Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308 החדשה - יומן מעקב


daido1
שימו לב! השרשור הזה בן 1690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 350
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

הנה חזרתי...

10,000 ק"מ ראשונים ומהנים זו בהחלט נקודת ציון ששווה התייחסות ביומן.

מבחינת תפקוד הרכב ו"מעקב שוטף" , אני הולך לשעמם אותכם, כי באמת אין מה לדווח, וטוב שכך!!

 

 

אז אתחיל ב"חובות" ואח"כ נעבור לכיף... :-D

אמינות: 0 תקלות.

שום ביקור במרכז השירות, שום רעשים מוזרים , ויברציות, "מחלות ילדות" חשוכות מרפא,

אפילו לא פלסטיק רופף. שום כלום. הגיליון נקי.

רק שימשיך ככה...

 

הנדסת אנוש:

כעיקרון, כל מה שכבר פירטתי בהתרשמות הראשונית שלי עדיין בתוקף.

אין שום טענות, לא לגבי נוחות ולא לגבי ידידותיות של סביבת הנהג, כמו גם סביבת הנוסעים.

גם לדברים הקצת יותר מוזרים (סל"ד הפוך..) מתרגלים מהר.

בכל זאת, הערות קלות לשיפור ולשימור (מתנצל על הקטנוניות...) :

1. מינימליזם - סבבה, אבל ממש לא יזיק אם לפחות לכיוון הטמפ' ועוצמת המפוח יוסיפו שני כפתורים מכניים

ב"סגנון הישן". כל עוד רוצים לכוון 2-3 מעלות, זה לא מפריע , אפילו די נוח.

אבל יש מצבים בהם רוצים "מכת חום / קור" ראשונית (חורף / קיץ) , ואז צריך לנקוש הרבה פעמים

על הפלוס / מינוס. מעצבן קצת. הימור שלי - בדגם הבא כבר ישנו את זה.

 

2. חוץ מזה, כל שאר הפונקציות של מסך המגע - מושלם! כאמור, יש גיבוי לחלק גדול מהדברים על ההגה,

וממש נוח לעבוד במשולב מסך+הגה+מנופים. במיוחד מערכת שמע ומחשב דרך!

כפתורים שנופלים לאצבעות "על עיוור". כמו שצריך.

 

3. bluetuth audio streaming - מצאתי אותו ממש שימושי ונוח! לא משתמש בכלל ב-USB, רק יוטיוב 8)

לפעמים הוא קצת מאבד סנכרון, אבל אני חושד שזה דווקא השפעה רעה מכיוון.. WAZE (או אולי משהו ב-LG)

 

4. מזגן: חזק ויעיל (אפרופו חמסינים ראשונים). לא נותן אומנם "בעיטת קיפאון" מיידית כמו בוולוו הקודמת שלי,

אבל עם קצת סבלנות , מחכים 3 דקות, ואז בהחלט מספיק קר. כולל בפקקים...

 

5. שדה ראייה : מצוין לכל הכיוונים (כן, כולל לאחור...). רק הערה אחת : המראה המרכזית ממוקמת נמוך מדי.

לפעמים היא מסתירה חלקית רמזור או שלט. מבאס קצת. אולי בגלל שאני מעדיף את תנוחת הישיבה הגבוהה

ביותר, ואז היא תקועה מעט מעל המצח.

 

6. Stop & Start - מסכים עם מה שנכתב במבחן של "אוטו". מעט "נלהבת" מדי לדומם את המנוע.

האמת שכבר התרגלתי.. ברגע שאני צופה שדימום המנוע עלול להיות קצר מדי (פקק, רמזור קצר..),

אני פשוט לוחץ על הכפתור מתחת להגה, ומנטרל את "ההתלהבות".

הערה לשיפור: אולי כדאי למקם את כפתור נטרול המערכת במקום יותר נגיש ליד ולעין.

(כיום הוא מתחת להגה בצד שמאל).

לדעתי, גם ככה יש הרבה מצבים שזה כבר לא משנה אם המערכת "נלהבת" או לא.

