Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2546 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כי בשביל לבנות עסק מצליח אדם צריך לעבור תהליך של התפתחות. גורדן רמזי לא נפל מהשמיים לכיסא מנהל של מסעדות עם כוכב מישלין. הוא התחיל בתור טבח זוטר, קרע את התחת, השקיע את השעות, למד, התפתח. פתח מסעדה, פשט רגל, חזר לעבוד בתור שכיר. המשיך להתפתח בתור שכיר, למד לנהל, למד קצת הנהלת חשבונות, למד קצת איך עולם העסקים פועל, הבין איך הבירוקרטיה פועלת, למד דיני עבודה ואז פתח עוד מסעדה הפעם יותר מצליחה.

 

מצד שני לא חסר אומפה לומפה שהכיר עוד אומפה לומפה ושניהם החליטו לפתוח מסעדה או בר בלי באמת להבין איך העסק פועל מאחורי הקלעים והתרסקו. ויש גם תמורות בענף המסעדנות וזה בלתי נמנע, אבל מי שמגיע עם רקע חזק מלכתחילה כנראה יצליח להתמודד עם זעזועים בענף יותר טוב.

לא.

הרוב הם לא גורדון רמזיי ולא כינויים ילדותיים שאתה ממציא להם ולא אתה.

אי אפשר לחלק את העולם לדוגמאות קיצונים ומופרכות לחלוטין של מישהו שנמצא בקצה אחד וכל השאר ממול. אי אפשר. זה לא הוגן, לא חכם וגם לא מוכיח שום דבר. בדיוק כמו שהדוגמא של ביל גייטס לא מוכיחה שאפשר לייתר לימודים אקדמיים ולהצליח.

אין שום דבר שמבטיח לאף אחד הצלחה. כלום. וזו הפעם השלישית שאני חוזר על הטענה הבסיסית: אפשר להגיד שהשקעה ועבודה קשה, על כל הפרשנויות, זה תנאי הכרחי. זה לא תנאי מספיק לשום דבר. והפגנת הזלזול הבוטה שלך בכולם חוץ ממך (והבוס שלך) גם מיותרת.

אצלכם זה כל אחד לקיצוניות אחרת. זה או כל שנה מחליף עבודה למשהו לא קשור, או להיות נגד אפסנאות שנמצא 40 שנה בתפקיד שהוא בא אליו בתור סמ"ר.

שום קיצוניות. אתה זה שרץ לספר על המכולת של בוריס ברגע שאדם שאתה כנראה בכלל לא מכיר כתב משהו שאתה לא מסכים איתו.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 321
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
הנה המבול:

זה לא טוב לי כי יש לי מקצוע אחר.

זה לא טוב לי כי במקצוע האחר שלי הרווחתי סכום נכבד לכול הדעות.

זה לא טוב לי כי הייתי כבר שוטף כלים במסעדה וגם שם התקדמתי מאז.

זה לא טוב לי כי אני לא מחפש עבודה, בטח שלא כול עבודה שתכניס לי פי 2 מהמינימום.

זה לא טוב לי כי זה לא כזה רלוונטי לדיון, אבל זה לא נורא.

 

אתה עונה אישי, לא ציפיתי שתלך לשטוף כלים, אני מדבר על אנשים צעירים בכלל ועל מגוון התירוצים שלהם למה זאת לא עבודה בשבילם (בשבילם כי הם לא דלת העם...מי הוא שהוא יעבוד בעבודה שחורה? אמא אמרה לו שהוא נסיךךךךךך!1)

 

חכה אני מוסיף.

 

לעבוד קשה בתור שוטף כלים מביא אותך ל.... כלום, אתה נשאר שוטף כלים. אגב המסעדה נסגרת (כי מה לעשות, סטטיסטיקה) , אתה עובר למסעדה אחרת , שם אתה שוב מתחיל מאפס ועובד קשה כדי להגיע ל.... שוטף כלים במסעדה.

 

אם אתה רוצה להגיד שאם תעבוד קשה תהפוך לעוזר טבח או טבח פס קר או משהו, אז בוא תדייק, לא צריך רק לעבוד קשה בתור שוטף כלים אלא גם עוד כמה קישורים, ושיתנו לך אופציה להראות שאתה יכול, וללמוד איך מנות יוצאות תוך כדי שאתה שוטף כלים, ולהתנדב לעשות הכנות במקום הטבחים וגם וגם וגם. זה לא רק לעבוד קשה.

