Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תחבורה חשמלית אישית- משתמשים/לא? דעות אישיות ותובנות?


Pika007
שימו לב! השרשור הזה בן 1333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא ראיתי שרשור כזה בעבר פה ואישית אני סקרן מאוד.

אנחנו פורום של כלי רכב, בעיקר כאלו עם 4 גלגלים למרחקים ארוכים, אבל בעיקר בשנים האחרנות מספר הכלים מסוגים שונים בארץ עולה באקספוננט דומה לגרף של קורונה. זה גם שינה את מפת הכבישים ואופיים בלא מעט מקומות, אשמח לשמוע אז מחברי הפורום-

 

1- משתמשים בכלי חשמלי כלשהו? אם כן, מה רוב השימוש שלכם בו, באיזה סוג של דרך (וישוב- יש כמובן הבדל ענק בין מושב קטנטן לעיר גדולה) ועל איזה בסיס?

2- מה הדעה האישית שלכם לגבי התייחסות כלי הרכב מסביב, והדעה שלכם כנהגי רכב לרוכבי החשמליים למיניהם?

3- הדיון האינסופי. מה לדעתכם צריכים להיות הקווים המנחים לשימוש בכלים חשמליים- כביש/מדרכה? ותחת איזה הגבלות?

 

אני לא רוצה להכתיב טון ולגרום לדיון של "אתה צודק/לא צודק" כבר מההתחלה, אז אחכה לתגובה השניה או השלישית עד שאענה בעצמי לשאלות הנ"ל.

מוזמנים כמובן להוסיף כל תובנה או משהו אחר שיתרום לדיון בנושא

עריכה אחרונה על ידי Pika007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שוכר לפעמים lime בשביל להריץ את הכלבה
יש לי citybug בבית אבל הוא כבר מקרטע ובכלל לסוע בכבישים זה כזו סכנת נפשות שנאלצתי לחזור לרכב :(

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני תקופת הקורונה השתמשתי לא מעט בקורקינט חשמלי, כ 5 ק"מ בהגעה לרכבת וכק"מ

מתחנת היעד ועד למקום העבודה, די על בסיס יומיומי, אפילו בחורף הלא גשום (סה"כ כ 12 ק"מ ביום). 

 

מאז שהתחילה הקורונה, יוצא לי להשתמש בקורקינט רק לסידורים במרכז העיר וכדומה, 

כל השאר ברכב.

 

לשאלותיך - הכל בגוש דן, ערים גדולות. ההתייחסות של נהגי הרכבים גרועה וכנהג רכב אני 

אפילו יכול להבין מדוע - יש כבישים שהם עירוניים אבל מהירות הנסיעה האמיתית הממוצעת 

בהם היא סביב ה 70, קורקינט שנוסע על הכביש כחוק במהירות 25 קמ"ש הוא לא פחות מסכנה והפרעה ממשית. 

כל זה עוד לפני שהתחלנו לדון ברוכבים עצמם, שעושים בכביש הציבורי ככל העולה על רוחם (לא כולם כמובן).

 

אני באופן אישי תמיד מעדיף לבחור לנסוע דרך הרחובות הקטנים יותר, שם המהירות הממוצעת האמיתית 

יותר קרובה למהירות הרכיבה, וגם תמיד אפשר לסטות קצת ולאפשר לרכב לעקוף.

 

אני כן חושב שבסוף תעלה לדיון האפשרות לאפשר, בתנאים מסוימים, כלים חשמליים יותר חזקים שמותאמים 

באופן אמיתי לכביש העירוני (יש היום לא מעט אופניים חשמליים לא חוקיים אשר מסוגלים להגיע למהירויות 

המתאימות לתוואי העירוני) - כמובן שלצד זה יצטרכו להציב דרישות מחמירות יותר.

