Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך לכוון לחץ אוויר בגלגלים לשיפור הביצועים


שימו לב! השרשור הזה בן 3731 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום מוטי

 

אני רוצה לעשות את הבדיקה המדוברת אבל מאיפה אני משיג משחת נעליים לבנה? אין חומר אחר?

אה, תקשיב... אני אגלה לך את הסוד.. אני מקווה שחבריי שהם שותפים לסוד הזה לא יכעסו עליי שאני מספר לך...:?

 

תזמין טיסה לאפגניסטן, כשתרד מהמטוס תיגש לאחד המאבטחים ותגיד לו באוזן "אוסבקואימפתיתים"

הוא מיד יבין וכניס אותך במהרה לדלת מסתור צדדית שנמצאת מאחורי דלפק הצ'יק-אין.

 

בחוץ תחכה לך אונו טורבו שחורה...תכנס לתוכה.

הנהג יקח אותך אל רכס שנקרא"בומר"... נסיעה של 4 שעות במדבר היבש.:|

 

הוא יעצור לך ליד אוהל נידח ושומם במדבר, שם מתחת לטלוויזית ה-LCD יש מפתח.

קח אותו.:twisted:

 

תחזור לאונו השחורה ותמשיך עם הנהג עוד כ-7 שעות נסיעה עד שתגיעו לרכס הרים ענק.

לאחר הליכה רגלית בחום המדברי של כ-200 ק"מ תגיע לאיזור מלא ב-300 מערות.

באחת מהן נמצא ארגז אוצר סגור עם מנעול (תשתמש במפתח שלקחת מהאוהל )ובתוכו:

משחת נעליים לבנה!!!!!!

(באחת מהמערות מתחבא גם בן לאדן... תיכנס אליו והוא יהרוג אותך..קח את הסיכון)

 

והנה, השגת אחת...

 

אבל אל תספר לאף-אחד שגילתי לך את הסוד...

 

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לכבוד הצמיגים החדשים (והרחבים) שלי, החלטתי לבצע את הרעיון של מוטי.

 

הסיפור בתמונות:

 

קודם כל, פירוק הרכב מכל המטען החורג שנמצא מאחור (בכל זאת, צרפתייה, צריך הרבה כלים כדי להיות מוכן לבעיות שבטוח יהיו).

 

img17493me.jpg

 

עכשיו אפשר להתחיל... בצמיג שלי אין לצערי סימון של חץ, אלא כיתוב TWI. אני מניח שהמשמעות שלהם זהה, אבל :roll:

משחת נעליים (לבחור ששאל באחת ההודעות הקודמות) בצבע לבן מצאתי בסופר די בקלות (15.90, אם אתה מתעקש). קומפרסור מצאתי במחסן של השכנים (והוא התברר כזבל של דבר. מזל שיש תחנת דלק קרובה) ושעון לחץ קניתי כמה שעות קודם בתל-אביב.

 

יאללה, מתחילים לעשות סיבובים.

סיבוב ראשון:

 

img17559ce.jpg

 

כאן לחץ האוויר היה סביב ה35 לדעתי. גבוה מדי... צריך לרדת.

אחרי שלושה סיבובים הגעתי לתוצאה סבירה בגלגלים הקדמיים - 27 PSI.

 

img17593xi.jpg

 

נראה טוב, בדיוק עד לנקודת הTWI.

 

מאחור, לעומת זאת, יש קצת בעיה. ירדתי וירדתי, אבל לא הצלחתי להגיע לנקודה הטובה. הגעתי ל25 PSI, והאמת שפחדתי לרדת יותר נמוך מזה, אז זה נשאר ככה:

 

img17604ah.jpg

 

מוטי - אשמח אם תוכל להביא את דעתך על המצב בצמיג האחורי... כדאי לרדת מתחת ל25 PSI? זה נשמע לי לחץ ממש לא סביר ונמוך.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המלצת היצרן היא 30 ו 28 PSI, אבל היא מדברת על מידת צמיג שונה (במקור 165/70/13 וכרגע 185/60/14).

 

נראה לך שפיספסתי משהו בתהליך?

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אם הלחצים המומלצים גבוהים יותר מאילו שהגעת אליהם פיספסת משהו בביטחה.