פשוט עובדתית, לא נכון! נובע ככל הנראה מאי הכרת התחום.

לא היה לי שותף כלים אפילו אחד שלא קודם למשרות עוזר טבח/ טבח הכנות/ טבח פס ומשם להמשיך.

 

זה האינטרס של השף שבפיקים של ההזמנות (נגמר הסרט ופתאום המסעדה מריקה הופכת בשניה למלאה לחלוטין), שוטף הכלים ידע להוציא איזה מנה אחת, שתיים, מהפשוטות של הפס הקר.

 

על מה אני מדבר? הסו שף שלי במקום האחרון שעבדתי התחיל אצלי בתור שותף כלים.

 

סיים סיים בתור שיפוצניק, כשכיר אתה תאכל תחת. כדי להיות עצמאי צריך יותר מלעבוד קשה (וצריך סט כישורים הרבה יותר רחב מאיזה טבח).

מה זה תאכל תחת? צחזור הבייתה בסוף חודש עם 12-13 אלף שקל נטו בקלות.

 

תעבוד כשכיר, תלמד את המקצוע, אחרי כמה שנים הדרך סלולה בפניך לההפך לעצמאי.

 

 

אז בוא, כולם הסכימו שתחת מה שהם קוראים לו "עבודה קשה" מסתתר הרבה הרבה יותר מלהגיע ולעשות את העבודה שלך.

 

זה לא משהוא חדש שמלהגיע לעבודה (במקום להגיע לעבוד) ולעשות רק את הנדרש ממך, לא תתקדם לשום מקום.

 

 

אני באמת לא מבין על מה אתה מדבר ואיך אתה לא חושש. ברגע שמישהו יפתח שירות של מכירת אוכל וחצץ של חיות אונליין עם רוב מה שיש לך בחנות וייעוץ מאדם או מבוט טוב, איזו סיבה יש לאנשים להגיע אליך ולא להזמין מהאינטרנט, כמו שקורה עם שאר המוצרים?

1. השוק רווי בעשרות חנויות און ליין שמוכרות ציוד ומזון לבע"ח. לא רק שזה לא עתיד שחור, זו המציאות העכשווית!

2. להם יש את השוק שלהם, לי את השוק שלי, ולמרות ההתרבות שלהם ולמרות מלחמת מחירים מפגרת שם (שגורמת לפשיטות רגל כל שני וחמישי), העסק שלי משנה לשנה רק עולה במכירות.

3. כלבים וחתולים היום זה ה"ילדים" שלנו, אנשים רוצים לבוא למישהוא שבקיא, מקצועי, יכול לייעץ נכון, יכול לעזור להתאים את הריתמה לכלב וכו'.

בקיצור, אל תספיד ככ מהר חנויות.

 

עזוב, כדי שזה יהיה פחות אישי, יש בסביבה שאני גר בה רשת חנויות של שיט לחיות, מלבד כול מיני שירותים צדדיים שהם נותנים (כמו תספורות לכלבים), מה היתרון שלהם על אמאזון? איזו סיבה יש לי להזמין מהם ולא מהאינטרנט? רק כי אני מחבב את הבעלים.

הסברתי.

תגידו תודה שבארץ הדואר שבור, כרגע אני מתגורר במדינה שבה דואר מגיע אחרי יום, גג יומיים. כמות הדברים שקניתי אונליין כי למה לי ללכת לחנות כשזה מגיע באותו המחיר - אם לא פחות - עד דלת הבית עצומה. (אותו דבר קורה בהרבה ארצות אחרות, ישראל קצת באיחור, אבל גם לארץ זה יגיע).

אין קשר למצב הדואר, משלוחים מחנויות חיות מבוצעים ע"י חברות בלדרות ומתחייבים שהחבילה בבית הלקוח תוך מקסימום 48 שעות ככה שגם זו לא הסיבה שטרם נעלמתי...

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

דווקא ניסיון בתחום המסעדנות יש לי, אומנם רלוונטי ללפני עשור וקטן משלך אבל עדיין קיים.

יצא לי לראות מספיק אנשים שמלבד היכולת להכניס כלים למכונה אין להם יכולת לעזור במטבח בכלל, לא משנה כמה קשה הם יעבדו. סורי.

או שיצליחו קצת אבל לא כשיש לחץ. חלק נכבד מעבודה של טבח זאת עבודה חכמה ויעילה תחת לחץ, לא כולם יכולים.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

אה, זה ברור לחלוטין.

 

אם אין יכולת אישית אז פשוט אין וזה תקף לכל תחום.

