Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2546 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
יבגני, ברור שבכל דבר יש סיכון ושום דבר לא בטוח ב100%.

יש לבן אדם ממוצע דמיוני יותר סיכוי להתפרנס יפה אם ילמד יתמקצע ויתמיד במשהו ספציפי, בהנחה וזה משהו שיש לו ביקוש, מאשר אם ינסה כל שבוע משהו חדש.

ברמה הכללית יש בזה מן האמת, לא?

זה כמו שפאלו כתב את זה..

אם תעבוד לא בטוח תצליח. אם לא תעבוד, כנראה שיותר בטוח שלא תצליח.

אני לא אומר לאף אחד לא ללמוד ולעבוד. מבטיח לך שאני לא ביליתי את חיי ליד דוד בשתית בירות מהמכולת של בוריס.

אבל יש כאן מימד מסוים גם של נאיביות וגם של העדר יכולת לראות את העולם שלא דרך הנקודה שבה נמצאים בדיוק עכשיו (פלוס מימד מסוים של פילוסופיה הישרדותית שנפוצה אצלנו, הרוסים שעלו לכאן כילדים).

 

באגירה נותן פה לדוגמא את החנות שלו. הקמת עסק, ואת זה אני יודע מניסיון מכמה תחומים, זו אחת העבודות הכי קשות שיש באמת. לרוב האנשים שמתנסים בזה, זה לא מצליח. יותר מזה, רחוב דיזנגוף המהולל בתל אביב עובר בשנים האחרונות שינוי לרחוב שכולו אוכל ובארבר שופס. בארה״ב זה כבר given שחנויות קורסות. ואנחנו פה מנהלים ויכוח עם בן אדם שפעם אחר פעם נותן רשימה של תכונות שאולי חשובות למקצוע שהוא בחר בו, וזה הכל.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 321
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
. מה ההבדל בין ואדים שמחליף תפקידים שאין ביניהם שום קשר אבל נשאר בתוך ארגון גדול שמאפשר לו את האופציה להחליף תפקידים, לבין יוסי (או בוריס) שעובר בין אותם תפקידים בדיוק, אבל בחברות קטנות?

 

אני לא מחליף בין תפקידים שאין בינהם קשר. לתפקיד החדש אני מגיע עם סט כישורים מהתפקיד הקודם שהם סופר רלוונטיים לתפקיד החדש. זאת החוכמה במעבר תפקידים. לא להיות תקוע לא יודע כמה שנים באותו מקום, ואז לזרוק הכל ולעבור אל הלא נודע.

 

זה לא שהיום אני מתכנת, מחר אני נהג, מחרתיים אני HR.

 

אצלכם זה כל אחד לקיצוניות אחרת. זה או כל שנה מחליף עבודה למשהו לא קשור, או להיות נגד אפסנאות שנמצא 40 שנה בתפקיד שהוא בא אליו בתור סמ"ר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

באגירה נותן פה לדוגמא את החנות שלו. הקמת עסק, ואת זה אני יודע מניסיון מכמה תחומים, זו אחת העבודות הכי קשות שיש באמת. לרוב האנשים שמתנסים בזה, זה לא מצליח. יותר מזה, רחוב דיזנגוף המהולל בתל אביב עובר בשנים האחרונות שינוי לרחוב שכולו אוכל ובארבר שופס. בארה״ב זה כבר given שחנויות קורסות. ואנחנו פה מנהלים ויכוח עם בן אדם שפעם אחר פעם נותן רשימה של תכונות שאולי חשובות למקצוע שהוא בחר בו, וזה הכל.

 

כי בשביל לבנות עסק מצליח אדם צריך לעבור תהליך של התפתחות. גורדן רמזי לא נפל מהשמיים לכיסא מנהל של מסעדות עם כוכב מישלין. הוא התחיל בתור טבח זוטר, קרע את התחת, השקיע את השעות, למד, התפתח. פתח מסעדה, פשט רגל, חזר לעבוד בתור שכיר. המשיך להתפתח בתור שכיר, למד לנהל, למד קצת הנהלת חשבונות, למד קצת איך עולם העסקים פועל, הבין איך הבירוקרטיה פועלת, למד דיני עבודה ואז פתח עוד מסעדה הפעם יותר מצליחה.

