Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם נשארו עוד נהגים שחונים בלי חיישני נסיעה לאחור?


ביגי
שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אקדים שאני יודע איך לחנות גם בלי חיישנים (לא אלוף העולם סטנדרטי לגמרי)

 

אבל לטעמי היה צריך כבר מזמן לחייב בחוק מצלמה במינימום, ותוספת חיישנים זה מבורך. יש דברים שעם כל הרצון הטוב, ועיני נץ של טייס קרב אי אפשר לראות מאחור. למשל סלע חביב וצר שהולך לקרוע את הטמבון, או ילדון שבדיוק מחפש את הסוכריה שלו. מצלמה פותרת את הבעיות האלה בקלות ובזול. וגם אבי שמילדות נהג עם עגלות וטרקטורים הודה לבסוף שהמצלמה חשובה.

 

לגבי חיישנים עד היום לא ממש מצאתי טעם בקדמיים. אבל עכשיו שיש לי ברכב אני מגלה שזה שימושי.

 

עזבו אתכם חיישנים מערכת לסיוע בחניה זה אחלה לגמרי במיוחד אחרי נסיעה מתישה.... גיליתי שזה ממש "הלחצן-לעצלן" הקלאסי. (רק חבל שזה לא בולם לבד -מסוכן למי שלא טורח לקרוא את ההוראות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלא אנשים פה כותבים שהחיישן מצפצף כשיש עוד הרבה מקום.

אתם מודעים לזה שזה משהו שניתן לכייל כן?!
היצרנים של החיישנים ממליצים על צפצוף מלא ב30 ס"מ.
כשהתקנתי בעצמי חיישנים כיילתי ל10 ס"מ וזה עבד מצויין, את הצופר זרקתי מאחורי דיפונים וככה הוא לא חפר לי.

  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאלו שגם אפשר לכוון את עצמת הזמזם. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהוצאתי רשיון נהיגה עוד לא המציאו את חיישני הרוורס (או לפחות לא שמעתי על דבר כזה ולא ראיתי באף מכונית). כמובן שבמשך שנים חניתי ברוורס בלי חיישנים.  לפני כשמונה שנים קיבלתי מכונית ליסינג עם חיישנים. המשכתי לחנות אותו דבר בערך, למרות שכשהחיישנים מצפצפים מאוד חזק אני נוטה לעצור ולבדוק כמה מרחק נשאר לי.

לפני כחמש שנים ירשנו יאריס 2013 עם מצלמת רוורס אך ללא חיישנים. גיליתי שמצלמת הרוורס היא כלי הרבה יותר נוח מחיישנים. בעזרתה אני יכול לראות בדיוק כמה מרחק נשאר לי וגם יכול לראות עצמים שמוסתרים ממני כשאני מסתכל במראות או דרך החלון (לדוגמא אבני שפה גבוהות ובולטות).  כמובן שגם החיישנים מתריעים על עצמים כאלה.

לפני שנתיים קניתי אוריס שיש בה גם מצלמה וגם חיישנים. אני מסתמך יותר על המצלמה מאשר על החיישנים אבל גם מסתכל לאחור ולא מסתמך רק על המצלמה והחיישנים.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כבר לא רק ב״רכבים יקרים״, גם רכבים יחסית פשוטים זוכים היום לפונקציה הזו.

לצורך העניין יש את זה בשברולט קרוז משנת 2017, וראיתי את זה בעוד רכב יותר זול אבל אני לא זוכר.

אישית מעולם לא סמכתי על זה, תמיד הסתכלתי במצלמה במקום מראה אחורית והשתמשתי גם במראות צד, כמו כל מצלמת רוורס.

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, ליעד נ. כתב:

ברכבים יקרים יש במסך המצלמה קווי מתאר שמתעקמים במהלך סיבוב גלגל ההגה

 

כן, אוקטביה ליסינג למשל, רכב של האלפיון העליון.

  • מצחיק 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שיש לו ניסיון בחנייה ברוורס לא צריך את הצעצועים האלה. מנסיוני אני חונה הרבה יותר מהר וגם מדוייק להפליא בלי עזרים נוספים.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני חונה ללא בעיה ללא חיישני רוורס, זה עניין של שנות ניסיון.

 

אך יש להם גם מעלות/יתרונות שלא ניתן לבטל. לפני כמה ימים לקחתי רוורס ברכב שני שאין לו חיישן רוורס

אם אני לא נהג זהיר במיוחד ברוורס, הייתי נותן מכה קטנה (חלילה) לילד שלא ראיתי מאחור. 