 

אבל, זו המציאות שמסדרת את הדברים לרעתם (או לטובת אלה שכן יכולים ורוצים) כי אם יש לי שני שותפי כלים, אז למשמרות העמוסות אני אשבץ את זה שכן יכול וכן רוצה וככה מהר מאוד השותף כלים (שאולי בכלים הוא תותח על) היה מוצא את עצמו לאט לאט בלי משמרות.

 

אלה החיים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
עניין כמותי. ההבדל בין מי שממצה את עצמו במקום עבודה ועובר פעם באי אילו שנים כדי להתקדם, לבין מי שאינו מחזיק מעמד במקום העבודה יותר מתקופה קצרה. אז אם זה קורה כיוון שנפלת למנהל שאינך מסוגל לעבוד אתו זה הגיוני. אבל אם זה סדרתי זה כנראה מצביע על בעייתיות אצלך .

לא בטוח.

זה לא שהתרבות האירגונית בכל חברה בארץ היא אורים ותומים.

 

הרבה פעמים מספרים לך בראיון משהו ובפועל זה לא.

הרבה פעמים אתה מניח שהארגון בא להיעזר בך ובפועל הוא לא.

לפעמים אתה רגיל להיות בורג גדול ובחברות מסוימות זה לא אפשרי.

 

את כל זה קל לזהות תוך 3-4 חודשים. וכמו שאתה יוצא עם בחורה, אין צורך להתחתן איתה רק כדי לשמור על מוניטין כשתצא עם הבאה בתור - כך גם בעבודה, עדיף לחתוך ומוקדם.

הקלות בה זה אפשרי היום, אולי זה מה שמיוחד לדור הY. המוביליות התעסוקתית.

משכנתא זה קל

פורסם

המוביליות התעסוקתית קיימת רק במצב בו יש ביקוש גבוה לעובדים.

 

כאשר המשק במצב של אבטלה אתה תיתקע בין עבודות ( ביטוי מדליק מצב בקנטים ) ואז אתה תישמור על מקום העבודה שלך בתשע עיניים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)
לא.

הרוב הם לא גורדון רמזיי ולא כינויים ילדותיים שאתה ממציא להם ולא אתה.

אי אפשר לחלק את העולם לדוגמאות קיצונים ומופרכות לחלוטין של מישהו שנמצא בקצה אחד וכל השאר ממול. אי אפשר. זה לא הוגן, לא חכם וגם לא מוכיח שום דבר. בדיוק כמו שהדוגמא של ביל גייטס לא מוכיחה שאפשר לייתר לימודים אקדמיים ולהצליח.

אין שום דבר שמבטיח לאף אחד הצלחה. כלום. וזו הפעם השלישית שאני חוזר על הטענה הבסיסית: אפשר להגיד שהשקעה ועבודה קשה, על כל הפרשנויות, זה תנאי הכרחי. זה לא תנאי מספיק לשום דבר. והפגנת הזלזול הבוטה שלך בכולם חוץ ממך (והבוס שלך) גם מיותרת.

 

שום דבר לא מבטיח לאף אחד הצלחה, אבל השקעה ועבודה קשה זה תנאי הכרחי.

 

אדם שלא ישקיע את השעות לא ילמד את התחום. בלי ללמוד את התחום הוא לא ידע להבליט את עצמו בענף ובלי להבליט את עצמו בענף הוא יתקשה לבנות עסק/קריירה מצליחה.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
ריכזתי לך.

אני מתנצל, אבל ריכזת לעצמך. בכל מה שריכזת, אין את מה שטענת.

חוזר על דבריי:

אני לא חושב שהטענה הזו עלתה אפילו פעם אחת בשרשור. אולי פספסתי כמובן.

גם בהודעות שריכזת.

 

ביום שזה יקרה כל המין האנושי ישב מובטל בבית ויקבל קצבת קיום מהמדינה.

 

תעבוד קשה בתחום הנכון ותצליח בהחלט רלוונטי ל-2019. אנשים שמקפצים מעבודה לעבודה ומקריירה לקריירה כי הם החדירו לעצמם לראש שאין טעם להתמסר לארגון כי "אין יותר ביטחון תעסוקתי" ו-"אנחנו רק מספרים בתוכנת שכר" בסופו של דבר הופכים את עצמם unemployable ומגשימים את המציאות המדומיינת שלהם.

תיקנתי לך.

 

בסופו של דבר זה מאוד רומנטי להגיד שעבודה קשה מביאה תוצאות, אבל זה לא נכון.

