Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308 החדשה - יומן מעקב


daido1
שימו לב! השרשור הזה בן 1690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יכול להיות שהנתונים שמפורסמים באירופה ע"י פיג'ו לידנית ולאוטומטית נוגעים לנהג בלבד, אבל הם יחסיים לידנית ואוטומטית במידה זהה.

לכן התיחסתי רק להפרש בניהם שהוא רשמית 0.5 שניות לטובת האוטומטית, והבאתי נתונים של מבחני דרכים שנערכו לגרסה הידנית,

כך שתאורטית ניתן להפחית את החלק היחסי (0.5 שניות) ולהגיע קרוב לנתון בפועל.

אגב פיג'ו עד לפני שנתיים הייתה נעולה על על תיבה כפולת מצמדים, לתכונות של התיבה החדשה של אייסין היה חלק נכבד מהשיקולים לוותר.

חוות דעת חיובית נוספת על התיבה הזו ניתן ע"י אהרונוביץ עצמו במבחן של המיני מול הקליאו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 350
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ההיתי בסוכנות במהלך השבוע ותיאמו לי נסיעת מבחן ליום שני, על הדרך ציידו אותי בקטלוג עם כל הנתונים שם בהחלט נראה שהידנית איטית יותר מה אוטומטית ,כאשר ערכתי חיפוש באתרים עם נתוני יצרן של פיגו הגעתי ל9.1 לידני ו9.8 לאוטומט שהם גם די הגיוניים ביחס המנוע גיר ומשקל.אגב 9.8 זה הנתון הרשמי בקטלוג של לובינסקי .

בעניין הקורבטים הסי3 בוודאות היתה מהירה משמעותית בגרסה הידנית מול האוטומטית בסי 4 כנל מאחר ומשנת 89 היו 6 הילוכים בתיבה הידנית מול 4 באוטומטית. הרבה פעמים שינו יחס העברה בביצה כדאי לשמור על זריזות עם התיבות האוטומטיות אל מול הידניות אבל הן בוודאות לא היו מהירות יותר.

נכון להיום הקורבט z06 שאמורה לצאת בקרוב תהיה מהירה יותר עם תיבה אוטומטית מאשר הגרסה הידנית...

בעניין הפיגו בשני אעשה סיבוב אם היא מכונית של 11 שניות למאה ארגיש זאת די מהר להערכתי בכל מקרה אני ממש בספק שמנוע גודש עם מומנט כזה ומשקל עצמי של 1150 קג תהיה כל כך איטית ביציאה מהמקום

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין משהו, החבר המצוטט אצלך הביא תוצאות של מבחנים שנערכו בפועל ע"י עיתוני רכב מאוד נחשבים, כך לטענת היצרן, לדבריו. ומכאן שחזרנו שוב לנקודת המוצא המאוד מוזרה, מחד נתוני נטקאר המסתמכים על תזה לפיה פג'ו לא בודקים את נתוני הביצועים כמו שאר היצרנים ובעצם עובדים על כולנו, מאידך נתוני היצרן המסתמכים בין השאר על חוות דעת של פירסומים מאוד מכובדים בעולם שמגלים תמונה שונה ואתה ממשיך לקבל את נתוני נטקאר והסבריו כעובדה ואת התמונה הנוגדת כפירכה מושלמת. וכל שאני מבקש הוא הסבר לעמדה הזו שלך, אם ישנו כזה כמובן.

 

מה?,אתה משווה את מה שחברת פיגו יודעים על המכוניות שלהם לעומת מה שאהרונוביץ יודע?...:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה פרו ואיזה נעליים.

מעולם לא היתה לי מכונית של VAG וכנראה גם לא תהייה.

אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה ש VAG הפכה בשנים האחרונות למובילה טכנולוגית.

זה התחיל אי שם באמצע שנות ה 90' עם תאי הנוסעים של הפאסאט B5 והגולף MK4, וכל היצרנים יישרו עימם קו, דרך מנועי ה TDI שהיו הדיזלים העממיים הראשונים שהציעו ביצועים של מנועי בנזין, המשיך בתיבה כפולת המצמדים, שלא היתה נטולת מחלות ילדות, אך הציעה את הטוב בשני העולמות, מנועים קטנים ומוגדשים ועוד.

