Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה מילים על ההבדלים בין צלחות בלימה (רגילות, מחוררות, מחורצות)- לעיונכם


edan82
שימו לב! השרשור הזה בן 2960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב של עידן זה מרצדס W211 E55 AMG (בדיוק עכשיו ראיתי שפרסם שרשור על התקנת קוילאוורים).

מענין באמת הם העיברו אותו כך. במדינה קצת יותר מסודרת מישראל הייתי מצפה שלא יעבירו.

הבעיה היא שהסדקים כאן מתחילים להיות ארוכים מדיי.

ד"א - הסדקים לא מתחברים אחד לשני כמו שמומחה בעל פרארי אמר לך - אלא ממגיעים לקצה החיצוני של הצלחת (יותר נדיר שמגיעים דווקה לקצה הפנימי) - ומשם הדרך לתוצאה קטסטרופליט בבלימה חזקה היא די קצרה.

עריכה אחרונה על ידי Croc

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

2 מהנדסי GM כתבו מאמר בנוגע לצלחות מחוררות והיתרונות שלהן מול צלחות "רגילות":

There are many claims as to the benefits of drilled vs slotted rotors on stopping power. This guide is intended to provide some facts about drilled and slotted rotors. As a member of the SAE (Society of Automotive Engineers), I was pleased to see a paper "The Effect of Rotor Crossdrilling on Brake Performance" by two GM engineers published in 2006. They examined three vehicle platforms with cross-drilled rotors vs standard rotors to measure convection cooling capability, fade characteristics, wet braking, pedal feel and lining wear. The result is summarized as follows:

 


    [*=left]For the sports sedan, the coefficient of friction was 21% higher for drilled rotors than standard front rotors at 340F and higher using 15 brake snubs at 62mph. The track simulated 124 mph fade test showed 37% better brake output for drilled rotors. The drilled rotor brake temperature was about 150 degrees cooler.
    [*=left]For the performance car, the coefficient of friction was significantly higher for drilled rotors especially at high temperature.
    [*=left]Wet braking at high pedal pressure was the same for drilled or standard rotors. Wet braking is not significantly improved by drilled rotors.
    [*=left]Pedal force was much more consistent with drilled rotors over the brake temperature range. That is, to stop at the same deceleration rate, the driver does not need to modulate pedal pressure based on different brake temperatures. This reduces driver fatigue and improves brake response.

The authors also reported that drilled rotors prevent pad resin glazing on the rotor. So we now have solid evidence that drilled rotors have benefits over standard rotors. However, I have not found any published paper to show how slots affect brake output. So I reviewed inertial dynamometer tests using ISO NWI 26867 from Link Testing in Detroit with slotted rotors vs standard rotors. The results showed no significant difference in the coefficient of friction during the fade sections, hot stop section or pedal sensitivity portion of the test. My hypothesis is that slotted rotors do not contribute to rotor cooling whereas drilled rotors improve convection heat transfer to cool rotors and reduce brake fade. I should also point out that the pad lining wear for the slotted rotor was very severe during the test, i.e. the pad was chewed up over 20% more than the lining with stock rotors. While I believe that slots will help remove gas and debri from under the pad, I am not sure that this has a significant effect on brake torque for normal street driving. Perhaps the effect of slotted rotors is more significant on the race track, and conversely, I believe that drilled rotors are better for street and highway driving. For most drivers, I recommend drilled rotors over slotted rotors, and this conclusion is supported by the fact that Corvette, Ford GT, Porsche, Mercedes and BMW come with OEM drilled rotors.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Croc אני לא מגיב לך כי אתה פשוט מטריל והורס שרשור שיש בו ידע עם המון חוסר ידע.

 

אגב, החברים שלי שאיתם התנהל הדיון אינם "מומחים של פרארי", הם פשוט חבר'ה עם המון ידע מעשי פרקטי על מסלולים ולאחד מהם בין היתר יש ספצ'יאלה.

 

מספיק כבר עם ההטרלות וההמלצות המגוכחות שלך לא להתקין צלחות מחוררות כי רגילות עדיפות (מעניין שלא מעט יצרני רכבים חושבים אחרת ממך).

