Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2481 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים שלום לכולם,אז ככה.

לפני כמה ימים נסעתי עם הפאסאט מראשון לציון עד חיפה עם מזגן,נסיעה יחסית רגועה 100-110,הכל היה תקין.

שלשום נסעתי מחיפה לנצרת עלית עם מזגן,בכניסה לנצרת עלית חום המנוע התחיל לעלות,עבר את האמצע ומיד עצרתי בצד,גיליתי שהמים במיכל עיבוי רותחים אבל הוא לא ריק,היו טיפות מהצינורית עודפים בחלק התחתון של המיכל.

נתתי לרכב להתקרר,מילאתי מים ונסעתי למוסך הקרוב ,שם נבדק הרכב ונמצא חוט חשמלי רופף שכל הבידוד שלו התקלף,הטכנאי אמר שככל הנראה החוט תפס את המאוורר ובכך לא נתן לו לקרר את הרדיאטור,סידר את החוט,עשיתי סיבוב עם מזגן פועל והכל נראה בסדר גמור,באותו הערב גם נסעתי חזרה מנצרת עלית עד חיפה ללא בעיות.

היום ממש לפני כשעה,נסעתי מטירת כרמל לחיפה,באמצע הדרך הפעלתי מזגן,הכל נראה תקין,הרכב נסע בסדר גמור ללא תקלות או נורות אזהרה כלשהם,כשהגעתי לחניה של הבית חום המנוע שוב עלה,עבר קצת את החצי ומיד כיביתי את הרכב,פתחתי מכסה מנוע והמים רותחים במיכל עיבוי.

 

חשוב לציין,אני בודק שמן מים על בסיס יומי,לא חסר בכלל.

 

מה יכולה להיות הבעיה? אני לא יכול לקבוע בוודאות אבל נראה שההתחממות מופיעה רק אחרי שאני משתמש במזגן.

תודה לעונים.

Volkswagen Vento CL 1.8 1994

פורסם

הפעם האחרונה שבדקתי את המאווררים הייתה במוסך בנצרת עלית,שלשום.

שני המאווררים עבדו,אחרי נסיעה עם מזגן על העוצמה הכי גבוה שומדבר לא התחמם ולכן הוסכם (וזה גם מה שאמר המוסכניק) שהבעיה הייתה בחוט הרופף שככל הנראה תפס את המאוורר.

 

לגבי הטרמוסטט לא נבדק,הרכב לא מספיק זמן אצלי ועוד לא הספקתי להכניס אותו לטיפול.

כנ''ל לגבי הרדיאטור,לא נבדק ולכן לא יודע לענות על השאלה כרגע.

מפלס השמן תקין,השמן לא מריח שרוף אבל הוא גם לא הכי טרי רואים עליו.

לא ראיתי שמן במיכל עיבוי או ''ריבה'' בשמן.

 

המים במיכל עיבוי ורודים,אם הבעלים הקודמים לא שיקר,הוא השתמש בG12 מהול במים ,יחס של 40% נוזל קירור ו60% מים.

Volkswagen Vento CL 1.8 1994

פורסם
בדוק המכלולים שהזכרתי כדי שההתחממות לא תחמיר ותתפוס אותך במקומות הכי לא צפויים.

 

אין ברירה,מחר אסע למוסך שיבדוק,כואב הלב על הרכב,שנת 2001 ונסע רק 93K ק'מ.

יש לך אולי המלצה למוסך טוב באיזור חיפה,טירת כרמל,קריות?

יש את אנרג'י שכולם ממליצים עליהם,אבל המחירון שלהם קצת לא תואם את הכיס שלי.

Volkswagen Vento CL 1.8 1994

פורסם
אוטו רויאל בצ'ק פוסט, מנסיון שלי הם בסדר גמור, מטפלים ב VAG עם מחירים סבילים.

יש המלצות עליהם ברשת, אסע לשם מחר ואעדכן.

 

תודה רבה

Volkswagen Vento CL 1.8 1994

פורסם
אם המאווררים ניכנסים לעבודה והטרמוסטט במצב תקין אז סיכוי גבוה שהרדיאטור סתום בחלקו. ידוע לך מה מצבו של הרדיאטור?

