Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3325 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

אבא שלי כרגע בלי רכב ואני פונה לטוב ליבכם בשביל שתייעצו לנו על מנת שנוכל לרכוש רכב בהקדם האפשרי עם ההחלטה האופטימלית והמשתלמת ביותר.

אבא שלי רוצה לרכוש רכב חדש אחרי שמכר את הרכב הקודם (שהוא הוציא אותו מהחברה ב2013 עם 0 ק"מ) ומכר אותה אחרי 4 שנים עם 31,000 ק"מ בלבד.

אבא שלי עושה נסיעות קצרות בעיקר, הוא מחפש אמינות בראש, לאחר מכן חסכוניות, ונוחות כבונוס הכרחי (לא יזיק לו להתפנק על רכב מפנק בגילו:wink:).

 

הכיוון האישי שלו הוא אל ה-

טויוטה פריוס 2008 עם 170 אלף ק"מ (בגלל החסכוניות)

או

יונדאי i30 2016 שעברה מכה מקדימה ונמכרת בזול ממגרש (שגם הוא מכיר שם את הבעלים) (בגלל שזה מציאה) - אגב, אשמח לחוות דעת בנושא, חברת ליסינג שמציעה רכב 2016 עם 700 ק"מ במחיר רצפה רק בגלל פגיעה חזיתית שתוקנה ע"י החלפת פנס ומכסה מנוע?

 

הוא ביקש ממני חוות דעת, אני באופן אישי מאוד אוהב את הגרמניות/צ'כיות. אני לא מבין גדול בכלל. אבל הבנתי שהטורבו, לא רק שהוא מעיף את האוטו לרמות ביצועים מעולות הוא גם מאוד חסכוני בדלק. אך אינני בקיא מספיק בשביל להתאים אלינו סגנון כזה של מוטוריקה.

 

אבא שלי פתוח להצעות כל עוד הן רלוונטיות מבחינת התקציב (שהוא 50-70K ש"ח עם חריגה למציאות)

וכמובן הדרישות שהן (אמינות, חסכוניות, נוחות)..

 

אז מצאתי ככה:

 

סקודה אוקטביה, יד ראשונה, 2014, מנוע 1.4 אוט', עשתה 170 ק"מ, נדרש עליה 70 אלף ש"ח לפני מיקוח. - לפני שהעסקה שווה, האם האוטו רואה באמת הרבה מוסך בגלל הגיר כמו שהסטיגמה אומרת?

 

בנוסף, אשמח לחוות דעת אישית, או מקצועית מידע על הרכבים האלו -

 

  • פאביה או ראפיד, שווה?
  • פולקסוואגן ג'טה, חסכונית אמינה?

כל הצעה חדשה מעניינת או כיוון חדש שיכול לעזור להחלטה יבורך! תודה רבה לכולם!!

עריכה אחרונה על ידי avihyb
פורסם

אין שום סיבה שחברת ליסינג תמכור רכב שעבר תאונה קלה כ"כ אחרי מעט קילומטרים - לדעתי הסיפור מורכב יותר וכנראה שהרכב עם נזק גדול יותר סביר להניח עם נזק לשלדה.

 

למה לקחת רכבים כאלה שחוטים? אוקטביה בת שלוש עם 170 אלף קילומטר? פריוס בת 8? מה הצרכים שלו? אם נדע אולי נוכל לעזור לך יותר,

חסכוניות דווקא פחות רלוונטית בגלל הנסועה נמוכה - ואפשר לקחת רכב בזבזני יותר בידעה שההפרש בעלות הדלק נמוכה ביחס לאמינות.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

2014 עם 170K ק"מ? ב70K ש"ח? לא הייתי קונה אפילו ב40, מדובר ברכב שנסע פי3 יותר מהממוצע.

 

לפי מה שקראתי נראה שאתה די מתלהב מביצועים, כך שאני חושב שאמינות, חסכוניות, נוחות זה לא הכל, יכול להיות שתרצה גם ביצועים, אני טועה?

פורסם

שום דבר לא מתחבר בסיפור שלך. זה אמיתי?

 

איך רכבים עם מעל 150,000 ק"מ מתחברים לאמינות? אם הדרישות הן לאמינות, חיסכון ונוחות, מה הקשר לטורבו וביצועים? אם אבא שלך עושה פחות מ-10,000 ק"מ בשנה, למה החיסכון בדלק מעניין בכלל? לא כדאי לחסוך בירידת ערך?

 

אם נחזור לשאלה המקורית, אני אישית הייתי חושב על פיג'ו 308 מ-2014 (הדגם החדש כמובן, לא לגעת בקודם) שתענה לא רע על שלושת הדרישות הנ"ל. היא תהיה או בקצה העליון של התקציב או טיפה מעל. הבעיה העיקרית שכדאי לשים אליה לב היא התפעול של כל המערכות מהמסך (אין כפתורים פיזיים), מה שלא נח לכולם, ובטח לא לאנשים מבוגרים.