 

חלאס כבר עם השטויות שאתה כותב.

 

מתנצל כי באמת ניסיתי להימנע מלהגיע לך בחריפות אבל אתה מגזים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב הבנתי אין שום יתרון לצלחת מחווררת מעבר לטיפה חיסכון משקל.

נידוף חום הכי טוב?

קיצור מחרק בלימה עד 30%? רק ע"י חירור הצלחת?

 

מעולם לא ראיתי שום הוכחה לזה.

מעולם לא ראיתי קיט של יצרן מכובד שמיועד למסלול ומירוצים עם צלחות מחוררות.

כנראה שבעל פרארי יודע משהו שיצרני בלמים עוד לא למדו.

 

בשורה תחתונה - מי שמעמיס מאוד על הבלמים - בשום פנים ואופן אין להשתמש בצלחות מחוררות.

 

אז בשביל מה הן טובות?

בשביל היופי.

 

יכולת פיזור ונידוף חום מגבירים רק ע"י צלחת יותר מסיבית (כותר או/ו רוחב) וצלעות קירור יותר יעילות (כמות או/ו צורה).

כמובן תמיד תמיד תמיד מומלץ גם פתרון להזרמת אוויר לכיוון הצלחת - זה עושה פלאים ליכולת הקירור.

 

מבלי לבחון לעומק, למיטב איזו הבנה שלך?

קראת מאמרים? בדיקות רציניות של חברות? חוות דעות מדעיות שפורסמו על ידי מומחים? או יצרני רכב?

 

אתה טועה ומטעה לגמריי לגבי צלחות בלימה.

 

החומר שמהן הן עשויות כן משפיע, החירור כן משפיע, הרפידות כן משפיעות וכמובן, קאליפרים עם כמות כזו או אחרת של בוכנות בלימה משפיעה בנוסף גם כן וכמו כן, צנרת שזורה או לא בהתאם לשימוש = כל החבילה הזאת מעניקה לך בלימה משופרת בהתאם למה שהותקן.

 

אתה מטעה אנשים על מסך נסיון שנסעתם 3 חבר'ה כפי שיש בשרשור שלך ובלמתם בו זמנית ביחד? אתה צוחק?

או שהחלפת 3 פעמים לבד בלמים ולפי כך הסקת מסקנות?

בעצמך רשמת "אצטרך כנראה לנקז טוב יותר את נוזל הבלימה שלי כנראה" באותו השרשור, מה שמראה שאין לך ציוד בלימה מי יודע מה על הרכב וכנ"ל לשאר החבר'ה שהשתתפו איתך בבדיקה.

 

נסעתם במהירות X, הבלמים קרים ובלמתם וככה הגעתם למסקנה? תבלמו 5 פעמים ברציפות ממהירות של 60 ו 100 ורק לאחר מכן, אולי, תוכלו להתחיל את הבדיקה האמיתית.

 

בכל מקרה, כל הספרות המקצועית מעידה על דברים שונים לגמריי ממה שאתה טוען, אין לך סימוכין מחקרי או מדעי אפילו אלה שרשור שלך ואיזה סרטון ביוטוב חובבי, זה הכל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע רגע, את הטסט עברת?

מאיזה יצרן הצלחות?

 

אכן, הרכב עבר את הטסט ללא ליקויים כיוון שכמו שכבר ציינתי, הסדקים האלה אינם בעלי משמעות בטיחותית, יש מספיק "בשר" בצלחות וברפידות והבלימה כמובן תקינה.

 

לפני שניה המומחה של פרארי אמר "

משפרות את מרחק העצירה בעד 30% בתנאי עומס קיצוני (ביחס לצלחות רגילות)"



יש הוכחה אחת לזה?

 

אתה יכול להמשיך לצחוק על הבדיקות שלי - עניין אותי כמה בדיקות אתה עשית.

 

אבל בוא לא נטעה גולשים תמימים שעלולים לחשוב שהן אכן יעילות יותר ומומלצות יותר. כי הן ממש לא.

