Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומיאו 4C הגיעה לישראל


eran.yablonski
שימו לב! השרשור הזה בן 3691 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 600
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כן, גם אני לא. שונא את כתבי הרכב האלה שתמיד חייבים לכתוב "מסקנות" לא ברורות, לשחק משחקי מילים, לתרץ תירוצים ולהגיד ש"כולן טובות. אתם באמת לא יכולים לפשל עם אף אחת..." גועל נפש. לא יכלו פשוט לבחור מנצחת ולכתוב באופן ברור בסוף הכתבה משהו כמו "קנה קיימן"? מושחתים.

הם לפחות נוהגים ברכב לפני שהם מחווים את דעתם, תהא אשר תהא. אתה אפילו את זה לא טרחת לעשות.

לכלכת הפעם רוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צא עם ג'ולייטה לסיבוב (נגיד, למשך 24 שעות) ואז תעשה אותו הדבר עם נגיד...גולף או אסטרה או whatever (מסגמנט המשפחתיות, אה?!).

 

 

 

זה נובע מסיבה מאוד פשוטה ידידי- שוק הרכב הישראלי מאוד משעמם וחד גווני ולכן אלפא ג'ולייטה באדום בוהק תבלוט ותמשוך תשומת לב בתוך הנוף הכללי המורכב מיפניות\קוראניות בגווני לבן עד אפור עכבר.

בסה"כ לאלפות יש עיצוב פחות שגרתי וחלקן באמת יפות אבל אני לא בטוח שבמדינה עשירה מוטורית הן היו כל כך מושכות תשומת לב.

 

לגבי האלפא 4C אני חושב שבהחלט מדובר במכונית טובה בסה"כ רק שנוצרה סביבה איזושהי הילה מופרכת ומוגזמת.

אלפא לא המציאה שום גלגל כשחשפה את ה-4C, הפורמט של הנעה אחורית-מנוע מרכזי-מרכז כובד נמוך רץ כבר הרבה שנים בפורשה ולוטוס וכבר ציינו זאת.

כדי לתת למכונית "ערך מוסף" וארומה אקזוטית בנו שילדה שמורכבת מאמבטיית קארבון ומאז האלפיסטים לא יושנים בלילה...... (בהומור, בלי מכות).

יכול להיות שאמבטיית הקארבון אכן תורמת בצורה זו או אחרת ליכולות המכונית ויכול להיות שתרומתה מסתכמת בערך שיווקי נטו כי כשאתה מייצר מכונית שהינה חדשה עבורך מבחינת הנעה\מיקום מנוע וכו' ואתה יודע שהיא הולכת להתחרות ישירות מול אקסיג'\קאיימן ששתיהן מגיעות ממשפחות עתירות נסיון- אתה חייב לזרוק איזו סוכריה כדי להגיד "לי יש משהו שלהן אין".

 

בשורה התחתונה, מהירה יותר או פחות האלפא הזאת בהחלט מסקרנת אבל לא ממציאה שום גלגל ובאופן אישי הייתי בוחר על פניה אקסיג'\קאיימן ANY GIVEN DAY.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-4C אכן יותר זולה מהפורשה אבל היא גם יותר ספרטנית ופשוטה במובנים רבים, ועדיין יקרה אבסולוטית.

 

היא יותר ספרטנית, ולכן היא גם שונה.

לטעמי, לחיוב. זה מבדל אותה מהפורשה, שהיא באמת רכב שאפשר לחיות איתו ביומיום בלי בעיות.

 

יקרה אבסולוטית?!

לרכב הנעה אחורית, מנוע מרכזי, ששוקל טון???!!!

עם ביצועים כאלו?!

היא זולה!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם לפחות נוהגים ברכב לפני שהם מחווים את דעתם, תהא אשר תהא. אתה אפילו את זה לא טרחת לעשות.

לכלכת הפעם רוני.

