Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסכניקים עדין מצליחים להפתיע אותי מחדש


kompy
שימו לב! השרשור הזה בן 3367 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נכון, ופה הבעיה. אם מבחינת בוחן אחד זה תקין ומבחינת בוחן אחר זה לא, אז משהו לא תקין בתהליך.

ההליך תקין ביותר. לכל בוחן יש שיקול דעת(המנהל המקצועי הוא הקובע האחרון).

קוריוז - רכב עבר את הליך הרישוי. הפסילה היחידה היתה על לוחית רישוי קד'. לאחר שהפעלתי שיקול דעת, החלטתי לחתום על הלוחית. הרכב יוצא לחניה ובמקביל מגיע סמי עובדיה(מפקח על המכונים מטעם משרד התחבורה). לוקח לידיו את הטופס ורואה שהפסילה על הלוחית חתומה. קורא לי "אחר כבוד" ומעיר לי הלוחית פסולה ויש להחליפה. לא עזרו כל מחאותיו של בעל הרכב(אין הכרות ביני לבינו). הרכב קבל לוחית חדשה במחיר עלות.

ערב טוב עמית. אני כמו האחרים עוקב מספר שנים אחר הפוסטים המעניינים שלך, לגבי האחרון אין ספק שאתה צודק כמעט לגבי הכל,רוב אזרחי ישראל נטולי תחבורה ציבורית נאותה ולכן מסתמכים על רכב פרטי, כמו שאתה יודע חלקים בטיחותי או לא מרקיעי שחקים כנל מוסכים. אי לכך הישראלי המומצע יבצע כמעט כל דבר בכדי לחסוך,כמובן אגרת הרישוי השערורייתית במדינת ישראל אין דומה לה בשום מקום בעולם. ואז אתה מגיע למכון הטסטים שבעיניי ובעיניי רבים משול לקידוחי הגז של נובל אנרגי ,כסף כסף כסף והרבה. זאת הסיבה שכולם כאן בפורום יודעים שאפשר להעביר גם עגלת ילדים עם לאגרים טסט בקומבינה,ראה מקרה כל הרכבים המשופרים שנוסעים ברחובות או הרכבים שהיו אמורים לעבור תקנה 309 ומשום מה ממשיכים לנסוע ולסכן אנשים על הכביש,איני מפקפק ביושרך ובמקצועיות שלך,אך רבים מעמיתך לענף חורגים במילים עדינות מכוח הסמכות שניתן עי משרד הרישוי , לבסוף אני מקווה שהרשור שלך ידליק אור אצל כולנו לגבי אלתורים מסוכנים.

:mm_yeah:

עמית, שמחתי לקרוא את מה שכתבת ואתה מציג את שלל הקומבינות הישראליות.

 

שמע סיפור ואשמח לדעת כיצד לנהוג:

נסעתי עם אבא להעביר את הרכב טסט (הוא עשה הכל אני רק ישבתי בכסא הנוסע).

הרכב מסוג קיה ריו שנת 2010.

הבוחן לא מצא את המספר המוטבע על המנוע ולכן הכשיל את הרכב בטענה שהוחלף מנוע ללא אישור !

לא עזרו טענותינו שלהד"ם והרכב הוכשל !

בקשתינו לקרוא לרב בוחן או לבוחן אחר שיודע היכן כתוב המספר נענו בשלילה.

 

כמובן שלסיבוב הנוסף נכנסנו לאחר שנמצא הרב בוחן שהסביר לבוחן היכן נמצא המספר.

 

מה לעשות במקרה כזה?

 

תודה.

פשוט להתעקש על בדיקה של המנהל המקצועי או בוחן ותיק.

עריכה אחרונה על ידי kompy

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

......

בקשתינו לקרוא לרב בוחן או לבוחן אחר שיודע היכן כתוב המספר נענו בשלילה.

 

כמובן שלסיבוב הנוסף נכנסנו לאחר שנמצא הרב בוחן שהסביר לבוחן היכן נמצא המספר.