 

לגבי פסקה ראשונה- אתה צודק, אין לי הוכחה על 30% שיפור כי הסימוכין שהובאו בהודעה של משתמש אחר מדברים על שיפור בגובה עד 37%.

 

לגבי פסקה שניה אני מכריז קבל עם ופורום שאני לא יודע כלום, הידע וההבנה שלי בכל הקשור למכוניות ושיפורים שואפים לאפס ולכן לא ביצעתי אישית בדיקות שיוכיחו שישנם הבדלי ביצועים בין סוגי בלמים שונים.

אין לי לא את הידע הנדרש ולא את הציוד הנדרש לשם ביצוע בדיקות מהימנות.

לכן אני מסתמך על אחרים שלהם כן יש את הידע וכן את היכולת לבצע בדיקות מעמידות (קיום הציוד הנדרש ומסלול מתאים לבדיקות).

 

כלומר אתה, האיש מאחורי הכינוי croc ביצעת בדיקות מאוד מקיפות תחת תנאים זהים והתוצאות שאליהן הגעת למעשה סותרות את כל הבדיקות שבוצעו עד כה על ידי גורמים שונים ומוערכים.

אתה, בסיוע של כמה חברים טובים ביצעת סדרת בדיקות שמתעלות על מה שמהנדסים רבים עשו בחברות רציניות כמו ברמבו, AP RACING, פרארי, למבורגיני, פגאני, מרצדס, פורשה, מקלארן ועוד ועוד ועוד.

כל המותגים הנ"ל משקיעים תקציבי ענק כדי לפתח או להתאים מערכות בלימה מתוחכמות ויקרות כשלמעשה יכלו לחסוך את כל הכסף הזה שבוזבז על מחקר ובפיתוח ופשוט לזרוק ברכביהם צלחות רגילות עם קאליפר 2-4 בוכנות וכך גם לחסוך כסף לרוכשים כאשר ידרשו להחליף צלחות בלימה.

 

תגיד, אתה מבין כמה ה"רעיון" הזה מופרך? אתה מבין שיש הבדל בין מה שנדרש כדי לעצור מיאטה שיש לה מנוע צנום ולא חזק במיוחד ומשקל נמוך לעומת בלימה של רכב ששוקל כמעט 2 טון ומגיע ל-250 קמ"ש הרבה שניות לפני שהמיאטה תגיע ל-150 קמ"ש?

אתה מבין שבלימה של רכבים עם 50-60-70-80 קג"מ זה סיפור אחר משלימה של רכב עם 20 וקצת קג"מ?

עוד לפני שתכתוב לי "אין קשר בין קג"מ לבלימה אגיד לך שוב שאתה טועה- יש קשר וחצי.

רכב לא נכנס לבלימה רק במהלך שיוט, הוא לעיתים מתחיל בלימה כאשר אלפית שניה לפני כן הוא היה במצב של דוושת גז בריצפה.

 

בקיצור, צניעות זה לא דבר רע, צניעות זו מעלה ובמקרה שלך יכולה להיות מבורכת במקרים דומים שתכתוב שטויות בענייני בטיחות שבהם אין לך שום ידע.

 

אגב, כתבתי שאין לי ידע כדי שתרגיש טוב עם עצמך, למעשה יש לי לא מעט ידע אבל אני תמיד שמח ללמוד מאחרים שיודעים טוב ממני ויש להם נסיון עשיר ממני- זה לא עושה אותי קטן, זה עושה אותי חכם יותר כי הם מעשירים את הידע שלי.

 

ציינת איזה רכב יש לי, איך זה מתקשר לעניין?

סוג רכב זה לא משהו שהופך אדם להבין יותר או פחות ולכן כלל לא רלוונטי לדיון.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכבר אמרתי ובחרתם להתעלם - השרשור ההוא הוא מלפני 8 שנים.

מאז עברנו הרבה ולמדנו הרבה.

וזה היה להראות שאני חוקר ובודק.

אתם חקרתם ובקתם? כמה?

