Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אבארת' 595 קומפטיציונה – מקסימום רוקט, פצצה של פוקט


נהג מתחיל
שימו לב! השרשור הזה בן 2838 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

"רק בחייך, אל תנסה להעביר לשישי, זה לא כמו אצלך"

"למה? הנה כתוב שם R, רייס"

"נו מה נסגר, נהיית כמו זה ששולח מהסופר תמונות לחברה שלו?"

 

מערכת היחסים שלי עם סמל"ת, יבואנית המותג אבארת', היא מורכבת.

 

אני לקוח כבר כמה שנים, פעיל במועדון בעלי אלפא רומיאו ובעלים בהווה של אבארת' פונטו סופרספורט לבנה, ובעבר של פיאט 500 ידנית רגילה. אני אוהב מאד את הקו השיווקי והשירותי שמכתיבים בסמל"ת עבור המותג ומכיר, מוקיר ומכבד את עומר גלברט, שמנהל את מכירות המותג. יחד עם זאת, מנהלי סמל"ת יודעים בדיוק מה אני חושב על המערך הטכני שלהם בעקבות החוויות שלי במוסך היחידי שמורשה אבארת' באיזור המרכז, הלו הוא המוסך המרכזי בפתח תקווה.

 

מנקודת המוצא הזאת, בה יחסיי עם היבואן הם בבחינת it’s complicated, ניגשתי לנסיעת המבחן בגישה של "וואלה, מסקרן אותי מאד לראות במה המדובר, אבל אני לא מבטיח שום דבר, לא לאהוב, לא לכתוב ובטח לא לכתוב רק שבחים".

 

נסיעת המבחן אגב הוצעה לי כג'סטה ללקוח, שאני מניח שהם רוצים לשמר, בסדר, אני לא אומר לא. מה שכן, מכיוון שכשנותנים לי אצבע אני מנשנש את כל היד, הצלחתי לשכנע את החבר'ה בסמל"ת לתת לי את הרכב ל-overnight, מה שלא כל כך מקובל.

 

כל ההקדמה הארוכה הזו באה לומר שאני לא מרגיש מחוייב לכתוב או לפרגן, לא מרגיש מחויב ליבואן ולא מרגיש צורך להצדיק בחירה כזו אחרת שלי. רכב הגירזונים שלי הוא בכלל אלפא 156 משופרת בכבדות והפונטו היא דיילי דרייבר.

 

אחרי הלילה שעברתי בא לי פשוט לספר על החווייה הסובייקטיבית שלי עם הקפצון הזה, שנותן הרבה מאד על מטראז' קטן ומוחצן. בשורה התחתונה זה רכב מיוחד שמיועד לאנשים מיוחדים, לא לחובבי מציאות או למי שמדלגים מרכב לרכב רק כי הורידו בחדש עוד מאית מהמאוץ למאה קמ"ש.

 

קו-מ-פ-טי-ציו-נה

 

חומרה:

 

מנוע 1.4 ליטר שנותן 180 כ"ס ובעל טורבו גארט 1446 כמו אצלי בפונטו, אשר גדול מאשר בשאר הדגמים.

 

הצנרת מסתיימת באגזוז מונזה מתפצפץ, הבלמים הם ברמבו 4 בוכנות כמו בפונטו אך הצלחות מחוררות (גם כאן 305 מ"מ). החישוקים רחבים ונועלים מישלין PS3 מצויינים כמו באלפא שלי. הריקליינרים הם של Sabelt ויש עוד כל מיני פיצ'רים וצ'ופרים שלא הייתי עירני מספיק כדי לזכור – לוח שעונים Racing דיגיטלי, מערכת סאונד משודרגת, סמן מרכז הגה בגווני הדגל האיטלקי ועוד כהנה.