 

מה לעשות במקרה כזה?

 

תודה.

 

 

 

פשוט להתעקש על בדיקה של המנהל המקצועי או בוחן ותיק.

 

בפעם הראשונה התעקש.

לא עזר.

רק בפעם השניה.

מעניין אם שילם טסט חוזר...

עריכה אחרונה על ידי adz

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו אלא מה....

גם לא יודעים,גם מבזבזים לאנשים זמן וכסף ובסוף כשמתבררת הפאדיחה אני מניח שאת התשלום על הטסט החוזר לא מחזירים.

לפחות התנצלו?

אולי המוסכניקים לא מפסיקים להפתיע,אבל הבוחנים...

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את דבריו של BUKI.

בעלי הרכבים אני אישית ראיתי כאלה במוסכים בהם טיפלתי ברכב לעיתים פשוט דורשים מהמוסכניק לתקן במינימום הנידרש גם אם התיקון הוא חאפרי. הפושעים הראשונים הם בעלי הרכב. אם אין כסף שלא יחזיקו מכוניות במיוחד ישנות שדורשות תיקונים תכופים.

בעלי המוסכים מצידם גם פושעים כשמסכימים "לתקן" רק בשביל לעבור את הטסט.

Seat Leon ST 1.2 Tsi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפושעים הראשונים הם בעלי הרכב.

 

לדעתי זו טעות

הפושעת הראשונה היא המדינה, שלא יוצרת תחבורה ציבורית נורמלית 24/7 מחד, ומאידך מעמיסה מיסים על גבי מיסים על כל חלף, ממסה כל פסיק של השימוש ברכב, קנייה שלו, אחזקה שלו ורישוי שלו בלי שום היגיון. זו הפושעת הראשונה.

הפושעים השניים הם אנחנו. ציבור נהגים של 3.6 מיליון שלא מנסה להתאגד ולהשפיע מבפנים על ההתנהלות הפושעת הזו מצדה של המדינה.

המקום השלישי במדד הפשיעה מתחלק בין ציבור בעלי רכב שמזלזל בבטיחות, יחד עם השותפים שלהם במוסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע של רצינות - ספציפית לגבי שתי התגובות מעלי:

בואו נהיה ברורים,

במקרה של תיקון "חאפרי" מי שביצע את התיקון הוא בוודאות האשם העיקרי.

זה שלקוח לוחץ/מתחנן/אני לא יודע מה,זה לא רלוונטי לגבי מבצע התיקון/טיפול.

נכון שהמדינה יוצרת תנאים יחסית קשים מבחינה כלכלית לבעלי הרכבים וכתוצאה מכך גם לבעלי המקצוע - זה עניין למאבק ציבורי/חברתי/פוליטי.

ביצוע תיקון לא מקצועי ולא בטיחותי,ועוד במודע,זה פשע (על פי חוק),והפושע במקרה שכזה הוא המבצע ועליו מוטלת האחריות.

לא יודע מה,בנוסף, אומר החוק לגבי הלקוח במידה וידע-ביקש-אישר.

עריכה אחרונה על ידי adz

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב,

מי שמבצע תיקון חאפרי הוא האשם ולא בעל הרכב (לדעתי).

לעמית,

הבעיה היא אכן שהבוחן הוא רשאי להחליט אם הלוחית תקינה או לא, וגם רשאי להחליט אם למכור לך לוחית חדשה. אם במכוני הטסטים לא היו נמכרים לוחיות רישי סביר מאד להניח שאחוז הפסילות על לוחית היה קטן משמעותית.

הלוחית הייתה דוגמא אחת גם לפני משהו כמו 10 שנים הוכשלתי על מסרק הגה\משאבת הגה (אני כבר לא זוכר), המוסך בדק את ההגה וראה שהכל תקין ואין לו מושג על מה ההכשלה. הוצא כפל רשיון הטסט בוצע במקום אחר בלי בעיה בכלל ונסע ככה עד מכירת הרכב משהו כמו 7 שנים.