AUTOMATIC, איפה ראית אותי רושם שרפידות, קליפרים, שטח בוכנות לא משפיעים?

איך אתה יודע לגבי זה שהבלמים היו קרים? אם אתה כזה מומחה אתה אמור לדעת כמה זמן לוקח לבלמים להתקרר עד כדי לצאת מטמפרטורה היעילה שלהם (של הרפידות בעצם).

בקיצור - קצת צניעות גם לכם.

עידן - AP רייסינג חברה רצינית ביותר (להבדיל ממותגים רבים בתחום) - אתה מומזן לראות האם יש להם צלחות מחוררות. אני לא ממש מצאתי. איך זה מחזק את הטענה שלך ומחליש את שלי?

 

הכתבה של נתנאל היא מאוד מעניינת - צריך להתעמק ולהבין מה בדיוק אפשר ללמוד ממה שרשום שם.

בכל מקרה - ברור לכם ש coefficient of friction אינו שווה מרחק עצירה קצר יותר?....

עריכה אחרונה על ידי Croc

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידן - AP רייסינג חברה רצינית ביותר (להבדיל ממותגים רבים בתחום) - אתה מומזן לראות האם יש להם צלחות מחוררות. אני לא ממש מצאתי. איך זה מחזק את הטענה שלך ומחליש את שלי?

[/color]

 

https://www.apracing.com/Info.aspx?InfoID=64&ProductID=2860

 

 

זה גם היה חלק מהדוקטורט חבר?

 

איך זה מחליש את הטיעון שלך?

פשוט מאוד- זו חברה שכל עיסוקה בפיתוח וייצור מערכות בלימה מתקדמות מהטובות בעולם.

 

הם לא מייצרים צלחות מחוררות או מחורצות רק ליופי.

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה - מצאת לינק שלא עליתי עליו.

שים לב שבהמשך של החלק הזה של האתר אתה בוחר מידה של הצלחת ובוחר דגם מדוייק.

אין שם אף צלחת שהיא מחוררת. אתה מוזמן לבדוק.

 

גם בצלחות הרגילות שלהם אני לא הצלחתי למצוא מחוררות (מודה - לא עברתי על הל).

https://www.apracing.com/products/race_car/brake_discs/ventilated_discs.aspx

 

אז כמו שאתה רואה דווקא במקרה של AP הם לא מייצרים מחוררות.

חזרה לשאלה - מה זה בדיוק אומר?

 

אתה רוצה עוד יצרן מכובד? בדוק את PFC ותראה מה הם מייצרים.

ספויילר - כמו אצל AP אין להם מחוררות.

 

אני אישית סומך עליהם יותר מיצרני רכב - אני רואה מה קורה עם צלחות מחוררות אצלי. פשוט זוועה...

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.forgedperformance.com/store/product.php?productid=21676

http://www.westcoastcorvette.com/p-13081-c7-corvette-ap-racing-radi-cal-cross-drilledslotted-2-pc-rotors-calipers.aspx

 

כמוכן מתוך האתר של AP RACING:

AP Racing Formula Brake Kits come supplied with large diameter discs. The ventilated discs have either 24, 30 or 48 cooling vanes depending on the application, to draw air through the centre of the discs. They are handed left and right, and are cross drilled or grooved, again, depending on the application, to allow gasses that build up on the surface to escape. Where cross drilling is used it is more restrained than on the face of our full race discs, as pad longevity is more important on a road car than weight saving. The discs are wider and of a larger diameter than standard. The extra material controls heat build up and the larger diameter means that the caliper can be mounted further away from the centre increasing the leverage effect, which increases braking torque while decreasing effort required on the pedal.

 

אני מאמין שרוב החברות לא ממליצות על צלחות מחוררות מכיוון שהבלאי שלהן גבוה יותר בשימוש אינטסיבי והן לא מעוניינות לקחת אחריות, סוג של כסת"ח.

בדיוק כמו שרוב חברות החלפים בארה"ב לא ממליצות על שימוש בכביש אלא בOFF ROAD לרכבים שברור שלא מיועדים לנסוע בOFF ROAD.

