Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4487 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המכשיר מאיביי מודד גם זרם וגם מציג את מקדם ההספק הרגעי. אני דווקא די מאמין לו.

בעומסים אוהמיים שהספקם ידוע הוא היה מדוייק מאוד.

אין לי דרך לוודא את הדיוק בעומסים אחרים כמו מדחסים ומנועים. לא מדדתי דימרים.

 

המתאמים הם:

1. מתאם עם הארקה שנכנס לשקע ישראלי ויש לו שקע אירופאי עם הארקה

 

2. מתאם הפוך שנבנה בבית מכבל קומקום אירופאי שנחתך + שקע ישראלי.

 

כך שאני לא מוותר על הארקה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
אני קצת מטיל ספק בדיוק המדידה של מכשירים אלו לעומס שאיננו התנגדותי - במיוחד אלמנטים משוגעים כמו דימרים או ספקים ממותגים.

לדעתי מה שחשוב קודם כל זה האם המונה של חברת חשמל מודד אחרת מהמכשיר הזה או לא. אם לא, אז זה משני אפילו אם יש זיוף.

 

יוסי

פורסם

המונה של חברת החשמל מודד הספק אקטיבי בלבד, בדיוק כמו המכשיר הזה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם (נערך)
המונה של חברת החשמל מודד הספק אקטיבי בלבד, בדיוק כמו המכשיר הזה.

 

יופי, אז זו מראש כבר רק חצי צרה, אם בכלל.

זרקנו הספק ריאקטיבי מהמשוואה.

עדיין יתכן שהתגובה הדינמית של המכשיר הנדון שונה משמעותית מזו של המונה של חברת חשמל. אם המונה איטי ורגיש פחות אז בפועל תשלם פחות ממה שהמכשיר ימדוד.

אין לאף אחד מונה חשמל של חברת חשמל (יש לי אחד כזה שנקנה מחנות בגבעתיים כמשומש, משופץ ומכוייל, אבל לפני הרבה שנים)?? מצד שני אין לי מכשיר מדידה כמתואר.

לדעתי הכי פשוט להריץ ניסוי בן שבוע בו תושווה הקריאה של המונה לקריאת המכשיר נניח על מקרר מודרני שיש לו משנה תדר (סמסונג SBS מודרני) וכך ניתן יהיה לקבל תובנה לגבי הערך הנמדד (עד כדי דיוק המונה הישן).

 

שאלה אחרת, כל המונים של חברת חשמל מנצלים טכנולוגיה דומה למדידת הצריכה ורגישים באותה מידה לעומסים הממותגים במהירות רבה?

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
פורסם

אתה פותח פה פתח לשאלה מעניינת (בתחום האפור של החוק כנראה...):

האם ע"י אלקטרוניקה מודרנית ניתן ליצור ספק כח שפרופיל צריכת הזרם שלו יהיה כזה שהמונה של חברת החשמל ימנה משמעותית פחות מכמות האנרגיה שנצרכה בפועל?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

אכן מעניין. ושאלה הפוכה - אם מדי הזרם של חברת חשמל אינם מודדים נכון, לאיזה כיוון הטעות? למשל, דימר שקוטע את גל הסינוס ומעביר רק חלק מההספק, האם המונה "חש" בכך או שמודד את מלוא ההספק כאילו הצריכה היתה גל סינוס מלא?

:turn-l:
פורסם

המד של חברת חשמל אמור למדוד את ההספק האקטיבי בפועל כלומר צריכת האנרגיה תהיה האינטגרל על פני הזמן של הזרם הרגעי כפול המתח הרגעי.

עד כמה זה מדוייק בצרכנים "משוגעים" זו שאלה טובה. וכמובן שצריך לבדוק לגבי סוגים שונים של צרכנים כאלו.

דימר מתנהג אחרת מספק ממותג של מחשב שמתנהג אחרת מספק ממותג עם Active PFC וכו'.

 

לגבי דימרים כמובן שיש הפסד נוסף שלא קשור - כמות האור היא לא ביחס ישר להספק. בחצי הספק מקבלים הרבה פחות מחצי כמות האור.

זו פשוט תכונה של נורות ליבון.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם
המכשיר מאיביי מודד גם זרם וגם מציג את מקדם ההספק הרגעי. אני דווקא די מאמין לו.

בעומסים אוהמיים שהספקם ידוע הוא היה מדוייק מאוד.

אין לי דרך לוודא את הדיוק בעומסים אחרים כמו מדחסים ומנועים. לא מדדתי דימרים.

 

המתאמים הם:

1. מתאם עם הארקה שנכנס לשקע ישראלי ויש לו שקע אירופאי עם הארקה

 

2. מתאם הפוך שנבנה בבית מכבל קומקום אירופאי שנחתך + שקע ישראלי.

 

כך שאני לא מוותר על הארקה.

 

תוכל לעלות תמונה של המתאמים שעשית?

פורסם
אצלי במייבש יש כפתור שבוחר בין עוצמה מלאה לחצי ובעצם ממתג את אחד מגופי החימום. אני מאמין שכך גם אצלך, ושבמפסק הזה, שזורם דרכו זרם רב, יש מגעים שרופים.

 

עדכון : מאחר ואני מושבת עם יד שבורה לא ממש יכולתי להתעסק, והסקרנות הכריעה אותי, הזמנתי שירות של קריסטל.

קודם כל הופתעתי לגלות שהמייבש הזה אצלי כבר 12 שנה, עבד בלי בעיה למעט פעם אחת שפתחתי אותו בגלל רעשים, ניקוי של הציר והוא חזר לעבוד יפה.

הפתעה שניה - שעה אחרי שהתקשרתי לשירות הטכנאי היה אצלי. 245 ש"ח ביקור.

אחרי בדיקה הוא הגיע למסקנה שהתרמוסטט לא תקין, כי יש מצב שהוא עולה ל-3000W ואז יש 'קליק' מהתרמוסטט והוא נופל חזרה ל-1500W.

התיקון הדרוש הוא החלפה של גופי החימום והתרמוסטט, שזה בא קומפלט, סה"כ עלות 850 ש"ח. חלקים בלבד לטענתו עולים 500 ש"ח.

מייבש חדש עולה 1800 ש"ח (די זהה לנוכחי, אין הרבה אפשרויות לפתח עליון). המלצה שלו הייתה להמשיך ככה עד שתהיה לו תקלה יותר חמורה ולקנות חדש,

כנראה שזה מה שיהיה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

×
×
  • תוכן חדש...