 

מבחינת מאוץ, הנתונים הם 6.7 שניות למאה אאל"ט, מה שמבטא לדעתי את היחס בין הספק המנוע למשקל העצמי הנמוך של הרכב. מחיר הרכב כ-230 אש"ח לגרסה הידנית, עשירייה נוספת לרובוטית.

 

תוכנה:

 

בחור שמן בשנות הארבעים לחייו, עייף וחרמן, נהג בינוני במקרה הטוב, אבל שמכיר כמה כבישים מפותלים וסלולים היטב כמו את כף ידו. והוא מכיר היטב היטב את כף ידו...

 

נו חפראווי, אז איך הנבלה נוסעת???

 

בבבבבבןןןןןןןןן זווווננננהההההההההה!!!!!!!!!%%&$%%@#$!#%#$^%^*&^*)*&(&*$%!!! וווואאאהווווו!!!!!

 

בחיי אנשים, זה רוקט פוקט שפועל על כור אטומי. נשבע לכם שבחיים לא נסעתי על קארט שמעוצב כמו פרארי קטנה עם כח מתפרץ כזה. האלפא שלי חזקה הרבה יותר אבל רבאק ה-595 קטנה וזריזה כמו כייסת צועניה על ספידים, האוטו הזה פסיכי לגמרי בסיבובים ונותן דחיפה יפה מאד בעליות, ולדעתי מי שמגיע מטריטוריות של 200 כ"ס לטון לא ירגיש שחסר לו משהו.

 

אה, היה גם כפתור בשם TTC שמחקה LSD. אמרו לי תזהר כשאתה מנתק אותו... אז אמרו. עם הכפתור האוטו מתנהג יפה מאד בסיבובים תחת כח, כמעט ברמה מדוייקת מדי, אבל ברגע שמבטלים אותו לא רוצים לחזור אחורה. אני מודה שציפיתי שפיצ'ר כזה ישפר את הנהיגה שלי אבל גיליתי שזה לא זה, בניגוד לדיף המכני של המגאן RS Cup שנתן לי להרגיש פופאיי בסיבובים חזקים, פה העדפתי להיות נתון לחסדי הרכב, כישוריי הדלים והפיזיקה ולנסות להגיע לסוויט ספוט של כח, מהירות וסיבוב. זה הרגיש לי הרבה יותר כיף מאשר לגלח עוד מאית או לדייק טכנית; הכיף הרבה יותר גדול כשאתה מרגיש כשהשועלה הקטנה מנסה לנשוך אותך תוך כדי הסקס.

 

מה שכן, בסיבובים חזקים אני בהחלט מרגיש שמרכז הכובד של הקומפי גבוה מדי לטעמי, אבל זה באמת בטל בשישים לעומת הריגושים שהיא נותנת.

 

בנסיעה נמרצת בבינעירוני הקטנה נותנת קצבים טובים מאד, האצות ביניים בריאות ושינויי כיוון חדים ו"נכונים". בשיוט האגזוז מקבל סאונד בריא אך לא פוגעני ובהחלט ניתן לנהל שיחת טלפון רגועה באמצעות הבלו אנד מי.

 

מושבי הסאבלט מעולים ונוחים לי למדי, רק שאני מזכיר שהמותניים שלי נשפכים מצדדי המושב התומך. אני מניח שלשאר האוכלוסיה המושב יהיה נוח עוד יותר. תנוחת הישיבה זקופה, התמיכה לגב תחתון נהדרת, ואלמלא המושב בפונטו היה מושלם בשבילי הייתי מעניק את הכתר לסאבלט. לוח השעונים הדיגיטלי קריא מאד וסקסי, למרות שאני אדם אנלוגי ומעדיף את המחוגים והתאורה האדומה בפונטו.

 

איך הרכב בפקקים? היה לי חשוב לבדוק את הנקודה הזו לכן ויתרתי על הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב וביליתי חצי שעה בפקק. פקק זה לא חוויה מרנינה ברכב ידני, אבל לא כזו בעייתית בקומפי בהשוואה לרכב ידני וחזק אחר. באלפא בעלת המומנט המשמעותי בסל"ד אפסי המצב בפקק היה קשה יותר.