מה שמביא תוצאות זה עבודה חכמה, שיכולה להיות גם קשה לעתים, אך לא בהכרח.

היום יש מודעות לאושר ולמשאב היחיד שאולי שווה יותר מכסף (זמן) ואנשים בוחרים את הבחירות שלהם בהתאם. בעיניי זה מבורך.

כל דור חכם יותר מהקודם. סביר להניח שגם הדור שיבוא אחריי יהיה חכם ממני (בממוצע) וכן הלאה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

ולכן הדור חושב שניתן לקפץ.

 

בכלכלה כמו בקלקלה יש גלים.

 

אין אבטלה מחירי הדיור עולים . האם יש קשר?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

הקשר שרוב הדור הזה חי כאילו הוא עדיין משחק בברבי :wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
רק אגיב על זה.

אני לא נביא זעם כי תמיד גם נוצרות משרות חדשות שלא היו פעם עם החידושים הטכנולוגיים.

אל ענף המוניות יעלם (לא באמת יעלם, אבל נהגים לא יהיו). מכוניות אוטונומיות כבר נוסעות בכבישי העולם. היי, בפיניקס אפשר אפילו להזמין מונית אוטונומית של ווימו (גוגל) עם ליפט. אז בסדר, לא עוד שנה, לא עוד 5 שנים אולי. תדחה את זה כמה שתדחה בסוף נהגי מוניות לא יהיו קיימים.

 

כן אבל הנהגים שירדו מההגה ימכרו את הידע שלהם ביחסים עם הנוסע והמשך סיוע לפיתוח המעערכת.

 

היום גם לא צריך נפחים אבל מי שיש לו את הידע שצריך כדי להיות נפח הוא נכס לכל מפעל מתכת.

 

כאן בדיוק בא נושא העבודה הקשה. עבודה קשה זה לא תזיע ותירק דם פיזית אלא תלמד ותבין את התהליכים. לדוגמא, היום יש מכונות CNC מאוד מתקדמות שיכולות לעשות בדקה מה שחרט אומן לא יעשה בשבוע ובאיכות הרבה יותר טובה. עכשיו אתה תגיד שלא צריך חרט אבל מי שהיה חרט ומבין מה זה לחרוט יעשה את אותו החלק על מכונת ה CNC ברבע הזמן ובצורה הרבה יותר יעילה בזכות הידע שרכש. הדיוד המודרני מחליף ידיים ומחליף חשיבה שבלונית. הוא עוד לא יצירתי ולא מחליף את הראש.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
שום דבר לא מבטיח לאף אחד הצלחה, אבל השקעה ועבודה קשה זה תנאי הכרחי.

 

אדם שלא ישקיע את השעות לא ילמד את התחום. בלי ללמוד את התחום הוא לא ידע להבליט את עצמו בענף ובלי להבליט את עצמו בענף הוא יתקשה לבנות עסק/קריירה מצליחה.

 

זה נכון בגדול ובממוצע, אבל היום יותר ויותר עבודות דורשות (כמו שפאלו אמר) יצירתיות, כשרון ואינטליגנציה, ואלה דברים שקשה מאוד עד בלתי אפשרי לאמן ולשפר. בשני הראשונים אתה יכול ללמוד הרבה מאוד ולקבל השראה מדברים שראית, אבל אם המוח שלך לא עובד בצורה שמייצרת יצירתיות (או במילים אחרות - חשיבה מחוץ לקופסה), אתה בסבירות גבוהה לא תצליח לייצר משהו יש מאין.

 

סביר להניח שגם הדור שיבוא אחריי יהיה חכם ממני (בממוצע) וכן הלאה.

 

בואי, מתוקה, אל תחמיאי לעצמך.

גם הדור הנוכחי בממוצע יותר חכם ממך :p

Ford Focus estate ; Subaru XV

  • אחראי פורום
פורסם
אני מתנצל, אבל ריכזת לעצמך. בכל מה שריכזת, אין את מה שטענת.

צ'מע ניקו, אם ציפית לקרוא את הדברים פשוטו כמשמעו, לא לזה התכוונתי.

היה שם כיוון, הלך של דברים שחשבתי שתקלוט ואין לי רצון להיכנס לזה שוב.

שים לב שהמחלוקת שם הרבה יותר מצומצמת ממה שהבחור ניסה להציג.

בוא נחזור ללרלר על אוכל בשרשור שהקפצת.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.


×
×
  • תוכן חדש...