 

אפשרות אחרת היא מגאן או פלואנס, גרסאות הדיזל יהיו די חסכוניות (אבל עם ק"מ מכובד בתקציב הזה כנראה). גם הגיר הרובוטי הוא לא הבחירה הראשונה לנסיעות עירוניות (אם הבנתי נכון את אופי הנסיעה הצפוי). אבל סה"כ יהיו גם כן סבירות בכל שלושת הדרישות. אולי פלואנס 2 ליטר בנזין היא מה שאתה מחפש, למרות שהיא לא תהיה חסכונית בכלל (בדלק)

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
אין שום סיבה שחברת ליסינג תמכור רכב שעבר תאונה קלה כ"כ אחרי מעט קילומטרים - לדעתי הסיפור מורכב יותר וכנראה שהרכב עם נזק גדול יותר סביר להניח עם נזק לשלדה. הגיוני ובריא לחשוב כשיטתך אך מכיוון שבעל המגרש הוא מכר טוב של אבא שלי נשמע לי שאולי שווה לבדוק.. (ההפרש במחיר הוא 20K)

 

למה לקחת רכבים כאלה שחוטים? אוקטביה בת שלוש עם 170 אלף קילומטר? פריוס בת 8? מה הצרכים שלו? אם נדע אולי נוכל לעזור לך יותר,

חסכוניות דווקא פחות רלוונטית בגלל הנסועה נמוכה - ואפשר לקחת רכב בזבזני יותר בידעה שההפרש בעלות הדלק נמוכה ביחס לאמינות.

צודק, דיברתי עם בחור שמבין בנושא וגם הוא הבהיר לי את הנקודה שהאוקטביה כלל לא באה בחשבון. פריוס - בכלל. בכללי, אני חושב שנרד מאופציית הגרמניות, יותר לכיוון המאזדה 3, טויטה קורולה.

 

 

2014 עם 170K ק"מ? ב70K ש"ח? לא הייתי קונה אפילו ב40, מדובר ברכב שנסע פי3 יותר מהממוצע.

 

לפי מה שקראתי נראה שאתה די מתלהב מביצועים, כך שאני חושב שאמינות, חסכוניות, נוחות זה לא הכל, יכול להיות שתרצה גם ביצועים, אני טועה?

אני בתור בחור צעיר שעוזר לאבא שלי וגם הולך לנסוע על הרכב מחפש את הביצועים המקסימליים ביחס למחיר ולדרישות (כמובן, לא רכב ספורט וכו') אבל איפה שאפשר, למה לא? כמו שציינתי, גם אבא שלי לא יזיק לו להתפנק קצת בגילו. (אגב, ציינתי נוחות באחד משלושת הדרישות, לעניות דעתי נוחות מתבטאת בביצוע טוב של המנוע - לא?)

 

רכבי מיני/סופר מיני באים בחשבון?

הררבים שהצאת לא באים בקנה אחד עם אמינות...

רכבי מיני/סופר מיני פחות באים בחשבון. הרכב הקודם היה i20 והוא היה קטן מאוד ולא נוח גם לנהג וגם לנוסעים. אנחנו מעדיפים משהו יותר גדול ומרווח למשפחה של 5 נפשות ממוצעת.

כפי שציינתי הובהרה לי הנקודה - הרכבים שציינתי הינם הקו מחשבה שאבא שלי הציע. חלקם אני הצעתי אבל עכשיו אני מבין שאין בינהם קשר לאמינות.

 

שום דבר לא מתחבר בסיפור שלך. זה אמיתי?

 

איך רכבים עם מעל 150,000 ק"מ מתחברים לאמינות? אם הדרישות הן לאמינות, חיסכון ונוחות, מה הקשר לטורבו וביצועים? אם אבא שלך עושה פחות מ-10,000 ק"מ בשנה, למה החיסכון בדלק מעניין בכלל? לא כדאי לחסוך בירידת ערך?

צודק. מדבריך אסיק שעדיף לאבא שלי לייחס פחות חשיבות לצריכת הדלק ויותר לאמינות החלקים/ירידת ערך הרכב. נשמע חכם והגיוני.

 

אם נחזור לשאלה המקורית, אני אישית הייתי חושב על פיג'ו 308 מ-2014 (הדגם החדש כמובן, לא לגעת בקודם) שתענה לא רע על שלושת הדרישות הנ"ל. היא תהיה או בקצה העליון של התקציב או טיפה מעל. הבעיה העיקרית שכדאי לשים אליה לב היא התפעול של כל המערכות מהמסך (אין כפתורים פיזיים), מה שלא נח לכולם, ובטח לא לאנשים מבוגרים.

