Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיבור כסא תינוק עם ISOFIX במושב אמצעי


phpclub
שימו לב! השרשור הזה בן 1517 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז המחשבה שלי הייתה כזאת, בכסא תינוק שלי ההתחברות ל ISOFIX היא עם חגורה מתכווננת וחשבתי לעגן אותו למושב האמצעי ע"י חיבור לISOFIX בודד של כל  אחד מהצדדים.

בחנות הבחור שייעץ לי על הבוסטרים לבוגרים אמר שאסור להרכיב ככה כיסא.

חיפשתי מידע ולא הצלחתי למצוא, עברתי על החוברת הוראות ללא התייחסות למצב כזה, כן מצאתי איזה מישהו ביוטיוב שעשה ככה התקנה.

 

דעתכם ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי מעגן ככה כיסא, לא משחק בבטיחות.

אני גם די בטוח שלא תצליח להדק את הכסא כראוי בצורה זו(שהכסא לא ינוע מעבר למה שהיצרן מכתיב)

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי, על סמך מה אתה קורא לזה משחק ?

הידוע לך על הנחייה שכך אסור לקשור ? זה בדיוק מה שאני מחפש לדעת.

אחרת זה רק אמירה של בחור אקראי.

 

אני דווקא חושב שכן אפשר להדק את הכסא כראוי, אמנם לא ניסיתי להדק אבל חיברתי את זה פרוביזורי כדי לבדוק מקום בצדדים ולא ראיתי משהו חריג שקפץ לי לעין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הידוע לי בהחלט אסור לחבר בדרך הזאת כסא בטיחות, אצלי בספר הרכב מופיע במפורש שיצרן הרכב אוסר זאת, תוכל לבדוק אצלך בחוברת הרכב מה אומר היצרן.

הסיבה ככל הנראה היא שהרצועות יהיו בזוית ולא ישרות מול חיבור ה-ISOFIX.

בכל מיקרה ISOFIX זה לא כזה ביג דיל, יש לו הרבה הגבלות, עדיף לחבר חגורה ברב המקרים וכתלות בסוג הכיסא.

אם עדיין לא רכשת כסא אוכל להמליץ על סדרת הכסאות של britax עם מנגנון click & tight, המנגנון הזה נתפס על החגורה ומהדק את הכסא בצורה מדהימה לרכב.

יש לי ניסיון טוב גם עם chicco nextfit וחיבור של חגורה, מאוד פשוט ויושב מעולה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Do NOT install a car seat in the center seat using the lower anchors of the LATCH system unless your vehicle manual specifically states that a car seat can be installed in the center using the lower anchors

לדעתי תעגן עם החגורה

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכר כסאות כאלו.

כמובן ניתן לחבר במושב האמצעי כשהאיזופיקס הוא רצועות (תקן אמריקאי) ולא קשיח (אירופאי).

זה גם בטיחותי יותר משום שהתינוק יושב רחוק מפגיעת צד.

הסיבה שהיצרנים לא מורים לעגן כך היא משום שעגינה כזו מונעת לחבר כסא נוסף הרכב, משום שהוא תופס את 2 המנגנונים של האיזופיקס, הימני והשמאלי

לפני 14 שעות, PorSche-911 כתב:

בכל מיקרה ISOFIX זה לא כזה ביג דיל, יש לו הרבה הגבלות, עדיף לחבר חגורה ברב המקרים וכתלות בסוג הכיסא.

בדיוק להיפך. בטיחותי יותר כי מחובר לשלדת הרכב ללא טלטול במקרה תאונה

לפני 14 שעות, PorSche-911 כתב:

יש לי ניסיון טוב גם עם chicco nextfit וחיבור של חגורה, מאוד פשוט ויושב מעולה

חבל, יש לך איזופיקס ואתה לא משתמש בזה, זה כמו שיש לך בלוטוס במערכת ואתה מכניס קלטות

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי מתקין באמצע תוך שימוש בעוגנים של המושבים הצדדיים ללא היתר מפורש *גם מיצרן המושב וגם מיצרן הרכב*.


התקן מגדיר מרחק מסויים בין העוגנים (11 אינץ' == 280 מ"מ), חיבור עם העוגנים הצדדיים יוצר עומסי צד שאין לך שום דרך לדעת אם העוגנים *תוכננו, נבדקו ואושרו*  אליהם ללא אסמכתא מיצרן הרכב.



 




 

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, tinoki כתב:

אני מוכר כסאות כאלו.

כמובן ניתן לחבר במושב האמצעי כשהאיזופיקס הוא רצועות (תקן אמריקאי) ולא קשיח (אירופאי).

זה גם בטיחותי יותר משום שהתינוק יושב רחוק מפגיעת צד.

הסיבה שהיצרנים לא מורים לעגן כך היא משום שעגינה כזו מונעת לחבר כסא נוסף הרכב, משום שהוא תופס את 2 המנגנונים של האיזופיקס, הימני והשמאלי

בדיוק להיפך. בטיחותי יותר כי מחובר לשלדת הרכב ללא טלטול במקרה תאונה

חבל, יש לך איזופיקס ואתה לא משתמש בזה, זה כמו שיש לך בלוטוס במערכת ואתה מכניס קלטות

 

ISOFIX אכן מעוגן לשילדת הרכב, ב-2 נקודות. ולאן אתה חושב מעוגנת החגורה?