 

מצד שני לא חסר אומפה לומפה שהכיר עוד אומפה לומפה ושניהם החליטו לפתוח מסעדה או בר בלי באמת להבין איך העסק פועל מאחורי הקלעים והתרסקו. ויש גם תמורות בענף המסעדנות וזה בלתי נמנע, אבל מי שמגיע עם רקע חזק מלכתחילה כנראה יצליח להתמודד עם זעזועים בענף יותר טוב.

פורסם
אני לא מחליף בין תפקידים שאין בינהם קשר. לתפקיד החדש אני מגיע עם סט כישורים מהתפקיד הקודם שהם סופר רלוונטיים לתפקיד החדש. זאת החוכמה במעבר תפקידים. לא להיות תקוע לא יודע כמה שנים באותו מקום, ואז לזרוק הכל ולעבור אל הלא נודע.

 

זה לא שהיום אני מתכנת, מחר אני נהג, מחרתיים אני HR.

 

אצלכם זה כל אחד לקיצוניות אחרת. זה או כל שנה מחליף עבודה למשהו לא קשור, או להיות נגד אפסנאות שנמצא 40 שנה בתפקיד שהוא בא אליו בתור סמ"ר.

 

הקיצוניות מגיעה ממקום של fight fire with fire.

אתה מדבר על אומפה לומפות ש"קופצים בין מקומות עבודה", אבל מה רע בבנאדם שהיה (אם כבר נגענו במסעדנות) מלצר במקום אחד, אחרי זה עבר להיות ברמן במקום שני, טבח במקום שלישי, ומנהל משמרת במקום רביעי? הוא לא התפתח? לא יצר קשרים בתעשייה? לא פיתח סט כישורים?

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

אתה כמו קרח שמנסה להראות לי כמה המסרק שלו טוב...

 

יש לי מסרק בן זונה, מתאים בול לזקן שלי. הראש קירח. רוצה לראות?

 

 

 

 

אז הסכמנו שסתם לעבוד קשה זה לא מספיק.

 

אז המצאתם איזשהן "אומפה לומפס" שקודם קיפצו בין חברות, אחר כך בין משרות שונות באותה חברה. מי אלה האנשים האלה? על מה מדובר פה בכלל?

בהתחלה דיברתם על "אומפה לומפס" שעוברים לחברות שונות כדי לקבל העלאות שכר "עוד 500 שקל", מה עכשיו?

 

גם עברנו לדבר רק על תעשיית לואו טק מסורתית.

צימצמנו - בסדר.

אף אחד לא אומר שעוד עשור לא ישאר כלום, אפילו יש עוד כמה שענים שקיימים וגם סנדלרים.

 

 

 

10,000 שעות? מדובר על סקילים מסויימים, זאת גם קלישאה אבל בסדר. בעולם שבו שינויים טכנולוגיים גדולים מתרחשים כול עשור ואפילו פחות, על איזה 10K שעות אתה מדבר. סיימת להיות טוב במשהו אחד, צריך כבר עוד סקיל חדש.

כמו המודעת בדיחה שהייתה עם מודעת הדרושים בה מבקשים 8 שנים ניסיון בשפה תכנות שקיימת שנתיים.

 

אז שוב נסכם, שינויים טכנולוגים מתרחשים יותר ויותר מהר. עם זה מגיעים כמובן שינויים בתחום התעסוקה. הוסכם שרק לעבוד קשה לא עובד יותר.

האם עדיין קיימת השאלה מה ההבדל בין דור ה Y לדור ה X מבחינת תעסוקה?

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
יש לך יזמים סדרתיים שכל כמה שנים מקימים-מוכרים חברה, לרוב בתחומים שונים לגמרי. לא חושב שניתן לפקפק במידת ההצלחה המקצועית שלהם. סתם דוגמה בשלוף.

