Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש - בית דפוס תותח


קאררה
שימו לב! השרשור הזה בן 3232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טוב אז היום החלטנו אני ובת זוגתי להתרוצץ קצת ולראות מה בתי הדפוס יכולים להציע. הגענו לבתי דפוס הנ״ל:

 

1. דפוס לביא, רעננה

2. דפוס רובין ר.י.ד, רמת גן

3. תמוזליין, רמת גן

4. עוד בית דפוס ברמת גן שנתקלנו בו בדרך.

 

נתחיל בדפוס לביא. נמצא ברעננה, כאמור ״קל״ב״ כיוון שאנחנו גרים בהרצליה. בהתחלה חייגתי אליהם וקבעתי להפגש. הגעתי וישנה חניה פרטית ללקוחות המקום שזה אחלה. פגשתי בחור נחמד שם שהיה נראה כמו בן אדם לחוץ מאוד, חבל שהוא השקיע הרבה בנאום של כל ה-שלבים של עיצוב ויצור כרטיס הביקור (החל מהכנת הלוגו מה שבכלל לא היה רלוונטי מבחינתנו) ופחות השקיע זמן בלהבין את הדרישות והרצונות שלנו. כל הזמן גרם לנו להרגיש כאילו אין לו זמן ושהוא דחוף חייב לעשות משהו אחר. חבל, זה אף פעם לא נראה טוב על לקוח פוטנציאלי שמנסים ״לתקתק״ אותו. בקיצור, רשם את הבקשות שלנו על דף יחד עם כתובת מייל. שלח שעה אח״כ הצעת מחיר במייל. מחיר ל-500 כרטיסים 350 גרם: 270 ש״ח לפני מע״מ. תוספות: תיקוני גרפיקה 60 ש״ח+מע״מ, פינות מעוגלות 30 ש״ח + מע״מ, לכה סלקטיבית (ראה ערך למטה) צד אחד 520 ש״ח דו צדדי 880 ש״ח + מע״מ.

 

דפוס רובין: עובדים דיגיטלית, אין להם אופציה ל״לכה סלקטיבית״. תיק העבודות שלהם לא נראה מרשים מבחינת הפינות, נראה כמו עבודה חובבנית בחיתוך פינות ויש כאלה שאפילו נראה שיש פינות שפיציות קצת. לא הרגיש מספיק מקצועי. קיים אצלהם נייר עבה יותר (400 גרם). ישבתי כמה דקות עם הגרפיקאית שלהם, היתה לחוצה ללכת לא. צהרים אך יותר סבלנית מהמקרה הקודם. המדפסת שמדפיסה דוגמא התקלקלה ולא יכלה לתת לי דוגמא. ניתנה הצעה כדלקמן: 500 כרטיסים, 400 גרם עם פינות מעוגלות: 540 ש״ח + מע״מ.

 

מפה כבר התקדמתי למקום נוסף שלא זכור לי את שמו, היה חובבני ובסופו של דבר נפנף אותי כיוון שלטענתו עבודה כזאת תעלה לפחות 2000 ש״ח ולא שווה לעשות כמות קטנה של כרטיסים. חבל. הביטוי ״יהיה לך יקר״ נאמר לי מספר פעמים, חבל שבן אדם שלא מכיר אותך ולא יודע כמה אתה מוכן לשלם לא מוכן לתת לך הצעת מחיר רצינית. המשכנו הלאה.

 

הגענו לפיל הורוד, נראה כמו מקום רציני. הפקידה בקבלה לא שלחה איש מכירות שימסור לנו מידע והחליטה שהיא יכולה לתת הצעת מחיר. הסברתי לה הכל, ואז היא קראה לעובד או אדם שעוסק בהדפסה לשאול האם ניתן לעמוד בדרישות שלי (טלפון שבור).

בקיצור: אין לכה סלקטיבית, לא עושים עבודות קטנות, לא ניסו למכור לי בכלל. הלאה.

 

כבר החלטנו ללכת לאוטו ובדרך נתקלנו בבית הדפוס של תמוזליין. בת הזוג שלי אמרה שניכנס, אתם בטח יכולים להבין שכבר הייתי ממש סקפטי, חסר סבלנות ומזיע מכל ההליכה בחוץ. נכנסתי למקום וקיבלו את פני יפה והזמינו אותי פנימה. שאלו אותי במה אני מעוניין. הסברתי את נושא הלכה הסלקטיבית, אפילו שמדובר על בית דפוס קטן שלפו כרטיס ביקור שעשו בעבר שפשוט הרשים אותי.