גם אני וגם אבא שלי לא נראה לי שנאהב את הרכב הזה. גם מהסיבה שציינת. גם כי הרכב צרפתי.

 

אפשרות אחרת היא מגאן או פלואנס, גרסאות הדיזל יהיו די חסכוניות (אבל עם ק"מ מכובד בתקציב הזה כנראה). גם הגיר הרובוטי הוא לא הבחירה הראשונה לנסיעות עירוניות (אם הבנתי נכון את אופי הנסיעה הצפוי). אבל סה"כ יהיו גם כן סבירות בכל שלושת הדרישות. אולי פלואנס 2 ליטר בנזין היא מה שאתה מחפש, למרות שהיא לא תהיה חסכונית בכלל (בדלק)

כמו שהבחור מעליי ציין הגיוני לחשוב שכאשר אבא שלי עושה מרחקים כה קצרים ניתן לוותר באופן חלקי על הדרישה לחסכוניות ומאידך לחפש רכב עם אמינות מקסימלית וירידת ערך מתונה, כמו כן גם נוחות וביצועים.

 

אני אשנה את התוכן של הדיון בהתאם.

פורסם (נערך)

עשית סלט ואתה עמוס בסטיגמות.

נוחות זה היכולת להכנס ללא מאמץ לרכב ,לסוע שעתיים רצוף ולצאת מהאוטו רענן וללא כאבים או מחלת ים.

זה שילוב של שלדה, כסאות ומתלים.

אין קשר למנוע.

ברכבים משומשים עם קמ גבוה

האמינות יורדת ככל שמספר הרכיבים עולה. מכאן שהייתי מוריד את הגרמניות. בטח לא אוקטביה אם אמינות חשובה לך. היא גם מאד קשיחה במתלים.

תבחר איזה קוראנית פשוטה ותוותר על הנוחות או שתעשה פשרות באמצע.

במקומך הייתי הולך על איזו שברולט מאליבו משומשת , נוחות טובה מזו של יפנית ממוצעת אבל הכל תלוי בתקציב כמובן.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
עשית סלט ואתה עמוס בסטיגמות.

נוחות זה היכולת להכנס ללא מאמץ לרכב ,לסוע שעתיים רצוף ולצאת מהאוטו רענן וללא כאבים או מחלת ים.

זה שילוב של שלדה, כסאות ומתלים.

אין קשר למנוע.

ברכבים משומשים עם קמ גבוה

האמינות יורדת ככל שמספר הרכיבים עולה. מכאן שהייתי מוריד את הגרמניות. בטח לא אוקטביה אם אמינות חשובה לך. היא גם מאד קשיחה במתלים.

תבחר איזה קוראנית פשוטה ותוותר על הנוחות או שתעשה פשרות באמצע.

במקומך הייתי הולך על איזו שברולט מאליבו משומשת , נוחות טובה מזו של יפנית ממוצעת אבל הכל תלוי בתקציב כמובן.

 

אני חושב שהכי יתאים, דווקא אלו היפניות לשם שינוי. עקב אמינותם הגדולה בחלקים והפינוק.

אז.. בינתיים חשבנו על המאזדה 3 2014 ומעלה

או טויוטה קורולה 2013 ומעלה

או יונדאי I35 אלנטרה 2013 ומעלה

או יונדאי I30 2014 ומעלה

 

השאלה אם יש עוד רכבים בקטגוריה ששווה לבדוק ולחפש.

או האם אחד מהרכבים שציינתי (על פי הדרישות) כדאי להתרחק?

פורסם
אף אחת מהן לא מצטיינת בנוחות אבל יהיו אמינות מאד.

 

הבנתי שהטויוטה והמאזדה יהיו יותר חסכוניות מהיונדאי (וזה על פי ההשוואה פה באתר).

מצאתי המון הצעות בי2, השאלה אם שוות בדיקה:

 

- טויוטה קורולה 2013 יד 2 85 אלף ק"מ. טסט לעוד חודשיים. נדרש 85 אלף ש"ח - מוגזם?

 

- מאזדה 3:

א) שנת 2014 יד 1 30,000 קמ נהג יחיד דגם מפואר נדרש 82 אלף ש"ח. טסט (01/18).

ב) שנת 2015 46 אלף קמ יד 2 טסט 01/18 נדרש 85 אלף שח.