עדיף מלכתחילה לנטרל (זמנית) את המערכת, ולהשאיר לה את שיקול הדעת רק לאחר שיקול דעתנו.

 

ועכשיו הגיע הזמן לכיף...

 

ביצועים + הנאה מנהיגה.

מאמתת את נתוני התאוצה הרשמיים ואפילו משפרת אותם (ראו פוסט הבא...)

צריכת דלק - רק משתפרת! ממוצע "מעשי" של 13 קמ' / לליטר. כמחצית בעיר, ומחצית מחוץ לעיר.

מבחינת הנאה מנהיגה - ממש ממש כיף! רק מחפש תירוצים לטיולים!

הגה מאד מתקשר ומגיב. נותן תחושה ספורטיבית, וגם מאד בטוחה.

מנוע מאד יעיל עם "סאונד" ממכר.

שמתי לב שיש הבדל ממש קיצוני בין נהיגה במצב רגיל ("חיסכון") לבין ספורטיבי,

יותר מכל רכב אוטומטי אחר שאי פעם נהגתי בו!

בחיסכון, הגיר ממש באובססיביות "דוחף" לסל"ד נמוך. אין טעם להאבק בו.

אין טעם בכלל לנסות "לטוס". רק "ללטף" בניחותא את דוושת התאוצה, והוא כבר ידאג לקצב נסיעה סביר.

לא שהוא "עגלה". גם במצב "חיסכון" אפשר לתת קיק, לעקוף בבטחה, לא חסר כלום לנהג השפוי.

הנקודה היא שברגע שמעבירים ל-S, כאילו יצא איזה שד מהבקבוק...

הנהימה הופכת לשאגה, והיא ממש "wanna be" מכונית ספורט גזעית (למרות שברור שהיא לא...)

ובאמת, האצות מרשימות ו"ספורטיביות" הצלחתי להשיג רק במצב ספורט, ובפערים גדולים!

 

נסיעות "שיא" שזכורות במיוחד:

1) פסח: טיול לנגב ולערבה ביום חם במיוחד עם 5 נוסעים. לא התלוננו יותר מדי. לא חם לאף אחד.

לא "סופרת" בכלל את ה-5: אחיזה מושלמת וסחיבה מצוינת בעליות סדום!

אפילו מגבלת המקום לברכיים לא הפריעה להם במיוחד (5 מבוגרים כולל אישה בהריון...)

 

2) ינואר: נהיגה בכביש 6 בלילה עם ברד כבד מאד ורוחות! (בטח חלקכם זוכרים...)

טוב , אז ברור שאי-אפשר היה לנסוע אפילו 110 קמ"ש. אבל בחוויה שלי - רק בגלל מגבלות ראות!

חוץ מנקישות עמומות של הברד, תא הנוסעים המשיך להיות חרישי כמו תמיד, שום תחושה של חוסר יציבות

כיוונית מרוחות הצד העזות. כל המערכות כאילו "התגייסו" כדי להמשיך לספק חמימות , חרישיות וביטחון

בסביבת הנהג. 90-100 קמ"ש, משקיף על מכוניות אחרות ש"מתנדנדות" מצד לצד על 70. מרשים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולדובדבן שבקצפת...

כבר ב-3,000 ק"מ (לפני כ-5 חודשים), לא יכולתי להתאפק וביצעתי מבחני תאוצה.

לדעתי, היא לא רק גוברת בקלילות על מתחרותיה (כולל גולף 1.4 TSI...), אלא אפילו על התוצאות הרשמיות של עצמה.

ביצעתי מבחן תאוצה "קלאסי" (0-100), ועוד 2 האצות ביניים "סטנדרטיות".

זירת המבחן: איילון צפון , שעת לילה מאוחרת.

 

להלן התוצאות, עם גיבוי ויזואלי... 8)

0-100 קמ"ש : 9.01 שניות.

80-120 קמ"ש : 6.34 שניות.

60-100 קמ"ש : 5.57 שניות.

 

ולקינוח :

צריכת דלק מיטבית: 22.2 קמ' / לליטר

פשוט קבעתי את בקרת השיוט על 90 קמ"ש וקצת, איפסתי ומדדתי לאורך 4 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העדכון המענין!