מפה לשם התקשרו לבעל הבית שלא היה שם כדי לקבל הצעת מחיר. הגרפיקאי בנתיים ישב איתי על העבודה ליישר ולאזן אותה.

הוציאו לי פעמיים (!) דוגמאות של הכרטיס כדי לראות האם מוצא חן בעיני. השורה התחתונה: 500 כרטיסים 750 + מע״מ כולל לכה סלקטיבית, ציפוי כפול מט, ופינות עגולות. יחס חם, גרפיקאי תותח ועם לב זהב שפשוט רצה לעזור.

 

חזרתי עם הכרטיס לדוגמא הביתה, אני ממש אבל ממש מבסוט ממנו אפילו שהוא עדיין לא כולל את הציפוי מט והלכה.

כמובן שזה לא התוצר הסופי אבל אני מקווה לטוב וסומך על האנשים שעובדים לי על הכרטיס.

 

בקיצור, האנדרדוג הפעם ניצח.

 

----

לכה סלקטיבית: שחלק מהתוכן בכרטיס יהיה בציפוי מבריק עם מרקם חלק, נותן לאלמנט מראה יוקרתי.

Time is the only thing standing between me and the throne

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע טוב. בתחום הזה, תמיד תמיד חפש את המקצועיות ואת היכולת להתמודד עם דרישות מעבר למינימום (במקרה הזה, לכה סלקטיבית, מט).

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל בדפוס לביא.

פגשתי בחור נחמד שם שהיה נראה כמו בן אדם לחוץ מאוד.

פחות השקיע זמן בלהבין את הדרישות והרצונות שלנו.

כל הזמן גרם לנו להרגיש כאילו אין לו זמן ושהוא דחוף חייב לעשות משהו אחר.

ססעמק, איך נפלו גיבורים. נשמע שהם פחות או יותר ישרו קו עם הנהוג בתחום וכעת אפשר להורידם אחר כבוד מרשימת המומלצים. מצטער שהיית צריך לשרוף שם את זמנך ע"מ לגלות זאת.

 

 

יחס חם, גרפיקאי תותח ועם לב זהב שפשוט רצה לעזור.

וזו המהות של שירות לקוחות איכותי. חבל שיותר "אנשי מקצוע" בארץ לא מבינים זאת.

 

העיקר שהסתדרת בסוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן האמת שבאנו עם ציפיות גבוהות כי קיבלתי יחס טוב בטלפון, אבל אז הגעתי ודיבר איתי בן אדם כאילו הוא לחוץ להשתין. בקטע כזה לחוץ.

חבל, 1000 שקל לא הולך ברגל ובכיף הייתי נותן אותם לו.

 

עריכה: עסקים לא מבינים שעסקים קטנים מתחילים ב-1000 שקל לכרטיסי ביקור ואח״כ יכולים להתקדם לעבודות של 10,000 ש״ח+ בגלל שהיו מבסוטים על העבודה. אם אני אצטרך לפנות לבית דפוס שוב ככל הנראה אפנה שוב למקום שבו עשיתי את כרטיסי הביקור. הדרישות הגבוהות שלי לגבי הכרטיסים מראות שמדובר על בן אדם שחשוב לו רצינות ושיש מצב שהביקושים שלו יתפתחו לעוד מקומות.

עריכה אחרונה על ידי קאררה

Time is the only thing standing between me and the throne

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו סאגה, ועוד בחום הקיצי של המרכז...

אי אפשר לספור את המקרים שבהם בעל עסק ל-[השלם את החסר]

התעקש שלא להתפרנס ממני. בא בנאדם עם דרישות מסוימות ונכונות לשלם. לא מסובך. לך תבין.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם לא הבנתי. היום אני מבין יותר.

 

לפעמים משתלם לוותר על עבודות.

 

לא תמיד הלקוח מבין את זה, אבל יש דברים שפשוט לא משתלם לך לעשות.

 

דוגמא להמחשה - נניח נסיעה לעבודה הייתה עולה לכם בדלק ובלאי 20₪. הייתם נוסעים שעה הלוך וישר שעה חזור תמורת זה שמישהו ישלם לכם 40₪?

 

אני לא.

 

מעדיף להשאר בבית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דפוס איכות בנס ציונה - מחזיקים מכונה של Indigo.