עריכה אחרונה על ידי נתנאל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב זה מהאתר של STOP TECH:

Stop Tech:

"StopTech provides rotors slotted, drilled or plain. For most performance applications slotted is the preferred choice. Slotting helps wipe away debris from between the pad and rotor as well as increasing the "bite" characteristics of the pad. A drilled rotor provides the same type of benefit, but is more susceptible to cracking under severe usage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלאי שלהם גבוהה. זה ברור.

אם היו להן יתרונות בולטים אז בוודאי שבמסלולים ומירוצים היו מתשמשים בהן.

30% שיפור בבלימה שווה הרבה מאוד שיפור בזמן.

 

אז אם אף אחד לא עושה את זה - המסקנה שלי היא רק אחת.

 

לגבי הדוגמה שלך - אתה לא יודע שיש מלא אנשים שחולים על המראה של צלחות מחוררות?

אם הילדים המשפרים רוצים את זה - אז להמ שלא יתנו להם?...

 

היא קיט של AP ולאותו רכב אבל מטעם ESSEX שהם המפיצים של AP בארה"ב ולא מתעסקים עם קוסמטיקה:

http://www.essexparts.com/essex-designed-ap-racing-competition-brake-kit-front-cp8350-2015wrx

 

איזו צלחת הם בחרו לשים?

 

האם גם קליפר אחר הם שמו מכוון למסלול ולא ל-STREET.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Croc אתה ממש משהו מיוחד!!!

 

כתוב לך שחור על גבי לבן באתר של AP שהם מייצרים צלחות ב-3 סוגי משטחים ואתה בשלך- הם לא מייצרים מחוררות.

 

ראבק, אין גבול לשטויות שאתה רושם?

זה פשוט מגוחך.

 

אתה באמת חושב שאתה יודע טוב יותר ממהנדסים של פרארי?

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה - ברור לכם ש coefficient of friction אינו שווה מרחק עצירה קצר יותר?....

 

גם אני חשבתי ככה בהתחלה. אבל הובא כאן מבחן מצולם שבו מערכות בלמים משופרות הובילו לקיצור מסוים של מרחק העצירה.

 

אני מניח ששיפור הנשיכה הראשונית של הבלמים גורם לכך שיותר כוח בלימה יורד לכביש עד לשלב שבו הצמיג כבר מגיע למגבלת האחיזה שלו. משם זה באמת לא משנה (ולכאן ההבדלים לא גדולים), אלא אם כן הבלמים כבר התחילו לאבד מיעילותם.

 

כשטוענים לשיפור במרחק העצירה "תחת עומס" להבנתי מתכוונים למצב כזה של סדרת בלימות ולא על בלימת קצה בודדת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלאי שלהם גבוהה. זה ברור.

אם היו להן יתרונות בולטים אז בוודאי שבמסלולים ומירוצים היו מתשמשים בהן.

30% שיפור בבלימה שווה הרבה מאוד שיפור בזמן.

 

אז אם אף אחד לא עושה את זה - המסקנה שלי היא רק אחת.

 

לגבי הדוגמה שלך - אתה לא יודע שיש מלא אנשים שחולים על המראה של צלחות מחוררות?

אם הילדים המשפרים רוצים את זה - אז להמ שלא יתנו להם?...

 

היא קיט של AP ולאותו רכב אבל מטעם ESSEX שהם המפיצים של AP בארה"ב ולא מתעסקים עם קוסמטיקה:

http://www.essexparts.com/essex-designed-ap-racing-competition-brake-kit-front-cp8350-2015wrx

 

איזו צלחת הם בחרו לשים?

 

האם גם קליפר אחר הם שמו מכוון למסלול ולא ל-STREET.

 

ESSEX מוכרים את הצלחות עם ה-J HOOK מכיוון שזהו העיצוב שלהם.

הם גם מצהירים זאת באתר שלהם.

יש להם אינטרנס לדחוף את המוצר שלהם על פני המוצר האחר.

אם תרצה, הם יזמינו לך את הצלחות המחוררות שלהם בתוספת תשלום "קטנה".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...