 

אני דווקא לא מצליח להבין רכבים/נהגים שנכנסים לחנייה עם הפנים של הרכב. פעם עוד הייתי מעיר בעדינות

שזה לא נכון, ויכול לגרד רכב סמוך, שלא נזכיר את היציאה שהיא לא נוחה, מסוכנת, ולא בטיחותית. 

לפעמים אפילו לא מתאפשרת עם עומד רכב בצורה לא ישרה מקדימה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל כמה זמן מוצגת טכנולוגיה חדשה ברכבים, שמשך השנים זולגת מהיקרים לעממיים, ולפעמים בפורום ניטש וויכוח בין המצדדים בה לבין אלו שטוענים שמדובר רק ברוח וצלצולים. אני שייך לאלו שלכל דבר צריך לתת את המשקל הראוי, בלי קשר לקדמה הטכנולוגית שלו. בדיונים קודמים, טענתי (ואני עדיין טוען) שמזגן המופעל ע"י מסך-מגע הוא לא קידמה ולא נעליים- סתם דרך של היצרן לחסוך כסף על עוד כמה מתגים, תוך איצטלה של "מתקדם".

 

חיישני רוורס (וההמשך שלהם, מצלמת רוורס), זה בדיוק ההפך; כן, אני יודע לחנות בלעדיהם, כן אני משתמש במראות ואני יודע את מידות הרכב מספיק בשביל לא להתנגש בעצמים\ רכבים אחרים (ויוצא החוצה לבדוק את עצמי לפעמים, גם אחרי שלושים שנות נהיגה וחנייה- מה הבושה?). אבל יש כאן משהו שעוזר, לפעמים אפילו מאד, אז למה לא להיעזר בהם? כל מה שצריך (כפי ששלייקס כתב למעלה), זה לדעת כיצד הוא מכוייל, ולהפעיל את הראש כשצריך. אם, למשל, אתם יודעים שכשהצפצוף נהיה בלתי-מקוטע, החיישן מכוייל על עוד 20 ס"מ של מקום בינכם לבין העצם שמאחוריכם, נהגו בהתאם ותחליטו אם ממשיכים בתמרון או לא.

 

ודווקא אני לא רואה את הבעייה בנהגים\ נהגות שמרגישים שתלויים בחישני רוורס- אלו דווקא ינטו לעצור כשהחיישן יצפצף בהסטריה ולא ימשיכו לבדוק אם הוא צודק, מה שימנע עוד כמה מכות לפגושים (שלי ושלהם).

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.8.2020 בשעה 15:06, amosbmw כתב:

הבן הבכור שלי צריך להתחיל ללמוד נהיגה. האם ברכבי לימוד נהיגה היום מותקנים חיישני חניה? האם מלמדים עדיין לחנות בלעדיהם?

עזוב חניות. מה עושים עם אלה שלומדים על רכבים עם תיקון סטיה מנתיב ובלימה אוטונומית?

 

חיישני רוורס זה פיצ' נחנד ונוח אבל לא קריטי. מה שכן, לא מתליח להתרגל להסתכל במצלמה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

My 2 cents:

1. כל אביזר עזר הוא מבורך, כל עוד זוכרים שהוא עזר ולא מסתמכים עליו בבלעדיות. 

 

2. לכל מי שמסובב את הראש לאחור, מומלץ להפסיק עם המנהג המיותר הזה, ולהשתמש במראות (זה הייעוד שלהן). 

סיבוב הראש לאחור מקשה על התמרון בהגה, עלול לגרום לבילבול בין יד ימין ושמאל (ולדברי דני גלטר מדריך הנהיגה, גם בין הרגליים), ובתכל'ס, אין שום דבר שתראו בסיבוב הראש לאחור, שלא תוכלו לראות דרך המראות.

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים, דווקא עם סיבוב הראש אני קולט את הסביבה האחורית בצורה הכי מדויקת. 

ולא רק זה, אני נכנס בטבעיות וביטחון לכל חנייה, גם הצפופה ביותר. (כמובן בשילוב מראות צד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יש לי רשיון שנה וחצי וכבר בהתחלה ניסיתי להתחכם בחניות במקביל, אבל אחרי זמן מה שהחנתי עקום ולא יפה, התחלתי לעשות את הכללים של המורי נהיגה(מראה לצד מראה),

ופתאום הכל נהיה קל יותר, נוח יותר, וכיף יותר, ברוך ה'.

ממש תענוג!!! (מדובר ברכבים ללא חיישנים וכדומה)!

לגבי חניה רגילה או "צבאית" לחילופין, אני מסתכל רק במראות צד במראה מרכזית אני בקושי משתמש(כי לא נוח לי),

וברוך ה' חונה טוב מאד!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...