Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2843 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

מציע לערוך את הכותרת. יש מספיק תקלות אמיתיות, לא צריך להוסיף שמן למדורה.

זו עדיין תקלה. לא של הרכב עצמו אלא של מהנדס שאחראי על עיצוב פנים שמיקם את המתג במקום הזה ולא הצליח "להנגיש" את המערכת ללקוח ושל היבואן שסיפק את הרכב עם ספר הדרכה לא נכון.

 

 

פורסם

אפשר לראות בו מתג הפעלה, אפשר לראות בו מתג מעבר למצב נסיעה ללא קרוז קונטרול.

בדומה למתג ביטול כרית אוויר, שמשמש בתנאים מאוד מסויימים, צריך להשתמש במתג אולי פעם אחת לפני שמוסרים את הרכב למי שלא יודע לתפעל את המערכת וזהו. יתר המצבים המתג במוד מופעל. אני כמעט שכחתי שיש כפתור מעבר למצב עם מערכת מבוטלת.

פורסם

זה לא משנה כמות ההפעלות, המיקום שלו לא נגיש ומנותק משאר המערכת - יצא לי לנהוג בהרבה רכבים עם בקרת שיוט ותמיד הכפתור יושב על ההגה או על הידית של הבקרת שיוט וזה המקום הנכון לו(אפילו בפיג׳ו המקבילה).

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

בוא נעשה קצת סדר, אם אני מבין נכון כי לא נהגתי בדגם הזה של קליאו (כן נהגתי במגאן ידנית אבל אני לא זוכר איפה היה מתג ההפעלה):

 

הסדר הוא להפריד בין כפתור בורר המצבים (במקרה הזה השימוש שלו הוא כפתור סט-אפ לרכב שאפשרות בקרת השיוט מושבתת, אני הקבלתי את זה לביטול כרית אוויר לנוסע). שבו אין צורך להשתמש בזמן נסיעה לצורך תפעול המערכת, אלא פעם אחת לפני נסיעה ולא כל נסיעה אלא במקרה שמוסרים את הרכב לנהג שלא מיומן או לא מעוניין בבקרת שיוט.לבין מתגי התפעול בזמן נסיעה, כמו איפוס מהירות או הפסקה זמנית של בקרת המהירות, מתגי +/- שינוי מהירות.

 

אז אם אני מבין נכון, מתגי התפעול כמובן שנמצאים על ההגה, ואז אני לא רואה עם זה בעיה מיוחדת.

 

בקסנטיה עליה השלום מתג הניתוק באמת היה מנותק, והתפעול נעשה דרך מתגים על ההגה. כנראה שהרכב לא תוכנן במקור עם בקרת שיוט שנוספה בשנים מאוחרות יותר.

בC5 בורר המצבים נמצא כבר על זרוע התפעול של המערכת. בדור II הוא בורר בין שני מצבים (בקרה ומגביל. ומנותק כמובן).

פורסם

נכון זה הכפתור סאט-אפ, יש לו 3 מצבים - בקרת שיוט,לא פעיל,מגביל מהירות.

ברגע שהוא דולק הכפתורים על ההגה הופכים לפעילים - מסכים איתך, אני לא נוגע בו כ״כ(הוא מופעל תמיד).

 

עזוב רגע כשהוא מופעל המחשב רכב אוטומטית בכל התנעה של הרכב מציג נתון ריק על הבקרת שיוט(cruise control --- km/h) וכל נתון אחר ידרוש ניווט(המסך מציג נתון יחיד ברגע נתון - גם אם תכבה את הרכב על הקילומטרז של הרכב או השעון הוא יתניע חזרה לבקרת שיוט).

 

בכל הרכבים האחרים שנהגתי הוא שוכן בסמוך לכפתורי תפעול הבקרת שיוט, להוריד אותו משמה לקונסולה שבין הנוסעים(ליד ההאנדבקס) היא פשוט פעולה שלוגית לא הגיונית - זה כמו לשים את המתג לכיוון מראות מתחת להאנדבקס(כןכן גם מאותו קונצרן).

 

לא טוען שזה סוף העולם! זה גם לא כזה מציק, סתם תכנון עקום.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

בקשר לדפדוף בין הצגים אני מסכים שיש שם כשל (לא הכרתי לפני כן).

בקשר לכפתור ביטול המערכת - אני עדיין חושב שיש הגיון מסוים להרחיק אותו מההגה.

 

לדוגמה: שלא תבוא להגביר את הווליום במערכת ותפעיל בקרת שיוט בטעות.

פורסם

לא יקרה, גם בקליאו,גם בפיג׳ו וגם באיביזה הם נמצאים ממש פיזית במקום אחר.

 

בקליאו הבקרת שיוט על ההגה והמערכת השליטה מידית מאחורי ההגה.

בפיג׳ו הבקרת שיוט בידית מאחורי ההגה והשליטה על המערכת מההגה עצמו.

בסיאט השליטה על המערכת הייתה בזמנו בידית מאחורי ההגה(היום על ההגה) והבקרת שיוט על הידית של הווישרים(ראיתי היום ידית נפרדת).

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

אני מתכוון שהתפקיד היחידי של הכפתור הזה הוא להגן על מי שלא מכיר או לא מעוניין להשתמש במערכת הזאת.

 

כמו נהג שמגיע מרכב אחר, שלא ישתמש בלי להתכוון בבקרת שיוט. זה כן עלול לקרות במצבים מסויימים.

 

אין צורך להשתמש יותר מדי בכפתור הזה כדי להשתמש במערכת, ולכן המיקום שלו לא צריך להיות נגיש (והסברתי למה יש הגיון להפריד את כפתור הביטול שנקרא גם כפתור ההפעלה, מיתר הכפתורים הצמודים להגה, אבל כנראה שלא הובנתי כל כך...).

פורסם

לאלא, אני הבנתי - אני רק הצגתי את העובדה שאצל רוב היצרנים המיקום של הכפתורים של הבקרת שיוט נמצאים במקום אחד ולא בטוח שהנושא הזה ברנו בא בתור פיצ'ר.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

אני מעריך שהמטרה היא אכן הגנה מפני הפעלה בלתי מכוונת - אם יש מקום נורמלי יותר למתג, שעדיין מקיים את הפונקציה הזו - זו שאלה אחרת.

 

ההיגיון, אגב, מכתיב שייצור יחידת שליטה שכוללת את כל הכפתורים במיקום אחד עולה פחות מאשר מיקום נפרד שדורש עוד יחידה ועוד חיווט. אבל בכל זאת צרפתים, קשה לדעת.

 

לפני כמעט עשור וחצי הייתה לי אימפלה שכורה בארה"ב למשך כמה חודשים - למיטב זכרוני המתג הזה היה ממוקם ממש באותו מקום - על הקונסולה.

חזיר דיזל

×
×
  • תוכן חדש...