Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט התקנת מערכת SQL - שרשור מתעדכן


sharkol
שימו לב! השרשור הזה בן 3238 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קינג, את הציוד התחלתי לאסוף לפני שנה וחצי, זה לא נקנה בבת אחת.

אם מחברים את הכל ביחד ההשקעה אכן עצומה. במקרה הזה גם סרול בא לקראתיעם התשלומים.

צריך עוד לקחת בחשבון שלא קניתי עדיין איטום, שזאת עוד השקעה לא קטנה.

 

יש לי סדר עדיפויות לדברים, כרגע הPRS80 הוא אומנם החוליה החלשה בשרשרת, אבל הוא מתפקד יפה לדעתי ואני לא ישדרג אותו בחודשים הקרובים.

החסרונות שלו ברורים לי ואני גם שומע אותם, כך גם מבחינתי שיגיע השדרוג, הוא יהיה מורגש, ואני ידע שניסיתי למצות את הציוד שברשותי עד המגבלות שלו.

יש כאן גם סוג של תהליך למידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 122
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עדכון מספר 1:

 

לאחר שבועיים בערך מהרכישה, שירדה לי קצת ההתלהבות, שמתי לב שאין באמת מערכת.

אומנם יש 6 או 8 רמקולים בילד אין ברכב, אבל עם כל הכבוד למרצדס, זה פשוט לא היה נשמע טוב.

כמובן שהבעיה התחילה בHU, לא היה ניתן להגיע לווליום גבוה, ובנוסף לא היה חיווי על כמה ווליום אני עומד, כלומר הייתי מסובב את הגלגלת ולא הייתי רואה מספרים עולים או יורדים ולי זה דיי הציק. גם USB לא היה, וגם הנגן דיסקים לא עבד.

לכן, הדבר הראשון שהחלפתי במערכת היה ה HU.

 

בהתחלה היה שיקול לדאבל דין או טאבלט בתוספת של פרוססור. אבל אני לא אוהב את ההתעסקות הזו, לכן החלטתי להישאר עם הסינגל דין שאני כל כך אוהב. השלב הראשון היה כמובן למצוא מתאם לסינגל דין, פה גם התייעצתי עם ניר שניידר שביצע פרוייקט דומה, אבל הוא התקין טאבלט.

לבסוף מצאתי את המתאם שרציתי, הוזמן מגרמניה, ולקח לו מעל לחודש להגיע.

אז אחרי בערך חודשיים שאני עם מערכת מקורית, באותו היום שהגיע המתאם החלפתי את הHU והתקנתי את ה PRS80.

 

זה הזמן לציין שאת כל ההתקנה ביצעתי לבד, עם עזרה מאבא. כאשר יש את כל הכלים הדרושים לעבודה וקצת ידיים טובות שיודעות מה הן עושות, הכל אפשרי. התהליך של ההחלפה היה מאוד פשוט למען האמת, ראיתי כמה סרטונים ביוטיוב ויצאתי לדרך.

 

כמובן שיש מספר חסרונות מכן העניין, אין לי שליטה מההגה על המערכת, אין לי שליטה מהג'וייסטיק שנמצא במשענת היד, אין לי את הדיבורית המובנית של הרכב, והמסך שנמצא מעל הHU - חסר שימוש. ידעתי כמובן מראש לקראת מה אני הולך.

היתרונות כמובן שאני מקבל מערכת איכותית בהרבה, עם שליטה טובה יותר על אלמנטים, ואני מקבל את ה USB שלי בחזרה.

מבחינה אסטטית זה כבר עניין של טעם, יש כאלה שיגידו שאין על הלוק המקורי ושלא כדאי להרוס אותו, לי זה פחות משנה האמת.

 

לאחר התקנת המערכת כמובן ביצעתי בדיקה שהכל חזר לעבוד בצורה תקינה, וגיליתי שחיברתי את הרמקולים בהצלבה :brickwall:.

כלומר, רמקול שמאלי אחורי מחובר ליציאה קדמית ימנית ולהפך. התעצלתי לפרק שוב את החיבורים ולהפוך הכל, בכל מקרה ידעתי שזה מצב זמני בלבד.

ואז נזכרתי שיש לי אופציה לבצע כיוון אוטומטי למערכת, שכולל כיווני TA ו EQ.

נתתי למערכת את הזמן שלה לבצע את הכיוונים, ברגע שחזרתי לרכב ושמתי איזה שיר, עלה לי החיוך הטיפשי הזה :lol:(אתם בטוח יודעים על מה אני מדבר).