לדעתי אתה עף קצת יותר מדי על האוטו אם כי אין ספק שהוא מהווה התקדמות אדירה ביחס לקודמת.

 

לגבי הביצועים, מרשים מאד אבל אין כאן שום הפתעה בעיני. נתוני מומנט וכ״ס טובים יותר מ1.4 TSI 122 למרות שהביצועים דומים מאד בסהכ (תראה ביוטיוב).

 

אצלי באוקטביה יש 1.4 עדכני שקצת חזק יותר עם 8.5 ל100 ו5.5 80-120.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה.

 

...

אבל יש מצבים בהם רוצים "מכת חום / קור" ראשונית (חורף / קיץ) , ואז צריך לנקוש הרבה פעמים

על הפלוס / מינוס.

...

תבדוק אם לחיצה ארוכה עושה את העבודה, במקום כמה נקישות. זה לא נוח כמו בורר קלאסי, אבל אולי יקל עליך.

 

...

צריכת דלק מיטבית: 22.2 קמ' / לליטר

פשוט קבעתי את בקרת השיוט על 90 קמ"ש וקצת, איפסתי ומדדתי לאורך 4 ק"מ.

תראה, זה נחמד מאד אבל חסר משמעות- קודם כל, מחשבי הצריכה הללו בדרך כלל אופטימים יתר על המידה, אבל גם אם אתה מאמין להם, באותה מידה יכולת להוריד מהירות ל-70 קמ"ש ואז הצריכה היתה אפילו טובה יותר.

 

מה שהיה מעניין יותר זה אם היית מחליט לנסוע מיכל שלם בצורה חסכונית, למשל רק 90 ב-בינעירוני, ובעיר זינוקים ותאוצות איטיים ככל האפשר. אז אפשר לראות כמה הרכב יכול להיות חסכוני בעולם האמיתי (כביכול אמיתי, הרי סיוט לנהוג ככה).

 

בלי קשר, זה נחמד לקנות רכב ולהנות ממנו. כיף לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל זאת, הערות קלות לשיפור ולשימור (מתנצל על הקטנוניות...) :

1. מינימליזם - סבבה, אבל ממש לא יזיק אם לפחות לכיוון הטמפ' ועוצמת המפוח יוסיפו שני כפתורים מכניים

ב"סגנון הישן". כל עוד רוצים לכוון 2-3 מעלות, זה לא מפריע , אפילו די נוח.

אבל יש מצבים בהם רוצים "מכת חום / קור" ראשונית (חורף / קיץ) , ואז צריך לנקוש הרבה פעמים

על הפלוס / מינוס. מעצבן קצת. הימור שלי - בדגם הבא כבר ישנו את זה.

 

 

 

אני חושב שאתה טועה בהבנה של תפעול מערכת בקרת אקלים.

נכנסת לרכב ביום חם - תשאיר את הטמפ' על זאת שנוחה לך (20-22 מעלות לרובנו) והמערכת כבר תעשה את העבודה לבד. בהתחלה תעבוד במלוא העוצמה ואחר כך תפחית את עוצמת המפוח והקירור. גם מערכת העצור-סע קשורה ולא תכבה את הרכב (וכמובן שגם את המזגן) עד שהוא יתקרר מספיק.

 

כל מי שמנסה לקרר את הרכב מהר יותר על ידי שינוי הטמפ' למינימום שניתן להגדיר עושה עושה פעולה מיותרת (ברכב עם בקרת אקלים, ברכב עם פיקוד מכני פשוט זה עניין אחר).

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אתה עף קצת יותר מדי על האוטו אם כי אין ספק שהוא מהווה התקדמות אדירה ביחס לקודמת.

לגמרי מודע ל"בעיה". אבל אני לא אובייקטיבי (ולא מאינטרסים מסחריים...)