 

עדכון,

לצערי לא יצא לי להכנס למוסך היום אבל ניסיתי לעשות כמה בדיקות כדי לנסות להבין מה קורה,

בבוקר כשהמנוע קר,בדקתי מים שמן הכל תקין,הנעתי את הרכב והמאוורר הגדול יותר מיד התחיל לעבוד,בדקתי כיוון אויר,הוא שואב מבחוץ פנימה לכיוון הנהג (תקין?)

המאוורר השני לא פעל,והאמת לא לקחתי סיכון ולא הפעלתי מזגן.

לעבודה הגעתי בסדר גמור לא התחמם הרכב.

בסוף היום,שוב בדקתי מים ושמן והכל תקין,הנעתי את הרכב והמאוורר הגדול התחיל לעבוד מיד,חיכיתי שהטמפרטורה תגיע לטמפרטורת עבודה (89-90),שוב בדקתי והמאוורר השני עדיין לא פעל.

המשכתי בנסיעה מטירת כרמל לחיפה,בלי מזגן..הכל נראה תקין..ושוב כמו אתמול,הגעתי הביתה (יש כמה עליות לכיוון הבית),ומחוג החום התחיל לעלות ממש בחניה מול הבית,כמובן מיד כיביתי את הרכב.

 

כמה שאלות,

מה הסדר פעולות התקין למאווררים? האם זה תקין שאחד עובד קבוע?

משהו ששמתי לב אליו,בזמן נסיעה מחוג החום ''רקד'' מעט,נע בין 89-90 ושוב התייצב.

Volkswagen Vento CL 1.8 1994

פורסם

לדעתי הרדיאטור שלך מעט סתום. עצם זה שהמאוורר עצמו עובד בכיוון הנכון והאויר שניזרק הוא לכיוון תא המנוע ואויר חם אז רטב הסיכויים שהבעיה היא ברדיאטור.

פורסם
לדעתי הרדיאטור שלך מעט סתום. עצם זה שהמאוורר עצמו עובד בכיוון הנכון והאויר שניזרק הוא לכיוון תא המנוע ואויר חם אז רטב הסיכויים שהבעיה היא ברדיאטור.

 

אני אבדוק גם את זה.

רק בעניין המאווררים,אם אתה יכול להתייחס,אני ממש מתנצל שאני משגע.

Volkswagen Vento CL 1.8 1994

פורסם

חס וחלילה אתה ממש לא משגע בשביל זה אנחנו פה. עקרונית מאוורר רדיאטור אמור להיכנס לעבודה בטמפרטורה ספציפית שהוגדר לו על פי יוניט. ייתכן וקיים מעקף כלשהו או בעיה ביוניט מאוורר ולכן הוא עובד מייד עם הנעת הרכב. עדיין המאוורר הוא לא הבעיה כרגע אלא להיפך, הרכב מתחמם גם שהוא עובד ופה הבעיה..למצוא את הגורם להתחממות ומכיוון שזה מתבטא יותר במאמץ של המנוע החשד שלי הוא רדיאטור סתום חלקית. ממה שאני מבין גם כאשר אתה גורם למאוורר השני לעבוד עם מזגן עדיין הרכב מיתחמם במאמץ..אז שוב..הכיוון העיקרי לבדיקה מבחינתי לפחות זה הרדיאטור.

פורסם
עדכון,

לצערי לא יצא לי להכנס למוסך היום אבל ניסיתי לעשות כמה בדיקות כדי לנסות להבין מה קורה,

בבוקר כשהמנוע קר,בדקתי מים שמן הכל תקין,הנעתי את הרכב והמאוורר הגדול יותר מיד התחיל לעבוד,בדקתי כיוון אויר,הוא שואב מבחוץ פנימה לכיוון הנהג (תקין?)

המאוורר השני לא פעל,והאמת לא לקחתי סיכון ולא הפעלתי מזגן.

לעבודה הגעתי בסדר גמור לא התחמם הרכב.