במהלך הניסוי אתה אמור להגיע למגבלות האחיזה לפני שהדופן קורסת... אני מודה ומתוודה, קצת קשה לתאר את ההרגשה באופן מדוייק ממחשב במרחק חצי כדור הארץ, זה דבר שהרבה יותר קל לראות ולשמוע כדי להבין מתי הדופן קורסת, הקריסה נגרמת בד"כ מהפניה חזקה של ההגה במהירות נסיעה שהצמיג כבר לא מסוגל לעקוב אחרי הקו שאתה מתווה לו, מה שמלווה בחלק מהצמיגים ביללה מקוטעת ובחלק מהצמיגים בצליל טרטור קולני... שווה אולי להגיע לרגע שהצמיגים כן קורסים פעם פעמיים רק כדי לקבל את התחושה וכדי ללמוד קצת יותר על איפה הגבול עובר.

 

הלחצים המומלצים ע"י היצרן הם תמיד פשרה עם נוחות הנסיעה כך שלא יכול להיות שהם ירדו, הלחצים האופטימליים לביצועים תמיד יהיו יותר גבוהים..

 

נראה, אולי אני אעשה את הניסוי עם מכונית מול מצלמת וידאו ואעלה אותו לפורום רק בשביל שתבין על מה אני מדבר... זה לא יקרה בימים הקרובים כי יורד גשם.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה למרות שהלחצים המקוריים מכוונים למידה אחרת לגמרי?

 

בכל מקרה, אני מחכה לגרסאת הוידיאו :smile:

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרתי כבר קודם שלדעתי השיטה הזאת בעייתית כי רוב האנשים לא ידעו לזהות את הנקודה המדוייקת הזאת בין מגבלת אחיזת הצמיג לקריסת הדופן.

גם פה וגם בשרשור נוסף שפתחו בנושא בעבר היו הרבה אנשים שביצעו את זה והגיעו ללחצים נמוכים מאוד ולא הגיוניים...

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אם הלחצים המומלצים גבוהים יותר מאילו שהגעת אליהם פיספסת משהו בביטחה.

במהלך הניסוי אתה אמור להגיע למגבלות האחיזה לפני שהדופן קורסת... אני מודה ומתוודה, קצת קשה לתאר את ההרגשה באופן מדוייק ממחשב במרחק חצי כדור הארץ, זה דבר שהרבה יותר קל לראות ולשמוע כדי להבין מתי הדופן קורסת, הקריסה נגרמת בד"כ מהפניה חזקה של ההגה במהירות נסיעה שהצמיג כבר לא מסוגל לעקוב אחרי הקו שאתה מתווה לו, מה שמלווה בחלק מהצמיגים ביללה מקוטעת ובחלק מהצמיגים בצליל טרטור קולני... שווה אולי להגיע לרגע שהצמיגים כן קורסים פעם פעמיים רק כדי לקבל את התחושה וכדי ללמוד קצת יותר על איפה הגבול עובר.

 

הלחצים המומלצים ע"י היצרן הם תמיד פשרה עם נוחות הנסיעה כך שלא יכול להיות שהם ירדו, הלחצים האופטימליים לביצועים תמיד יהיו יותר גבוהים..

 

נראה, אולי אני אעשה את הניסוי עם מכונית מול מצלמת וידאו ואעלה אותו לפורום רק בשביל שתבין על מה אני מדבר... זה לא יקרה בימים הקרובים כי יורד גשם.

 

מוטי

אהלן, הרבה זמן לא דיברנו בנושא צמיגים :-P

 

עכשיו נגיע לעידכון...

 

באחת השבתות האחרונות ירדתי לערד לריענון נהיגה:wink: .

 

הצמיג נופח מקדימה ל 37 PSI ועדיין באחת הפניות הוא קרס(ממש נשחק חזק), תמונה אני אצלם בהזדמנות..

 

זה מראה שהצמיגים מיועדים יותר למסלול זורם ולא לג'מקאנה.

 

חוץ מזה הוא החזיק ממש טוב והכוח (מחסור כוח :? ) של הרכב הורגש שכן בסללום הרכב לא זז מהמסלול אפילו קמצוץ ושמר על הקו הנבחר.