כמובן לשילדת הרכב וב-3 נקודות!

על איזה טלטול אתה מדבר?, תנסה למשוך מהר את החגורה ברכב, החגורה ננעלת במכה ובו במקום.

חגורה נועדה לשאת משקל מבוגר ולהתמודד עם משקל של 120 קילו לעומת ISOFIX שמוגבל אם אני זוכר נכון למשהו כמו 16-18 קילו, אז כן ISOFIX מוגבל יחסית לחגורה בעומס שהוא יודע להתמודד. בכל מיקרה כאשר הילד מגיע לגבולות המשקל אין ברירה אלא לחבר עם חגורה ולא ISOFIX.

ISOFIX הינו תקן ישן, לפני כ-20 שנה בערך, אפילו הממציאים שלו BRITAX (יחד עם VW בזמנו) החלו לנטוש אותו ופיתחו את מנגנון click & tight שעובד עם החגורה.

החסרון היחיד של חגורה לעומת ISOFIX זה המרווח טעויות, קל יותר לטעות בחיבור עם חגורה, אם כי זה מאוד תלוי בכיסא וכיסאות טובים מאוד פשוט לחבר בעזרת חגורה.

לגבי התקן אמריקאי או אירופאי, אתה שוב טועה ומטעה, אצלי בספר הרכב רשום במפורש לא לחבר בדרך זאת כסאות בטיחות, מומלץ לבדוק בספר הרכב (וגם בהוראות של הכסא) לפני שממלצים המלצות.

ראה גם את המאמר שקורן בן אשר פירסם כאן למעלה של CR.

ידידי, אם אתה מוכר את כסאות בטיחות עשה קצת יותר שיעורי בית לפני, מדובר במוצר בטיחות חשוב מאוד.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מדרכי להתנצח.

רק אציין, כי כל הנאמר לעיל הינם טענות של חברת ברייטקס אשר פיתחו מנגנון שונה המתבסס על החגורה וזונח את האיזופיקס.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מדרכי להתנצח.
רק אציין, כי כל הנאמר לעיל הינם טענות של חברת ברייטקס אשר פיתחו מנגנון שונה המתבסס על החגורה וזונח את האיזופיקס.
אני לא חושב שזה עניין של התנצחות.
כמו פורשה שכתב למעלה, גם אני לא מתרשם מהעובדה שהאיזופיקס מחובר לשלדת הרכב, כי פגשתי רכבים שמנגנון האיזופיקס מחובר לרכב עם ברגים(אולי זה ככה בכל הרכבים?), בדיוק כמו שחגורת הבטיחות מעוגנת לקורות עם ברגים.

למיטב ידיעתי(ותקן אותי אם אני טועה), איזופיקס נולד על מנת לפשט את תהליך התקנת הכסא ולמנוע טעויות אנוש בהתקנה. התקנה נכונה עם חגורת בטיחות שקולה להתקנה נכונה עם איזופיקס, מלבד העובדה שבשלב מסוים וכתלות במשקל הילד, התקן הריסון יהיה מחויב בעיגון עם חגורת בטיחות מפאת מגבלת משקל.

הכסא שמותקן ברכבי נדרש כמעט שלא לנוע על ציר הרוחב באוטו כמו רוב הכסאות שאני מכיר שהמגבלת תנועה היא בדר"כ עד 1-2.5 ס"מ. לעגן את הכסא בצורה כזו במקום הייעודי כנדרש זו משימה פיזית מאוד קשה.. אין לי מושג איך הדבר אפשרי כשמגדילים את המרחק בין העוגנים. הכוחות הפיזיקלים שהתקנה כזו תייצר הן על האוטו והן על הכסא - שונים, זוויות המתיחה משתנות וכו' . אז כן, מסתבר שיש יצרנים של רכבים וכסאות שכן מתירים זאת ואת זה לא ידעתי בתחילה אך אם יצרן הרכב ויצרן הכסא לא מתירים זאת במפורש, הדבר כנראה אסור.





Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני 2 שעות, PorSche-911 כתב:

למשהו כמו 16-18 קילו

33 קילו למושב פלוס ילד.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

33 קילו למושב פלוס ילד.
לא מדויק , זו המגבלה של האיזופיקס.

יצרני הכסאות מגדירים בדר"כ משקלים שלא מגיעים למגבלה של ה33 קילו


Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, itaysamurai כתב:

33 קילו למושב פלוס ילד.

 

 ב-CHICCO (בדקתי כעת בחוברת), מותר עד 16 KG נגד כיוון הנסיעה ו-18 KG עם כיוון הנסיעה. כמדומני גם ב-BRITAX המגבלה דומה.

צריך לזכור שהכיסאות הללו אינם קלים, משקל העצמי שלהם הוא בערך משהו כמו 12-14 KG ולכן מגבלת ה-33 קילו של ISOFIX היא תאורטית בלבד ולא יהיה מנוס מלעבור לחגורה.

עריכה אחרונה על ידי PorSche-911
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1517 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...