 

פתאום יש במה ממורכזת, יש ווליום, יש עוצמה, יש מערכת. וואו איזה הבדלים, רק אז באמת הערכתי את הPRS על מה שהיא יודעת לעשות.

הקטע היפה הוא, שבלחיצת כפתור ניתן לבטל את הכיוונים האוטומטיים, ואז המערכת חוזרת למצב ברירת מחדל. כך באמת ניתן להבין ולשמוע את ההבדלים בין במה נכונה וממורכזת לבין סתם מערכת שמנגנת. אם אני לא טועה גם הדגמתי את העניין למספר חברי פורום באחד ממפגשי דרום.

 

כמובן שכמעט אין התקנה בלי תקלות, במקרה הזה היתה לי תקלה אחת, גם פתחתי שרשור על הנושא.

בכל פעם שהייתי מכבה את הרכב, המערכת היתה מתאפסת והיה צריך להגדיר אותה מחדש, בסוף הבנתי שיש איזה נתק של ה+ כאשר אני מכבה את הרכב והמערכת לא יכולה לשמור על ההגדרות, הפתרון היה להריץ כבל + קבוע שיושב עליו פיוז 15 אמפר, מהמצבר ישירות לHU.

 

קצת תמונות:

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון מספר 2:

 

קצת לפני חג סוכות, נסגרתי על הסט, ובוצעה ההזמנה, ידעתי בדיוק כמה זמן יקח עד שכל דבר יגיע, ולא רציתי להשאיר דברים לרגע האחרון.

בשלב הזה כבר היה לי את כל החיווט הדרוש, והתחלתי לעבוד על התשתית, ידעתי שזה הולך להיות עבודה של לפחות יום שלם, לכן ניצלתי את החופש של סוכות וניגשתי למלאכה.

 

החיווט:

30 מטר של כבל סטנדרטי לרמקולים - בצבע כתום אפור, שהתחלק ל6 חלקים שווים.

2 כבלי RCA של אומגה אודיו באורך 5 מטר

כבל RCA של גלאדן אודיו.

כבל RCA של ממפיס שנשאר לי מהרכב הקודם.

כבל לפוטנציומטר של המגבר

כבל רימוט כחול

כבל פלוס אדום לHU

 

גם בשלב הזה ידעתי מראש למה אני נכנס, ראיתי סרטונים ביוטיוב על פירוק הרכב, אבל בפועל זה היה הרבה יותר מסובך ממה שזה נראה בסרטונים. כמובן שהזמנתי מבעוד מועד סט חולצים לפלסטיקה שרק חיכה שאני ישתמש בו - http://www.ebay.com/itm/Auto-Car-Door-Clip-Radio-Panel-Trim-Dash-Audio-LED-Light-Removal-Open-Pry-Tool-/151345612556?pt=US_Hand_Tools&var=&hash=item233ce6c70c

 

התחלתי בפירוק של המושב האחורי, לצערי המושב האחורי לא מתקפל קדימה כמו ברוב הרכבים, האפשרות היחידה היא לפרק אותו.

זה תהליך שהיה צריך לקחת לא יותר מ20 דקות, מה שבפועל לקח לי שעה וחצי, הקליפסים פשוט לא רצו לצאת, וחששתי להרוס ולשבור אותם, אבל העקשנות שלי ניצחה.

1.jpg2.jpg2ץ2.jpg

 

אחרי פירוק המושב האחורי, התחלתי לפרק את כל הדיפונים בצד של הנוסע, גם כאן היו קליפסים מאוד מאוד עקשנים שפשוט לא רצו לצאת. אין ספק שהגרמנים יודעים לבנות קליפסים חזקים :-D, אחרי שנלחמתי עם הדיפונים, הכנתי את הצמה, והתחלתי בהשחלות.

3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg

 

הרעיון היה להעביר את כל הצמה דרך הצד הימני, אך הגרמנים שיטו בי. העברתי את כל הצמה עד הקורה שמחברת בין שני הדלתות, ומשם, כבר היה בלתי אפשרי להמשיך, לא יכלתי להעביר אף כבל.

לקחתי הפסקה של שעה, עד שהתמלאה לה המוטיבציה, וחזרתי עם כוחות מחודשים.

הפעם אמרתי לעצמי שאין יותר משחקים וניסיונות, אני מפרק את כיסא הנוסע (חששתי לעשות זאת בהתחלה בגלל כרית האוויר), ומעביר את הצמה מתחת לשטיח.