לא רואה בכך פסול, הוא מציין במפורש שמסקנותיו מסתמכות על נסיונם של אחרים. כך גם הקשר בין המסקנות לציפיות שמכתיבה ה"אכזבה", ברור ומסומן יפה למדי. כל שצריך הקורא הוא להחליט לבד אם יש מולו משהו שנחזה להיות אובייקטיבי, או משהו שנכתב מפוזיציה, את הכלים הוא קיבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין עד כמה העניין מעלה רגשות. כותבים מכובדים יוצאים מגדרם כדי להיכנס במותג שאינו קיים, שלא מציע מכוניות טובות, שאינו עצמאי, שמכוניותיו לא עדיפות, עד כדי כתיבת מבחנים וירטואליים (רוני, במחילה, אתה יודע שזה לא אישי - אבל WTF?! רבתי ביותר). אם זה כ"כ גרוע, למה כל המאמצים? לא טוב? תכתבו על טאטא נאנו.

 

לא לכעוס! :-D

 

תראה, אם לבר רפאלי יצא חיצ'קון, אז מדורי הרכילות יוצפו בתמונות עם קלוז-אפים על הפנים של הגב'.

מאידך, אם לשכנה הדבה שלך זו עם השערות על הרגליים תצמח עין שלישית במרכז המצח, הדבר יעניין רק קומץ חוקרים מאוניברסיטת תל-אביב.

 

זו ידידי התורה על רגל אחת וזו הסיבה לכך שאני יכול להתפלסף באריכות על איכות המתגים של הרכב (אל תטעה - על הפנים) ולא להתייחס בכלל למכוניות חביבות הפורום כמו השקודה פאביה שפורט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צא עם ג'ולייטה לסיבוב (נגיד, למשך 24 שעות) ואז תעשה אותו הדבר עם נגיד...גולף או אסטרה או whatever (מסגמנט המשפחתיות, אה?!).

 

אני יכול לגם לצאת עם הג'ולייטה ואחרי זה לנהוג בדובלו...

זה לא יהפוך את הגו'לייטה למשהו מרגש, לכשעצמו.

 

 

לגבי על מי "סומכים", בזמנו (כשעוד הייתי קורא), הייתי סומך על Performance Car ואח"כ על יורשו הרוחני, Evo. מאז Evo עברו ידיים וה-PC שולט (ראית מכונית עם דירוג שני כוכבים?).

מעבר לזה, ידעתי לסמוך על כתב זה או אחר, שטעמו כטעמי. בארץ זה רוני אהרונוביץ, אם כי מצאתי את הביקורת שלו על הלאון 1.8TSI חיובית מדי (או אולי הג'ולייטה באמת כל כך גרועה).

 

אין היום לאף מכונית של אלפא עדיפות על מתחרותיה, שנות ה 70' וה 80' חלפו עברו ועימם תהילת אלפא.

מדהים כמה חסד נעורים עוד זוכרים לה.

 

אל תגזים.

 

היתה לנו 164 בשנות ה-90'. אחלה רכב.

ה-156 בכלל מכונית טובה מאוד. אם כתבתי קודם על מכונית שהיא פחות טובה אבסולוטית, אבל עדיין אטרקטיבית, הרי ה-156 לעומת סדרה 3 היא דוגמא מצויינת. ה-156 היתה פחות טובה, אבל מספיק שונה ומיוחדת כדי שתהיה סיבה להעדיף אותה (בזמנו היו לנו את שתיהן בחנייה, אז אני יודע, מניסיון, שלא תמיד לקחתי את ה-BMW).

אומרים שגם ה-159 לא גרועה ואפילו ה-166, היו לה מעריצים. לא מכוניות רעות

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לכעוס! :-D

 

תראה, אם לבר רפאלי יצא חיצ'קון, אז מדורי הרכילות יוצפו בתמונות עם קלוז-אפים על הפנים של הגב'.