שים לב איך כל היצרנים לאט אבל בטוח מיישרים עימם קו, ועל כך מגיעות ל VAG מחמאות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו דבר אפשר להגיד על טויוטה, שהובילה את השוק של רכבים הברידיים עממיים ועכשיו לאט לאט מיישרים איתה קו, אם כי ללא הצלחה ממשית. אני דווקא מחבב יותר את הכיוון שלהם - יותר חסכוני וגם יותר אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


פותח השרשור, תתחדש.

נראה רכב קטלני. ביצועים טובים מאובזר יחסית ונראה טוב מאד (לטעמי), מלבד הישבן שטיפה מכוער.

 

אני עדיין לא יצאתי מההתלבטות שלי על איזה רכב לקנות (גולף/לאון וכו').

כעת עם הביקורות החיוביות בארץ ובעולם, ה308 נראה כמו אופציה ראויה בהחלט.

הבעיה שכל מי ששומע שאני חושב על פיג'ו, מגחך ומזכיר את החוסר אמינות אפילו יותר מvw (אחלה של אוטו תוכל להנות ממנו בדרך למוסך.. וכאלה), אני לא יודע עד כמה זה נכון באמת או שזה עוד סטיגמה ישנה שהישראלים מתעקשים להצמד אליה.

ימים יגידו.

 

שאלות.

1.

כמה זמן האחריות? (כללי/מנוע/גיר). פרמטר חשוב מאד מבחינתי.

2.

האם יש רעידות/חבטות בהעברת הילוכים במהירויות נמוכות, יותר/פחות מהגרמניות?

בביקורות חלק משבחים את המעבר החלק, וחלק מתלוננים. אשמח מאד לשמוע דעה (אובייקטיבית למרות שקשה) ממך.

3.

איך עובדת המערכת Start&Stop? (כמה חלק), בגולף היא יחסית די טובה ממה שיצא לי לראות בנסיעת מבחן.

4.

האם יש התממשקות Bluetooth עם הנגן מוזיקה של הסמארטפון, או סנכרון כלשהו של מוזיקה בצורה נוחה?

5.

אם נהגת על גולף 1.2, מי מרגיש יותר נח מבחינת ישיבה? (מהגולף מאד נהניתי)

אגב, איך המשענת יד? (נוחות/כוונון), לשל הגולף התמכרתי כבר בנסיעת מבחן.

וגם, מבחינת תאוצות ביניים מי מרגיש מהיר יותר?

 

ואולי תוכל לפתור לכולנו את שאלת ה0 ל100 ולעשות בדיקה בעצמך?..

 

תודה רבה מראש, מתנצל על ריבוי השאלות. (ועל ההשוואה החוזרת לגולף.. בכל אופן זה ההתלבטות הקשה שלי)

שיהיה בהצלחה, ונשמח מאד לשמוע עדכונים - בפרט על תקלות וחסרונות בתקווה שלא יהיו כאלו.

 

לילה טוב.

עריכה אחרונה על ידי avicohh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי ב308 השבוע . מבחינת 0-100 הנתון שפרסמה החברה מרגיש הגיוני בייחס לאיך שנוסע הרכב , לא מדדתי בעצמי או משהו אבל הרכב בוודאות זריז ומגיב מהר לכל לחיצה על הדוושה למעט בהילוך ה6 שם נדרשת הורדת הילוך כדי להאיץ בצורה זריזה . חייב לציין שהתיבה האוטומטית עובדת נהדר ונראה שגם מרככת מאוד את כל הנסיעה מבחינת העברת הכח . (הבראבו שלי מרגישה יותר חזקה למרות שהיא יותר כבידה ויותר חלשה מהפיגו ולדעתי הרבה בגלל ההשוואה לתיבה הרובוטית שיותר מנדנדת את הרכב ולפעמים חובטת בהעברת הילוכים נמוכים תחת עומס מלא) ,לא הורגשו רעידות בכלל אולי למעט כמה מצבים קצרים של תחילת נסיעה,מערכת הדימום בעמידה נכנסה והתערבה בצורה די חלקה עד שד וממתי אותה. זאת קפיצת מדרגה מטאורית מהדור הקודם ועם האבזור הרב לדעתי זאת המשפחתית הטובה ביותר שיש היום בשוק. להזכירכם הגולף עם היכולות הדומות עולה 15000 ש״ח יותר וגם שם היא נופלת מבחינת אבזור.