7.jpg

 

בשלב הזה הייתי בשוונג ולא היו לי ידיים פנויות לצלם. מה שכן, אני חייב לציין שמתחת לשטיח יש בידוד מטורף, שעשוי משכבות של ספוג וקלקר, עובי הבידוד נע בין 5-8 ס"מ לפי הקימורים של הרכב.

מכאן הכל כבר היה הרבה יותר פשוט, וכל החיווט הגיע בשלום ליעד שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

IMG_20141012_192700.jpg

 

שפירקתי את הכיסא, מצאתי כמה כתמי קפה שפשוט לא יכלתי לעמוד בפניהם, הייתי חייב להיפטר מהם כי זה פשוט הציק לי בעין.

לקחתי את החומרים שנשארו לי מפרוייקט הניקיו שביצעתי אחרי הרכישה, וניגשתי לשפשופים.

IMG_20141012_193459.jpgIMG_20141013_092538.jpg

 

על הדרך נתקלתי בעוד דבר מעניין, כאשר העברתי את החיווט של הרמקולים לצד של הנהג ופירקתי כמה דיפונים, לפתע הופיע לו מעין כפתור אדום:shock:.

הדבר הראשון שקפץ לי לראש היה "תלחץ תלחץ", אבל חששתי. ממש כמו בסרטים המצויירים.

מיד התקשרתי לניר שניידר לשאול אם גם הוא נתקל בכפתור הזה במהלך ההתקנה שלו, ואכן גם הוא נתקל בו, וגם הוא חשש ללחוץ עליו בדיוק מאותה סיבה - אין לנו מושג למה זה נועד. בסופו של דבר לא לחצתי עליו, אבל אני מניח שזה קשור לאיתוראן - סוג של לחצן מצוקה לנהגי מוניות.

IMG_20141012_145503.jpg

 

עוד דבר שנתקלתי בו היה עודף, הרבה עודף. להזכירכם הרכב היה מונית בעבר, מצאתי משהו כמו 45-50 שקל במטבעות 8).

לפחות היה תגמול כלשהו מכל התהליך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיא,

 

תתחדש, יש לי את העונג לקחת חלק בפרויקט כ"כ ייחודי (כמעט) מאפס.

קצרו השרשור והזיכרון מלהכיל את הירידה לפרטים והרזולוציות שקיימות בהתקנה הזו, אני כבר לא יכול לחכות לשמנוע את התוצאות הסופיות.

חשוב להגיד שכל החלטה שנגעה להתקנה הזו, החל מבחירת הרכיבים ועד העברת החיווט, נעשתה בכובד ראש אחרי בדיקות, התייעצויות, מקרים ותגובות, ניסיון עם רכב דומה או רכיבים דומים ומה לא.

 

אני בטוח שהשרשור הזה יהווה מקור השראה להרבה חברי פורום, אז... תמשיך לעדכן, ובהצלחה רבה !

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מונית הכסף מכה שנית! גם התקנת וגם נשאר לך כסף לקפה ומאפה!

 

זה צפוי שרכב כזה ידרוש כוח בפירוק שלו אבל מזל שמדובר בגרמניה ולא בצרפתיה.

 

תברר טוב טוב איזה מלכודות הם הכינו בדלתות האלה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר ביררתי לעומק עם ניר מה מצפה לי בכל שלב וכבר קיבלתי הרבה טיפים.

המלכודת הגדולה הולכת להיות באיטום, כל הדלת מחוברת עם ניטים, צריך לקדוח אותם ואז לשים ברגים, אבל עוד נגיע לשלב הזה וכמובן שנעדכן פה.

 

מחר אני אבצע עדכון נוסף - הבניה והתכנון של המגברים.

עד עכשיו זה היה מנה ראשונה, מחר ניכנס כבר יותר לעניינים, הושקעה הרבה מחשבה בבניה ונלקחו הרבה ריזיקות, יש למה לצפות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

attachment.php?attachmentid=406895&d=1418371934&thumb=1

 

בדוק אם זה כפתור/מתג בטחון אינרטי ( שינוי חזק בתנועת המהירות, ולפעמים גם שינויי גובה/הטיית הרכב )

אשר מפסיק את החשמל ברכב ,

זהו כפתור מכני/מפסק בטיחות, אשר במקרה של תאונה/התנגשות, התהפכות או בלימת חירום חזקה.