בתור מי שנסע כמעט רק בפיג'ו / סיטרואן מגיל 0 ועד 30,

התרגש ביחד עם אהרונוביץ' (כשעוד כתב ב"אוטו") מהדגמים הטובים של פעם, והתאכזב ביחד עם כולם מכל

הנפילות שבאו אחרי הפיג'ו הכייפיות האחרונות (306, 206), מותר קצת לשחרר...

מבטיח שלפחות לגבי דיווחים על אמינות , שרידות , ושירות (נקודת תורפה הסטורית

גם של היצרן וגם של היבואן) לא אתפשר על אובייקטיביות.

 

לגבי הביצועים, מרשים מאד אבל אין כאן שום הפתעה בעיני. נתוני מומנט וכ״ס טובים יותר מ1.4 TSI 122 למרות שהביצועים דומים מאד בסהכ (תראה ביוטיוב).

אוקיי, אני קצת פחות "יעוף על האוטו"... ברור ש-308 החדשה זה לא איזו מכונית ספורט סקסית, או מכונת ביצועים מרגשת (בתור בעלים קודמים של איביזה FR, וולוו S-60R... ;-))

 

אגב, אני רואה שיש לך איזה קטע עם וולקן.

זה בדיוק מה שפינטזתי אחרי הצבא! (בסוף התפשרתי על Aura משיקולי תקציב...)

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק אם לחיצה ארוכה עושה את העבודה, במקום כמה נקישות. זה לא נוח כמו בורר קלאסי, אבל אולי יקל עליך.

עושה את העבודה, אבל יש מרווח קבוע של חצי שנייה לכל חצי מעלה. כבר עדיף לנקוש מהר, בסגנון מכשירי LG...

שיפור קל מעל 24 מעלות ומתחת ל-19, ואז המרווחים הם של מעלה שלמה.....

(חח לא חשבתי שנאלץ לרדת עד לדקויות האלה)

 

תראה, זה נחמד מאד אבל חסר משמעות- קודם כל, מחשבי הצריכה הללו בדרך כלל אופטימים יתר על המידה, אבל גם אם אתה מאמין להם, באותה מידה יכולת להוריד מהירות ל-70 קמ"ש ואז הצריכה היתה אפילו טובה יותר.

אכן מעט אופטימי , אבל לא רציני. הבדל של כ-1 ק"מ לליטר בין מחשב למציאות. בדקתי...

לגבי 70 קמ"ש לעומת 90 - לא נכון. יורדים מהילוך שישי לחמישי, וכן זו מהירות פחות אופטימלית.

ואז הצריכה "צונחת" מ-22 ל-19. כך או כך לא הבדל משמעותי, ומסכים עם כל מי שיגיד שזה יותר תאורטי

ממעשי. (זה טוב רק כדי לתת אומדן כללי על יעילות וחסכוניות המנוע...)

 

בלי קשר, זה נחמד לקנות רכב ולהנות ממנו. כיף לך.

כן, זה נחמד. מאחל לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה טועה בהבנה של תפעול מערכת בקרת אקלים.

נכנסת לרכב ביום חם - תשאיר את הטמפ' על זאת שנוחה לך (20-22 מעלות לרובנו) והמערכת כבר תעשה את העבודה לבד. בהתחלה תעבוד במלוא העוצמה ואחר כך תפחית את עוצמת המפוח והקירור. גם מערכת העצור-סע קשורה ולא תכבה את הרכב (וכמובן שגם את המזגן) עד שהוא יתקרר מספיק.

כל מי שמנסה לקרר את הרכב מהר יותר על ידי שינוי הטמפ' למינימום שניתן להגדיר עושה עושה פעולה מיותרת (ברכב עם בקרת אקלים, ברכב עם פיקוד מכני פשוט זה עניין אחר).

ידוע , וגם מסכים איתך ברמת העיקרון. אבל בכל זאת יש מקרים שמחייבים

התערבות ידנית, לרווחת הנהג ונוסעיו.

הבעיה היא שבקרת האקלים נותנת משקל (לא יודע כמה) גם להפרש בין הטמפ' בחוץ לטמפ' המבוקשת, ולכן עוצמת הקירור והאוורור לא בהכרח נקבעות רק לפי המצב "האמיתי"

בתוך תא הנוסעים.

