Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3734 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום!

אני חייל, לא שזה כל כך חשוב לנושא, אך זה אומר שיש ברשותי 850 שקלים בחודש לתחזוקת רכב.

יש לי גם 10K שחסכתי לפני הגיוס.

 

הרעיון שלי דיי פשוט, אני אוהב להתעסק עם רכבים וחשבתי שאולי הגיע הזמן שגם לי יהיה רכב משלי, משהו שאוכל לתחזק חלקית לבד ועל הדרך ללמוד משהו. רכב שיהיה כיף לנסוע בו בעיר רק בסופ"שים או מדי פעם לנסיעות בין עירוניות.

 

ראיתי ביד2 כמה מודעות של פיאסטה MK2 והן בסביבות 6K כל אחת.

כמה יהיה ריאלי להחזיק רכב במצב שלי? אני יודע שמחירי הביטוח לרכבי אספנות, טסטים ואגרות שונות הן במחירי רצפה ביחס לאלה של רכב "רגיל". וגם רכבים בסגנון הפיאסטה נחשבים אמינים/זולים לתחזוקה ,והכי חשוב - מהנים לנהיגה (אז מה יהיה הטעם ברכב לסופי שבוע).

 

אשמח אם תוכלו לפרט את עמדתכם ולתת מידע לגבי ההוצאות שצפויות לי.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לדעתי עדיף לך לפתוח את הנושא הזה דווקא בפורום אספנות ולא כאן, מאחר ושם בדרך כלל גולשים האנשים שמחזיקים ברכבים כאלה ויש להם ראש לתחביב הנהדר הזה.

כאן כל מה שתקבל זה עצות כמו "אתה חייל אל תקנה אוטו / קח הלוואה וקנה יונדאי גטס" :wink:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
שלום!

אני חייל, לא שזה כל כך חשוב לנושא, אך זה אומר שיש ברשותי 850 שקלים בחודש לתחזוקת רכב.

יש לי גם 10K שחסכתי לפני הגיוס.

 

הרעיון שלי דיי פשוט, אני אוהב להתעסק עם רכבים וחשבתי שאולי הגיע הזמן שגם לי יהיה רכב משלי, משהו שאוכל לתחזק חלקית לבד ועל הדרך ללמוד משהו. רכב שיהיה כיף לנסוע בו בעיר רק בסופ"שים או מדי פעם לנסיעות בין עירוניות.

 

ראיתי ביד2 כמה מודעות של פיאסטה MK2 והן בסביבות 6K כל אחת.

כמה יהיה ריאלי להחזיק רכב במצב שלי? אני יודע שמחירי הביטוח לרכבי אספנות, טסטים ואגרות שונות הן במחירי רצפה ביחס לאלה של רכב "רגיל". וגם רכבים בסגנון הפיאסטה נחשבים אמינים/זולים לתחזוקה ,והכי חשוב - מהנים לנהיגה (אז מה יהיה הטעם ברכב לסופי שבוע).

 

אשמח אם תוכלו לפרט את עמדתכם ולתת מידע לגבי ההוצאות שצפויות לי.

 

ברוך הבא לפורום!

 

 

השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך: האם אני רוצה (באמת רוצה) רכב עתיק בן 30 שנה? לפני הכל אתה צריך לרצות את זה.

 

תקציב שלך מאפשר באמת לקנות ותחזק יונדאי גטס או רכב דומה שנת 2005-2006, גם אותה תוכל לתחזק חלקית בעצמך כתחביב ולא תהיה לך בעיית חלפים.

 

או. קי, לא רוצה גטס, רוצה פיאסטה 84.

טסט שנתי לרכב אספנות 370 ש"ח. לרכב רגיל בסגנון גטס 800-1000 ש"ח.

ביטוח חובה אספנות לנהג מבוגר 340 ש"ח. לא יודע איך זה לגבי נהג חדש וצעיר.

ביטוח צד ג' אספנות - בערך 400-450 ש"ח. כנ"ל לא יודע לגבי נהג חדש או צעיר.

 

פיאסטה אוטו מהנה לנהיגה? תלוי ממה אתה נהנה. ראשית כל מזגן. כנראה שאין בכלל או שהיה אבל לא עובד. שנית, מנועי 950 וגם 1.1 הם "לא משהו" במונחים של ימינו, כלומר זה אוטו די איטי וחלש. רועש. רק 4 הילוכים. אין שום איבזור, אין הגה כוח, אין כלום.