נכנס לפעולה ומנתק את אספקת החשמל למנוע ומשאבת הדלק .

 

לאחר דריכת/פעולת הכפתור במצב חירום, יש ללחוץ עליו כדי לחבר שוב את חשמל הרכב .

( להזהר - ואסור להשתמש בחיבורי החשמל במפסק לחיבור מכשירי חשמל אחרים ברכב )

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון מספר 3:

 

כמו שהבטחתי, היום אני יכנס קצת יותר לעניינים, זה יהיה גם פוסט קצת ארוך.

עוד בשלבי התכנון של כל הפרוייקט הזה, ידעתי שאני צריך להוסיף מגבר חדש למשפחה (היה לי את המונו של DC ומגבר של רוקפורד).

השאלה הגדולה היתה, איך לעזאזל אני מכניס את כל זה לאוטו, כאשר המושב האחורי לא מתקפל, וזה פשוט לא בא בחשבון מבחינתי להתקין עליו את המגברים.

כמובן שצריך לקחת בחשבון עוד מגבלה גדולה שהיתה לי - הסאב : סאב 15 אינטצ' עם תיבה בנפח 90 ליטר.

 

גם בשלב הזה התייעצתי הרבה עם סרול וגם עם ניר שכבר עבר את זה לפני, במקרה של ניר הוא עשה רצפה כפולה, מה שמעלה את גובה הבגאז ב10 ס"מ.

אבל במקרה שלי הסאב לא היה נכנס אם הייתי הולך על בניה דומה.

אז נכון שהיתה לי אפשרות להחליף סאב וללכת על משהו יותר קטן, אבל זה פשוט לא בא בחשבון מבחינתי. אני לא יודע להסביר את זה, אבל אני פשוט אוהב את הסאב הזה, הוא נשמע טוב בכל מצב (לדעתי לפחות). הוא בועט שצריך, הוא עדין שצריך, הוא SQ שצריך, וכן, הוא גם נותן בראש שצריך.

הוא הסאב האולטימטיבי מבחינתי, גם בבניה של בתיבה שלו הושקעה קצת מחשבה. ידעתי שבשלב כלשהו אני ישתדרג מרכב האצ'בק לסדאן, לכן כל חיבורי הסלילים מתבצעים מחוץ לסאב ע"י ברגים, כך שהחלפה מחיבור 1 ל4 אום מתבצע תוך 30 שניות.

IMG_20131210_160200.jpgIMG_20131210_165517.jpg

 

אז לאחר שכל המגבלות שלקחו בחשבון, לא היה מנוס - התקנת המגברים תתבצע במקום הגלגל הרזרבי.

הרבה מהחברים ומי שהיה שותף לתהליך לא הסכים איתי וחשב שאני עושה טעות, שאי אפשר להסתדר בלי גלגל רזרבי. אבל היום בעצם יש לא מעט יצרנים שלא נותנים גלגל רזרבי, אלא נותנים קומפרסור במקום, כך שמבקרה ויש פנצ'ר ממלאים אוויר ונוסעים לפנצ'ריה קרובה (בהנחה שמדובר בחור פיצפון)

וכך גם אני עשיתי, הוצאתי את הגלגל וקניתי קומפרסור. רצה הגורל ולאחר שבועיים הייתי צריך להשמיש את הקומפרסור (כן כן, פנצ'ר ראשון לאחר 10 שנות נהיגה על הכביש - karma is a bitch)

 

לאחר שהוצאתי את הגלגל ופיניתי את כל הג'אנקיה שהיתה שם, לקחתי בריסטול, והתחלתי בשיעור יצירה. חתכתי את הבריסטול בדיוק לפי הצורה של הכוך, לאחר מכן ציירתי את מה שיצא על דיקט, הבאתי את המגברים, וניסיתי למצוא את המיקום המושלם לכל מגבר.

IMG_20141012_113510.jpgIMG_20141013_102242.jpgIMG_20141013_103523.jpgIMG_20141013_104728.jpg

 

באותו הזמן היה ברשותי את הDC, הרוקפורד, ואת הסלסטרה. מה שלא עשיתי, זה פשוט לא הסתדר, לא הצלחתי להגיע למצב שבוא יש לי גישה לכוון כל מגבר, ומספיק מקום לחיווט.

לרגע אפילו שקלתי להתקין את המונו על התיבה של הסאב, אבל מהר מאוד ירדתי מזה כי זה אחר כך סתם יקשה עלי במידה ואני רוצה להוציא אותו. עלה במוחי רעיון לשים את המגברים במצב של חצי עמידה, אבל לא ידעתי איך ליישם.