הרכב נוח אבל עדין לא נוח כמו שההיתי רוצה שיהיה (zx,306. ) . נסעתי בגשם ולכן לא היה ניתן לנסוע קרוב למגבלות אבל עדיין ניתן היה להתרשם שיש אחיזה בשפע , ההגה הרגיש מהיר מאוד , והיכולת של הרכב להכניס את האף לפניה הפתיע לטובה . ההגה עצמו קטן מדי לטעמי ולא פעם גרם לי להרגיש כאילו אני משחק בפלייסטיישן עם g27 , גם שעון הסלד שעובד הפוך סטייל אסטון מרטין גרם לי לא פעם לבדוק כמה אני לוחץ על הגז כי מיקום המחט בתוך השעון בילבל אותי.

הבעיה הכי גדולה שאני מצאתי היא לוח המגע במרכז - ראשית הוא נראה כמו משהו שקנו באליבבה אקספפרס ב2 דולר , שהוא עובד הוא מרכז בתוכו גם את פיקוד המזגן בפועל זה דורש את ההורדה של המבט מהכביש לטובת מרכז הקונסולה כדי לדעת באיזה תפריט אתה ועל מה אתה לוחץ כי בלוח המגע אין תחושה לכפתורים...הנציג של פיגו טען שזה עניין של הרגל ,לדעתי גם שמתרגלים העניין לא נכון מבחינה בטיחותית. היום שאני צריך להחליף רכב אם ההיתי הולך על קבוצת המשפחתיות הפיגו היתה הבחירה שלי למרות המחיר הגבוה

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לך לבצע נסיעת מבחן ולהרגיש בעצמך.

האחריות 3 שנים מלאות ויש אפשרות לשנה רביעית שכוללת מנוע,גיר,ועוד מכלולים ראשיים.

אני מתכונן לעשות, תודה אחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


פותח השרשור, תתחדש.

נראה רכב קטלני. ביצועים טובים מאובזר יחסית ונראה טוב מאד (לטעמי), מלבד הישבן שטיפה מכוער.

 

אני עדיין לא יצאתי מההתלבטות שלי על איזה רכב לקנות (גולף/לאון וכו').

כעת עם הביקורות החיוביות בארץ ובעולם, ה308 נראה כמו אופציה ראויה בהחלט.

הבעיה שכל מי ששומע שאני חושב על פיג'ו, מגחך ומזכיר את החוסר אמינות אפילו יותר מvw (אחלה של אוטו תוכל להנות ממנו בדרך למוסך.. וכאלה), אני לא יודע עד כמה זה נכון באמת או שזה עוד סטיגמה ישנה שהישראלים מתעקשים להצמד אליה.

ימים יגידו.

 

שאלות.

1.

כמה זמן האחריות? (כללי/מנוע/גיר). פרמטר חשוב מאד מבחינתי.

2.

האם יש רעידות/חבטות בהעברת הילוכים במהירויות נמוכות, יותר/פחות מהגרמניות?

בביקורות חלק משבחים את המעבר החלק, וחלק מתלוננים. אשמח מאד לשמוע דעה (אובייקטיבית למרות שקשה) ממך.

3.

איך עובדת המערכת Start&Stop? (כמה חלק), בגולף היא יחסית די טובה ממה שיצא לי לראות בנסיעת מבחן.

4.

האם יש התממשקות Bluetooth עם הנגן מוזיקה של הסמארטפון, או סנכרון כלשהו של מוזיקה בצורה נוחה?

5.

