Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Dunlop SP490/SP1303 - איפה ניתן לקנות + מה המשמעות?


Tyman
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3859 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אהלן

אחד הצמיגים האחוריים בפיג'ו 206+ שלי פתח רומן עם מסמר והלך לעולמו.

את הרכב קיבלתי עם הצמיגים המקוריים והיחסית צעירים - רביעיית Dunlop SP-490 175/65R14 82H (תוצרת אינדונזיה).

 

כל הבוקר אני בחיפושים (מראשל"צ עד נתניה, בטלפון כמובן), וכולם הציעו לי חלופה יפנית עם מאפיינים זהים. SP-1303, מידות זהות, קוד מהירות ועומס זהה, גם של דנלופ.

 

אני לא מעוניין להחליף את שני הצמיגים, ומצד שני נרתע מהתקנת דגמים שונים על אותו הסרן... האם זה באמת משנה, כשמדובר באותו יצרן ומאפיינים?

 

בנוסף, מישהו יודע אולי איפה בכל זאת אפשר למצוא את הSP-490? עדיפות להרצליה והסביבה\ת"א.

 

תודה מראש,

Tyman

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי תקציב לזוג... המטרה היא תיקון ולא שדרוג בשלב הזה, זו הסיבה שאני מחפש צמיג בודד מתאים.

מה ההבדל בין ה-490 (המקורי של הרכב) ליפני?

עריכה אחרונה על ידי Tyman
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי עם SP490, הם לא יותר טובים מצמיגים סיניים עלומי שם, למרות ששילמתי אקסטרא "כי הם לא סיניים".

 

נשברתי אחרי החלקה רצינית ועברתי לצמיגים של קונטיננטל. אין מה להשוות את האחיזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו גם היה לי את המסמך הרשמי (אני לא זוכר איפה הוא) שמספר על הפארסה עם הצמיגים האלו.

בכל אופן, נערך כאן בפורום דיון בשנת 2009. שים לב להודעתו של ארנון.

 

עריכה - YUVK אני רואה שבעצם השתתפת בדיון ההוא שהיה לפני שהצטרפתי לפורום.

בגדול הכוונה היא כמובן שאין לפסול את הצמיג בגלל שהוא מאינדונזיה, אלא בגלל שלצמיגים מהדגם הזה שהגיעו אין בכלל תקן אירופי. הצמיגאי שלי מסרב להרכיב ברכבים צמיגי דנלופ מאינדונזיה בגלל שהיו לו יותר מדי החזרות בטענה שהצמיג רועד.

באוטו של הורי ביצעתי החלקה במהירות אפס, כי הצמיגים הקדמיים פשוט הפסיקו לאחוז באופן טוטלי. לאחר המקרה חקרתי מעט והגעתי למסמך שאני לא מוצא, שם סופר שהצמיג הזה בכלל יוצר ע"י דנלופ אינדונזיה לשוק המקומי, ולא אמור היה לצאת משם.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חצי שנה שאני איתם, אין לי טענות... והרכב על הכביש מאוק' 2012 אז כנראה גם לבעלים הקודמים לא היו בעיות.

 

אחרי קריאה של ההודעה של ארנון, והשרשור בכלל - אשקול שדרוג כשיהיה תקציב, כרגע אין.

 

השאלה עכשיו היא מה אני עושה בשורה התחתונה - אין לי 600 שקל ובטח לא 800 להוציא על זוג צמיגים - האם אני ממשיך לחפש את ה490, או מתקין על אותו סרן אחד מהדגם היפני שהמוסך טוען שביצועיו, הייצור וכל הנתונים שלו זהים?

 

 

ד"א, אשמח להחכים ולשמוע גם מה הסיכון בדגמי צמיג שונים על אותו סרן, אם יש (כמובן כאשר המאפיינים זהים).

עריכה אחרונה על ידי Tyman
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

באתר טייר קלאב תוכל למצוא את ה-Toyo Ne-02 הירוק והחסכוני,

אשר לפי התיוג האירופי זכה לציונים גבוהים מאד באחיזה ברטוב וחסכון בדלק.

עלות הצמיג הינה 328 ש"ח בלבד, כולל מע"מ, איזון והתקנה.

נשמח לעמוד לרשותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

באתר טייר קלאב תוכל למצוא את ה-Toyo Ne-02 הירוק והחסכוני,

אשר לפי התיוג האירופי זכה לציונים גבוהים מאד באחיזה ברטוב וחסכון בדלק.

עלות הצמיג הינה 328 ש"ח בלבד, כולל מע"מ, איזון והתקנה.

נשמח לעמוד לרשותך.

 

אם כבר דחפת הצעת מחיר גבוהה ממה שקיבלתי, למוצר שלא חיפשתי, בא לך להיות לפחות טיפה מועיל ולענות לשאלה בהודעה מעליך?

עריכה אחרונה על ידי Tyman
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר דחפת הצעת מחיר גבוהה ממה שקיבלתי, למוצר שלא חיפשתי, בא לך להיות לפחות טיפה מועיל ולענות לשאלה בהודעה מעליך?

 

ביקשת חלופה יפנית מבלי לציין תקציב לכן הצעתי לך צמיגים יפנים במחיר אטרקטיבי.