אני לא מחפש להתנגח איתך אישית, אבל המכון שבו אתה עובד\מנהל פועל בדיוק כמו שאר המכונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם במכוני הטסטים לא היו נמכרים לוחיות רישוי סביר מאד להניח שאחוז הפסילות על לוחית היה קטן משמעותית.

זו אמירה קשה מאד ומקוממת :x

פועל יוצא מכך, האם לדעתך הפסילות על תיקוני מכונאות, צמיגים ועוד פחותות עקב זאת שהמכונים אינם מורשים לבצע זאת?!

אתה יודע מה? תחסוך ממני את תשובתך, היא אינה ראויה אפילו לתגובה מעבר לזאת.

לידיעתך, גם באירופה המכונים מורשים לחדש לוחיות רישוי. כבר ראיתי לוחיות שנפסלו שם כשבארץ הן נחשבות תקינות.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זו טעות

הפושעת הראשונה היא המדינה, שלא יוצרת תחבורה ציבורית נורמלית 24/7 מחד, ומאידך מעמיסה מיסים על גבי מיסים על כל חלף, ממסה כל פסיק של השימוש ברכב, קנייה שלו, אחזקה שלו ורישוי שלו בלי שום היגיון. זו הפושעת הראשונה.

הפושעים השניים הם אנחנו. ציבור נהגים של 3.6 מיליון שלא מנסה להתאגד ולהשפיע מבפנים על ההתנהלות הפושעת הזו מצדה של המדינה.

המקום השלישי במדד הפשיעה מתחלק בין ציבור בעלי רכב שמזלזל בבטיחות, יחד עם השותפים שלהם במוסכים.

 

כל מילה בסלע!

בתור אחד שמסתובב הרבה במכוני הרישוי ,והוציא המון כסף על ליקויים, שחלקם רציניים ובטיחותיים ,וחלקם פשוט קטנוניים ומעוריי זעם ,כי לא בא לבוחן טוב בעיין.

יצא לי לפגוש הרבה ולהכיר הרבה בוחנים ,חלקם אנשים מדרגה ראשונה ,שראויים להערכה רבה ,מקצועיים ונאמנים לעבודתם ,אך לצערי הרב ,חלקם אנשים מושחתים מדרגה ראשונה ,לא מקצועיים בעליל(אין לי מושג איך קיבלו אותם.. אולי גם את התעודה הם קיבלו בלי להגיע ללימודים) פוסלים או לחילופין חותמים לפי שיקולי זעם או שוחד ,חברים וקריצות עיין. ושאף אחד לא יספר לי סיפורים ,אלו דברים שחוויתי ואני חווה כל פעם שאני מסתובב שם.

ולכן: אצלם מתחילה הבעיה האמתית! מהם נולדו החלטורות מהם נולדו הקומבינות והשטויות! וכך נדבקו בעלי הרכבים הישראלים וכן בעלי המוסכים. וכל זה בנוסף למה שאמרו קודמיי, אין ספור סיבות למה שמקשות פה את חיי בעלי הרכבים במדינה (במיוחד האלו עם הצ'קמיקות הישנות שרואים את יום הטסט כיום הדין שלהם)

ולכן האופציה היחידה של רוב הממוצע היישראלי הפשוט והתמים ,זה לתת "למישהו" להעביר לו את הרכב טסט. ושם פתאום הכל עובר!

רמי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו אמירה קשה מאד ומקוממת :x

פועל יוצא מכך, האם לדעתך הפסילות על תיקוני מכונאות, צמיגים ועוד פחותות עקב זאת שהמכונים אינם מורשים לבצע זאת?!

אתה יודע מה? תחסוך ממני את תשובתך, היא אינה ראויה אפילו לתגובה מעבר לזאת.

לידיעתך, גם באירופה המכונים מורשים לחדש לוחיות רישוי. כבר ראיתי לוחיות שנפסלו שם כשבארץ הן נחשבות תקינות.