אם נהגת על גולף 1.2, מי מרגיש יותר נח מבחינת ישיבה? (מהגולף מאד נהניתי)

אגב, איך המשענת יד? (נוחות/כוונון), לשל הגולף התמכרתי כבר בנסיעת מבחן.

וגם, מבחינת תאוצות ביניים מי מרגיש מהיר יותר?

 

ואולי תוכל לפתור לכולנו את שאלת ה0 ל100 ולעשות בדיקה בעצמך?..

 

תודה רבה מראש, מתנצל על ריבוי השאלות. (ועל ההשוואה החוזרת לגולף.. בכל אופן זה ההתלבטות הקשה שלי)

שיהיה בהצלחה, ונשמח מאד לשמוע עדכונים - בפרט על תקלות וחסרונות בתקווה שלא יהיו כאלו.

 

לילה טוב.

 

תודה. גם לטעמי הישבן מעט אנמי (לא הייתי נסחף למכוער..), לפחות לפרונט יש אופי.

אגב, בלילה יש פיצוי קל בדמות תאורה אחורית נאה.

1. כאמור, אחריות 3 שנים + אופציית הרחבה.

2. שום רעידות. במצב רגיל (חיסכון) יש לו נטייה חזקה לשמור על מהירות מנוע נמוכה מ-2000 סל"ד,

מה שקצת משדר תחושת חנק, אך זו תחושה די מטעה. כי כל נגיעה בגז זוכה לתגובה מידית , חלקה ובעיקר גמישה.

3. Stop & Go עובדת בצורה די חלקה. Stop - רבע שנייה לאחר עצירה מוחלטת, GO - מיידית עם הרמת הרגל מהבלם. Starter ממש מהיר! שני "שיעולים" עצבניים וזריזים שבקושי ניתן לשמוע.

לעיתים רחוקות נכנס "שיקול-דעת" עצמי של המערכת בהתחשב בבקרת האקלים, או טמפ' מנוע (יש רשימה ארוכה בספר-רכב),

ואז המערכת נמנעת מ-STOP. עדיין לא ירדתי לסוף דעתה בקטע הזה..

 

4. bluetooth מתממשק עם הטלפון בלבד (ורק אנגלית בינתיים). מוזיקה - ממשק מעולה, אבל רק דרך USB או AUX.

5. GOLF vs 308 מבחינת נוחות - בעיר : דומות להפליא! נטייה קלה להקשחה, אך עדיין פעולת מתלים "עגולה" ורכה.

מחוץ לעיר - לצערי, לא נתנו לי לצאת עם הגולף, כך שאין לי קנה מידה להשוואה. ה-308 מאד רכה מחוץ לעיר, ומרגישה ממש כמו

מכונית סאלון אמיתית! בשילוב עם בידוד רעשים מעולה, ושמירה על סל"ד נמוך, תמיד נדמה שהמהירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיא בפועל.

(ב-120 "מרגישים" 90).

משענת יד - 3 מצבי גובה, וניתן גם להחליק קדימה. נוח מאד, ואף מספיק רחבה ויציבה להנאת הנוסע מימין...

תאוצות ביניים : מחלק ל-2. במצב חיסכון, צריך להכביד על הדוושה כדי לסחוט תאוצה מרשימה. במצב ספורט - כל נגיעה קלה מכל סל"ד,

מספקת מומנט בשפע. בכל מקרה, מדובר בתאוצה די מרשימה והחלטית כבר מ-1,500 סל"ד שמתגברת באופן ליניארי עד הקו האדום.

בהשוואה לגולף 1.2 מורגש יתרון קל עד 3,000 סל"ד , עם פער משמעותי שהולך וגדל בעקבות מחט הסל"ד.

אבל זה לא כוחות... צריך להשוות מולה את גולף 1.4 שלה הספק דומה.

0-100 : עדיין לא מרגיש שהיא "בשלה" לכך... אולי בעתיד... ;-)

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נוח אבל עדין לא נוח כמו שההיתי רוצה שיהיה (zx,306. ) . נסעתי בגשם ולכן לא היה ניתן לנסוע קרוב למגבלות אבל עדיין ניתן היה להתרשם שיש אחיזה בשפע , ההגה הרגיש מהיר מאוד , והיכולת של הרכב להכניס את האף לפניה הפתיע לטובה .