 

 

זה שיא התמקצעות. בכלל לא משנה במה עוסק המיזם שלהם, המומחיות היא יזמות וניהול.

 

דרך אגב, ההכשרה המקצועית שלי ארכה כנראה הרבה יותר מ-10,000 שעות. אתם חושבים שעעך זה נגמר?. לא. זו היתה רק ההתחלה. בפורום הזה מעט מאד פועלים מונוטוניים, העיסוק של רובנו מצריך התעדכנות עד יום הפרישה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
הקיצוניות מגיעה ממקום של fight fire with fire.

אתה מדבר על אומפה לומפות ש"קופצים בין מקומות עבודה", אבל מה רע בבנאדם שהיה (אם כבר נגענו במסעדנות) מלצר במקום אחד, אחרי זה עבר להיות ברמן במקום שני, טבח במקום שלישי, ומנהל משמרת במקום רביעי? הוא לא התפתח? לא יצר קשרים בתעשייה? לא פיתח סט כישורים?

 

התפתח ופיתח כישורים הבחלט, שהוא יכול לקחת הלאה, לנהל מסעדה במקום חמישי, ולפתוח מסעדה משל עצמו עם זיכיון ממקום שישי. זה לא אומפה לומפה.

 

ההגדרה שלי לאומפה לומפה שיא שונה מזאת של כמגאי.

 

בעיני אומפה לומפה זה מישהו שעושה עבודה של רובוט בצורה מרובעת, בלי להסתכל ימינה ושמאלה. שלא תבין לא נכון, העולם צריך את האומפה לומפות שלו, אבל אנשים כאלה גם מוצאים את עצמם בחוץ כשהעבודה שלהם הופכת ללא רלוונטית, או שמחליפים אותם באומפה לומפה צעיר וזול יותר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

כמו המודעת בדיחה שהייתה עם מודעת הדרושים בה מבקשים 8 שנים ניסיון בשפה תכנות שקיימת שנתיים.

 

אני לא מתכנת, אבל אני די בטוח שמתכנת שמגיע עם רקע חזק בתכנות של 10,000 שעות עבודה איכותיות מתחת לחגורה יבין שפה חדשה הרבה יותר מהר ולעמוק ממישהו שרק אתמול נפל לתוך הענף.

 

אני עברתי מעולם מס ישראלי לעולם מס אמריקאי. בראיון שאלו אותי "אין לך רקע במיסוי אמריקאי איך תסתדר". הסברתי להם שהעקרונות זהים וברגע שמבינים אותם ניתן להתגבר על פערי ידע.

 

כלומר הבנה ויסודות חזקים בתחום הם יותר חשובים מאשר ידע טכני שבישראל יש נ"ז בגין א, ב, ג ובארצות הברית יש credits בגין ד, ה, ו.

 

אבל בשביל להגיע לתובנה הזאת צריך להשקיע את השעות לא משנה איך תסובב את זה.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
אז הסכמנו שסתם לעבוד קשה זה לא מספיק

 

זה אתה שהסכמת.

 

יש ענפים שמשוועים לידיים עובדות שאתה עכשיו (!) מוצא בהן עבודה שאם אתה עובד כמו שצריך, כבר מהחודש הראשון אתה מביא משכורת של מינימום פעמיים שכר מינימום!

 

אבל אני אשלח אותך לעבוד אצל שיפוצניק או לשטוף כלים במסעדה וישר יבוא מבול של תירוצים למה גם זה לא טוב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
זה שיא התמקצעות. בכלל לא משנה במה עוסק המיזם שלהם, המומחיות היא יזמות וניהול.

 

בדיוק. אז מה ההבדל בין מנהל ש"קופץ" בין תפקידים (ניהוליים)? או מתכנת שעובר לחברה אחרת? למה נקודת ההנחה היא שכל הניסיון שצבר אדם בתפקיד מסויים "נקטע" במעבר עבודה ולא רלוונטי לעתיד?