עם זאת, אם הדרישות יהיו מחמירות מדי (רישיון, ביטוח חובה יקר וכו'), זה יבטל את הכדאיות של הכלים הללו

ויפנה את הרוכשים לכיוון קטנועי ה 125 סמ"ק (או לחלופות המקבילות החשמליות). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, רואים בבירור את מה שכולנו יודעים- עבור מי שגר בעיר באיזור המרכז, פחד אלוהים לעלות עם כלים חשמליים לאיפה שאכן מותר להם לנסוע (כביש...)

m101- באופן כללי צורת המחשבה שלי די דומה, יותר מדי כלים כאלו נמצאים על הכבישים, חלקית בגלל היעדר תשתיות, המהירות שלהם לא מתאימה בעליל לאופי הכבישים שהם נאלצים לנסוע עליהם לרוב, וחלק נכבד מהרוכבים מתנהגים כאילו אין כללים. לדעתי האישית, פתרון הבעיות מצד התשתיות, הכלים והתנהגות הרוכבים יגרור התנהגות קצת יותר סבלנית מצד הנהגים המקיפים....

 

  

לפני 3 שעות, Gosser1860 כתב:

ללא חינוך\אכיפה, הסרת ההגבלה לא תעזור יותר מידי. מודעות אולי כן. אבל כל עוד נהגים לא מבינים מה מקומם ואיך להתייחס לכלים האלה, נסיעה על הכביש (ולפעמים צריך לרדת לכביש כדי להחליף בין מסלולי אופניים), תמיד תיהיה לא נעימה\בטוחה יותר מידי. מצד שני גם הרוכבים על הכלים האלה צריכים להכיר את חוקי הפורמט מה שנקרא אם הם מחליטים לרכב בכביש. על רכיבה ב-20 קמ"ש על המדרכה אין הרבה מה לפרט בכל מקרה.

 

אי אפשר (כלומר אפשר, אבל מה הטעם) להשאיר את הדיון במובן הטכני בלבד של הכלים עצמם. הכלים לא מתקיימים בוואקום.

 

ואני אוסיף, שברכיבה עירונית (עד 50 קמ"ש), נהגים יהיו קצת יותר אדיבים וסבלניים. בלי לעקוף, לפעמים בסיכון הרוכב, בלחץ ובצפיפות רק כדי לנסוע 3 קמ"ש יותר מהר. 

 

צריך שיהיו יותר רוכבים כמוך (לא אמרת עדיין על מה אתה רוכב).

 

בהחלט צריך לרדת לכביש כדי להחליף נתיבי אופניים, גם בערים מתוקנות שמתוכננות נכון. אבל יש הבדל בין הצורך לנסוע כמה מאות מטרים כדי לרדת מאחד ולהגיע לשני, לבין מצב שבו נאלצים לנסוע 3-4 ק"מ על כביש די סואן בגלל מחסור באיזורי נסיעה נורמליים. בלי קשר לכלים חשמליים- זה לרוב מעיד על היעדר רצף מדרכות ראוי, וכמובן חוסר יכולת להשתמש בכלים לא ממונעים, שנוסעים בדיוק על אותם שבילים.

כפי שציינתי, אני מתנגד באופן חריף לרכיבה על המדרכה.

בנוגע לזה שאי אפשר להשאיר את הדיון במובן הטכני- כמובן שלא, התגובה פשוט הייתה לאחר דיון די טכני שעלו בו טענות מאוד לא מושכלות. גם עדיף רוכב פושטק על כלי בטיחותי מאשר על שיקוץ, למרותש זה לא פתרון לבעיה.

 

ועכשיו אענה לשאלות שאני עצמי שאלתי-

1- אני משתמש ב onewheel XR בישוב קטן על בסיס די יומיומי, בשביל כל הנסיעות בתוך הישוב, קפיצות לסופר, הגעה לתחב"צ ובין השאר גם טיולי שטח.

2- בישוב שלי ולידו ההתייחסות של נהגי רכבים שקולה וסבלנית למדי, כנראה בגלל שאני כן במהירות סבירה ביחס למה שנהוג מסביב גם ככה. לעתים כן יש מישהו שרוצה לעקוף- אז אני יורד הצידה אל מפרץ חניה או משהו כזה ברגע שמתאפשר ונותן לו לעקוף. לא קורה המון ולא דורש ממני מאמץ. אציין שבתור נהג רכב, קורקינטים חוקיים זולים למיניהם לצערי לא מתאימים אפילו לנסיעה בישוב כמו שלי, הם לא מצליחים לשמור על מהירות סבירה, וברגע שיש עליה קטנטנה הם יורדים ל 15-16 קמ"ש. זו הפרעה של ממש לתנועה. לשמחתי הם מעטים פה, אלו שמסוגלים לשמור על 25 יציב או קרוב לזה- בסדר, גם ככה לא עובר יותר מדי זמן עד שהם פונים למחוז חפצם. 