מאידך, אם לשכנה הדבה שלך זו עם השערות על הרגליים תצמח עין שלישית במרכז המצח, הדבר יעניין רק קומץ חוקרים מאוניברסיטת תל-אביב.

 

זו ידידי התורה על רגל אחת וזו הסיבה לכך שאני יכול להתפלסף באריכות על איכות המתגים של הרכב (אל תטעה - על הפנים) ולא להתייחס בכלל למכוניות חביבות הפורום כמו השקודה פאביה שפורט.

 

לתומי חשבתי שפורום זה מכוון גבוה יותר ממדור רכילות. מכאן הכעס.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תגזים.

 

היתה לנו 164 בשנות ה-90'. אחלה רכב.

ה-156 בכלל מכונית טובה מאוד. אם כתבתי קודם על מכונית שהיא פחות טובה אבסולוטית, אבל עדיין אטרקטיבית, הרי ה-156 לעומת סדרה 3 היא דוגמא מצויינת. ה-156 היתה פחות טובה, אבל מספיק שונה ומיוחדת כדי שתהיה סיבה להעדיף אותה (בזמנו היו לנו את שתיהן בחנייה, אז אני יודע, מניסיון, שלא תמיד לקחתי את ה-BMW).

אומרים שגם ה-159 לא גרועה ואפילו ה-166, היו לה מעריצים. לא מכוניות רעות

ה 164 היתה מכונית יפה מאד, בעלת מנועים מצויינים - ותמחור נכון.

כמכונית, היא נפלה מהב.מ.וו סדרה 5 של תקופתה (ה E34), וברוב הבחינות גם משותפתה לפלטפורמה, הלנצ'יה תמא.

ה 156 היתה קרן אור אמיתית באלפא, ולמרות שלא חידשה הרבה כמכונית, זכתה בצדק בתואר מכונית השנה ב 98'.

התואר הגיע לה כי היא היתה מכונית מהנה לנהיגה, ושמה את הנהג בראש סדר העדיפויות.

ה 159, למרות יופיה שאינו שנוי במחלוקת, כבר לא הצליחה לשחזר את הישגי ה 156, ונבלעה בפלח שוק עמוס לעייפה.

בשנות ה 70' ועד אמצע שנות ה 80' למכוניות של אלפא לא היו מתחרות שהתקרבו ליכולות הדינאמיות שלהן, בכל פלח שוק בו הן התחרו.

אבל מה לעשות, אלפא לא לבד בשוק, וחוסר ההשקעה, שלא לומר הזנחה, גרמו לה להפוך ליצרן שולי, וחבל.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה 164 היתה מכונית יפה מאד, בעלת מנועים מצויינים - ותמחור נכון.

כמכונית, היא נפלה מהב.מ.וו סדרה 5 של תקופתה (ה E34), וברוב הבחינות גם משותפתה לפלטפורמה, הלנצ'יה תמא.

 

היא היתה הרבה יותר זולה מסדרה חמש, ואת התמא יכולת לקבל באוטומט... או להמתין. אולי לנצח.

 

ה 156 היתה קרן אור אמיתית באלפא, ולמרות שלא חידשה הרבה כמכונית, זכתה בצדק בתואר מכונית השנה ב 98'.

התואר הגיע לה כי היא היתה מכונית מהנה לנהיגה, ושמה את הנהג בראש סדר העדיפויות.

 

יותר מזה שהיתה מהנה, היא גם היתה מעוצבת (בפנים ובחוץ), מניסיוננו אמינה...

מכונית ספורט אלגנט שהצליחה להיות יותר מיוחדת מסדרה שלוש. עם הגה מאוד מהיר (גם אם לא מצטיין) וזנב שמח, היא היתה רכב פאן אמיתי, ומספיק נוח כמשפחתית (גם אם לא הצטיינה בסעיף המתלים כמו פיז'ו ו-BMW של זמנה).