צורת ההתנסחות שלך לא הולמת ולא מכבדת אותך.

שיהיה בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכון בהתקנת צמיג בודד הוא מינימלי, כל עוד הצמיג בצד השני של הסרן אינו שחוק/ישן בצורה משמעותית ויש הקפדה על מאפיינים דומים של קוד מהירות ועומס ומבנה. ע"פ משרד התחבורה הצמיג יורכב מאחור בצד ימין.

 

הערת אגב - אין לי כמובן כוונה להיכנס לכיסך, אבל, אם אין לך סכום פעוט יחסית (שווה ערך ל-2-3 תדלוקים) במסגרת אחזקת רכב לבלת"ם כזה, ולהחליף לזוג צמיגים חדש ועדיף במקום רק צמיג בודד, אולי אתה צריך לשקול מחדש החזקת רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום סיכון. סע לשלום' date=' המפתחות בפנים.[/quote']

 

בהמשך למה שכתבת - בעיקר לקראת החורף, שוקל בחיוב את החלפת ארבעת הצמיגים.. נעבוד קצת יותר קשה החודש ונקווה שאעמוד בהוצאה :wink:

 

ביקשת חלופה יפנית מבלי לציין תקציב לכן הצעתי לך צמיגים יפנים במחיר אטרקטיבי.

צורת ההתנסחות שלך לא הולמת ולא מכבדת אותך.

שיהיה בהצלחה.

קרא שוב - דיברתי על דגם יפני ספציפי, של חברה ספציפית. תודה בכל מקרה.

 

 

עריכה:

הסיכון בהתקנת צמיג בודד הוא מינימלי, כל עוד הצמיג בצד השני של הסרן אינו שחוק/ישן בצורה משמעותית ויש הקפדה על מאפיינים דומים של קוד מהירות ועומס ומבנה. ע"פ משרד התחבורה הצמיג יורכב מאחור בצד ימין.

 

הערת אגב - אין לי כמובן כוונה להיכנס לכיסך, אבל, אם אין לך סכום פעוט יחסית (שווה ערך ל-2-3 תדלוקים) במסגרת אחזקת רכב לבלת"ם כזה, ולהחליף לזוג צמיגים חדש ועדיף במקום רק צמיג בודד, אולי אתה צריך לשקול מחדש החזקת רכב.

מודה לך על תגובה ממצה, הצמיג המקביל במצב מעולה, אז כפתרון זמני, זה כנראה מה שאעשה.

 

בנוגע להערה - מבין לחלוטין מה אתה אומר. אך אם המסקנה הייתה שקיים סיכון ממשי בדבר, סדר העדיפויות היה משתנה, והייתי מחליף את הזוג בלי לחשוב יותר מדי.

לצערי, כמו שמרפי אוהב, העניין נפל שבוע לפני טסט, הכנות לחורף, וטיפול 55000 שמתקרב לו בצעדי ענק. שמוסיפים גם הם לא מעט להוצאות הרכב.

 

בכל מקרה, תודה לכל המגיבים.

Tyman.

עריכה אחרונה על ידי Tyman
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עריכה - YUVK אני רואה שבעצם השתתפת בדיון ההוא שהיה לפני שהצטרפתי לפורום.

בגדול הכוונה היא כמובן שאין לפסול את הצמיג בגלל שהוא מאינדונזיה, אלא בגלל שלצמיגים מהדגם הזה שהגיעו אין בכלל תקן אירופי.

אם הגעת לשרשור גם יכולת לקרוא מה שכתבתי: על הסובארו של אשתי (עדיין, גם היום) מותקנים ארבעה SP490 ולהם תקן שניתן להם בבריטניה (שזה עדיין באירופה, אאל"ט).

 

אגב, הצמיגים הללו הגיעו אצלי לפז"מ מכובד ובמהלך כל שנות שירותם אצלנו לא נרשמו שום אירועים חריגים - לא רעידות ולא החלקות, ככה שגם היום, כמו שכתבתי ב-2009, מדובר בצמיגים סבירים ביותר. אגב, קדמו להם SAVA שהם דוקא אירופאיים למדי, אבל היו ממש גרועים.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגובתי הייתה צינית. הרי לאור הכתוב בכל זאת נשמע שאתה עדיין שוקל להישאר עם אותו צמיג זבל - לכן הסיכון כבר ישנו.

המלצתי היא לעבוד בצורה חכמה - להחליף את הנוכחי במשהו איכותי (ומה שנציג טייר קלאב הציע הוא צמיג טוב מאוד במחיר אטרקטיבי למדי). עוד חודש, החלף את השני על אותו הציר. כשיהיה עוד קצת כסף, החלף את הזוג הנותר.

 

באופן רשמי, ובלי ציניות, אני מחזק את תגובתו של TOM_22

 

בכל אופן, צורת ההתנסחות שלך בתגובה לנציג טייר קלאב באמת לא מכובדת. בתור משתתף בפורום, לא נעים לקרוא תגובות כאלו.

 

עריכה - YUVK - כתבת שהצמיגים האינדונזיים הם מתוצרת GOODYEAR, לא כן?

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...