 

נחזור לפואנטה,

 

אפילו כאשר הצמיג קרס המרשל אמר לי שהצמיג לא צייץ כאשר הוא התעוות.

 

וזה מוזר.... אולי כי הצמיג רך?

 

בכל מקרה הרכב הפתיע שכן הוא עמד כמעט באותו הזמן כמו המיאטה (טוב אולי 3/4 דקה זה לא מעט זמן :| ).

 

בכל מקרה, כיוונון לחץ האוויר בצמיגים שלי ממש קשה :shock: , כי למרות הלחץ הגבוהה זה נראה שחסר לחץ...

 

האם יש לך עצה להאיר את עיניי?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה הרכב הפתיע שכן הוא עמד כמעט באותו הזמן כמו המיאטה
אתה נהגת על המיאטה ? אחרת אני לא מבין מה הקשר...:roll:

 

בכל מקרה, כיוונון לחץ האוויר בצמיגים שלי ממש קשה :shock: , כי למרות הלחץ הגבוהה זה נראה שחסר לחץ...
"נראה" אתה מתכוון נראה בעין ? שוב מה הקשר...

 

ובאופן כללי המטרה של הכיוון ללחץ מתאים היא לא למנוע קריסה של הצמיג אלא לכוון שהנקודה הזאת, של גבול האחיזה, תהיה אופטימלית מבחינת שטח המגע של הצמיג. אתה באמת מרחיק את הנקודה בה הצמיג קורס אבל לא מונע לגמרי את המצב הזה (זאת לא מטרה בפני עצמה אחרת למה הפסקת ב-37 ? תן לצמיג את כל הלחץ שהוא מסוגל להתמודד איתו ואולי תמנע קריסה אבל על הדרך גם תקטין את שטח המגע של הצמיג למשהו מצחיק).

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...
נראה, אולי אני אעשה את הניסוי עם מכונית מול מצלמת וידאו ואעלה אותו לפורום רק בשביל שתבין על מה אני מדבר... זה לא יקרה בימים הקרובים כי יורד גשם.

 

מוטי

מוטי זה עדיין רלוונתי מבחינתך?

רבנו רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
  • שנתיים מאוחר יותר...

יש לי שאלה בקשר לזה אתמול חזרתי מחול ושם ראיתי שכולם ממלאים את הגלגלים בחנקן וכפי שהבנתי זה מביא לשיפור מאד טוב בביצועים של האוטו.

 

עכשיו מעניין אותי אם בארץ ממלאים בחנקן כי אני לא שמתי לב לזה עד עכשיו ואם כן אז הלחץ אם חנקן צריך ליהיות אותו הדבר כמו אוויר או לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלחץ הוא אותו הלחץ מד הלחץ לא יודע לזהות באיזה גז אתה ממלא. לא בטוח למה מלאים החנקן אבל לי נראה שזה קשור בהולכת חום לצמיג יש טמפרטורת עבודה יעילה מתחת ומעל הצמיג יתפקד פחות טוב (שחיקה גדולה יותר או פחות אחיזה) לכן לדעתי משתמשים בחנקן אבל רק השארה לא מבוססת. אבל בלי קשר זה לא ממש אמור לשפר במידה כל כך ניכרת בטח לא בהתנהלות שגרתית.

 

לגבי הלחץ בצמיגים. השיטה די נכונה בצורה פשטנית אבל באמת מאוד קשה לזהות את הרגע של איבוד אחיזה ועוד לשמור עליו גם יש נוסחאות מדעיות לחישוב לחץ אוויר סטנדרטי (לפי עמוסים מותרים על הציר הקדמי והאחורי, זווית הגלגלים מידת הצמיג וכו) יש לי במחשב קובץ אקסל שמחשב את זה אם אמצא אוסיף לכאן, אלו הנוסחאות שמשמשות את יצרני המכוניות האירופאיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי במחשב קובץ אקסל שמחשב את זה אם אמצא אוסיף לכאן, אלו הנוסחאות שמשמשות את יצרני המכוניות האירופאיות.

 

אשמח אם תעלה את זה. זה נראה לי שימושי מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3731 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...