Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2453 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מעלה את השרשור הזה מהאוב ומעדכן.

לאחר טעימה אצל "בנא", רכשתי את הגלנמורנג'י 10 כפי שהמליצו כאן - תודה רבה לכם, אכן וויסקי מצויין למתחיל כמוני.

בנוסף, מכיוון שציינו כאן שוויסקי אירי אמור להיות קליל יותר, ממש היום הזמנתי בפאנקו "על עיוור" בושמילס בלאק בוש שקיבל הרבה מחמאות.

האם עשיתי טעות? איך הוויסקי הזה עבור מתחיל? רכשתי גם מיניאטורה של ג'וני ווקר בלאק כדי להבין מה זה וויסקי מעושן.

אגב, בטעימות בבנא, טעמתי גם וויסקי בורבון שנקרא Buffalo Trace - אחד הטובים! אין ספק שהוא ברשימה ההולכת ומתהוות שלי.

בקיצור, השרשור הזה עוזר לי מאד. :)

  • תגובות 140
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הבלאק בוש נפלא, בדיוק רכשתי אחד לי ולאבי להרים כוסית לכבוד הרכב החדש.

מאוד ממליץ גם ג'יימסון בלאק בארל, הגלנמורנג'י 10 לדעתי הוא וויסקי פרווה מאוד, חסר טעמים מיוחדים ובאמת "עדין" יחסית לסקוטים.

לגבי באפלו טרייס, לטעמי האישי הריח מדהים, הטעם הוא ההפך המוחלט.

 

פורסם

אוקיי, תודה לכם, אז אין לי מה להתחרט שקניתי את הבושמילס בלי לטעום.

מצד שני, לי הבאפלו טרייס היה ממש טעים ולך לא אז אולי אנחנו עם טעם שונה... :wink:

מה לגבי הג'וני בלאק? הוא מייצג מספיק טוב וויסקי מעושן?

פורסם
אוקיי, תודה לכם, אז אין לי מה להתחרט שקניתי את הבושמילס בלי לטעום.

מצד שני, לי הבאפלו טרייס היה ממש טעים ולך לא אז אולי אנחנו עם טעם שונה... :wink:

מה לגבי הג'וני בלאק? הוא מייצג מספיק טוב וויסקי מעושן?

אתה מדבר על הדאבל בלק? כי הבלק הפשוט אינו מעושן כלל..

בבלנד של הדאבל בלק יש מספר וויסקים שהם מעושנים, יחסית לוויסקי מעושן כמו ארדבג/לפרויג/סמוקהד/פינלגן וכו' הוא נחשב מעושן "לייט"

 

פורסם

מעושן באמת זה הלפרויג, יש לי בקבוק, מת עליו, חבר אומר שיש לן ריח של תיק מעור גמל ממרוקו, שם מעשנים את העור.

פורסם
מעושן באמת זה הלפרויג, יש לי בקבוק, מת עליו, חבר אומר שיש לן ריח של תיק מעור גמל ממרוקו, שם מעשנים את העור.

 

איזה לפרויג יש לך? המעושן האהוב עלי הוא הQuarter cask שלהם.

 

פורסם
אתה מדבר על הדאבל בלק? כי הבלק הפשוט אינו מעושן כלל..

בבלנד של הדאבל בלק יש מספר וויסקים שהם מעושנים, יחסית לוויסקי מעושן כמו ארדבג/לפרויג/סמוקהד/פינלגן וכו' הוא נחשב מעושן "לייט"

 

אוקיי, אז יש דאבל בלאק שנחשב מעושן,

אך אם כך מה מייחד את הבלאק הרגיל? הוא נחשב איכותי יחסית?

פורסם

הבלאק הרגיל היה פעם ממש טוב, היום סתם רגיל.

מעושן בקושי, צריך להתאמץ כדי להרגיש את זה.

איכותי זאת מילה בעייתית, אני מעדיף לא להשתמש בה, אבל הוא לא צורב את הגרון...

 

רוצה גם מעושן וגם ויסקי שהוא מהטובים ביותר בהיסטוריה, בכל רמות המחירים? טאליסקר 10 Talisker

למשל, פה:

https://www.sipil.co.il/whiskey/peated-whisky.html

 

לפרויג גם חביב עליי והמחיר שלו בארץ ירד לרמות רצפתיות, עם עודף מ-200 ש״ח. לטעום לפני שקונים בקבוק.

