Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט התקנת מערכת SQL - שרשור מתעדכן


sharkol
שימו לב! השרשור הזה בן 3246 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לנו בעסק המשפחתי רק מרצדסים , לי באופן אישי יש נסיון עם S550 , ו VIANO 3.0 DIESL.

בכל אופן רק תבדוק טוב טוב איזה תוכנה מי אמא ואבא וכו , במקרה של אלי ואביחי כל עוד הם שמים לך GIAC אז אין בעיה , רק תוודא שזה לא תוכנה עלומת שם...

ועזוב את זה אנחנו ממש מלכלים פה שרשור מאוד יפה וחבל אפשר להמשיך בפרטי.

2017 Type R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 122
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

צריבת תוכנה - לא רק שלא תחסוך לך דלק (בוודאות, מי שאומר לך אחרת לא מבין איך מחשבי רכב עובדים או איך מיפוי מחדש עובד, אגב רוב המשפרים טוענים שזה חוסך בדלק), אלא תבזבז לך יותר דלק בנסיעה מנהלתית. מעבר לכך, מי שצורב תוכנה לא עושה זאת משיקולים של חסכון בדלק אלא משיקולים של כח, מה שאומר שאתה תלחץ על הגז הרבה יותר, כדי להוכיח לעצמך שהמחיר של הצריבה היה שווה את האקסטרה כח וכמובן כדי להתנסות באקסטרה כח שקיבלת פתאום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובנימה זו אחזיר את השידור לאולפן :-P

 

ימשיך כבודו בעדכוני מערכת

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

אז עברו להם חודשיים מהעדכון האחרון, ויש לא מעט שינויים.

אז מה השתנה?

- הוחלף הפיוניר PRS80 בטבלט נקסוס 7

- התווסף פרוססור של מוסקוני 6TO8

- הוחלפו שניים מהמגברים, למגברים מהסדרה הבכירה של אטון.

 

בתחילת השרשור ציינתי שאני מתכנן לעבור ל4 חלקים אקטיבי מלא בזמן הקרוב, ציינתי גם שאני מעדיף מערכת שיודעת לשלוט 4 חלקים מאשר פרוססור מסיבות כאלה ואחרות, אבל דברים השתנו, בעיקר בראש.

אחרי שהחלטתי ללכת על פרוססור, הייתי צריך להחליט על איזה ללכת, יש הרבה אופציות טובות ואיכותיות בשוק, בסוף בחרתי את הפרוססור שנראה לי הכי פונקציונלי - mosconi 6to8.

מה שמיוחד במוסקוני בניגוד לאחרים זה שהוא מודולרי, הפרוססור מגיע ערום, ללא כל תוספת, וניתן לשדרג אותו או להשאיר אותו כפי שהוא, לפי דרישות המשתמש. במקרה שלי הוספתי לו לוח שנותן לי כניסה לכבל SPDIF.

 

עבדתי עם המוסקוני בשילוב עם ה PRS80 משהו כמו חודש, ואז החלטתי לעלות שלב ולעבור לטבלט בחיבור SPDIF, לאחר שרכשתי את הלוח המיוחד.

 

המפרט הטכני של הטבלט והעלויות למי שמתבלט לבצע פרוייקט דומה:

- נקסוס 7 דור שני, יד שניה - 600

- hifimediy 9018 high resulotion DAC כולל משלוח - 400

- כבל אופטי של DH labs באורך 6 מטר - 400

- מפצל USB, כבל OTG, מאריכים למיניהם וכבלי מתח - 100

- קרנל של טימור לדור השני של נקסוס 7 - 100

- תוכנות נוספות ונגנים לנקסוס - 60

 

לא ראיתי יתרון ברכישה של נקסוס חדש, ולכן חיפשתי אחד במצב טוב מיד שניה. בנושא ה DAC , מדובר בצ'יפ חדש שאמור להיות איכותי מקודמיו בכמה רמות, אשר תומך ב 384Khz/32bit. יכלתי לחסוך כאן יותר מחצי מהסכום, אבל העדפתי להשקיע קצת ולדעת שאני קונה מוצר איכותי.

