Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מצולם] החלפת פילטר סולר בסיטרואן C4 HDI 2011 (מנוע DV6C)


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 2245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המדריך הזה רלוונטי לכל דיגמי פז'ו סיטרואן שמגיעים עם מנוע DV6C או שמק"ט הפילטר שלהם הוא 1906E6.

מצאתי לנכון להכין את המדריך הזה כיוון שמדובר בפעולה טיפטיפה פחות מוכרת מטיפול שמן-פילטר אבל נדרשת בתדירות די גבוהה (כל 30K קמ) ופשוטה לביצוע.

 

כלים נדרשים:

1. מברג שטוח קטן

2. ראצ'ט קטן עם בוקסה 8ממ

3. מפתח\ביט טורקס t15

4. צינורית דקה בקוטר של כ5ממ

 

מתחילים:

מורידים את הבידוד האקוסטי של המונע על ידי משיכה בשתי לשוניות הגומי

dieselFilter1.jpg

 

מאתרים את הפילטר בצד האחורי של המנוע ומנתקים את שני המחברים החשמליים בעזרת מברג דק: 1-חיבור חיישן מים בסולר (בחלר מהדגמים לא קיים), 2-חיבור קדם חימום סולר.

dieselFilter2.jpg

 

מנתקים את הצינור השמאלי (הזנת הדלק מהמיכל). הלשונית של הצינור בנוייה משני חלקים. את החלק האמצעי יש להרים בעזרת מברג דק, רק לאחר מכן יש ללחוץ על הלשונית הרחבה יותר ולנתק את הצינור.

dieselFilter3.jpg

 

מנתקים את שני צינורות היציאה על ידי לחיצה על הלשונית ומשיכה.

dieselFilter4.jpg

 

פותחים שני בירגי 8ממ בחלק האחורי של הפילטר (הברגים לא יוצאים לגמרי) ומוציאים את הפילטר ממקומו.

dieselFilter5.jpg

 

יש לוודא שאטם הפלסטיק שעל פיית הניקוז של הפילטר לא נשאר בתחתית בית המסנן.

dieselFilter6.jpg

 

מניחים את פיית הניקוז של המסנן בכלי כלשהו, ופותחים את ברז הניקוז (שהוא גם מחבר חיישן מים בדגמים שמצויידים בכזה). הפתיחה היא על ידי רבע סיבוב עם כיוון השעון והרמה.

לאחר שהמסנן ריק מסולר, פותחים 3 בירגי טורקס T15.

dieselFilter7.jpg

 

מפרידים את המסנן מהמכסה על ידי משיכה אנכית. זהירות, אין להטות את המסנן בזמן המשיכה, אחרת אפשר לשבור די בקלות את הצינורית של חיישן המים.

dieselFilter8.jpg

 

המסנן החדש מגיע עם אטם למכסה. מורידים ממנו את הפקקים(עליון ותחתון), שמים את האטם למקום ומרכיבים הכל בסדר הפוך. את ברז הניקוז מומלץ לסגור לפני ששמים את המכסה על הפילטר. יש להרכיב את המכסה בזהירות רבה בצורה אנכית, הטייה מוגזמת שלו עלולה לשבור את צינורית חיישן המים. חשוב לנקות היטב עם מטלית את כל חיבורי הצינורות תרם החיבור.

אני בחרתי לרכוש פילטר של MANN בארץ. ניתן להזמין גם פילטר מקורי מאיביי ואפילו לחסוך כמה גרושים.

dieselFilter9.jpg

 

לאחר הרכבה יש למלא את הפילטר בסולר.

על מכסה הפילטר ישנה משאבה מובנית (2).

משאירים את הצינור הימני (1) מנותק, מחברים במקומו צינורית שקופה ומתחילים לפמפם את המשאבה. בהתחלה יצאו שפריצים קטנים של סולר, יש להמשיך לפמפם עד שמתחיל לצאת סולר רציף, לא שפריצים קטנים. במקביל ברגע שהפילטר מלא המשאבה מתקשה מאוד, כך שניתן לחוש את השינוי גם ללא צינור שקוף.

 

מחברים את הצינור הימני למקומו ומניעים.

אם תהליך ניקוז האויר בוצע כהלכה, המנוע אמור להניע בנגיעה, כך היה אצלי.

dieselFilter10.jpg

 

בהצלחה!

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עלות מסנן של MANN בארץ?

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך.

 

חשוב גם לבדוק שהאטם הישן של הפילטר לא נשאר דבוק על המכסה, יכול לקרות מצב שמרכיבים 2 אטמים והמנוע לא יניע.

קשה מאוד עד בלתי אפשרי לפספס אותו כשהוא דבוק על המכסה, הוא בולט מאוד ולא ניתן להרכיב את המכסה בשום אופן עם שני אטמים. אבל ההערה נכונה מאוד.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר 1906E6 בארץ 187 שקלים.

מחו"ל כמעט חצי.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאפו על המדריך.

 

שאלה:

שמעתי שברכבי דיזל צריך להכניס למסנן סולר קצת סולר. האם זו הנפצה מסוימת?

לא קצת סולר, צריך למלא את הפילטר בסולר.

החלק האחרון במדריך מסביר את זה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעולת המשאבה נועדה להוציא אויר מהמערכת ולמלא את המסנן בסולר על מנת להקל בהתנעה. אישית הייתי מפמפם במשאבה עד שהופכת לקשה ומניע.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה לא קשור לדור פילטרים ישן או חדש אלא האם יש משאבת עזר במיכל דלק או אין.

 

אם יש משאבת עזר, היא תמלא את הפילטר גם בלי פמפום. אם אין, לא יניע בלי פמפום.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין.. אם יש משאבה.. תנו כמה לחיצות

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יודע למה יש שתי יציאות מהפילטר?

 

בדור שלפני המדובר וגם בדור שאחרי יש יציאה אחת (וכן, הם משנים לגמרי את המבנה של הפילטר עם כל שינוי דור).

 

אגב, ב C4 דור ראשון דיזל בשביל להחליף פילטר אוויר ופילטר סולר צריך לפרק מגבים ואת הפלסטיק שמתחת למגבים...

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדור החדש (יורו 6) הפילטר סולר יותר קטן מהפילטר שמן.

בקשר לשאלה שלך - אם הבנתי נכון, כנראה שמדובר בקו החזרת עודפים. בשרטוט גם מעורב Fuel cooler בקו ההחזרה למיכל דלק.

 

אלעד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...