 

בפקק התגלה ביתר שאת פאן פקטור נוסף של הקומפי - הרכב נראה ונשמע היטב, מושך מבטים מנשים, גברים וחיות בית ומשק. אנשים מחייכים אליך, בהונות מורמים למעלה והרכב מקבל זכות קדימה יותר מאשר הפונטו והאלפא.

 

יחג עם זאת, שמתי לב שזחלני השמאל נוטים פחות להז***ן ימינה למראה הקומפי במראה, כנראה לא מאמינים שרכב קטן כזה אשכרה יכול לעוף.

 

החזרתי את הרכב בתחושה שהייתי יכול לבלות איתו עוד ועוד. זו פצצת אנרגיה מוחצנת, סקסית ומלהיבה. יש אולי מכוניות יותר VFM, יותר חזקות או יוקרתיות יותר, אבל חבילה כזו אין במקום אחר.

 

כמה תמונות (שביקשתי ממנהל המכירות הנמרץ, התמונות שלי יצאו על הפנים):

 

IMG-20160304-WA0008.jpgIMG-20160304-WA0009.jpgIMG-20160304-WA0011.jpgIMG-20160304-WA0012.jpgIMG-20160304-WA0015.jpg

 

 

מקווה שנהניתם מהקריאה ושקצת העברתי לכם את תחושת הכיף של הרכב הזה.

 

תיכף אעלה תשובות לשאלותיכם משרשור הטיזינג.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 851
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התנהגות כביש, נוחות, מתלים - איך מתנהגים בעיר? שיבושים? במהירות?

כמה יפה היא???

 

התנהגות מופתית, למעט נטייה מזערית שהרגשתי בסיבובים חדים. הנוחות סבירה מאד ביחס לרכב קטן ומוקשח. מודה שהופתעתי לטובה. הפונטו נוחה מאד אך פחות קשיחה וזו נוחה פחות אך לגמרי לא מענישה. נגמרו הימים של ה-106 מהבחינה הזאת. שיבושים אתה מרגיש כמו בכל רכב מוקשח אבל המושבים תומכים היטב והמעמסה על הגב והישבן מחולקת היטב.

 

נו ביגי למי שמכיר רכבי ספורט קשיחים.

 

כמה יפה? יפה מאד...

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קומפטיציונה, יאמי!

 

הסבר קצר על "מה זה קומפטיציונה?", התנהגות, צליל, תמונות, אולי אפילו קצת פרקטיות (בשונה מ 500 רגילה) והאם נכונה השמועה המטרידה שלא ניתן לקיים יחסים במושב האחורי?

 

קומפטיציונה היא הדגם העילי של קו האבארת' הנוכחי עבור הכביש הציבורי. היא חולקת הרבה עם הטריבוטו פרארי ולמעשה מהווה סוג של אסה אסה משודרגת. הצליל פשוט בן זונה - רועש אבל לא מדי, סקסי ופצפצני, ההיפך המוחלט מנסיכות כפר או בהמות גרמניות.

 

הפרקטיות שלה כמצופה ממנה - היא רכב ספורט קטן, הפן הפרקטי שולי.

 

לגבי קיום יחסים אני לא כל כך מצליח גם מחוץ לאוטו אז לא יודע לענות לשאלה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם הנאה וחוויות , האם יש רגעי כייף שאתה סתם צוחק לעצמך.

 

אייל.

 

יקירי היו לי איתה רק רגעי כיף. כל רגע צחקתי לעצמי כאילו אין מחר. כמה דברים בחיים נותנים לך הרגשה כזאת?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

מזדהה. אהבתי לקרוא.

מעניין לנסות ה-500 המאוחרות, כי האקסית שלי היתה מחוברת ישירות בין המושב לאספלט.