כנ"ל לגבי הכבל אופטי, גם כאן יכלתי לרכוש כבל פשוט ב 50 שקל, שיעשה את אותה העבודה.אבל השקעתי כל כך הרבה, ולא רציתי לחסוך בנושא הזה.

מה מיוחד בכבל שרכשתי? בעיקר הסיכוך שלו, והקונקטור שלו. בתפיסה שלי, זה כבל יחידי שרץ בכל הרכב דרך לא מעט מערכות אלקטרוניות, ותפקידו הוא להעביר את הסיגנל בצורה הטובה ביותר - זאת הסיבה שהחלטתי להשקיע. תמונות בהמשך.

 

בנקסוס דור 2, עם אנדרואיד 5, יש תמיכה ב USB AUDIO ואין צורך בקרנלים מיוחדים. אפשר לרכוש נגן בשם usb audio player pro שאדי הזכיר אותה בשרשור שלו, ולעבוד איתה. אבל כדי לקבל שאר פיצ'רים מיוחדים, היה צורך לרכוש את הקרנל של טימור שהוא כבר לא חינמי, כמובן שיש תמיכה ופורום אקסקלוסיבי למשתמשים שרכשו את הקרנל.

לגבי הנגן, היה לי מבעוד מועד את הנגן POWERAMP שנחשב לאחד המובילים, אבל אני מוכרח לציין אותו לטובה מבחינת נוחות המשתמש והממשק שלו, אבל מבחינת הסאונד, הוא רחוק מאוד ממה שמקבלים ב usb audio player pro - שכאן הממשק דיי פשוט ולא הכי נוח לתפעול בזמן נהיגה.

 

הגענו למגברים, כבר זמן מה שדיגדג לי לשדרג את הרוקפורד למגבר 2 ערוצים חזק ואיכותי למידבאסים, לא שהרוקפורד חלש (140 לערוץ), אבל הרגשתי שאני לא ממצא את המידבאסים והם לא מנגנים כמו שאני רוצה.

כמובן שפה סרול כבר נכנס לתמונה והגביר לי את הדגדוג עם מגברי אטון מסדרת PA, מדובר במגברים קלאס AB הבכירים של אטון. רציתי מגבר 2 ערוצים חזק למידבאסים בלבד, בסוף יצא שלקחתי 2 מגברים :roll:.

 

הראשון - eton pa800.4 - מגביר מידים +מידבאסים. בחוברת שלו רשום שהוא מוציא 120 לערוץ, בפועל המגבר הזה מוציא יותר בכיוון של 170 לערוץ

השני -eton pa560.2 - מגביר טוויטרים. מוציא 100 לערוץ.

 

מה שהכי קרץ לי במגברים האלה, זה נתוני הדאמפינג פקטור שפשוט נשמעים הזויים, למי שעדיין לא יודע מה מייצג נתון הדאמפינג פקטור על קצה המזלג - הוא משפיע על השליטה של המגבר על האלמנט, כמה מהר האלמנט יחזור למצב המוצא שלו, מה שבעצם ימנע מריחות של סאונד, ויתן לנו סאונד נקי ופאנצ'י יותר.

לפי האתר hifitest הגרמני שמבצע מבחנים לכל מיני מגברים, אלו הנתונים של המגבר 4 ערוצים:

[TABLE=width: 770]

[TR]

[TD]THD + N (

[TD]0.028[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]THD + N (

[TD]0.016[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]SNR dB (A)[/TD]

[TD]96[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]Damping factor 20 Hz[/TD]

[TD]4291[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]Damping factor 80 Hz[/TD]

[TD]4441[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]Damping factor 400 Hz[/TD]

[TD]4457[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]Damping Factor 1kHz[/TD]

[TD]4457[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]Damping factor 8 kHz[/TD]

[TD]891[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]Attenuation factor of 16 kHz[/TD]

[TD]304[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]אין פה טעות, מקור: http://www.hifitest.de/test/car-hifi_endstufe_2-kanal/eton_pa_16002-eton_pa_8004_3019-seite2[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495]ההבדלים בסאונד מורגשים מהשניה הראשונה, נקי יותר, קריספי, חזק, פאנצ'י, במה ברורה יותר.

