Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3336 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

עד היום עשיתי את כל הטיפולים לרכב במוסך מורשה. הם שמו שמן מנוע 5W30 (לפי החשבונית). עכשיו החלטתי שאני אקנה את החלקים והשמנים בעצמי. לפי ספר הרכב שמן המנוע המתאים הוא 5W30 API CH-4 ACEA B4. חיפשתי שמן בעל דרגת CH-4 ולא מצאתי השמנים שיש בהום סנטר ואוטו דיפו הם בדרגת API CF. בשיטוט באינטרנט נתקלתי במקרה במסמך רשמי של קיה שבו רשום כי השמן המתאים לרכב שלי הוא 10W30 API CH-4 (בהערה מצוין שלא כל היצרנים מייצרים שמן בצמיגות זו ולכן יש לבדוק בספר הרכב).

אני נבוך ומתלבט באיזה שמן כדאי להשתמש. יש למישהו רעיון? או מישהו שיש לו רכב כזה יכול לומר באיזה שמן הוא משתמש?

תודה.

פורסם

לאף אחד אין רעיון?

בעקרון השאלה שלי היא על ההבדל בין API CF ל API CH-4. מצאתי מאמר שמסביר את ההבדל ( הקישור : http://www.infineuminsight.com/insight/jan-2017/the-journey-from-api-cf-to-ch-4).

בגדול ההבדל הוא ברמת משקעי הפיח הנותרים במנוע בשמן ברמת CF לעומת שמן ברמת CH-4. עכשיו אני שואל איך זה שאני לא מוצא את השמן ברמת CH-4 כאשר בוודאות רכבים רבים חדישים יותר משלי דורשים את השמן הזה לפי הוראות יצרן?! ויותר מכך מה קורה כאשר אני שם את הרכב במוסך? איזה שמן בדיוק הם מכניסים למנוע?!

פורסם

תקן ה CH-4 העתיק אוטוטו חוגג יום הולדת 20, כך שמין הסתם קשה למצוא שמן מנוע שעומד בתקן הזה.

כל התקנים שבאו אחריו, CI-4, CJ-4 ו CK-4 הם תקנים מחמירים יותר ובנוסף מחליפים את התקנים הישנים יותר.

http://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-documents/oil-categories#tab_diesel-c-categories

 

הייתי ממליץ לחפש שמן סינטטי מלא מחברה מוכרת ובצמיגות 5W30 שעומד בתקן API עדכני יותר מה CH-4.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

היי איתמר תודה על התגובה,

חיפשתי שמן עם תקן גבוה יותר. לא מצאתי. התקן הכי גבוה שמצאתי היה CF. זה ממש מוזר.

 

תקן ה CH-4 העתיק אוטוטו חוגג יום הולדת 20, כך שמין הסתם קשה למצוא שמן מנוע שעומד בתקן הזה.

כל התקנים שבאו אחריו, CI-4, CJ-4 ו CK-4 הם תקנים מחמירים יותר ובנוסף מחליפים את התקנים הישנים יותר.

http://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-documents/oil-categories#tab_diesel-c-categories

 

הייתי ממליץ לחפש שמן סינטטי מלא מחברה מוכרת ובצמיגות 5W30 שעומד בתקן API עדכני יותר מה CH-4.

פורסם

אני משער שבגלל שמדובר בתקן למנוע דיזל אתה תמצא יותר מבחר בשמנים מינרליים או חצי סינטטיים בצמיגויות 10W40 ו 15W40.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אגב, מה המשמעות בכך שבספר רכב רשומים שני תקנים לשמן גם API CH-4 וגם ACEA B4? האם השמן צריך לעמוד בשני התקנים או רק באחד מהם?

פורסם

ספר הרכב ממליץ על PAZ POWER KIA C3 5W30. כמובן שהשמן הזה בהיותו יעודי ליצרן הוא יקר יותר, השאלה איך אני בודק לאילו תקנים השמן הזה מתאים? (יכול להיות שגם הוא אינו עונה לתקן המבוקש...)

פורסם

VW 505.01 Special engine oil for VW turbodiesel engines with pump-injector-unit and for the V8 Commonrail turbodiesel engines. Meets ACEA B4 SAE 5W-40 specification..

 

למנוע שלך מומלץ תקן B4 ׁ(אני תמיד מתייחס לתקן האירופאי ). 505.01 של VW תואם B4

פורסם

זה באשר לתקן ACEA. שמנים המתאימים לתקן הזה מצאתי אבל מה לגבי תקן ה API?

אגב, עיינתי בקטלוג של פז וראיתי שם את אנרג'י 10W30 שעומד בשני התקנים ומתאים גם למפרט היצרן. אולי אחפש ואקנה אותו, למרות שמחירו בטח יקר יותר משמנים אחרים.

×
×
  • תוכן חדש...