חווית נסיעה במרכז על החשמלי שלי- סכנת נפשות, את ההתניידות במרכז אני מתכנן כרגע לפי שבילי אופניים יותר מלפי תחנות תחב"צ שקרובות לאן שאני צריך להגיע.

לא רואים אותך ממטר, רחובות קטנים זה פתרון חלקי- אבל אחרי כל כמה קטנים יש אחד גדול. 

 

3. בקצרה, כי למעשה כבר עניתי על זה: קורקינטים עד 350W ו 30 קמ"ש (בעיקר בשביל עליות, המהירות פחות חשובה), אופניים עד 35 קמ"ש, עבור כלים חזקים יותר- להפוך לחוקי עד 50 קמ"ש, אבל בדרישת רשיון נהיגה וביטוח פשוט. (יש כרגע ביטוחים שכאלו החל מ 50 ש"ח לחודש. אף אחד לא יכול להתלונן שזה יקר מדי.)

חובת קסדה! בלי תירוצים

הנסיעה תתבצע בשבילי אופניים, על כבישים בסביבה העירונית, ובשוליים בסביבה הבין עירונית. איסור מוחלט של עליית חשמליים לדרך מהירה.

 

זו דעתי המפורטת בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק רוצה להגיב לפיקה ולגוסר ולהגיד ש50 זאת לא מהירות עירונית בשום דרך וצורה.

30 זה הגג שנראה לי מקובל בסביבה עירונית, בסביבה עירונית כול הזמן קורים דברים, גם 30 זה גבוה. חוץ מזה שככה או ככה מגיעים בזמן דומה ליעד.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק לחלוטין שאין סיהב להגיע ל 50 ברוב הסביבות העירוניות הקטנות, והנסיעה לסופר בסופו של דבר תהיה במהירות ממוצעת של 30 גם ככה.

מצד שני- אפילו בישוב הקטנטן שלי אנשים נוסעים 40+, ובמקומות ממש לא גדולים כמו רעננה או כפר סבא לדוגמה 50 זה דבר שמאוד בשגרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני גר במרחק 25 דק' הליכה מהעבודה וכאילו זה הפתרון המושלם בשבילי, אבל אני לא מוכן להיות כמו כל הדושבאגים פה שרוכבים על המדרכה ומפריעים לי כהולך רגל וגם פוחד להיות בכביש על חתיכת ברזל מסכנה שהמהירות המקסימלית שלה בערך חצי משל שאר התנועה פה בעיר.

כנהג כשאני פוגש רוכב אופניים צדיק שנוסע על הכביש, תמיד נוסע אחריו בסבלנות סובל את העצבים של הנהגים אחרי עד שיש מספיק מרווח בטוח לעקוף. השיא היה שאיזה ילד באיביזה צפר והבהב לי לאורך כל רחוב צר מאד רכבים חונים משני הצדדים (חביבה רייך בגבעתיים למי שמכיר), כי נסעתי אחרי רוכב אופניים שלא השאיר מספיק מקום לעקוף. לאנשים פשוט אין סבלנות לרוכבים. זה או שאתה מקפח את הזכות של הולכי הרגל ורוכב כמו חרא במדרכה, או שאתה מסכן את החיים שלך בכביש.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, David32 כתב:

אני רק רוצה להגיב לפיקה ולגוסר ולהגיד ש50 זאת לא מהירות עירונית בשום דרך וצורה.

30 זה הגג שנראה לי מקובל בסביבה עירונית, בסביבה עירונית כול הזמן קורים דברים, גם 30 זה גבוה. חוץ מזה שככה או ככה מגיעים בזמן דומה ליעד.

מסכים. אבל זה לא באמת מעניין את הנהג הישראלי הממוצע שאני נתקל בו בדרך לעבודה\בית. 30 אני רואה בד"כ ברחובות היותר שקטים.