אני בטוח שהשדרוג הזה עכשיו יתן לי לממש ולמצות את הפוטנציאל של המערכת, כרגע בוצעו כיוונים בסיסיים ביותר, ואני כבר מרגיש שיפור משמעותי מהסטאפ הקודם.

הכיף רק מתחיל....

 

קצת תמונות:

IMG_20150313_133749.jpgIMG_20150313_133823.jpgIMG_20150427_080826.jpgIMG_20150427_080851.jpgIMG_20150427_194019.jpgIMG_20150427_204742.jpgIMG_20150505_190707.jpgIMG_20150505_190723.jpg[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 495][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שארקי

 

אתה יודע שטווח אופטי לא רגיש לשדה אלקטרומגנטי כמו כבלי RCA נכון? אז מה משמעות הסיכוך?

 

היה לי CARPC בזמנו והיכולות שלו מבחינת קצב עבודה הן בעצם לא מוגבלות בדיוק כמו היכולות של הDAC שקנית - אבל האם המוסקוני תומך בקצב עבודה מעל 24/192? אמנם כאן אני יכול להבין את האובר קיל שאני מתקשה להבין לגבי הכבל - ניחא.

 

ההשקעה ברום לדעתי משתלמת!

 

המיקום של הטאבלט בעיני נמוך מידי ומהווה ציון בטיחותי נמוך יותר מאשר טאבלט במיקום גבוה יותר בו אתה לא מוריד את העיניים מהכביש - בייחוד! עם אתה משתמש בUSB AUDIO PLAYER PRO - מנסיון רב!

 

למורט-פלייר ולפאוור אמפ אכן יש ממשק גרפי וממשק משתמש טובים יותר בהרבה מזה של הUAP במקרה הזה להעביר שירים בעזרת סוייפ של האצבעות עבורך מהווה פקטור שיכול להציל חיים בזמן נהיגה מהירה - בפקק - הUAP לא מהווה עבורך סכנה.

 

אבל אין מה לאמר הדיקודר של הUAP פשוט מעולם אחר - האפליקציה הזו עם עליונות סאונד מובהקת הודות לכמה סיבות -

 

הראשונה היא מעקף מוחלט של הALSA (ניגון מידע טהור וישיר לתוך הDAC והDAC שלך קובע את רף האיכות)

השניה היא אקולייזר תוכנתי אך בהחלט מעולה!

השלישית - המקודד שלהם.

 

הם תומכים היום באופציה שנקראת PARTY SHUFFLE שהיא בקשה שהוגשה לדייווי מUAP ישירות ממני אישית - אתה יכול ללחוץ בעץ התיקיות לחיצה ארוכה על תיקייה ואז ללחוץ על פארטי שאפל - מה שזה יעשה - זה ינגן ברנדום את השירים ואת תתי התיקיות מתחת לתיקיה שבה בחרת פארטי שאפל.

 

לאון ניסה לשכנע אותם גם להכניס אלגוריטם של TC לתכנה שלהם (הם יכולים - יש להם מודולים מוכנים מתכנה אחרת שלהם) אבל הם לא רצו להשקיע בזה. לעומת זאת את הפארטי שאפל הם פיתחו לאחר שהסברתי להם שהתכנה שלהם נחשפה לקהילה של נהגים וזה עניין של בטיחות שמונעת מנהגים לדפדף כל הזמן בעצי תיקיות ולבחור אלבומים באופן אקראי.

 

תהיה מודע לכך.

 

המגבר - נראה ומרגיש לפי הנתונים כמו חלום רטוב של כל אודיופיל בעולם ההגברה האנלוגית - וואו!