פורסם

לדעתי האישית אם זה המבחר הטויוטה פחות נוחה מהI35 בשנות אור,

ההפרש בחיסכון ביינהן בקילומטרז של 10,000 קילומטר בשנה נמוך - הייתי מעדיף את הI35 על הקורולה בכל מצב.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

הי, בבעלותי אוקטבייה ספייס 2015 1.4 עם כל התוספות, אנו משתמשים בה לנסיעות משפחתיות (יש לי תאומות ובת). יש עליה 14k קילומטר ובינתיים היא מספקת בהחלט ואנחנו מרוצים עד מאוד.. בתור מישהו שבא מתעשיית הרכב, 10 שנים חו״ל ושנתיים בארץ, אני ממליץ קודם כל להחליט מהו התקציב שלכם- עליכם לשקלל את כל ההוצאות הכרוכות וכן את התחזוקה השנתית על פי מידת השימוש,אופי הרכב ומצבו. מכיר את ה DSG מקרוב - זוהי תיבה שעברה שנים קשות אבל התבגרה מאז. ההתנהלות של היבואן בארץ סביב הנושא, וחוסר הידע של הרוכשים, פגע בה תדמיתית. אני מכיר גם את הפריוס עוד מ 2002 והייתה בבעלותי 2007. אם תצליח להגדיר תקציב ואז סדר עדיפויות למצופה מהרכב, יהיה לך יותר קל להתפקס ולקבל עיצה מדוייקת. בהצלחה

.​Another fine day ruined by responsibility...

פורסם
הי, בבעלותי אוקטבייה ספייס 2015 1.4 עם כל התוספות, אנו משתמשים בה לנסיעות משפחתיות (יש לי תאומות ובת). יש עליה 14k קילומטר ובינתיים היא מספקת בהחלט ואנחנו מרוצים עד מאוד.. בתור מישהו שבא מתעשיית הרכב, 10 שנים חו״ל ושנתיים בארץ, אני ממליץ קודם כל להחליט מהו התקציב שלכם- עליכם לשקלל את כל ההוצאות הכרוכות וכן את התחזוקה השנתית על פי מידת השימוש,אופי הרכב ומצבו. מכיר את ה DSG מקרוב - זוהי תיבה שעברה שנים קשות אבל התבגרה מאז. ההתנהלות של היבואן בארץ סביב הנושא, וחוסר הידע של הרוכשים, פגע בה תדמיתית. אני מכיר גם את הפריוס עוד מ 2002 והייתה בבעלותי 2007. אם תצליח להגדיר תקציב ואז סדר עדיפויות למצופה מהרכב, יהיה לך יותר קל להתפקס ולקבל עיצה מדוייקת. בהצלחה

ציינתי כבר שירדנו מאופציית הגרמניות בינהן האוקטביה וזאת מכיוון שהחלפים יקרים. התקציב הוא באיזור ה70 אלף ש"ח.

הרצונות מהרכב שיהיה אמין, חסכוני, ונוח. אנו כרגע בוחנים את אופציית הטויוטה קורולה, מאזדה 3, יונדאי i30/i35

אשמח לחוות דעת בנוגע לרכבים הנ"ל + הצעות לרכבים מאותה הקטגוריה שיכולים להיות אופציונלים בשבילנו.

 

לדעתי האישית אם זה המבחר הטויוטה פחות נוחה מהI35 בשנות אור,

ההפרש בחיסכון ביינהן בקילומטרז של 10,000 קילומטר בשנה נמוך - הייתי מעדיף את הI35 על הקורולה בכל מצב.

לא כ"כ הבנתי את דבריך. היונדאי יותר נוחה פחות חסכונית מאשר הקורולה?

פורסם
הבנתי שהטויוטה והמאזדה יהיו יותר חסכוניות מהיונדאי (וזה על פי ההשוואה פה באתר).

מצאתי המון הצעות בי2, השאלה אם שוות בדיקה:

 

- טויוטה קורולה 2013 יד 2 85 אלף ק"מ. טסט לעוד חודשיים. נדרש 85 אלף ש"ח - מוגזם?

 

- מאזדה 3:

א) שנת 2014 יד 1 30,000 קמ נהג יחיד דגם מפואר נדרש 82 אלף ש"ח. טסט (01/18).

ב) שנת 2015 46 אלף קמ יד 2 טסט 01/18 נדרש 85 אלף שח.

 

הטויוטה לא שווה את הכסף.

החסכון בדלק לא משחק תפקיד כזה משמעותי בנסיעות קצרות, לכן היונדאי i35 תתן תמורה טובה יותר לכסף.

לדעתי מאזדה 3 עדיפה, אפילו כשמדובר במנוע 1.5, רכב נוח יותר לנהג, מאובזר מהקורולה, עם פשרה במושב אחורי מצומצם (כנראה לא משחק תפקיד במקרה שלכם). ל-3 קיים דגם האצ'בק שמתאים עוד יותר.

אפשר להוסיף לרשימה גם הונדה סיוויק, 5 דלתות.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

×
×
  • תוכן חדש...