בשאר המקומות? 50 זו תופעה די נפוצה.

 

בתאריך 30.7.2020 בשעה 19:23, Pika007 כתב:

1- משתמשים בכלי חשמלי כלשהו? אם כן, מה רוב השימוש שלכם בו, באיזה סוג של דרך (וישוב- יש כמובן הבדל ענק בין מושב קטנטן לעיר גדולה) ועל איזה בסיס?

2- מה הדעה האישית שלכם לגבי התייחסות כלי הרכב מסביב, והדעה שלכם כנהגי רכב לרוכבי החשמליים למיניהם?

3- הדיון האינסופי. מה לדעתכם צריכים להיות הקווים המנחים לשימוש בכלים חשמליים- כביש/מדרכה? ותחת איזה הגבלות?

1. לא (כרגע). מתנייד באופני הייבריד ומתכנן על אופניי גראבל\סקיילקרוס בהמשך.

2. אני חושב שחלק מההתייחסות מוצדקת. רבים מהרוכבים לא שומרים על חוקי התנועה ולא איכפת להם יותר מידי מהזולת. זה בעיקר פוגע באוכלוסית הרוכבים כללותה. בתור נהג, מאז שהתחלתי לרכב הבנתי באופן מובהק יותר את נקודת המבט של הצד השני מה שגרם לי להיות הרבה יותר סבלני כלפי הרוכבים. מכאלו שמזגזגים\חותכים\עוברים על החוקים אני בעיקר מנסה להימנע ממגע איתם.

3. רכיבה במדרכות היא בעייתית, ולא מתאימה בעיר צפופה. אני פחות יודע מה המצב ביישובים ואזורים יותר מרווחים. כולי תקווה שימשיכו להרחיב את התשתיות של מסלולי האופניים ולקשר יותר אזורי תעסוקה\בילוי ביחד עם העלאת המודעות של נהגים ושאר משתמשי הדרך. אני חושב שכלי\רוכב שלא יכול להגיע ל-30  קמ"ש בדרך עירונית מהווה מטרד\סכנה לעצמו ולסביבה. הייתי שמח אם היה רישוי בסיסי וביטוח כלשהו כדי לתת איזשהו קו התחלתי לנושא.

 

לפני 1 שעה, Pika007 כתב:

onewheel XR

הפתעת. מה זה השיקוץ הזה תגיד לי?

 

לפני 22 דקות, SlowRide כתב:

זה או שאתה מקפח את הזכות של הולכי הרגל ורוכב כמו חרא במדרכה, או שאתה מסכן את החיים שלך בכביש.

תמצית טובה.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו הבנתי שהמהירויות שאתם מדברים עליהן הן תמיד ביחס לתנועת הרכבים. 

אז כן... כאילו פה הטעות ופה הבאג במציאות.

 

לפני 29 דקות, SlowRide כתב:

השיא היה שאיזה ילד באיביזה צפר והבהב לי לאורך כל רחוב צר מאד רכבים חונים משני הצדדים

פעם בגלל שילוט עקום בגרמניה עשיתי טעות בניווט וחשבתי שאין יותר שביל אופניים, ולכן רוכבים בצד ימין של הכביש. 

דמיין שמן שרוכב על אופניים, במקרה הטוב 30, בכביש "בין כפרי" (כאילו זה לא בין עירוני וזה לא עירוני, יש מדי פעם בית פה ושם זרוק, אירופה כזה), עשיתי פקק, אף אחד לא צפר ואף אחד לא עקף כי לא היה מקום. יצאתי אסהול אחושרמוטה אבל באמת בתמימות.

עיקבתי? כן

ביג דיל? לא ממש.

 

ברחוב צר עם רכבים חונים משני הצדדים, המהירות המירבית לרכבים/אופנועים צריכה להיות 30. לא 50. צריך ליצור סביבה שנעים ובטוח לגור פה. שאפשר לשחרר את הילד בלי לפחד שהכדור יעוף לו לכביש והוא יפגע.

