב:

(המורה נהיגה שלי לא לימד אותי איך חונים בלי חיישנים...)

 

אם לומר את האמת, זה אפילו די עצוב. גם בטסט היום אפשר פשוט להסתמך על מצלמה/חיישנים?

אני מודה שכיום ברכב יש לי חיישנים מקדימה ומאחורה (מהיצרן) ונהייתי מפונק, אבל 5 שנים ראשונות עם רישיון + שיעורי נהיגה היו כולם בלי חיישנים.

יסלח לי מי שצריך על מה שאני הולך להגיד אבל לדעתי נהג שלא התנסה ולא יודע לנסוע רוורס/לחנות ללא חיישנים ולא מבין את גבולות הרכב הוא פשוט לא נהג טוב, וגרוע מכך, הוא נהג מסוכן.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תרגול שאני ממליץ עליו לנהגים חדשים וגם וותיקים שנכנסים לרכב חדש או גדול - שני בקבוקי אייס T או תפוזינה ריקים (אלו עם הפייה הרחבה) מלאים 2/3 חול ובתוכם מקל מטאטא. 

עכשיו מציבים את הבקבוקים האלו מאחורי המכונית ומתחילים לנסוע רוורס באיטיות. עם הזמן לומדים להעריך את המרחק בין מה שרואים במראת הצד לבין מה שקורה מאחורי המכונית. 

אחר כך אפשר לוותר על הבקבוקים ולנהוג לאחור לעבר קו עצירה או גבול חנייה ולראות שבאמת מצליחים לרכוש "תמונת כוונות" דרך המראות. 

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, sperial כתב:

דרך אגב, מזה מספר חודשים מצלמת רוורס היא פריט חובה ברכבים חדשים הנמכרים בארה"ב.

 

זה כבר יותר משנתיים.

 

https://www.cnbc.com/2018/05/02/backup-cameras-now-required-in-new-cars-in-the-us.html

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 26 דקות, Adani כתב:

 

אם לומר את האמת, זה אפילו די עצוב. גם בטסט היום אפשר פשוט להסתמך על מצלמה/חיישנים?

אני מודה שכיום ברכב יש לי חיישנים מקדימה ומאחורה (מהיצרן) ונהייתי מפונק, אבל 5 שנים ראשונות עם רישיון + שיעורי נהיגה היו כולם בלי חיישנים.

יסלח לי מי שצריך על מה שאני הולך להגיד אבל לדעתי נהג שלא התנסה ולא יודע לנסוע רוורס/לחנות ללא חיישנים ולא מבין את גבולות הרכב הוא פשוט לא נהג טוב, וגרוע מכך, הוא נהג מסוכן.

אתה לדעתי קצת מגזים אפשר לצאת מהרכב ולבדוק מה המצב אבל זה קצת מעיק

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי דווקא המצב הפוך. לא מצליח להתרגל לבהות במסך בגולף, או לסמוך על הצפצופים בוולוו.

 

כשהחנייה צפופה יוצא מהאוטו פעם-פעמיים...

 

זה כנראה עניין של תרגול, ולכל שינוי יש להתרגל 😊

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...