 

יש את תחושת הפשטות והנוסטלגיה, רכב עם התנהגות של פעם וזהו בערך. צריך מאוד לאהוב את זה בשביל להנות מזה.

 

אם זה הכיוון אז כן. התקציב שלך מספיק אם תקנה אוטו נורמאלי במצב נסיעה עם טסט ולא כזה שדורש שיפוץ מקיף. עדיין אפשר לדעתי להשיג בארץ חלפים מכאניים לפיאסטה, הם כמובן לא נפוצים כמו פעם. מה שלא תמצא תצטרך להזמין מחו"ל.

 

ועד - רצוי שזה לא יהיה רכב שאתה תלוי בו לצורך הגעה לעבודה-צבא-לימודים. בעצם רשמת שזה רק לסופ"שים אז לא רלוונטי.

 

בקיצור, תחשוב טוב. אל תקנה מכוניות שעמדו זמן רב, מכוניות שדורדשות השקעה גדולה, מכוניות לא מושלמו מבחינת חלפים, מכוניות חלודות וכו'.

רק מכוניות במצב נסיעה, כשכל המכלולים העיקריים תקינים.

 

 

פורסם

תודה רבה על התגובות!

אולם ה MK2 שראיתי אז כבר אינה רלוונטית, אך אני עדיין ממשיך בחיפושים שלי ואשאל בפורום אספנות לגבי רכב אחר שמצאתי.

פורסם

הייתי לוקח חיפושית- רכב פשוט, אמין, חביב לנהיגה, אבל לא יודע כמה הייתי רוצה שזה יהיה הדיילי שלי... או שכן (לחובבי הנוסטלגיה)

פורסם

יש לרכבים האלה "קטע".

 

אבל כשנגמר הקטע, אתה מגיע לסיבה שבגללה זרקו את כולם לפח ברגע שהיה אפשר - אין הגה כוח, אין מזגן, חלונות ידניים, 4 הילוכים בלבד, קרבורטור בזבזני בדלק במקום הזרקה, פלטינות במפלג שמקבלות חופש ועוד שלל דברים שהיום זה סטנדרט ופעם היו רק במרצדס.

אז אם אתה איש בלי כסף בשנת 1990, אז פיאסטה כזו בהחלט באה בחשבון, פשוט כי אין לך משהו אחר.

אם אתה חייל בשנת 2016 ומתחשק לך לסבול - אז שיהיה לך בכיף. אני במקומך הייתי מבזבז כסף על מוניות - גם יסיעו אותך ממקום למקום, גם אפשר לשתות בכיף וגם תיסע במרצדס או סקודה מודרנית וממוזגת.

 

במקרה שאתה מרגיש צורך עז לצאת לטיול - אתה יכול לגשת ביום שישי בבוקר לכל אחת מסוכנויות השכרת הרכב שמשכירות לאנשים כמוך שמועדים לפורענות - ולשכור רכב חביב לסופ"ש. אפשר ניסאן מיקרה, אפשר סיטרואן פיקאסו אם אתה רוצה לנסוע עם 5 אנשים. יש הרבה אופציות.

פורסם

וואלה. צודק 100%. מסכים עם כל מילה...

 

 

עכשיו תריץ את הסרט 15 שנה אחורה.

אני חותם לך כאן ועכשיו - לא רצית אז לנסוע במונית מרצדס ממוזגת ולא רצית לשכור אוטו חדש לשישי - שבת לטיול.

 

רצית את הסובארו קופה שלך עם קרבורטור ו-4 הילוכים (או שכבר היו לה 5?)...וזו הייתה חוויה שאני בטוח שלא היית מוותר עליה באותה נקודת זמן.

 

 

אחרי זה מתבגרים, סדר עדיפויות משתנה, כבר אין לך זמן כוח וחשק להתעסק באוטו ענתיקה שלך...אבל כשאתה בן 18, זה שונה לגמרי.

 

זה סוג של בית ספר, מה שתלמד מפיאסטה 88 (או כל אוטו ישן אחר), לא תמלמד מניסאן מיקרה 2016 שכורה.