 

אני חושב שהוא רצה להגיד שמכוני רישוי אוהבים להכשיל רכבים בטסטים על ליקוים קלושים ואף לא קיימים כגון לוחיות .

להכשיל כי השחור קצת ירד מהמספר זה הזוי. ותסכים איתי על זה.

להכשיל על נורות של 10 שקלים ולמכור אותן במכון ב 50 שקלים זה סתם חזירות.

אותו הנ"ל לגבי מגבים וכל דבר אחר שמכון רישוי מוכר ויכול ביגללו להכשיל בטסט.

על ליקויים בטיחותיים , כן. להכשיל.

אם זכרוני אינו מטעני , אסור למכון רישוי להפנות למוסך שמכיר לטיפול בתקלה או לפתוח מעבר לפינה מוסך משלו. טועה?

אני חושב שלזה התכוון המשורר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן מכוני רישוי נוטים יותר להכשיל על מיכלולים שהם בעצמם יכולים לתקן כגון לוחית רישוי, מגבים,מנורות וכדומה..אינטרסים כלכליים אין מה לעשות.

כבר פיתחתי שיטה בעניין הזה: מגיע עם מנורה שרופה או מגב יבש כדי שיימצאו על מה להפיל ויתקנו במקום וירוויחו את הכמה שקלים ולא יחפשו להפיל בגדול ויניחו לי לנפשי! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין צריך אפוד זוהר לעבור טסט?

כן.

 

אני חושב שהוא רצה להגיד שמכוני רישוי אוהבים להכשיל רכבים בטסטים על ליקוים קלושים ואף לא קיימים כגון לוחיות .

להכשיל כי השחור קצת ירד מהמספר זה הזוי. ותסכים איתי על זה.

להכשיל על נורות של 10 שקלים ולמכור אותן במכון ב 50 שקלים זה סתם חזירות.

אותו הנ"ל לגבי מגבים וכל דבר אחר שמכון רישוי מוכר ויכול ביגללו להכשיל בטסט.

על ליקויים בטיחותיים , כן. להכשיל.

אם זכרוני אינו מטעני , אסור למכון רישוי להפנות למוסך שמכיר לטיפול בתקלה או לפתוח מעבר לפינה מוסך משלו. טועה?

אני חושב שלזה התכוון המשורר

ליקויים קלושים או לא קיימים?!

לוחית רישוי חייבת להיות תקינה הן מבחינת הספרות והן מבחינת רקעה הזוהר.

חזירים?! האם בתמחור האביזרים חישבת גם את עלות העובד, מיסוי, זמן עבודה וכמובן רווח?

האם לא לפסול על נורה שרופה, מגב קרוע ואבזור אחר פגום?

נכון למכון אסור להחזיק בשטחו ואפילו לא להמליץ על מוסך, מה הקשר?

אכן מכוני רישוי נוטים יותר להכשיל על מיכלולים שהם בעצמם יכולים לתקן כגון לוחית רישוי, מגבים,מנורות וכדומה..אינטרסים כלכליים אין מה לעשות.

כבר פיתחתי שיטה בעניין הזה: מגיע עם מנורה שרופה או מגב יבש כדי שיימצאו על מה להפיל ויתקנו במקום וירוויחו את הכמה שקלים ולא יחפשו להפיל בגדול ויניחו לי לנפשי! :)

בוחן אשר "עושה חשבון" אביזרים VS ליקוי "גדול" חוטא למקצועו ולמקצועיותו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...

בוחן אשר "עושה חשבון" אביזרים VS ליקוי "גדול" חוטא למקצועו ולמקצועיותו.

 

על זה אין ויכוח.

השאלה שמאור העלה - עד כמה זה נפוץ.....

והניחוש שלי (רק ניחוש,כן...) - כנראה שקצת יותר מדי...מניסיון רע,לא רק שלי ולאורך שנים,עם מכון מסוים בעיר קטנה שקטה וחביבה בעמק פסטורלי...

אני מניח שהתופעה לא יחודית לאותו המכון.

ADZ

עריכה אחרונה על ידי adz

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3367 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...