זה אפילו לא קשור לאופניים, או קורקינטים או חשמל או לא יודע מה. ברחובות מגורים יש 0 סיבות לנסוע מהר. 0. נוסעים 30, ברגוע. בסך הכול רחוב זה דבר די קצר. ואז לא מפחדים מכדורים שעפים לכביש, מילדים שמשחקים, מרכב שיוצא מחניה, מזקן שמנסה לעבור את הכביש לבית שלו. 

 

having said that,

יש לי אפס אמונה שזה ישתנה בישראל, ואני מאמין שברחוב שבו הורי גרים אנשים יטוסו ב 50+ כי הוא מתחיל בירידה חדה וארוכה. [כמו שעכשיו למרות שהוא חד סטרי עדיין אפשר למצוא מדי פעם את החכמולוג שינסה לנסוע נגד כיוון התנועה]

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי המשפט האחרון מסכם הכל. וככל שהעיר יותר גדולה ובקרבת תל אביב- המצב יותר גרוע מהבחינה הזו. דווקא בחיפה למען האמת המהירות בתוך השכונות עצמן די הגיונית, נסעתי בתוך העיר הרבה (ברכב) בתקופת הלימודים.

 

לפני 49 דקות, SlowRide כתב:

כנהג כשאני פוגש רוכב אופניים צדיק שנוסע על הכביש, תמיד נוסע אחריו בסבלנות סובל את העצבים של הנהגים אחרי עד שיש מספיק מרווח בטוח לעקוף. השיא היה שאיזה ילד באיביזה צפר והבהב לי לאורך כל רחוב צר מאד רכבים חונים משני הצדדים (חביבה רייך בגבעתיים למי שמכיר), כי נסעתי אחרי רוכב אופניים שלא השאיר מספיק מקום לעקוף. לאנשים פשוט אין סבלנות לרוכבים. זה או שאתה מקפח את הזכות של הולכי הרגל ורוכב כמו חרא במדרכה, או שאתה מסכן את החיים שלך בכביש.

 

ופה אעלה שאלה- במידה ואותו רוכב אופניים היה נוסע בדיוק 10 קמ"ש מהר יותר, נראה לך שהמצב היה נמנע? באופן כללי אם היית רואה את אותם רוכבים אופניים על 30-35 במקום 20-25, משהו בגישה שלך ושל הסביבה כפי שאתה מכיר אותה היה משתנה? זה היה יורד מתחת לסף הסבלנות?

 

לפני 24 דקות, Gosser1860 כתב:

3. רכיבה במדרכות היא בעייתית, ולא מתאימה בעיר צפופה. אני פחות יודע מה המצב ביישובים ואזורים יותר מרווחים. כולי תקווה שימשיכו להרחיב את התשתיות של מסלולי האופניים ולקשר יותר אזורי תעסוקה\בילוי ביחד עם העלאת המודעות של נהגים ושאר משתמשי הדרך. אני חושב שכלי\רוכב שלא יכול להגיע ל-30  קמ"ש בדרך עירונית מהווה מטרד\סכנה לעצמו ולסביבה. הייתי שמח אם היה רישוי בסיסי וביטוח כלשהו כדי לתת איזשהו קו התחלתי לנושא.

 

הפתעת. מה זה השיקוץ הזה תגיד לי?

 

סעיף 3 מעניין אותי- מה לדעתך יהווה ביטוח ראוי למשל, ומה התנאים שהיית  מציב לרישוי? אני גם בעד הגבלת מי שעולה על הדברים האלו (לילד בן 10 אין מה לחפש על חשמלי שנוסע יותר מ 12 קמ"ש לרחוב שליד הבית), אבל לא במחיר הפיכת האופציה החשמלית למשהו לא פרקטי עבור כלל הציבור.

 

לגבי השיקוץ- זה משהו שנוסע מספיק מהר, מטפס עליות כמו שצריך, סופג שיבושי כביש, מאפשר לי לנסוע בכל שטח, קל יותר מכל אופציה אחרת, ובנוסף לכל פי 67.3 יותר כיף (נבדק מחקרית). למען האמת, זה שינה את השגרה היומיומית שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לדעתי כל עוד הם לא נוסעים במהירות של שאר התנועה העירונית, נהגים ימשיכו להיות חסרי סבלנות אליהם וזה ימשיך להיות סכנת חיים לרכב על הכביש.