 

באופן כללי תחפש בתי דפוס אשר מחיקים מכונה של Indigo, מי שיש לו כזאת אפשר לסמוך עליו שהוא מקצועי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

~

1. לא כל מי שקנה אאודי או מרצדס הופך אוטומטית לנהג טוב, כנ"ל לגבי מדפסת אינדיגו.

 

2. נכון להיום אינדיגו היא רק אחת משורה של יצרנים שמוכרים מדפסות כאלה. באותה מידה בית הדפוס יכול להשתמש במכונה של קנון, פוג'י, קודאק או Oce - כולן עושות את העבודה. זה מזכיר לי קצת את האובססיה ל-3M בעיטוף ויניל לרכב, תוצאה של שיווק טוב ותו לא.

 

3. עבודת דפוס היא שרשרת של מספר אנשים, כל אחד מהם יכול לדפוק את התוצאה. גם כשבעל הבית נחמד והדפס יודע מה הוא עושה, זה לא מבטיח שהגרפיקאי למשל לא ידפוק את הכל, או הבחור בסוף התהליך שעושה את החיתוכים.

 

דוגמה מהעולם האמיתי שמראה היטב את שלושת הנקודות לעיל: לקוח שלי לשעבר בגוש דן, לכאורה איכותי מספיק כדי לקבל הזמנות מכל העולם וגם מתמחה בכמה סוגי אריזות שאיש מלבדו לא עושה בארץ. נסה להסביר לגרפיקאי שלו משהו שחורג מגבולות הגזרה של העבודות הרגילות שהם עושים שם (תוויות של מוצרי קוסמטיקה נניח) והוא יסתכל עליך בעיני עגל. גם אחרי שעתיים לא תוציא ממנו כלום כי הוא גרפיקאי של בית דפוס מסחרי ולא "גרפיק ארטיסט", מה לעשות. עכשיו קח את הדפס שמפעיל את מכונת האינדיגו שלהם - בחור צעיר שלמד היטב את כל הפעולות הרגילות, מפיק תוצאות יפות, אבל נסה לזרוק לו איזה אתגר כמו ערבוב צבעים לא שגרתי או סוג נייר חדש ותבין שאין עם מי לדבר.

 

אנשים עם יוזמה ואינטלקט הם מחזה נדיר בבתי הדפוס הישראלים, תוצאה ישירה של השכר הנהוג בענף. נשמע שפות"ש חיפש ומצא אחד כזה, לכן אין להמעיט בחשיבותו של ההישג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Derish - אם אין לך מושג על מה אתה מדבר, אז עדיף שלא תדבר :)

 

אתה אולי צודק במשהוא אחד, שלא לכל מי שיש מרצדס, יודע לנהוג בה, אבל זה שאתה קורא למכונות האלה "מדפסות" מעיד על זה שאתה סתם מפטפט ללא שום נסיון

עריכה אחרונה על ידי adi89
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

~

קח בחשבון שאנחנו בפורום של מכוניות ולא של דפסים, לכן אני קורא לזה "מדפסות" ולא "מכונות" כנהוג בתעשייה. לא רק אתה ואני קוראים פה, גם שאר הנוכחים בדיון זכאים להבין על מה אנו מדברים וללמוד דבר או שניים מהכתוב.

 

לגבי הנסיון... ובכן, כבודו מוזמן לסור לעמוד הלינקד-אין שלי (קישור בחתימה) ולראות ממה אני מתפרנס בעשור האחרון. אשמח אם תציג גם את קורות חייך לעיון הפורום, כך שכל קורא יוכל להחליט באשר למהימנות הדברים הנאמרים כאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

~

קח בחשבון שאנחנו בפורום של מכוניות ולא של דפסים, לכן אני קורא לזה "מדפסות" ולא "מכונות" כנהוג בתעשייה. לא רק אתה ואני קוראים פה, גם שאר הנוכחים בדיון זכאים להבין על מה אנו מדברים וללמוד דבר או שניים מהכתוב.

 

לגבי הנסיון... ובכן, כבודו מוזמן לסור לעמוד הלינקד-אין שלי (קישור בחתימה) ולראות ממה אני מתפרנס בעשור האחרון. אשמח אם תציג גם את קורות חייך לעיון הפורום, כך שכל קורא יוכל להחליט באשר למהימנות הדברים הנאמרים כאן.

 

תודה על הקישור, עכשיו אני מבין, איש מכירות חושב שהוא יודע איך המוצר עובד :) (יש גם הרבה אגו ברקע)

בכל מקרא, בבקשה לא להטעות את קרב הקוראים כאן בפורום במידע מוטעה, זה לא עוזר לאף אחד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...