או-הו, כמה בקבוקים שלו חיסלתי כבר...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ברשותך אתייחס למשפט הזה שלך:

 

הבלאק הרגיל היה פעם ממש טוב, היום סתם רגיל.

 

מה זה אומר? מה השתנה עם הזמן שפעם הוא היה טוב והיום סתם רגיל?

הרי זה לא כמו עולם הרכב לדוגמא, שבו תמיד יש שיפורים, חידושים ושדרוגים ושמה שהיה טוב פעם כבר לא רלוונטי היום.

פורסם

תשמע, מה שכתבתי לא רלוונטי כ"כ לדיון מהסיבה הפשוטה שקשה מאוד להשיג בלאק לייבל לפני 20 שנה ולהשוות לאחד מודרני.

אני זוכר שהוא היה מעושן ומורכב יותר, זה הכול.

למרות המסורות העמוקות ואיטיות השינויים בעולם הוויסקי, עדיין מדובר בעסקים שמנסים לשרוד בעולם תחרותי, ויש כל הזמן שינויים שנובעים מביקוש והיצע, השתנות טעם הקהל וזמינותן של חביות מסוגים מסוימים.

דוגמה טיפוסית - כיום די נפוצים סינגל מאלט(ים) ללא ציון גיל, משהו שהיה נדיר בעבר, עקב הפופולריות העצומה של המשקה בשנים האחרונות, שדילדלה באופן משמעותי את מלאי החביות הוותיקות במזקקות. נניח ויש לך מזקקה, והולך לך טוב, אבל נגמרות לך החביות, מה תעשה, תסגור? לא. תשנה כיוון ובמקום להתהדר בגיל, תתחיל "למכור" את הוויסקי הצעיר יותר בעטיפה השיווקית המתאימה.

אני חייב להזדרז ולציין שוויסקי צעיר הוא לא בהכרח רע ויש דווקא סוגי ויסקי מעולים שלא זקוקים ליישון ממושך כדי להיות מוצלחים, אבל עדיין יש מורכבות ביישון הלכה למעשה למשך זמן רב, שעוד לא הצליחו לשחזר באמצעים מודרניים (משחקי חריכה של חבית וערבובים שונים ומשונים).

 

אל תתבלבל, אלה סתם חפירות של פיינשמעקער, תטעם מכל המגוון ותיהנה מהעולם המופלא הזה בלי דעות קדומות עד כמה שניתן. ;-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

דווקא דאבל בלאק מצוין. נעים וזורם עם טעמים עדינים. (גם ניחוח טוב)

 

לגבי מה מתאים לך? ככל שמנסים יותר משקאות, לומדים להכיר מה מתאים לכל אחד.

כי לפעמים "טעימה" קטנה לא מבחינים בדיוק מה אופי המשקה. רק לאורך זמן מבינים מה היתרונות/חסרונות של המשקה.

 

ניסיון זה שם המשחק.

 

ואתה מתחיל די גבוה, וזה מראה על אנינות טעם.

עריכה אחרונה על ידי yogev20
פורסם
מעושן באמת זה הלפרויג, יש לי בקבוק, מת עליו, חבר אומר שיש לן ריח של תיק מעור גמל ממרוקו, שם מעשנים את העור.

 

איזה לפרויג יש לך? המעושן האהוב עלי הוא הQuarter cask שלהם.

 

תנסה PX Cask, פשוט מעולה. ותנסו לגוולין, בעיניי עדיף.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

יש לי את הלפרויג 10 הרגיל, הבנתי שהקואטר קאסק פחות מעושן ממנו, אני מחפש משהו מעושן יותר מה 10.

כל לגימה זה מזכיר לי מדורה בחורף, עם ריח של ים ושל עצים שרופים, וסיומת מאלטית, ניסיתי להוסיף לו מים, לא התלהבתי, כנל עם הגלנפידיך, אני אוהב אותם בדיוק כפי שיצאו מהמזקקה, אפילו כמה טיפות מים משנות את הסיפור והופכות את הוויסקי לרך יותר.

הלגוולין יקר, אולי כשאטוס לחול אקנה אותו, בנתיים הוויסקי הבא שלי זה קינטה רובן, מחכה שהליטר יחזור למלאי בפאנקו.

פורסם

יותר מעושן? ארדבג ardbeg בלי לחשוב פעמיים.

שוב, מחירי רצפה בארץ, 245 ש"ח לוויסקי משכמו ומעלה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.


×
×
  • תוכן חדש...