שברתי את הראש במשך שעתיים, עד שאבא חזר מהעבודה :-D, למזלי הוא סיים מוקדם בגלל חוה"מ סוכות. אבא הוא איש מקצוע מהדור הישן, אלה עם ידי הזהב שכל מה שהם נוגעים בו מצליח, ואין כמעט אתגר בשבילם שמדובר במשהו טכני.

שאמרתי לו על הרעיון שהיה לי, ישר אמר "זאת הבעיה שלך? אני יעשה לך".

 

התחלנו לחתוך את הדיקט לפי השרטוט שעשיתי, והתחלנו למקם את המגברים, הראשון היה הרוקפורד שהותקן באמצע, לאחר מכן הDC שמוקם מאחורה, ואחרון הסלסטרה שהיה הקדמי. המגברים הותקנו באלכסון, כאשר כל מגבר נכנס מתחת למגבר שבא לפניו.

באורך פלא, המגברים פשוט הסתדרו בחפיפה מושלמת אחד עם השני, כאילו הכל היה מתוכנן ובא בהזמנה, ניתן לתמונות לדבר:

IMG_20141013_171355.jpgIMG_20141013_181807.jpg

 

המשך בהודעה הבאה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

IMG_20141013_181816.jpgIMG_20141013_185746.jpgIMG_20141013_185754.jpgIMG_20141013_185805.jpgIMG_20141013_191113.jpgIMG_20141013_193533.jpgIMG_20141013_193542.jpg

 

ניתן לראות שהתחת של הDC מעט מורם מאחורה, ובעצם כל המגבר נמצא באוויר, גם זה שיקול שנלקח מראש.

כמו שאתם רואים המצבר גם נמצא ממש על המגברים, מה שחסך לי הרבה כבלים פיוזים, ועשה לי עבודה קלה יותר בחיווט של המגברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון מספר 4:

 

לאחר שסיימתי עם הבניה, חיכתי למספר פריטים שהזמנתי מאיביי כדי שאוכל להמשיך, למרות שבסוף לא השתמשתי בכולם.

חשבתי הרבה על איך אני מפצל את כבלי המתח, ואיך אני מחבר את כל המינוסים ביחד, בהתחלה חשבתי על כל מיני מפצלים למיניהם, בסוף החלטתי לרכוש טרמינלים למצבר של קנו, עם 3 חיבורים של 0 גייג' שאמורים להספיק. חיבור אחד למתח הראשי (שהיה יותר עבה מ0 גייג' סטנדרטי) ולשאר היציאות חשבתי לחבר שני כבלים של 4 גייג' (לכל אחת), כך שסך הכל יש לי 4 כבלי מתח, הסלסטרה בנוי כדואל מונו שמצריך שני כבלים נפרדים.

IMG_20141021_120312.jpgIMG_20141021_120738.jpgIMG_20141021_123213.jpgIMG_20141021_123222.jpg

 

בסופו של דבר לא השתמשתי בטרמינלים הנ"ל (הם למכירה אם מישהו מעוניין), לא הכנתי מספיק שיעורי בית. על חיבורי החשמל של המצבר, היו מעין פיוזים שהעדפתי לא להתעסק איתם, מה שעשיתי בסופו של דבר זה לשים פלאח מנחושת בצורת מלבן ארוך, אשר יש עליו חורים עם הברזות, את הפלאח חיברתי לטרמינל של הפלוס המקורי, ועליו חיברתי את כל הכבלים.

אותו דבר למינוסים, מצאתי נקודה טובה להארקה, חיברתי אליה פלאח דומה, ואליו את כל המינוסים, כאשר דאגתי גם לתת חיזוק מהמצבר עצמו.

IMG_20141122_181628.jpgIMG_20141122_181632.jpg

 

כרגע החיווט קצת מבולגן, זה ממש לא הולך להישאר ככה. הכל יהיה מסודר בצמות יפות ברגע שאני יסיים את כל ההתקנה, זה יהיה השלב האחרון מבחינתי, עד שיפתרו כל הבעיות במידה ויצוצו.

 

שיהיה לכולם שבוע טוב.

נמשיך לעדכן בקרוב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנת מגברים בשכבות זה משהו שתמיד הקסים אותי, תמיד רציתי לנסות את זה ולא יצא לי, זה כ"כ כיף לראות אותם ככה כל פעם מחדש !

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3238 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...