 

וכמובן כל זה בתוך מרצדס - אין מה לאמר - כיף!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבל אופטי אכן אוברקיל וכבל פשוט היה כנראה עושה את אותה עבודה, אני מניח שיש בזה יותר עניין פסיכולוגי, ובשביל השקט הנפשי. כבר השקעתי כל כך הרבה במערכת וברכיבים, אז להשקיע עוד קצת על כבל, מבחינתי זה היה מינורי.

 

לגבי המיקום של הטבלט, היו לי שני אפשרויות, לשים אותו מעל הפתחים של המזגן, או במקום הנוחכי שלו.

מעל המזגן - יותר נוח מבחינה ויזואלית, לא כל כך נגיש, אני צריך להתקרב עם כל הגוף כדי לתפעל - גם פה יש קצת סיכון שחושבים על זה.

המקום הנוחכי - אמנם אני צריך להוריד את העיניים מהכביש, באמת מסוכן. אבל הרבה יותר נגיש.

 

לגבי הנגנים, מסכים איתך לגבי הכל, אבל עדיין לא סיימתי לשלוף את כל הארנבים מהכובע :lol:.

אני מתכנן לגעת בטבלט כמה שפחות, כל עניין הטאצ' לא ממש נוח בזמן נהיגה, ואין כמו השליטה האנלוגית.

רכשתי את הג'וייקון EXC - בתקווה לחבר את הג'וייסטיק המקורי של המרצדס, ודרכו לשלוט על הטבלט, אבל קצת הסתכבתי והחזרתי את המוצר בחזרה לקוריאה.

 

תודה על העדכון לגבי הנגן, אני מקווה ומצפה שיצאו עוד עדכונים רבים שיטפלו בנושא הממשק. מה שיפה עוד ב UAP - הוא יודע להתממשק עם חומרה חיצונית. הזמנתי כבר בקר שנקרא spacenavigator, שזה בעצם סוג של עכבר למחשב, רק בצורת ג'וייסטיק - http://www.3dconnexion.eu/index.php?id=27&redirect2=www.3dconnexion.eu

 

יש גם כמה סרטונים ביוטיוב של המכשיר הזה עובד עם מערכת אנדרואיד, אני מתכנן למקם אותו איפה שנמצא היום הג'ויסטיק של המרצדס, ליש משענת היד. ודרכו לתפעל את כל העסק - שליטה על ווליום, play\pause, העברת שירים, ודילוג בין תיקיות. ואז אני לא צריך להוריד את העיניים מהכביש כמעט.

יש גם כמה סרטונים ביוטיוב של המכשיר הזה עובד עם אנדרואיד ברכב -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, מכיר היטב את הספייס נביגייטור לי יש את הפאוור-מייט רק שהוא מנותק כרגע.

 

יש לי גם שלט הגה אוניברסלי לומד (עוד מהקאר-פיסי) שאני יכול לשלוט איתו על הטאבלט בעזרת תכנות כפתורי מקלדת עם אפליקציה שנקראת external keyboard helper

 

וגם הצלחתי לגרום לג'ויקון EX לעבוד הבעיה היא שכל אפליקציה שאתה תתקין - תתרגם את הכפתורים אחרת - זו הבעיה העיקרית עם אנדרואיד.

 

אז הUAP אולי יכול לעבוד עם שלטים מסויימים אבל מה קורה עם נגנים אחרים? כאן מתחילה הבעיה.

 

זה שהמסך לא נגיש ואתה צריך לזוז כלפיו - זה עדיין עדיף כי אתה מתקרב לדש בורד ואתה עדיין רואה את הכביש.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפאוור מייט גם היה אופציה, אבל יש בספייס נביגטור יותר פונקציות.

אני לא רואה סיבה להחליף את הנגן בקרוב או להשתמש בכמה במקביל. הUAP הולך להישאר הנגן היחידי שבו אני ישתמש, והכיוונים יעשו כדי להתאים לו בצורה מיטבית (בעיקר גיינים).