 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

גם כשנגמר ה"קטע" הזיכרונות מהחוויות נשארים.

על כל בן אדם שאומר "פעם היתה לי כזו גרוטאה וסבלתי כל רגע",

יש 5 שאומרים "אחלה אוטו שבעולם, כבר לא עושים כאלה" ומתחילים לספר סיפורי גבורה עם האוטו בדרך לאילת ובמילואים.

כמובן מי שמראש לא מדבר אליו העניין, אין לו מה להיכנס לזה בכלל. חיסכון לא יצא מזה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
וואלה. צודק 100%. מסכים עם כל מילה...

 

 

עכשיו תריץ את הסרט 15 שנה אחורה.

אני חותם לך כאן ועכשיו - לא רצית אז לנסוע במונית מרצדס ממוזגת ולא רצית לשכור אוטו חדש לשישי - שבת לטיול.

 

רצית את הסובארו קופה שלך עם קרבורטור ו-4 הילוכים (או שכבר היו לה 5?)...וזו הייתה חוויה שאני בטוח שלא היית מוותר עליה באותה נקודת זמן.

 

 

אחרי זה מתבגרים, סדר עדיפויות משתנה, כבר אין לך זמן כוח וחשק להתעסק באוטו ענתיקה שלך...אבל כשאתה בן 18, זה שונה לגמרי.

 

זה סוג של בית ספר, מה שתלמד מפיאסטה 88 (או כל אוטו ישן אחר), לא תמלמד מניסאן מיקרה 2016 שכורה.

 

שמע, אני הייתי אנוס לנסוע ברכב הזה. לא מבחירה קניתי אותו, כי התחשק לי לנסוע ברכב ישן.

בשנת 2002 כשקניתי את הרכב הראשון שלי, שוק הרכב עוד התנהל במודעות בעיתון. ממש פרה-היסטוריה, אפילו לא יאומן שזו הייתה המציאות לפני זמן כ"כ קצר.

כמו כן - הרכב שלי היה לשימוש יומיומי - הייתי סטודנט לתואר ראשון, לא חייל.

 

כשרכשתי את הסובארו ההיא היו לי 11 אלף שקל לרכישה ועוד כמה גרושים (בערך 3000 ש"ח) ליישור קו. אנחנו מדברים על מחירי 2002, מה שמקביל בערך ל-20 אלף שקל של היום. לא הייתה בכלל אופציה של מימון לרכב, בטח לא בריביות של היום ובקלות שבה נותנים היום כסף תמורת שיעבוד של רכב.

 

בלי שום ספק ובלי שום מחשבה נוספת, אני יכול לומר לך שהייתי שמח מאוד, במקום לקנות רכב חלוד בן 16 עם 200 אלף ק"מ, לרכוש פיאט פנדה קטנה מהשכרה או שברולט ספארק, במימון ל-5 שנים והחזר חודשי של 600 שקל, בלי להוציא אגורה מהכיס.

 

הוצאתי ים כסף על תיקונים, מעבר למה שהשקעתי על האוטו כי באמת אהבתי אותו. אבל אמינות כמו שאני רואה היום מהרכבים המודרניים, לא הייתה לי. כל חודש, גג חודשיים - משהו אחר נדפק - וזה לגמרי בסדר, כי ככה זה עם רכב ישן, מלא בחלקים תחליפיים באיכות ירודה וחלקים מקוריים שפשוט שחוקים למוות. לא בא לסובארו ההיא בטענות בכלל.

 

מה שכן - אם היום יש אפשרות לרכוש סביבות 20K פיאט פנדה נחמדה, בת 4 - לשימוש לסופ"שים, אז אין בכלל מה להתלבט.

הלוואה לכל מטרה ל-5 שנים של 20K, החזר חודשי של 370 ש"ח - ועם ה-10K שיש לבחור כרגע, אפשר להחזיר בשקט בלי לדאוג את ההלוואה במשך 27 חודשים, שזה קצת יותר משנתיים. עד אז הוא משתחרר, מוצא עבודה מועדפת וסוגר את ההלוואה תוך חודשיים שלושה - בלי לאכול קש מלנסוע בפיאסטה בת 25.

×
×
  • תוכן חדש...