 

דוגמאות מתי כן רציתי לשנות "דרסטית", גם טמפ' וגם מפוח:

1) הבדל קטן בין טמפ' חיצונית לבין טמפ' מבוקשת (כמו בעונה הנוכחית, 26 בחוץ , ורוצים 23).

בקרת האקלים מזהה הבדל קטן, ומקררת באופן מתון, למרות שכשנכנסים לרכב, מרגישים 35 מעלות...

2) הטמפרטורה כבר סבבה, המזגן וגם המאוורר עובדים באופן מתון, אבל רוצים אוורור חזק מכל מיני סיבות!

3) לא רוצים מזגן בכלל, נעים בחוץ. אם הטמפ' בחוץ קרובה מדי לטמפ' המבוקשת, לעיתים עלול להכנס קצת אוויר חם!

במקרה כזה, אני מעדיף להפחית הרבה מעלות, ובכך לוודא שייכנס אך ורק אוויר בטמפ' כמו בחוץ...

4) בחורף, החימום (בניגוד למזגן), בכל מקרה עובד באופן מתון. אם ממש קר בחוץ, רוצים לפחות

בדקות הראשונות לנסיעה לנצל עד תום את התחממות המנוע.. מעבירים ל-HIGH למשך 2-3 דקות,

ואז ממתנים חזרה... (נכון, זה כבר פינוק.. מודה )

מספיק דוגמאות כדי להצדיק שינוי של 5-10 מעלות / 3-4 דרגות אוורור ב"מכה"? :wink:

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדידה שלך לא רלבנטית משום שמד המהירות מזייף כלפי מעלה (בכל רכב). אבל נחמד לרות שאתה מתלהב :-)

המסך תפקד ללא בעיה בימים חמים? [כי ב- 2008 יש בעיה עם זה]

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדידה שלך לא רלבנטית משום שמד המהירות מזייף כלפי מעלה (בכל רכב). אבל נחמד לרות שאתה מתלהב :-)

חח ידעתי שזה יבוא... תסתכל שוב על הסרטון של 0-100 ותעשה pause. עצרתי את הסטופר ב-104 בדיוק.

4% זה בדיוק הזיוף של מד המהירות הדיגיטלי, לפחות ברכב שלי.

מאד פשוט לאמת זאת, בקרת שיוט + waze עושים את העבודה..

ממליץ גם לאביעד ("אוקטביה 1.4 , 8.5 שניות") , לוודא שכייל שעונים. ;-)

 

 

המסך תפקד ללא בעיה בימים חמים? [כי ב- 2008 יש בעיה עם זה]

לא נתקלתי בשום בעיה עד כה. לא מבחינת תגובה ולא מבחינת נראות.

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון

 

היום הייתי במוסך "הדקל", הרצליה - בעקבות קריאה חוזרת לתיקון ("RECALL") שנשלחה בדואר.

מהות: ברגים עם "ספסיפיקציה שגוייה" במשולשים של המתלה הקדמי דורשים החלפה, בסדרת ייצור מהשנה האחרונה.

 

חומרה: על פניו, סכנה בטיחותית לא פשוטה (פוטנציאל לכשל של המתלה בזמן נסיעה!).

בפועל לא ידוע על נזקים או תאונות חמורות.

נראה יותר כסוג של "למען הסר ספק" (ציטוט של מנהל המוסך).

 

עלות: 0 (אחריות מלאה של היצרן).

 

טרדה: הבטיחו "עד 3 שעות עבודה", קבעתי תור לבוקר וסיימו תוך שעה. שאפו.

 

שורה תחתונה - היבואן לקח אחריות, התקלה תוקנה, ולא ידוע על בעיות כלשהן.

 

לינקים רלוונטיים:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4653618,00.html

https://www.recalls.gov.au/content/index.phtml/itemId/1070144

(קצת מצחיק שפירוט טכני על מהות התקלה הצלחתי למצוא רק ב..אוסטרליה)

 

לידיעתכם! 8)

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בוצעה בדיקה או כיוון פרונט לאחר התיקון?

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...