 

הבעיה במרצדס עם הג'ויקון זה חיבורי ה CAN BUS, יש שם יותר מידי חיבורים וכבלים ושהתחלתי להתעסק עם זה הבנתי שזה לא בשבילי ושאין לי כוח להתעסק עם זה, אז החלטתי לוותר ולעבור למשהו יותר פרקטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר ל 3D CONNEXION תן עדכון מה עובד ומה לא. אני בדיוק גם במירדף אחריו, לפי מה שהבנתי צריך דרייברים ולANDROID כדי להשתמש בלחיצות החחמות וסקרול ובינתיים אין. אפשר לתחנת 2 לחיצות בעזרת שנוי של keylayout ואז הוא יהיה כמו עכבר רגיל. לי מעניין עם הסקרול עובד.

 

ואגב הLILLOSOUND הזה לא עונה לי בככלל:-(

phone

-> HELIX DSP PRO MK2 -> Mosconi AS100.4 -> ScanSpeak D3004 & ScanSpeak 12M

Mosconi AS200.4 -> JL ZR800-CW & JL 10W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמעניין אותי לדעת זה איך באמת הטאבלט מתחבר דרך הקאנבס ועל מה אפשר לשלוט ודרך איזו אפליקציה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפליקציה בשם keymapper שקראתי איפשהו שהיא פותחה כדי לעבוד עם הנביגייטור ולמפות את כל הלחצנים שלו, או לפחות רובם. ברגע שהוא יהיה אצלי אני אעדכן מה עובד ומה לא.

מוזר שהוא לא עונה לך, אולי הוא בחופשה או משהו, לי הוא דווקא ענה ממש מהר.

 

אדי לא הבנתי למה אתה מתכוון, הטבלט לא מתחבר לקנבס. הג'ויקון מתרגם את הקנבס, והאות מגיעה לטבלט בפורמט שהוא מכיר. אפשר לשלוט על כל דבר, כל עוד אתה מצליח לחבר אותו לג'ויקון - שאני פה הסתבכתי.

גם המוכר אמר לי מראש שיתכן וזה לא יעבוד ושהוא ישמח לדעת במידה וכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מבין אותך נכון אתה מדבר על הפקדים של השליטה מההגה? הם מחוברים דרך הקנבאס ברכב הזה אם אני מבין נכון.

 

בכלל בגרמניות כמעט הכל נשלט דרך הקנבאס - אורות רוורס אפילו נשלטים דרך המחשב רכב וזה יוצר בעיות בהתקנת חיישני רוורס שצריכים להגיע עם מתאם מיוחד עד כמה שאני זוכר.

 

זה מה שקשה עם רכבי יוקרה וקוסטומיזציה - ברכבים נורמטיביים הכפתורים בהגה הם בסה"כ גשר של נגדים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתחילת הדרך ראיתי שאתה מכוון גבוה. לדעתי התוצאה תשתלם בסוף.

אנו חולקים את אותה ההגברה בדיוק (למעט המונו).

מחכה למפגש הבא לטעום מהשדרוגים מקרוב.

תתחדש!

BMW E36 328------Pioneer p90rs

Eton PA800.4 + PA 560.2 + ECC 1200.1

Audio Development Double W600 + Double VIPERA F8

Audio Development MM4 +MM1

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

פרוייקט נוסף עבר בהצלחה (יתרה יש לציין).

 

הפעם מדובר בסאב, ציינתי כבר בשרשור כמה אני אוהב את הלבל 3 שלי, רכשתי אותו כחדש לפני כשנה וחצי בערך, כאשר הטעם שלי במוזיקה ובכלל במערכת היה יותר לכיוון ה SPL. אבל עם הזמן הדרישות עולות, הטעמים מתגבשים ומשתנים בהתאם.

שלא תטעו, הלבל 3 עמד בציפיות שלי ואף יותר, גם ב SQ וגם ב SPL.

הגורם המכריע לשינוי נבע גם מהנפח שהוא תפס בבגאז', בכל זאת סאב בגודל 15 אינטצ שצריך תיבה בגודל 90 ליטר.

וכמובן גם מחשבה עתידית של איך אני מכניס לפה עגלת תינוק בעוד שנה שנתיים עם התיבה הזאת בבגאז'.