 

כי בשביל לבנות עסק מצליח אדם צריך לעבור תהליך של התפתחות. גורדן רמזי לא נפל מהשמיים לכיסא מנהל של מסעדות עם כוכב מישלין. הוא התחיל בתור טבח זוטר, קרע את התחת, השקיע את השעות, למד, התפתח. פתח מסעדה, פשט רגל, חזר לעבוד בתור שכיר. המשיך להתפתח בתור שכיר, למד לנהל, למד קצת הנהלת חשבונות, למד קצת איך עולם העסקים פועל, הבין איך הבירוקרטיה פועלת, למד דיני עבודה ואז פתח עוד מסעדה הפעם יותר מצליחה.

 

נו, ברור שהוא היה צריך ללמוד ולהתפתח איפשהו. מזכיר לך שנקודת הפתיחה שלך היא שכל מי שקופץ בין עבודות ולא נשאר באותו מקום עבודה הוא אומפה-לומפה-לא-יוצלח-חסר-יכולות.

אגב, אשמח שתפנה אותי למקורות של מה שכתבת. עד כמה שאני יודע ראמזי מעולם לא פשט רגל ולא חזר לעבוד בתור שכיר לאחר שיצא לדרך עצמאית ("למד לנהל, למד הנהלת חשבונות, למד איך עולם העסקים פועל, בירוקרטיה, דיני עבודה"... מאיפה הבאת את זה). באופן אירוני, במקום להמשיך "להתמקצע כשכיר" ו"להשאר באותו מקום עבודה" (שהיה מוצלח מאוד וכבר עם שני כוכבי מישלן, אגב), הוא יצא לדרך עצמאית ופתח מסעדה בבעלותו ("החליף מקום עבודה"), מה שהוא עצמו הגדיר כהחלטה הכי משמעותית בקריירת הבישול שלו ובחיים שלו בכלל (אירוני כבר אמרנו?).

 

אני לא מתכנת, אבל אני די בטוח שמתכנת שמגיע עם רקע חזק בתכנות של 10,000 שעות עבודה איכותיות מתחת לחגורה יבין שפה חדשה הרבה יותר מהר ולעמוק ממישהו שרק אתמול נפל לתוך הענף.

 

אני עברתי מעולם מס ישראלי לעולם מס אמריקאי. בראיון שאלו אותי "אין לך רקע במיסוי אמריקאי איך תסתדר". הסברתי להם שהעקרונות זהים וברגע שמבינים אותם ניתן להתגבר על פערי ידע.

 

כלומר הבנה ויסודות חזקים בתחום הם יותר חשובים מאשר ידע טכני שבישראל יש נ"ז בגין א, ב, ג ובארצות הברית יש credits בגין ד, ה, ו.

 

אבל בשביל להגיע לתובנה הזאת צריך להשקיע את השעות לא משנה איך תסובב את זה.

 

מה? אבל זה ברור. איפה מה שאתה מציג עכשיו ואיפה העמדה שהצגת לפני כמה עמודים על פיה לעבור בין מקומות עבודה זה חטא בל יעבור?

פורסם

זו גמישות מחשבתית

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)

אבל אני אשלח אותך לעבוד אצל שיפוצניק או לשטוף כלים במסעדה וישר יבוא מבול של תירוצים למה גם זה לא טוב.

 

הנה המבול:

זה לא טוב לי כי יש לי מקצוע אחר.

זה לא טוב לי כי במקצוע האחר שלי הרווחתי סכום נכבד לכול הדעות.

זה לא טוב לי כי הייתי כבר שוטף כלים במסעדה וגם שם התקדמתי מאז.

זה לא טוב לי כי אני לא מחפש עבודה, בטח שלא כול עבודה שתכניס לי פי 2 מהמינימום.

זה לא טוב לי כי זה לא כזה רלוונטי לדיון, אבל זה לא נורא.

 

חכה אני מוסיף.