בסוף היום,שוב בדקתי מים ושמן והכל תקין,הנעתי את הרכב והמאוורר הגדול התחיל לעבוד מיד,חיכיתי שהטמפרטורה תגיע לטמפרטורת עבודה (89-90),שוב בדקתי והמאוורר השני עדיין לא פעל.

המשכתי בנסיעה מטירת כרמל לחיפה,בלי מזגן..הכל נראה תקין..ושוב כמו אתמול,הגעתי הביתה (יש כמה עליות לכיוון הבית),ומחוג החום התחיל לעלות ממש בחניה מול הבית,כמובן מיד כיביתי את הרכב.

 

כמה שאלות,

מה הסדר פעולות התקין למאווררים? האם זה תקין שאחד עובד קבוע?

משהו ששמתי לב אליו,בזמן נסיעה מחוג החום ''רקד'' מעט,נע בין 89-90 ושוב התייצב.

 

מכיוון שציינת שהמאוורר הקטן לא עובד גם כשהרכב חם! ממליץ לך לבדוק את הפיוז או את הממסר של המאוורר, בד"כ בפאסט נמצא מתחת להגה צריך לפרק את הפלסטיק שמסתיר את התיבה של הפיוזים.

 

יש שם פיוז 40 אמפ אני חושב - תבדוק

פורסם

חברים קודם כל המון תודה לכולם,לא מובן מאליו בכלל המאמץ שלכם לעזור,הגעתי היום למוסך שבעיני פשוט בדיחה,מחר קבעתי תור במוסך שחבר המליץ עליו,ושם בהחלט נשמע שהמנהל מבין גרמניות ואפילו נתן כמה כיוונים לתקלה,אפרט על הכל מאחר לאחר הבדיקה ובתקווה שהתקלה תתוקן.

 

לגבי מוסך רויאל שהמליץ לי עליו כאן אחד החברים,אני בדרכ משתדל לא להגיב בצורה שלילית על שירות של מוסכים,זאת פרנסה של אנשים ואי אפשר לדעת מה עובר על בנאדם באותו יום ספציפי.

כאן בעיני מדובר בחוסר מקצועיות נטו,פניתי אליהם ושאלתי על עלויות של מאוורר רדיאטור חדש למקרה שזאת הבעיה,במחסן חלפים קיבלתי הצעת מחיר לא רעה בכלל יחסית לחנויות אחרות שבדקתי,משם ביקשתי לדבר עם נציג שידע להעריך מה עלות העבודה,לפי מה שהבנתי (וכאן יכול להיות שהבנתי לא נכון),העבירו אותי למנהל,כששאלתי אותו מה עלות העבודה לדבר כזה,התשובה שקיבלתי הייתה הזויה לגמרי בעיני: ''פאסאט 2001? וואי וואי,לא נגעתי ברכב הזה מעל 10 שנים,אני צריך לבדוק שאני יודע איך מחליפים ואם יש לי את הכלים,יש כלים מיוחדים לעבודה הזאת ,דבר איתי ביום ראשון אני אראה מה אפשר לעשות''.

עכשיו עם כל הכבוד,ואני חלילה לא מזלזל באף אחד,אבל מוסך ''מורשה פולקסווגן,סקודה'' לא אמור לדעת לתקן דברים כאלה? במוסך מסודר לא אמורים להיות כל הכלים לעבודה? החלטתי פשוט לוותר.

 

שורה תחתונה,מחר אעשה בדיקה מקיפה וכמובן מקווה שיאתרו את התקלה ואעדכן.

 

על הדרך שאלה קצרה,

ממה שאני יודע,תרמוסטט תקין נפתח ברגע שהטמפרטורה של הנוזל קירור מגיעה לאיקס,המים עוברים קירור ,הוא נסגר וכך הלאה.

השאלה כזאת,האם כאשר התרמוסטט נפתח הוא גם זה שמעביר פקודה למאוורר של הרדיאטור להסתובב מהר יותר כדי לקרר את המים?

Volkswagen Vento CL 1.8 1994

×
×
  • תוכן חדש...