 

היה לי ברור שאני נשאר במשפחה של DC לא משנה לאיזה כיוון אני אלך. לא מזמן יצא לי לשמוע סטאפ מאוד מפתיע - זוג שמיניות של DC שהיו שייכים בעבר לאלי. אפשר להגיד ששיר אחד הספיק לי לקבוע שזה יהיה הסטאפ שעליו אני אלך.

גם תכננתי שזה יקרה אולי בעוד חצי שנה מהיום כאשר המקום בבגאז יהפוך לקריטי יותר.

 

השמיניות היו שייכות לשגיא (חבר פורום) באותו זמן, שגם חיפש קצת לגוון, וגם חיפש משהו נציל יותר.

זה היה שידוך מושלם - החלטנו לעשות ניסיון ולהחליף סאבים לתקופה של כמה ימים כדי לקבל התרשמות.

אני יצאתי מאוד מרוצה - אמנם הרגשתי חיסרון בנמוכים, אבל קיבלתי יותר פאנץ' וטיפה יותר דיוק, והמון מקום בבגאז.

גם שגיא היה מרוצה - הוא יכול לשמוע ללא נפילות מתח וחשש לנזק למערכת, תוך כדי שמירה על אותם תנאים שאליהם התרגל.

מיותר לציין שנפגשנו לאחר כמה ימים ללחוץ ידיים ולסגור את ההחלפה.

 

כאן בעצם מתחיל הפרוייקט, זה גם הזמן להודות לסרול שליווה אותי ,הנחה אותי, ועזר לי המון בתכנון, למרות שאין לו פה שום רווח או אינטרס.

הסאבים הגיעו בתיבה בנויה היטב, מכוונת לתדר של 27 אם אני זוכר נכון, עם פורט עגול בקוטר 4 צול, בשבילי זה היה נמוך מידי ולא הרגשתי שהתיבה ממצה את היכולות של הסאבים. התיבה הקודמת שלי היתה מכוונת ל37. היה ברור לי שאני יעשה תיבה חדשה, רק לא היה ברור לי לאיזה תדר לכוון אותה ובאיזה תצורה לבנות אותה.

אז התחלנו לעשות ניסויים, השלב הראשון היה להעלות את התדר של התיבה. הוצאתי את הפורט, קיצרתי אותו במס ס"מ כך שאני יגיע לתדר של 36-37.

השינוי היה מורגש, זה כבר היה נשמע לי טוב יותר, אבל עדיין היה חסר לי נפח של באס.

אחרי התייעצות עם סרול, החלטנו להגדיל את הפורט ולראות אם זה יענה על הדרישות שלי, החלפנו את הפורט לצינור בקוטר 5 צול, ועלינו לתדר 38 - זה קלע בדיוק למה שרציתי!.

 

השלב הבא היה לנסות לראות איפה אני מקבל תוצאה טובה יותר מבחינת המיקום של הסאבים ברכב.

אני אישית הכי אהבתי שהם ישבו על המושב האחורי, בקבינה, ועכשיו היינו צריכים לחשוב איפה להתקין אותם.

זה לא לקח הרבה זמן, מיד עלה לי רעיון לראש - להתקין אותם על המגש :twisted:.

ידעתי שזה יהיה ממש לא פשוט אבל זה אפשרי ובר ביצוע.

 

גם כאן הגרמנים דאגו לעשות לי חיים קשים, ממש קשים, אבל לא וויתרתי.

התיבה החדשה כאמור תוכננה ע"י סרול לאחר שסיפקתי לו מידות, היא נבנתה בתצורה של שתי תיבות עם פורט משותף אשר מכוונת לתדר של 39 - התוצאה לא פחות ממדהימה.

 

ניתן לתמונות לדבר:

IMG_20150323_190522.jpgIMG_20150323_190530.jpgIMG_20150323_191036.jpgIMG_20150519_193148.jpgIMG_20150519_194324.jpgIMG_20150519_204438.jpgIMG_20150522_160936.jpgIMG_20150522_160958.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3246 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...