זה אמנם התבטא בהתנהגות מדוייקת וחסרת טולרנס לחלוטין, אך בשילוב עם המושב הסטנדרטי הלא מוצלח, לא ריחמה על הגב שלי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוציא את זה מהסיסטם- זה עדיין רכב נשי אבל בהחלט מעניין לשמוע רשמים.

 

תוציא חופשי. כמו שאתה יודע נשי אני לא...

 

האבארת' 5XX נשיות כמו גרביים ועניבה ורודים על גבר איטלקי בחליפה אפורה, מבושם בדיור הום.

 

מטרוסקסואל? בוודאי. נשי, ממש ממש לא.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי חשוב איך השימושיות שלה למשפחה עם שלושה ילדים.

 

איננה.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש יציאת מזגן אחורה? :wink:

 

רק מאחורי מושב הנהג, וממנה יוצא מתאן.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לדעתי הומצא לנשים אשמח לשמוע על הרכב הזה.

 

ולדעתי רוב הישראלים הם פרעחים בהמיים חסרי תרבות, זה משנה משהו?

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לקרוא כמה מילים בכלליות על הדגמים השונים של ה-500 אבארת'. מה זה תחרותציונה מה זה אסי אסי ומה ההבדלים בין הרכבים. אני תמיד מתעניין אבל אף פעם לא מבין לעומק. אשמח לשמוע על הרכב בפן מעט פרקטי: נוחות ביום יום, בעיר עם הפקקים? בשיוט בין עירוני לא חוקי? איך הרכב בנסיעות ארוכות?

אשמח גם לתמונת פנים שרואים את הקונסולה בבירור.

 

יאללה נו, מחכים.

 

גם אני לא שולט בכל מנעד הדגמים. קח בחשבון שיש שינויים בין שנתון ושנתון ולישראל מגיעות לפעמים מהדורות שתפורות במיוחד לשוק, וואט אבר דאת מיי בי. כעקרון אסה אסה מוקשחות וחזקות יותר מהרגילות, אבל יש אלף ואחד הבדלים שלא את כולם אני מכיר.

 

בעיר הרכב סביר, עשו עבודה יפה עם הריקליינרים, ואומר את זה בחור שלא הצליח להכנס למושב של הפיאסטה ST. פקקים כיסיתי קודם, ובשיוט לא חוקי הרכב יציב ונוח, כך שמעתי.

 

אחרי כמה שעות ברכב לא סבלתי ממיחושים כלשהם.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה ילדים נכנסים בבגאז׳ אחרי קניות?

 

כמה גופות נכנסות בבגאז' בדרך לטיול ביער?

 

יש USB? יש יותר מ42 לדים?

 

ילדים עם ראש או בלי ראש? מניח שאם בלי ראש אפשר לדחוס אחד נוסף.

 

עידן, ליום עבודה קצר זה מספיק, אם אתה עובד יום מלא תביא פרייבט.

 

סולרייד יש USB, אך לא מגיעים ילדים עם הרכב.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה היא אוכלת בשיוט רגוע על כביש 6 ב110 קמ"ש?

 

מהשנייה שבדקתי היא אוכלת בשיוט רגוע בערך 10-12 ק"מ לליטר לפי המחשב, אבל שיחקתי עם הבורר מצבי תצוגה ולא החזרתי לצריכה רגעית כך שזה עלול להיות נתון לא מייצג.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק גולף! לא מתקלקלת!

 

כן, די אהבתי את האוטו.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן לא מפתיע בסחורה איטלקית, יש כבר חורים בדיסקים. איך היא בולמת?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו ברכבים אמיתיים, באמצעות לחיצה של רגל הנהג על דוושת הבלם.

 

טוב מאד, יותר טוב מהפונטו ובוודאי מהאלפא. חזק ובכח גם לאורך זמן. לא יודע לגבי עמידות הצלחות והיווצרות סדקים עתידית.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2838 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...