 

לעבוד קשה בתור שוטף כלים מביא אותך ל.... כלום, אתה נשאר שוטף כלים. אגב המסעדה נסגרת (כי מה לעשות, סטטיסטיקה) , אתה עובר למסעדה אחרת , שם אתה שוב מתחיל מאפס ועובד קשה כדי להגיע ל.... שוטף כלים במסעדה.

אם אתה רוצה להגיד שאם תעבוד קשה תהפוך לעוזר טבח או טבח פס קר או משהו, אז בוא תדייק, לא צריך רק לעבוד קשה בתור שוטף כלים אלא גם עוד כמה קישורים, ושיתנו לך אופציה להראות שאתה יכול, וללמוד איך מנות יוצאות תוך כדי שאתה שוטף כלים, ולהתנדב לעשות הכנות במקום הטבחים וגם וגם וגם. זה לא רק לעבוד קשה.

 

סיים סיים בתור שיפוצניק, כשכיר אתה תאכל תחת. כדי להיות עצמאי צריך יותר מלעבוד קשה (וצריך סט כישורים הרבה יותר רחב מאיזה טבח).

 

אז בוא, כולם הסכימו שתחת מה שהם קוראים לו "עבודה קשה" מסתתר הרבה הרבה יותר מלהגיע ולעשות את העבודה שלך.

 

 

 

אני באמת לא מבין על מה אתה מדבר ואיך אתה לא חושש.

ברגע שמישהו יפתח שירות של מכירת אוכל וחצץ של חיות אונליין עם רוב מה שיש לך בחנות וייעוץ מאדם או מבוט טוב, איזו סיבה יש לאנשים להגיע אליך ולא להזמין מהאינטרנט, כמו שקורה עם שאר המוצרים?

עזוב, כדי שזה יהיה פחות אישי, יש בסביבה שאני גר בה רשת חנויות של שיט לחיות, מלבד כול מיני שירותים צדדיים שהם נותנים (כמו תספורות לכלבים), מה היתרון שלהם על אמאזון? איזו סיבה יש לי להזמין מהם ולא מהאינטרנט? רק כי אני מחבב את הבעלים.

 

תגידו תודה שבארץ הדואר שבור, כרגע אני מתגורר במדינה שבה דואר מגיע אחרי יום, גג יומיים. כמות הדברים שקניתי אונליין כי למה לי ללכת לחנות כשזה מגיע באותו המחיר - אם לא פחות - עד דלת הבית עצומה. (אותו דבר קורה בהרבה ארצות אחרות, ישראל קצת באיחור, אבל גם לארץ זה יגיע).

עריכה אחרונה על ידי David32

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

עבודה קשה = ליצור לעצמך יתרון יחסי.

 

זה לא לבוא ולעבוד 18 שעות ביום, למרות שגם יכולת כזו יכולה לתת לך יתרון יחסי.

משכנתא זה קל

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

^

יתרון יחסי במקום העבודה אבל לא במקצוע שלך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
בדיוק. אז מה ההבדל בין מנהל ש"קופץ" בין תפקידים (ניהוליים)? או מתכנת שעובר לחברה אחרת? למה נקודת ההנחה היא שכל הניסיון שצבר אדם בתפקיד מסויים "נקטע" במעבר עבודה ולא רלוונטי לעתיד?

 

 

 

נו, ברור שהוא היה צריך ללמוד ולהתפתח איפשהו. מזכיר לך שנקודת הפתיחה שלך היא שכל מי שקופץ בין עבודות ולא נשאר באותו מקום עבודה הוא אומפה-לומפה

 

עניין כמותי. ההבדל בין מי שממצה את עצמו במקום עבודה ועובר פעם באי אילו שנים כדי להתקדם, לבין מי שאינו מחזיק מעמד במקום העבודה יותר מתקופה קצרה. אז אם זה קורה כיוון שנפלת למנהל שאינך מסוגל לעבוד אתו זה הגיוני. אבל אם זה סדרתי זה כנראה מצביע על בעייתיות אצלך .

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...