תיאורתית אפשר כמעט בכל רחוב להוסיף שביל אופניים על חשבון חניה, הבעיה שבהרבה מקומות עירוניים הבתים ישנים, אין חניה פרטית לדיירים וגם במקרים שיש חניה, בד"כ מדובר בחניה אחת לדירה ורוב המשפחות מחזיקות 2 רכבים. נדמה לי שיש גם תקן חניה לחניות אורחים ברחוב, ואי אפשר לחייב כל מי שעושה תמ"א38 באזורים האלה לספק פתרונות חניה ביחס יותר מ1:1.

אפשר להפוך רחובות מסויימים לחד סטריים כדי להרוויח מקום למדרכה גדולה יותר ושביל אופנים, אבל זה יכול ליצור עומסי תנועה.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שברחובות שאפשר להוסיף שבילי אופניים על חשבון חניה- כנראה מדובר בחרבות צרים וקטנים בהם אין היגיון שיהיה שביל אופניים, איפה שצריך שביל אופניים- סלול כבר כביש רחב ולא ממש נשאר מקום לסלול. המדרכות בישראל די צרות, זה לא שאפשר לגנוב מהן לטובת נתיב אופניים. 

האתגר הוא כמובן להוסיף את התשתיות הדרושות מבלי ליצור פגיעה רצנינית בתחבורה הקיימת- במאזן של "כמה פגענו במה שהיה קיים" מול "כמה שימוש ברכב הצלחנו לחסוך בעזרת מה שעשינו" אם השני לא גבוה יותר- אין בזה הרבה היגיון. אני לא חי באיזשהו סרט שיושקעו תקציבים ויבוצעו עבודות עבור משהו אם יוכח שהוא לא מועיל (חוץ מפסי האטה. מדינת ישראל מכורה קשות לפסי האטה למרות שזה לא אמצעי יעיל במניעת סיכון- והוא אחראי לעליה גדולה בזיהום אוויר ובלאי רכבים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שצריך להוכיח שאופניים/כלים מהסוג המתואר הם כלי תחבורה יעיל להתניידות עירונית מאשר מכונית אבל לא בטוח שיותר מתחבורה ציבורית, שעובדת כמובן.

אז האם נכון להפקיע ממה שמיועד למכוניות (חניות/נתיבים) לטובת שבילי אופניים? אולי. הנקודה שזה צריך להיות ברמת המדיניות ארצית/עירונית בשילוב הדוק של מודעות וכנראה חינוך (כי לא צריך להוציא את האוטו כדי לקנות חלב ולחם).

עכשיו בקשר לפונקציה (כמה פגענו כקלט וכמה שימוש ברכב חסכנו כפלט) צריך להתייחס אליה בצורה קצת סקפטית. כי היא תלויה גם בזמן. בהתחלה כנראה שהפגיעה תיהיה גדולה ביחס לכמות המשתמשים החדשים בכלים הנ"ל אך ככל שהזמן יעבור, ויותר אנשים יבינו שזו לא סכנת מוות לרכב ברחבי העיר אז נקבל ירידה יותר משמעותית בשימוש כלי רכב.

 

אבל הלכת רחוק. קודם שאנשים ישימו לב כשהם פותחים דלת הנהג או מבצעים עקיפה של רוכבים.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.8.2020 בשעה 22:10, Pika007 כתב:

1- אני משתמש ב onewheel XR בישוב קטן על בסיס די יומיומי, בשביל כל הנסיעות בתוך הישוב, קפיצות לסופר, הגעה לתחב"צ ובין השאר גם טיולי שטח.

 

עשיתי גוגל על ה Onewheel XR, נראה אחלה! האם נמכר בארץ? אם כן, מה מחירו?

האם נוח לרכיבה (רכיבה?) יחסית לכלים אחרים כמו קורקינט ואופניים?

 

מבחינת תקינה, אני לא מכיר תקינה כזאת בישראל, מניח שאם קיימת, מדובר 

בתקנות הדומות לרכינוע (הוברבורד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...