היתה לי בעבר ZX AURA. מסכים, אכן היתה יותר רכה. אבל תזכור שגם סבלה מזווית גלגול גדולה יותר, ולמרות שהיא היתה החלוצה

של היגוי אחורי פאסיבי, עדיין , היא לא התקרבה לרמת האחיזה של ה-308.

 

ההגה עצמו קטן מדי לטעמי ולא פעם גרם לי להרגיש כאילו אני משחק בפלייסטיישן עם g27

לי זה דווקא גורם להרגיש כמו משחק עם מכונית קארטינג, שזה דווקא די כיף!

הבעייה היחידה שיש לי איתו :

באופן מוזר אני מוצא את עצמי לפעמים אוחז אותו בזוית של "9 ורבע" (במקום "10 ועשרה" כפי שנהוג בהגה נורמלי),

אז בוא נסכים שלהוראת נהיגה הרכב הזה קצת פחות מתאים... :wink:

 

הבעיה הכי גדולה שאני מצאתי היא לוח המגע במרכז - ראשית הוא נראה כמו משהו שקנו באליבבה אקספפרס ב2 דולר , שהוא עובד הוא מרכז בתוכו גם את פיקוד המזגן בפועל זה דורש את ההורדה של המבט מהכביש לטובת מרכז הקונסולה כדי לדעת באיזה תפריט אתה ועל מה אתה לוחץ כי בלוח המגע אין תחושה לכפתורים...הנציג של פיגו טען שזה עניין של הרגל ,לדעתי גם שמתרגלים העניין לא נכון מבחינה בטיחותית.

מסכים חלקית.

גרפיקה - כפי שניתן לראות בצילומים מהשרשור השני שלי, אכן נראית "זולה", אך לדעתי, בכוונה עשו כך.

השתמשו באובייקטים מאד פשוטים ואף "מגושמים" דווקא כדי להתגבר על הבעיה של "הורדת מבט מהכביש".

באמצעות פשטות וגודל הצליחו למזער משמעותית את הסחת תשומת לב הנהג.

כמו כן, זוית הצפייה הגבוהה שלו, והקונטרסט המעולה, גם תורמים את שלהם להסטת מבט מזערית.

חוסר התחושה של הכפתורים - אכן מגבלה ללא ספק. ניתן להתגבר עליה עם הדרכה נכונה בשתי דרכים :

1. להתרגל למיקום הכפתורים החשובים , בד"כ מאד אינטואיטיבי ומתבקש.

2. את זה משום מה כתבי הרכב לא הזכירו (או לא טרחו להסתכל בספר-רכב) : למרבית הפונקציות החשובות יש קיצורי דרך מעולים על ההגה!

בעצם רק בקרת האקלים נותרה בלי שום קיצור.

זו אולי הנקודה היחידה שהייתי משפר בגרסאות הבאות- לפחות כפתורי הטמפ' ועוצמת אוורור שיהיו פיזיים כמקובל.

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה המפורטת! עזרת מאד.

קצת באסה לגבי הBluetooth, אבל אפשר לחיות עם זה. (במיוחד אחרי המערכת במאזדה שלי שאפילו mp3 לא קוראת..)

ולגבי הסל"ד הנמוך בדווקא, אני מניח שהיה להם יותר חשוב החסכון בדלק, חבל רק שבגלל שזה יצריך יותר לחיצות מן הסתם גם הצריכת דלק בסופו של דבר תהיה גבוהה יותר למי שכן ילחץ.

בסך הכללי נשמע אחלה של אוטו, מקווה לעשות בקרוב נסיעת מבחן.

דבר אחד קצת מבאס זה הירידת ערך של הרכבים האלו, כאן הגולף מובילה בהרבה וזה גם שיקול.

בתכלס מה שהכי חשוב זה מי אמין יותר (או מי אמין פחות..) אבל לזה אני מניח שאין תשובה ברורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...