לאחותי הגדולה היתה אחת כזו (V6) ובדיוק השבוע היא אמרה שאם יש רכב שהיא מתגעגעת אליו - זה זה.

ואני מדבר על מישהי שהרכב המועדף עליה כיום זו טויוטה סיינה (אם נהגת הסעות - עד הסוף).

 

האמת היא שיותר משחבל על אלפא, כואב הלב על הבגידה של פיז'ו, שהפכה בבת אחת מיצרן אהוב ליצרן קורולות, רק בלי האמינות...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. פיג'ו בדיוק חוזרים למקורות, דווקא לא רע!

 

2. להזכירך, טויוטה הם שיאני הריקולים כבר 7 שנים ברציפות!

 

3. אולי לא ירדתי לסוף דעתך אבל לתמא בהחלט היו גרסאות ידניות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו גירסאות.

השאלה מה הסכימו להביא ביום נתון.

 

אנחנו בכלל רצינו Accord Type-R, אבל אז לא רצו להביא (בצדק, כי כשהביאו, הם נתקעו איתם). חבל. עם כל הכבוד לאלפא, האקורד היתה טובה יותר.

 

לגבי החזרה למקורות של פיז'ו, אם ייצא לי לנהוג אני אדע.

בינתיים עוד לא יצא לי לנהוג בהגה מחושמל ששווה משהו.

"But this 208 is a very capable and enjoyable machine, if not riotously so. There’s no question of provoking the kind of lift-off oversteer palpitations that you lived with in the original, even with the ESP turned off. This is a safer GTI, although the skilled will miss being able to harness that threateningly wayward tail for the sharper spearing of bends [Autocar]



 

It’s effortlessly fast and easy to drive at serious speed, but the chassis lacks accessible adjustability – ESP off or on – and the steering masks almost all feel beneath its electric assistance. On the roads we tested it on it felt over-tyred, we’d happily have sacrificed some of the massive grip for a sense that the car wanted to trim its line on a lifted throttle

[EVO]

 

 

מה אני אגיד, ממש מעורר תיאבון...:roll:

מה שמודגש, זה אבי החולירות של רכבי הספורט המודרנים.

זה שורש האיכס.

 



 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החידוש היחיד המהותי שהיה ב-156 היה דווקא הזה שנחשב פחות מוצלח - תיבה רובוטית ברכב מיינסטרים. עד ל-156 תיבה כזאת הוצעה רק בפרארי 355 ובב.מ.וו. M3, למיטב זכרוני (משאיות וכו' לא נחשבות). היתר היה קונבנציונאלי, אם כי לא רע לזמנו - מתלי עצמות עצה כפולות, הרבה רכיבי אלומיניום, מנועים עם תזמון משתנה וסעפת יניקה משתנה, מצערת אלקטרונית - לזמנה היא הייתה די מתקדמת.

 

ההישג הגדול שלה הוא באמת פניה לנהג והנאה מנהיגה (עם נוחות לא רעה, גם אם לא C5), ועיצוב רטרו, אך לא מאולץ. גם ה-147 שותפה למלוא ההישגים האלה, לא יודע למה שוכחים אותה. הן לחלוטין לא נטולות חסרונות, אבל הן מושכות ומהנות - זה כל הגליק.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אני אגיד, ממש מעורר תיאבון...:roll:

מה שמודגש, זה אבי החולירות של רכבי הספורט המודרנים.

זה שורש האיכס.

 

 

 

 

 

מה? אחיזה?

 

רכב הנעה קדמית טוב, הוא כזה שיש לו כמה-שיותר אחיזה בסרן הקדמי.

הרבה אחיזה בסרן הקדמי גוררת (ביחס ישיר) זנב אחורי עליז בליפט-אוף או בבלימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-156 צריכה פרובוקציה מכוונת בכדי להוציא זנב, לא כל הרפית דוושה תביא לכך. במונחי זמנה, יש לה שפע אחיזה, בשני הסרנים.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3691 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...